Duitse Herder Jesda is aangereden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:54

gelukkig dat ze geen trauma heeft overgehouden aan auto's !!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:24

Fijn dat Jesda niet bang is voor autos nu :) Hoe gaat het lopen?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:26

Herders hebben niet zo gauw last van een trauma na 1 negatieve ervaring. Mijn herder is als 1,5 jarige over de voorpoot door een auto gereden, voet was echt aan gort maar voor auto's is ze nooit bang geworden. Ook onze oude herder is op haar oude dag overreden (kop en voorpoot), weer helemaal hersteld en is nooit getraumatiseerd geweest of geworden.
Fijn voor Jesda dat ze nu een stukje verder kan lopen. De prikkels die ze buiten de tuin opdoet, maken haar blijer.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 15:33

@Marion71: Zo iets heb ik al vaker gehoord en ik begin nu te twijfelen of ze het ongeluk bewust heeft mee gemaakt of niet, of dat ze toch buiten bewustzijn was van de klap. Zoals in het OP (haha) staat bleef ze enkele seconden liggen en krabbelde daarna weer overeind, misschien kwam ze toen wel weer bij bewust zijn.

@rocymax: Het lopen gaat niet slechter maar ook niet beter, ze doet het nog steeds op 3 poten, maar als ik haar de riem om doe en trek er ietsjes aan dan gaat ze meteen in de benen, ik hoef haar dus niet meer te helpen.
Zogauw we donderdag naar DA zijn geweest plaats ik natuurlijk weer een update met hoe we verder gaan.
Zogauw ze haar linkerpoot gaat gebruiken heb ik het idee dat we een grote sprong hebben gemaakt.
Nu blijft ze op 1 plek hangen, zegma

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:35

Ja dat snap ik , het zal echt tijd nodig hebben :) Gelukkig dat ze wel gewoon ín is voor korte wandelingetjes of uitlaten :)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:09

JesdaPower schreef:
Gisteravond ben ik met vriendinnen een avondje wezen 'stappen'. Eigenlijk gewoon naar een cafeetje, maar de hond was dus weer en poosje alleen. Ik heb echt het idee dat ze dan goed tot rust komt.
Maargoed, ik was dus best wel laat thuis en kan het niet maken om uit te slapen terwijl die hond gewoon brokjes en haar medicijn moet krijgen, dus ik wekker om 7 uur gezet, er uit gegaan. Hond brokjes gedaan en medicijn, wat water en even uitgelaten. Daarna ben ik lekker weer in bed gekropen.

Toen ik tijdje later weer beneden kwam wilde ze niet mee naar buiten, maar ik denk meer omdat ze niks hoefde te doen dan dat ze echt niet wou. Dus laten liggen weer water gedaan en rond 1 uur weer brokjes gedaan, die at ze braaf op.

Enn.. we zijn een hèel klein stukje langs de weg gelopen. Ik denk zo'n 10 meter, naar de eerste lantaarnpaal en weer terug. Ik was zò nieuwsgierig hoe ze het deed en hoe ze op autos zou reageren. Er stond een geparkeerde auto en daar keek ze in en zag haar spiegelbeeld, dat vond ze vreemd want ze bleef echt in de auto kijken, daarna zijn we stukje verder gelopen en ik hoorde een auto naderen en die zoefde er langsheen..
Jesda keek niet op of om :D Ze vond ze zelfs leuk, had ik het idee.

Over een uurtje ongeveer ga ik weer een stukje met haar langs de weg en weer tot de lantaarnpaal en weer terug. De rondjes in de tuin heeft ze denk ik wel een keer gezien.
Zou het graag filmen/foto's maken maar mijn ouders zijn op vakantie en hebben de camera mee :}

Zie je met kleine stapjes komt ze er wel ;)

Over het trauma... nee denk niet dat dat na 1 keer gebeurd

Devi ligt dat wat anders... 3 keer aangevallen door een doberman... alles wat erop lijkt moet ze niet.. Trauma is het niet, maar wel de negatieve ervaring
Denk niet dat Jesda het bewust mee gemaakt heeft

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:16

Ach, het gaat met stapjes vooruit en achteruit. Maar het klinkt wel erg fijn dat ze niet bang is voor het verkeer!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 19:41

Wilde net wat patatjes halen, àlle patatzaken hier in de buurt dicht. Hé..

Dus straks maar even wat op scharrelen, maargoed.. Zo net nog even met Flappie naar de lantaarnpaal gelopen, ze liep niet zo vlot maar was mooi om zich heen aan het kijken. Ging ze halverwege zitten en keek ze mij echt aan van, ik blijf hier. Tijdje laten zitten (ja zitten :D) en toen zijn we weer wat verder gelopen en daarna weer terug. Nu ligt ze weer lekker op haar matje. Brokjes had ze al gehad en haphap was zo weg.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:02

Wat kan zo'n kleine vooruitgang je dan helemaal happy maken hè... Je doet het goed hoor!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 02:42

Beetje laat in avond, lekker wezen stappen met de meiden.

Ik stapte van de fiets af en dan springt het licht bij ons onder de carport aan, ik draai de deur van het slot en Jesda loopt meteen naar buiten! Zei niet eens goeiendag, echt serieus op een drafje naar het gras, plasje doen en toen kwam ze terug en ging ze op der matje liggen en begon te piepen, dus ik naar haar toe en even lekker geknuffeld. Nu kan ze weer fijn slapen :D

Alleen tot mijn grote schrik zie ik dat de draden van de hechtingen los zijn, ze zitten nog enkele stukjes vast. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen aangezien mijn ouders op vakantie zijn...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:29

Wat goed dat ze op een draf naar het gras ging. Ze voelt ze duidelijk beter en wil dus haar plas niet meer in huis laten lopen.
Wat betreft de hechtingen. Even bellen met de dierenarts om advies te vragen.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:49

Ja idd even bellen, Door het genezen gaat het jeuken en heeft ze wss een hechting los gebeten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 12:02

Ik kwam er vanochtend uit en toen waren alle hechtigen er aan de linkerkant uit, er zit nu niks meer in.
Het 'voordeel' is wel dat het niet bloed oid, dus de wond zit goed dicht. Nu zit ze er ook niet meer aan, alleen nu is de rechterkant aan de beurt xD

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:19

Wanneer zouden ze de hechtingen er uit gaan ? Of waren ze oplosbaar ?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 12:20

Nee, waren niet oplosbaar, althans, daar heeft de DA niks over gezegd.
Ze gingen er anders donderdag (9 aug) uit

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:33

Gewoon even naar de da bellen. Fijn dat ze zo vooruit gaat!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 12:52

Flappie, Flappie, Flappie toch. Mevrouw heeft aan beide kanten de draadjes van de hechtingen er uit gebeten. Linkerkant ettert iets en de rechterkant is iets open geknapt. Dierenarts gebeld en we moesten de wondjes wassen met biotex en hebben een extra antibiotica kuur gekregen. Donderdag terug komen en naar de fysio.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:17

Hm das minder, maar het geneest wel
daarom heeft ze ze open gebeten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 17:30

Klopt, dat jeukte gewoon heel erg. Nu likt ze er af en toe nog aan maar niet meer zo vaak dan dat ze deed.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:07

gelukkig dat het geneest !
het is wel niet zo leuk dat ze de draadjes eruit heeft gehaald -O-
het zal wel enorm gejeukt hebben

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:18

:oo Wat een verhaal zeg. Wat erg.
Ik had van Jesda zoiets niet verwacht, ze blijft altijd zo braaf bij jou :oo
Wat goed dat je zo veel met haar trainde enzo dan, dat heeft dus duidelijk wel geholpen. Ik hoop dat ze weer de oude wordt. Ze is zo'n lieve hond <3
Gelukkig was het niet nog erger als dit.
Ik hoop voor jullie dat het beter wordt. Dat ze weer helemaal sterk wordt.
Succes en sterkte ermee :(:)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 21:50

En we zijn weer enkele dagen verder sinds mijn laatste update.

Het gaat goed, als je lopen op 3 poten niet mee telt. Ze loopt dus nog steeds maar op 3 poten. Haar linker poot gebruikt ze ook niet 'iets' meer, nee die houdt ze vast. Echter gaat ze wel steeds vaker zelf lopen. Al wij niks doen dan blijft ze wel hele dag op haar matje liggen, maar nou lopen we der heen: "kom op Flappie, ga maar even mee naar de kamer." Dan tikken we met onze voet iets tegen de rug van de hond aan en dan staat ze op en loopt ze. Dus dat is al veel beter...

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:09

na een eindje zal ze wel haar poot weer gebruiken
gelukkig dat ze meer loopt !

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 22:10

Hmm, daar vertrouw ik niet zo erg meer in.

Na de operatie van haar linkerpoot (dus eerste keer) had ze na 3 dagen al weer moeten lopen, we zijn 3 weken verder en ze loopt nog niet op die poot. Natuurlijk zit het ook wel tussen haar oren, maar het duurt allemaal erg lang en dat is geen goed teken.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:14

mss denkt ze dat het pijn gaat doen en gebruikt ze hem daarom niet