Zielige hondenindustrie vanuit o.a. Spanje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: Zielige hondenindustrie vanuit o.a. Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:02

Wie ben jij om te bepalen waar ik mijn hond of dier wil vandaan halen? Wat een arrogantie met dat grenzensluiten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:06

Ik moet eerlijk toegeven, ook een tijd uitgekeken hier, maar veel honden in asiels passen hier gewoon niet, of ze blaffen, of kunnen niet met kinderen of met andere honden en noem maar op. Hier moet het probleem ook iets beter aangepakt worden, bv een sharpei met ontzettende huidproblemen die kun je eigelijk niet herplaatsen. Laatst had ik mensen die een kat uit het asiel gehaald hadden, met de boodschap van het asiel dat de kat een tumor op de buik had, zat erg slecht in de vacht, dikke buik (in die zin van echt opgeblazen),... Dan denk ik verdorie, er zijn zoveel dieren die wel gezond zijn en geen plekje vinden, dan laten ze iemand zo'n dier adopteren. Inslapen was voor die kat beter geweest, is uiteindelijk ook gebeurd (en de eigenaar heel wat centjes armer, terwijl het asiel beloofd had hierin mee te helpen), dier kwam nooit van zn plek af, poepte en pieste op de bank (hij zat altijd op de rugleuning van de bank) en dat was het. Erg sneu zoiets.
Ik heb ook op buitenlandse sites gekeken, maar ik vond het een beetje eng dat je niet weet wat er in huis komt met zo'n hondje, hoewel ik erg veel positieve reacties hoor van mensen. Via een fokker hier in Nederland,kreeg ik een mailtje dat ze een paar nestjes had van een ras wat ik wel graag wou. bij kijken op haar website zag ik dat ze een border terrier ter adoptie had. geinformeerd en was helemaal wat we zochten, dus gaan kijken en klikte gewoon. Gaat super met de hond hier en hij past hier gewoon. echt een lot uit de loterij dit hondje.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:10

Voor de mensen die twijfels hebben, kijk eens op www.animalinneed.com dit is een stichting wat in samenwerkinging met o.a bekende mensen uit de paardenwereld de honden helpt.

UrbanL

Re: Zielige hondenindustrie vanuit o.a. Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:29

@Cemlys
Ik ben er ook voorstander van dat ze de dieren beter testen of ze idd nog hoe banketstaaf het ook klinkt "bruikbaar" zijn. Nu hoeft niet iedere hond geschrikt te zijn voor kinderen hoor. Het is heel hard maar is gewoon op de lange termijn beter voor het dier.
Toch zijn oudere honden best op een goede manier te plaatsen. Alleen de asiels moeten wel de begeleidinge gaan geven of samenwerken met een hondenschool zodat ze samen een weg vinden.

Ik heb zojuist een 12 jarige Welsh in huis genomen echt lastig want hij was 12 jaar oude mensen gewend en erg verwend. Nu is het een complete omslag 2 kinderen en jonge stuiterbal Welsh en veel wandelen.
Maar voordeel is ik werk dus de hond krijg veel ruimte om tot rust te komen en te wennen.
Als ik de hele week thuis zou zijn met de kids zou ik het niet doen de hond zou gek worden. Deze hond is mij aangeboden anders zou het niet fijn aflopen is dat ik gek van het ras ben anders zou ik het niet doen.
Nu is het af en toe nog lastig want 2 Welshjes samen gaat eigenlijk niet zo blijven regelmatig vechten.

Via een Asiel in mijn omgeving wordt er op dit moment een hond geplaatst van 3,5 met een verleden als je deze hond neemt/krijgt zal de hondenschool waar ik train een stuk begeleiding op zich nemen. Ik vind dit zooo top dit doen ze puur voor de hond. Dit zouden ze echt vaker moeten doen.

@bravespots
Aardig zeg?. Volgens mij snap je hem niet helemaal.

@michael1104
Jammer dat ze dan op een of andere manier toch weer hier komen.....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:36

Prisca schreef:
@bravespots
Aardig zeg?. Volgens mij snap je hem niet helemaal.

Ik snap het prima, jij vind dat je voor een ander kan bepalen waar ze hun hulp (centen/energie/tijd) moeten insteken. Dat de honden in andere landen dikke pech hebben gehad om daar te moeten leven onder gruwelijke omstandigheden.

Dat je daar zelf niet achterstaat is prima, maar ga niet voor een ander beslissen wat zij moeten doen. Bovendien zou je een keer beter verdiepen, want een goeie(!) organisatie zou nooit beweren dat ze het probleem oplossen door dieren hier te plaatsen. Zij zijn bezig om ter plaatse hun best te doen (vaak sterilisatie en castratie projecten) en kijken voor bepaalde dieren uit naar een beter leven hier. Vaak zijn dat dieren die prima functioneren in een huiselijke omgeving en het wat zwaarder hebben in het asiel om tegen honderden ander honden te moeten opboksen.

En voor de duidelijkheid, ik heb twee katten en een herplaatshond 'gewoon' vanuit een asiel hier, maar zou zonder verpinken een kat of hond uit het buitenland nemen als dat zo uitkomt. Niet om de wereld te redden, maar omdat ik simpelweg een klik ermee heb.