Ik schrik wel een beetje van de uitspraken hier, een kat dien je binnen te houden of op je eigen terrein en afzetten met vlaggetjes/draden etc.
Hoezo betutteling?
Als het zo gek wordt in nederland dan ben ik weg
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xMarloes schreef:Mensen irriteren zich tegenwoordig aan de kleinste dingen en willen nergens rekening mee houden.
Nederland is overbevolkt, voor dieren, en dus vinden veel mensen, ook hier, dat we ze maar op moeten sluiten, dan hoeven hun ( lekker egoistisch ) zich er niet aan te irriteren.'
Beesten worden aangereden, ja vroeger waren er geen auto's, waren er paard en wagens. Alles veranderd in deze wereld en het word allemaal erg dier on vriendelijk.
Zo staan er tegenwoordig ook al steeds minder koeien op de wei, en houden de meeste kippenboeren en varkensboeren ( en andere boeren ) de beesten het liefst binnen, want dat levert meer geld op.
Leuk voor al die dieren hoor
Gini schreef:xMarloes schreef:Mensen irriteren zich tegenwoordig aan de kleinste dingen en willen nergens rekening mee houden.
Nederland is overbevolkt, voor dieren, en dus vinden veel mensen, ook hier, dat we ze maar op moeten sluiten, dan hoeven hun ( lekker egoistisch ) zich er niet aan te irriteren.'
Beesten worden aangereden, ja vroeger waren er geen auto's, waren er paard en wagens. Alles veranderd in deze wereld en het word allemaal erg dier on vriendelijk.
Zo staan er tegenwoordig ook al steeds minder koeien op de wei, en houden de meeste kippenboeren en varkensboeren ( en andere boeren ) de beesten het liefst binnen, want dat levert meer geld op.
Leuk voor al die dieren hoor
Dat is ook zo. Dat heb ik ook al in een voorgaand bericht van mij gezegd. Vroeger liep alles los (honden, katten, kippen, geiten,...), dat KAN nu gewoon niet meer in deze maatschappij. Iedere diereneigenaar heeft dat gesnapt. Behalve de katteneigenaar?
) xMarloes schreef:wendy zo'n reactie slaat nergens op, alsof mensen die hun kat ruimte geven niet om hem geven.
je sluit je vriend/man toch ook niet op, omdat hij anders buiten een ander tegen zou kunnen komen, en hem daardoor kwijt zou kunnen raken.
. _San87_ schreef:Ik vind niet dat het houden van katten verboden moet worden. Juist niet. En nu identificatie verplicht is, gaat het ook een stuk makkelijker worden eigenaren op te sporen en eventueel verantwoordelijk te houden voor de schade die de kat aanricht.
Ik zou het nog steeds toejuichen wanneer er een verbod komt op het los laten lopen van katten.
Skygirl schreef:_San87_ schreef:Ik vind niet dat het houden van katten verboden moet worden. Juist niet. En nu identificatie verplicht is, gaat het ook een stuk makkelijker worden eigenaren op te sporen en eventueel verantwoordelijk te houden voor de schade die de kat aanricht.
Ik zou het nog steeds toejuichen wanneer er een verbod komt op het los laten lopen van katten.
En boerderij katten die eigenlijk alleen maar op eigen terrein (omliggende weilanden) komen dan? krijgen die een boete zodra ze met een pootje een keer de openbare weg aanraken?
. Het gaat erom dat katten voor anderen geen overlast veroorzaken wanneer ze gewoon op eigen terrein worden gehouden. Dat is toch niet zo lastig te begrijpen
? _San87_ schreef:Ik vind niet dat het houden van katten verboden moet worden. Juist niet. En nu identificatie verplicht is, gaat het ook een stuk makkelijker worden eigenaren op te sporen en eventueel verantwoordelijk te houden voor de schade die de kat aanricht.
) en daarnaast slaat de hond elke keer aan als er weer zo'n monster in de buurt loopt. dakota schreef:Heb ook al veel katten doodgereden langs de weg zien liggen. Zelfs de kat van de buren precies voor onze deur. Wat mij betreft blijven katten (net zoals andere huisdieren) lekker binnen of op een afgesloten plaats (eigen tuin). Als ik een kat zou hebben zou ik niet het risico willen lopen dat hij doodgereden wordt.
Daarnaast vind ik katten gewoon irritant. Ze schijten in andermans tuin, vallen kleine dieren aan (ook vissen in tuin van een ander) en daarnaast slaat de hond elke keer aan als er weer zo'n monster in de buurt loopt.
Geen enkel huisdier hoort zonder toezicht los buiten te lopen.

onze kat(ten) hebben ook altijd de anderen de tuin uit gejaagt, is hun terrein. Lara_Silver schreef:Hier gelukkig nog nooit een kat onder de auto gehad, maar wel een buizerd.. Ik reed op de autobaan en hij vloog op, nét toen ik voorbij reed, een aangezien ze in een soort parabool opstijgen kreeg ik hem vol tegen de bumper aan met 130... Ik zag in de achteruitkijkspiegel allemaal veren vliegen maar de vogel was geloof ik direct terug de berm in gekaatst.. Ik was er heel erg misselijk van de rest van de rit, ook al had ik het niet kunnen voorkomen. Wij wonen hier net naast de grote weg en ben ernstig aan het twijfelen of ik onze twee kitten straks naar buiten wil laten..
xMarloes schreef:Lara_Silver schreef:Hier gelukkig nog nooit een kat onder de auto gehad, maar wel een buizerd.. Ik reed op de autobaan en hij vloog op, nét toen ik voorbij reed, een aangezien ze in een soort parabool opstijgen kreeg ik hem vol tegen de bumper aan met 130... Ik zag in de achteruitkijkspiegel allemaal veren vliegen maar de vogel was geloof ik direct terug de berm in gekaatst.. Ik was er heel erg misselijk van de rest van de rit, ook al had ik het niet kunnen voorkomen. Wij wonen hier net naast de grote weg en ben ernstig aan het twijfelen of ik onze twee kitten straks naar buiten wil laten..
dat zal ook een klap geweest zijn... ;/
het blijft ook rot om een dier aan te rijden....
jesito schreef:_San87_ schreef:Ik vind niet dat het houden van katten verboden moet worden. Juist niet. En nu identificatie verplicht is, gaat het ook een stuk makkelijker worden eigenaren op te sporen en eventueel verantwoordelijk te houden voor de schade die de kat aanricht.
Dan mogen er ook geen konijnen, hazen, reeen, vogels, zwijnen enz. meer loslopen.
Die kuieren hier ook veel rond en vooral bij schemer is dat wel eens link.
En geloof me zo'n ree op je auto is ook niet leuk
_____________!!!!!_San87_ schreef:_____________!!!!!
Dat zijn wilde dieren.
Geen verwilderde maar officieel erkende wilde katten. Heel mooie overigens, heb er ééntje gezien laatst. Lara_Silver schreef:_San87_ schreef:_____________!!!!!
Dat zijn wilde dieren.
Wij hebben hier in de bossen échte wilde katten.Geen verwilderde maar officieel erkende wilde katten. Heel mooie overigens, heb er ééntje gezien laatst.
. En ik heb het, om diezelfde reden, dan ook over gedomesticeerde katten.