Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Babsiej schreef:Ja hoor dat zal bijna zeker..
De hond had als ie echt had gebeten de neus eraf gebeten bij wijze van ..
Of laat ik zo zeggen dan had de schade veel groter kunnen zijn.
Nanne schreef:Ik snap niet hoe iemand zo kan denken.. Als jij of de hond zelf dusdanig bedreigt word dat het ook gevaarlijk is en de hond haalt uit, puur uit bescherming?
Jammerdebammer Fikkie.. Je hebt dan wel mijn bedreiger in z'n arm gebeten, maar afgespoten zal je worden..
Hele nare opmerking eerlijk gezegd..

) maar daar trek ik echt de grens. Met 'goed volk' moet het dan ook gelijk klaar zijn. Ik durf niet te zeggen dat ik voor de hond kan bepalen wat er wel en niet eng is, stoeien kan ook heftig gaan en aangezien mijn hond in het dierendeel zit waar de kinderen NIET mogen komen van me, vallen de kinderen voor haar denk ik ook niet echt onder de roedel. Ik ben ook de enige naar wie ze luistert, mijn vriend heeft ook het nakijken dus ik zou er niet voor instaan. stef schreef:Een waarschuwing in het gezicht met als resultaat verwondingen en ziekenhuis? Is het dan nog wel een waarschuwing?
)
Het was een hond, geen paard op een concoursterrein, waar mensen zelf voor kiezen er te lopen.
Iris82 schreef:Ik heb laatst meegemaakt dat ik mijn hond buiten bij de apotheek had liggen en ik een kindje erop af zag stappen aangemoedigd door oma en die ging op zn knietjes voor mijn hond zitten en mn hond op haar hoofd zoenen. Ik deed het bijna in mn broek van angst, want in zo'n geval kan ik echt niet voor mijn hond instaan. Ik ben zo blij dat er niets gebeurd was...
slimmerik schreef:Als jij jouw hond onbeheerd buiten ergens vastknoopt wek je voor veel mensen die onbekend zijn met honden de verwachting dat je dier 100% te vertrouwen is. Je kunt van toevallige passerende mensen niet verwachten dat ze signalen, roedelrangorde etc. kennen. Dat je hem geknepen hebt is hopelijk eenmalig en laat je je hond nooit meer onbegeleid achter.