Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:28

Anyhow, ik zie dat de berichten op internet elkaar nogal tegenspreken dus het is blijkbaar een eindeloze discussie :Y)

Ik schrik wel een beetje van de uitspraken hier, een kat dien je binnen te houden of op je eigen terrein en afzetten met vlaggetjes/draden etc.

Hoezo betutteling?

Als het zo gek wordt in nederland dan ben ik weg :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:42

xMarloes schreef:
Mensen irriteren zich tegenwoordig aan de kleinste dingen en willen nergens rekening mee houden.
Nederland is overbevolkt, voor dieren, en dus vinden veel mensen, ook hier, dat we ze maar op moeten sluiten, dan hoeven hun ( lekker egoistisch ) zich er niet aan te irriteren.'
Beesten worden aangereden, ja vroeger waren er geen auto's, waren er paard en wagens. Alles veranderd in deze wereld en het word allemaal erg dier on vriendelijk.
Zo staan er tegenwoordig ook al steeds minder koeien op de wei, en houden de meeste kippenboeren en varkensboeren ( en andere boeren ) de beesten het liefst binnen, want dat levert meer geld op.
Leuk voor al die dieren hoor :n

Dat is ook zo. Dat heb ik ook al in een voorgaand bericht van mij gezegd. Vroeger liep alles los (honden, katten, kippen, geiten,...), dat KAN nu gewoon niet meer in deze maatschappij. Iedere diereneigenaar heeft dat gesnapt. Behalve de katteneigenaar?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:45

Floortje88 schreef:

Idd, als je jouw dieren los wilt laten lopen zonder grenzen dan moet je daarvoor een ander land uitzoeken. In Nederland KAN dit gewoon niet meer.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:47

Gini schreef:
Floortje88 schreef:

Idd, als je jouw dieren los wilt laten lopen zonder grenzen dan moet je daarvoor een ander land uitzoeken. In Nederland KAN dit gewoon niet meer.

nee mensen willen het niet meer, het kan wel.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:49

Gini schreef:
xMarloes schreef:
Mensen irriteren zich tegenwoordig aan de kleinste dingen en willen nergens rekening mee houden.
Nederland is overbevolkt, voor dieren, en dus vinden veel mensen, ook hier, dat we ze maar op moeten sluiten, dan hoeven hun ( lekker egoistisch ) zich er niet aan te irriteren.'
Beesten worden aangereden, ja vroeger waren er geen auto's, waren er paard en wagens. Alles veranderd in deze wereld en het word allemaal erg dier on vriendelijk.
Zo staan er tegenwoordig ook al steeds minder koeien op de wei, en houden de meeste kippenboeren en varkensboeren ( en andere boeren ) de beesten het liefst binnen, want dat levert meer geld op.
Leuk voor al die dieren hoor :n

Dat is ook zo. Dat heb ik ook al in een voorgaand bericht van mij gezegd. Vroeger liep alles los (honden, katten, kippen, geiten,...), dat KAN nu gewoon niet meer in deze maatschappij. Iedere diereneigenaar heeft dat gesnapt. Behalve de katteneigenaar?

_/-\o_
Helemaal mee eens! Als je een kat los laat lopen stel je hem bloot aan zoveel gevaren, en dan wel beweren dat je om hem geeft??

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:52

xMarloes schreef:
nee mensen willen het niet meer, het kan wel.

Nee hoor het KAN ook niet meer. Meer bevolking, meer betonering, meer verkeer,...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:54

wendy zo'n reactie slaat nergens op, alsof mensen die hun kat ruimte geven niet om hem geven.
je sluit je vriend/man toch ook niet op, omdat hij anders buiten een ander tegen zou kunnen komen, en hem daardoor kwijt zou kunnen raken.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:56

Dus moet ik mijn honden ook maar los laten lopen? En als die dan jouw kat als lunch nemen is dat ook natuur toch?

Het is gewoon je hond bij je te houden ,je paard niet los op de heide te gooien, je konijn niet in het park te smijten maar je kat in je huis en tuin houden is zielig???

(En met mijn honden zou de overlast van los lopende katten bij mij in de buurt wel heel snel verminderen }> )

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:59

xMarloes schreef:
wendy zo'n reactie slaat nergens op, alsof mensen die hun kat ruimte geven niet om hem geven.
je sluit je vriend/man toch ook niet op, omdat hij anders buiten een ander tegen zou kunnen komen, en hem daardoor kwijt zou kunnen raken.

Als we dieren gaan vergelijken met mensen, dan stap ik best uit de discussie. Ik laat mijn moeder ook niet aan een leibandje buiten.

nynke55

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:21

Om nog maar eens de knuppel in het hoenderhok te gooien; als nu iedereen die in de stad of in een woonwijk woont, verboden word om een kat aan te schaffen, hoeven ze ook niet binnen te blijven of op eigen terrein, je zet tenslotte ook geen paard in een achtertuintje van 3 bij 4. Op deze manier kun je ook het aantal verwilderde katten beperken.
In plaats van de miljoenen katten die er nu in Nederland zijn, hou je er dan een paar honderdduizend over voor de mensen die wel de ruimte hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:36

Stad en woonwijk? Dus alleen boeren mogen dan nog een kat houden? Dat is vergaand.
Maar dit zijn idd de reacties die je gaat krijgen wanneer mensen de kattenoverlast kotsbeu worden.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:46

Wie zegt dat een kat zo belachelijk veel ruimte nodig zou hebben??? Naar mijn weten zijn ze toch een stuk kleiner dan paarden...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:48

Ik vind niet dat het houden van katten verboden moet worden. Juist niet. En nu identificatie verplicht is, gaat het ook een stuk makkelijker worden eigenaren op te sporen en eventueel verantwoordelijk te houden voor de schade die de kat aanricht.

Ik zou het nog steeds toejuichen wanneer er een verbod komt op het los laten lopen van katten :).

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:16

Goh, wat een milde reacties! Ik had toch werkelijk een stormloop van verontwaardigde kattenliefhebbers verwacht.
Ik ben er ook niet voor, hoor. Maar ja, dus ook niet voor binnenhouden/op eigen terrein houden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:18

_San87_ schreef:
Ik vind niet dat het houden van katten verboden moet worden. Juist niet. En nu identificatie verplicht is, gaat het ook een stuk makkelijker worden eigenaren op te sporen en eventueel verantwoordelijk te houden voor de schade die de kat aanricht.

Ik zou het nog steeds toejuichen wanneer er een verbod komt op het los laten lopen van katten :).

En boerderij katten die eigenlijk alleen maar op eigen terrein (omliggende weilanden) komen dan? krijgen die een boete zodra ze met een pootje een keer de openbare weg aanraken? :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:23

Skygirl schreef:
_San87_ schreef:

En boerderij katten die eigenlijk alleen maar op eigen terrein (omliggende weilanden) komen dan? krijgen die een boete zodra ze met een pootje een keer de openbare weg aanraken? :+

Nee, die zijn toch op eigen terrein :? . Het gaat erom dat katten voor anderen geen overlast veroorzaken wanneer ze gewoon op eigen terrein worden gehouden. Dat is toch niet zo lastig te begrijpen :)?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:31

_San87_ schreef:

Dan mogen er ook geen konijnen, hazen, reeen, vogels, zwijnen enz. meer loslopen.
Die kuieren hier ook veel rond en vooral bij schemer is dat wel eens link.
En geloof me zo'n ree op je auto is ook niet leuk

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:45

Heb ook al veel katten doodgereden langs de weg zien liggen. Zelfs de kat van de buren precies voor onze deur. Wat mij betreft blijven katten (net zoals andere huisdieren) lekker binnen of op een afgesloten plaats (eigen tuin). Als ik een kat zou hebben zou ik niet het risico willen lopen dat hij doodgereden wordt.

Daarnaast vind ik katten gewoon irritant. Ze schijten in andermans tuin, vallen kleine dieren aan (ook vissen in tuin van een ander :( ) en daarnaast slaat de hond elke keer aan als er weer zo'n monster in de buurt loopt.

Geen enkel huisdier hoort zonder toezicht los buiten te lopen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:51

dakota schreef:
Heb ook al veel katten doodgereden langs de weg zien liggen. Zelfs de kat van de buren precies voor onze deur. Wat mij betreft blijven katten (net zoals andere huisdieren) lekker binnen of op een afgesloten plaats (eigen tuin). Als ik een kat zou hebben zou ik niet het risico willen lopen dat hij doodgereden wordt.

Daarnaast vind ik katten gewoon irritant. Ze schijten in andermans tuin, vallen kleine dieren aan (ook vissen in tuin van een ander :( ) en daarnaast slaat de hond elke keer aan als er weer zo'n monster in de buurt loopt.

Geen enkel huisdier hoort zonder toezicht los buiten te lopen.

dan moet je je hond opvoeden, dan blaft hij niet naar katten ;)
Als je zelf een kat neemt, je bent van het probleem af :') onze kat(ten) hebben ook altijd de anderen de tuin uit gejaagt, is hun terrein.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:52

Hier gelukkig nog nooit een kat onder de auto gehad, maar wel een buizerd.. Ik reed op de autobaan en hij vloog op, nét toen ik voorbij reed, een aangezien ze in een soort parabool opstijgen kreeg ik hem vol tegen de bumper aan met 130... Ik zag in de achteruitkijkspiegel allemaal veren vliegen maar de vogel was geloof ik direct terug de berm in gekaatst.. Ik was er heel erg misselijk van de rest van de rit, ook al had ik het niet kunnen voorkomen. Wij wonen hier net naast de grote weg en ben ernstig aan het twijfelen of ik onze twee kitten straks naar buiten wil laten..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:53

Lara_Silver schreef:
Hier gelukkig nog nooit een kat onder de auto gehad, maar wel een buizerd.. Ik reed op de autobaan en hij vloog op, nét toen ik voorbij reed, een aangezien ze in een soort parabool opstijgen kreeg ik hem vol tegen de bumper aan met 130... Ik zag in de achteruitkijkspiegel allemaal veren vliegen maar de vogel was geloof ik direct terug de berm in gekaatst.. Ik was er heel erg misselijk van de rest van de rit, ook al had ik het niet kunnen voorkomen. Wij wonen hier net naast de grote weg en ben ernstig aan het twijfelen of ik onze twee kitten straks naar buiten wil laten..

dat zal ook een klap geweest zijn... ;/
het blijft ook rot om een dier aan te rijden....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:01

xMarloes schreef:
Lara_Silver schreef:

dat zal ook een klap geweest zijn... ;/
het blijft ook rot om een dier aan te rijden....

Ja het was idd een flinke klap, ben er echt van geschrokken! Het heeft mijn bumper overigens ook niet zonder sporen gelaten. Gelukkig kan ik bijna zeker zeggen dat het dier direct dood was na zo'n klap en niet meer heeft moeten lijden..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:06

jesito schreef:
_San87_ schreef:

Dan mogen er ook geen konijnen, hazen, reeen, vogels, zwijnen enz. meer loslopen.
Die kuieren hier ook veel rond en vooral bij schemer is dat wel eens link.
En geloof me zo'n ree op je auto is ook niet leuk

:')_____________!!!!!

Dat zijn wilde dieren.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:15

_San87_ schreef:

Dat zijn wilde dieren.

Wij hebben hier in de bossen échte wilde katten. :j Geen verwilderde maar officieel erkende wilde katten. Heel mooie overigens, heb er ééntje gezien laatst.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:21

Lara_Silver schreef:
_San87_ schreef:

Dat zijn wilde dieren.

Wij hebben hier in de bossen échte wilde katten. :j Geen verwilderde maar officieel erkende wilde katten. Heel mooie overigens, heb er ééntje gezien laatst.

Dat is fijn, maar dit topic gaat over gedomesticeerde katten :). En ik heb het, om diezelfde reden, dan ook over gedomesticeerde katten.