Prisca schreef:@bravespots
Aardig zeg?. Volgens mij snap je hem niet helemaal.
Ik snap het prima, jij vind dat je voor een ander kan bepalen waar ze hun hulp (centen/energie/tijd) moeten insteken. Dat de honden in andere landen dikke pech hebben gehad om daar te moeten leven onder gruwelijke omstandigheden.
Dat je daar zelf niet achterstaat is prima, maar ga niet voor een ander beslissen wat zij moeten doen. Bovendien zou je een keer beter verdiepen, want een goeie(!) organisatie zou nooit beweren dat ze het probleem oplossen door dieren hier te plaatsen. Zij zijn bezig om ter plaatse hun best te doen (vaak sterilisatie en castratie projecten) en kijken voor bepaalde dieren uit naar een beter leven hier. Vaak zijn dat dieren die prima functioneren in een huiselijke omgeving en het wat zwaarder hebben in het asiel om tegen honderden ander honden te moeten opboksen.
En voor de duidelijkheid, ik heb twee katten en een herplaatshond 'gewoon' vanuit een asiel hier, maar zou zonder verpinken een kat of hond uit het buitenland nemen als dat zo uitkomt. Niet om de wereld te redden, maar omdat ik simpelweg een klik ermee heb.