pup AMY op brutale wijze GESTOLEN!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: pup AMY op brutale wijze GESTOLEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:52

TS, vergeet de link van dit topic en van je MP advertentie niet in je onderschrift te zetten! Dan zien alle bokkers het!
En dan veel gaan posten in andere topics :)

Als je gewoon de link kopieert van de eerste pagina in je onderschrift komt ie erin te staan als de titel van het topic.

Ik heb geen social media dus kan je helaas niet helpen, ik ga mijn vriend wel een seintje geven, hij werkt bij de dierenambulance, misschien hoort hij iets.
Heel veel succes!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 06:39

Neem een chip lezer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 06:51

covergirl schreef:
Helaas niet, geen enkel teken van leven...
Ga morgen wel weer ergens kijken op aanraden van iemand maar eerlijk gezegd verwacht ik er ook niet alles van.
Wat me ook begint te benauwen...Amy is nog een pup natuurlijk. Ik heb haar nu al 2 weken niet meer gezien..
Als het nog veel langer duurt herken ik haar straks niet eens meer! Als ik kijk naar de 10 weken oud foto's of de 12 weken oud foto's is ze al zooo veranderd...

Maar gelukkig is ze gechipt, dat scheelt. Dus je kan haar altijd herkennen als ze het is.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:47

Ik heb het op me facebook gezet. Hoop dat je der snel terug hebt!

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:02

Magrathea schreef:
TS, vergeet de link van dit topic en van je MP advertentie niet in je onderschrift te zetten! Dan zien alle bokkers het!
En dan veel gaan posten in andere topics :)

Als je gewoon de link kopieert van de eerste pagina in je onderschrift komt ie erin te staan als de titel van het topic.

Ik heb geen social media dus kan je helaas niet helpen, ik ga mijn vriend wel een seintje geven, hij werkt bij de dierenambulance, misschien hoort hij iets.
Heel veel succes!!

Goed idee!

Helaas, vanmiddag weer geen Amy...

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:06

Uh, waar doe ik dat?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:07

Nou, uit de balk van je browser, en dan in je profiel staat ergens wijzig onderschrift links :)

Klik

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:15

Magrathea schreef:
Nou, uit de balk van je browser, en dan in je profiel staat ergens wijzig onderschrift links :)

Klik

Aha, gelukt!! :j

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:32

Maar ik snap iets niet ,
2 pagina's niet bijgelezen miss stond het daar.

Maar ik zag een chipnummer,

een oude vriend werkt bij de dierenambu.
en ik heb het even nagevraagt.

Hij zegt dat als je naar de politie stapt , de politie met de ambulance het chipnummer kunnen nazoeken ,
en dan vinden ze zo het hondje.

Waarom doe je da tniet dan ?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:34

Volgens mij doet de politie daar niet aan.. Alleen bij zwerfhonden
Moet de politie dan elke hond gaan lezen? Lijkt me niet dat iemand daarop zit te wachten

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 15:01

Gamblex17 schreef:
Maar ik snap iets niet ,

Hij zegt dat als je naar de politie stapt , de politie met de ambulance het chipnummer kunnen nazoeken ,

Volgens mij moet je eerst je hondje vinden en dan kan je inderdaad kijken of het chipnummer klopt. Dan heb je bewijs.
Maar zolang ik niet weet waar mijn pup is??????

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:33

Gamblex17 schreef:
de politie met de ambulance het chipnummer kunnen nazoeken ,

Er zit geen zendertje in de hond hoor, dat het gaat piepen op een kaartje waar hij is :))

Vervelend dat er nog helemaal niks vernomen is van Amy....

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:38

Zo erg wie steelt er nou een puppy van een ander?!
(Ik zou ook rond kijken al denk ik niet dat ze in enschede is)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 06:18

Gamblex17 schreef:
Maar ik snap iets niet ,

Zo zie je maar weer dat je ook als dierenambu medewerker beter eerst dingen na kan checken voordat je foute informatie door geeft ;) (ja ik werk er ook op en ja ik ben ook wel eens sneller met dingen zeggen dan dat wenselijk is)

Idd is het zeker geen zender. Wij krijgen vaak telefoontjes van mensen die hun kat kwijt zijn met het gezegde 'maar hij is gechipt, dus jullie kunnen hem toch zo opsporen?" ik zie mezelf dan al helemaal gaan door de straten en bosjes met die reader in mijn handen :D

Volgens mij zijn er inmiddels wel chips met een volg systeem erin maar kosten die chips nog rond de 400 euro per stuk en werken ze maar binnen een straal van een paar honderd meter.

Verder duim ik hier uiteraard ook heel hard dat ze weer terug bij jullie mocht komen. Stel dat het de mensen te heet onder hun voeten wordt en ze dumpen haar ik hou het zeker goed in de gaten bij de opvang.

Overigens: de chip wel op vermist/gestolen laten zetten inmiddels? Dan weet een mogelijke dierenarts (of de chip instantie zelf) als die benaderd worden om de chip af te lezen en over te schrijven op een andere naam dat ze dit niet zomaar moeten doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:59

dierenfan schreef:
Overigens: de chip wel op vermist/gestolen laten zetten inmiddels? Dan weet een mogelijke dierenarts (of de chip instantie zelf) als die benaderd worden om de chip af te lezen en over te schrijven op een andere naam dat ze dit niet zomaar moeten doen.

Dit is wel belangrijk, en dan hopen dat een nietsvermoedende nieuwe eigenaar een chip wil laten zetten en de DA er dan achterkomt dat er al een inzit.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:01

De hond heeft toch een chip ? met een chip nummer, en een apparaat kun je zo de hond opsporen.

Maar dat moet via de politie gebeuren,
als mijn hond gestolen zou zijn, zouden we er echt alles aan doen bij de politie om hem te vinden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:03

Gamble, hoe zie je het dan voor je, met de chiplezer langs elke hond gaan die er maar loopt?
Beetje onbegonnen werk door heel NL.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:05

Gamblex17 schreef:
De hond heeft toch een chip ? met een chip nummer, en een apparaat kun je zo de hond opsporen.

Maar dat moet via de politie gebeuren,

Dat is niet waar een chip is geen zender en er bestaan zeker geen apparaten om ze op te sporen!
Bovendien heeft de politie toch echt andere taken dan hele dagen achter verdwenen huisdieren aan te zitten...

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:14

Afschuwelijk dat Amy nog niet terecht is, heb de foto met verhaal op facebook gezet en wordt momenteel ook al weer gedeeld, hopelijk helpt het en is Amy snel weer thuis, sterkte!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:15

Wat onwijs verdrietig zeg. Vorig jaar is onze hond ook 'gestolen' Hij liep gewoon in ons weiland en 2 mensen hebben hem mee genomen. Gelukkig was hij de volgende dag weer terecht. Deze mensen dachten dat het een zwerfhond was zo tussen de boerderijen . Hadden m een dagje thuis gehouden en toen naar t asiel gebracht.

T is jammer dat de politie er weinig aan doet/kan doen. laatst is er een auto gestolen van een vriend van mij maar zelfs daar wordt niets mee gedaan.
Ik hoop dat je haar nog terug vind.Jammer dat je kennissen waar die mensen eerder die dag contact mee hebben opgenomen je niet verder willen helpen maar ookdan mensen die diefstal in de zin hebben, zullen hun wel anoniem gebeld hebben.

Wat ik niet snap is dat ik op marktplaats deze advertentie van jou tegen kom
http://dieren.marktplaats.nl/vermiste-e ... ind=4&fs=1
waarin staat dat je haar pas na een kwartier miste terwijl je zei dat je zag dat ze meegenomen werd in een groene auto?

De andere boomerpups die je te koop aan bood liepen die ook los op t erf of alleen Amy?
kan het niet zijn dat ze toch is verdwaald/ aangereden oid omdat ze al een kwartier kwijt was voor je het doorhad? Als alle andere pups er nog wel zijn

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:28

Dat is gezien door getuigen Nimber, dat ze meegenomen is door mensen in een groene auto.
Jammer dat ze nog steeds niet terecht is.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 18:28

Even kijken of ik overal op kan reageren..

De chip is inderdaad meteen op vermist gezet, dus ik heb alle hoop nu op de dierenartsen. Heb heel veel grotere klinieken, willekeurig door heel Nederland benaderd via de mail met een opsporingsbericht.

Gamblex, ik hèb aangifte gedaan maar wat kan de politie verder ook? Wat kan ik zelf trouwens nog?

Eva, dankjewel. Dat is de bedoeling van dit topic, zoveel mogelijk bekendheid geven aan Amy dus zoveel mogelijk mensen op Facebook plaatsen.

Nimber, ik heb van de kennis wel een tel nummer gekregen en door heel lang te zoeken ook het adres kunnen achterhalen.
Ben er geweest en nee, deze mensen hadden geen hond in huis, dus ben je weer klaar.

Ik was zelf op het moment van de diefstal niet thuis, mijn kids wel die Amy "net" nog gezien hadden. Amy liep gewoon los op het erf met haar moeder en mijn andere hond. Onze oudste ging om 8 uur weg en toen zag hij Amy nog in het achterhuis( waar de deur open stond).
Zelf was ik om 8.15 thuis en toen kwamen alleen de oudere honden mij begroeten en was Amy spoorloos.
Als je dan gaat zoeken en roepen reageren je buren vanzelfsprekend ook en die hebben dus rond die tijd de groene auto op pad gezien.
Hebben daar niet echt aandacht aan geschonken omdat er dagelijks veel klanten bij mij op pad komen. Maar ik ken m'n klanten en weet wat voor auto daar bij hoort en dat was niet een groene ouder model Mercedes. Dus trek je al snel een conclusie...

Amy was mijn eigen pup en liep dus gewoon los op ons erf met haar moeder. De politie denkt aan een gelegenheidsdief, zooooo'n lief hondje...zooo makkelijk mee te nemen.....en ach, die mensen wonen zo mooi, hebben toch geld zat....zoiets.
Andere pups lopen nooit los over het erf.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:14

jeetje wat erg allemaal zeg!!

Had je ook al op amivedi gekeken? en had je die mensen ook al gebelt?
Misschien dat je ook een groeps hyves kan aanmaken voor amy en dan daar ook berichtjes mee rondsturen.
of op hondenforums aanmelden en daar ook veel reclame op gaan maken!

edit; ik kan eventueel voor je reclame maken op een '' pets site ''

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 10:25

WildJes, reclame maken graag!
Staat al op Amivedi.
Had geprobeerd bij zo'n hondenforum maar dan moet je eerst zoveel posts gedaan hebben, net als hier.
Maar hou je vooral niet in, kopieer de foto van pagina 1 en doe ermee wat je wil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:33

Kun je niet ism de rijksdienst voor wegverkeer alle oude, groene mercedessen in nederland opsporen? Zoveel zullen er niet zijn en dan kun je onopvallend posten bij het huis van de bezitters, te beginnen met de mensen die het dichst bij wonen.