Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:05

Citaat:
Zij heeft de keuze die hond naar de opvang te doen i.p.v illegaal mee te smokkelen.

Ik overdrijf, jij hebt een bord voor je hoofd.

Zeg gaan we katten? Als je het over borden wilt hebben, zou ik er 1tje vol scheppen en opeten. Een gevulde maag maakt de mens verdraagzamer.

Zij heeft de keuze de hond in een opvang achter te laten = dood laten gaan terwijl ze al gek op dat beestje is of de keuze het de kans te geven in Nederland.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:06

JuliaMaria schreef:
Wat oppervlakkig Vjestagirl... In theorie klinkt het wel leuk wat je zegt maar in de praktijk raakt het vermoedelijk kant noch wal. ;) Liefde is veel meer dan dat.

Inderdaad, maar rationaliseren is wel heel makkelijk!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:07

kimmie261 schreef:
xx_Horsiex schreef:
Wij denken er niet makkelijk over, maar als ik moet kiezen tussen het leven van die pup of het leven van honden hier in NL weet ik wat ik kies.

er worden dagelijks pups geimporteerd uit andere landen welke geen rabies enting hebben ,eigenlijk wel eng en gevaarlijk allemaal voor de nederlandse hond....

overigens als je nu zó bang bent voor rabies die je hond kan oplopen,dan ent je ze er toch preventief tegen,dat kan nl vanaf 13 weken,z ekunnen nl ook rabies krijgen van een ( nederlandse)vleermuis...?? ( wordt hier in dld overigens standaard geent) , de kans dat je volledig geente hond daadwerkelijk rabies zou krijgen is daarmee nihil.

ik ben nog steeds wel nieuwschierig naar de hier aangehaalde persoon die overleden zou zijn door de rabies pup...,ik kan hem écht niet vinden in de nieuwsberichten... :n

De puppy die TS meeneemt is dan 10 weken en dus niet geent tegen rabies, en daar gaat het om. Het is echt niet zo dat ik die puppy geen goed leven gun hoor, maar het gaat mij om de gezondheid van de Nederlandse honden. En ik weet zeker dat ik het gelezen heb!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:08

Colway schreef:
JuliaMaria schreef:
Wat oppervlakkig Vjestagirl... In theorie klinkt het wel leuk wat je zegt maar in de praktijk raakt het vermoedelijk kant noch wal. ;) Liefde is veel meer dan dat.

Inderdaad, maar rationaliseren is wel heel makkelijk!

Je zou over dit soort dingen ook rationeel moeten denken, ipv je alleen maar te laten verleiden door een schattig koppie en 'ahw wat issie zielig'.

Collie2008

Re: Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:09

Zou soms wel beter zijn inderdaad ware het niet dat mensen geen robots zijn

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:09

Dus in theorie verwoord je het mooi inderdaad, maar de praktijk loopt vaak gewoon anders

that's life

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:10

Nee, als mensen gewoon wat meer logisch na zouden denken ipv alleen maar een paar lieve ogen achterna te lopen zou het er allemaal een stuk beter uitzien...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:10

shilady schreef:
Pff wat loopt iedereen zich toch druk te maken

De asiels zitten daar overvol de kans dat hij een nieuw thuisje krijgt is erg klein
logisch dat de ts hem dan liever houd en mee neemt naar nederland.

Ze heeft al aangegeven dat ze langs de da gaat voor enthingen ect
vind het wel welletjes kwa commentaar en kritiek ... Als ik de ts was zou ik het lekker hierbij laten kwa reacties en als ze hem hier heeft een leuk foto topic plaatsen van het diertje bij haar thuis...

Denk dat dit topic voor derest op niets uit zal lopen

mbt de dikgedrukte tekst: wat denk je van de asiels in NL zelf? zitten die ook niet overvol en helemaal in de zomer?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:12

Citaat:
Nee, als mensen gewoon wat meer logisch na zouden denken ipv alleen maar een paar lieve ogen achterna te lopen zou het er allemaal een stuk beter uitzien...

En zou er geen oorlog meer zijn, mishandeling, verwaarlozing, zouden er geen arme kindertjes sterven, zou iedereen gelukkig en in harmonie met elkaar leven

Inderdaad

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:13

Citaat:
mbt de dikgedrukte tekst: wat denk je van de asiels in NL zelf? zitten die ook niet overvol en helemaal in de zomer?

ze is toch niet daar bewust een nieuwe pup gaan zoeken?

En ja de asiels in Nederland zitten overvol. Toch kopen we allemaal massaal pupjes bij (hobby)fokkers, wat Kimmie al zegt. We dragen dus allemaal zelf bij aan de overvolle asiels. Daar hoef je niet voor naar Griekenland zijn geweest :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:15

Dus omdat de asiels in Nederland overvol zitten, maar mensen daar zelf aan bijdragen is het prima als we (voor straf ofzo) een pup uit Griekenland meenemen? Muahaha, dat zal ze leren?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:16

Dat is jouw verdraaiing ervan. Dat zeg ik namelijk helemaal niet :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:16

kimmie261 schreef:
maar tis nou niet zo dat er elk jaar tig dieren dood gaan aan rabies hoor hier in west europa en zeker niet in nederland( eigenlijk zijn vleermuizen de gevaarlijkste rabies overbrengers...,brrr half nederland zit er vol mee,je zou bijna niet meer naar buiten durven),ik heb eens gezocht op overleden personen door rabies,en tis nu niet dat je kan spreken van grote getalen mensen die hier in Nederland (europa) doodgaan aan rabies,en al zeker niet door huisdieren ...

:n

beetje overdreven allemaal...daarnaast is TS er lang genoeg om de pup nog te enten tegen rabies,dus so what???

Begrijp me goed, in TS haar geval ben ik blij dat ze haar pup laat inenten, en blijkbaar blijft ze er lang genoeg voor, maar vanwege een reactie van iemand anders, dat rabiës niet hoeft bij pups onder 12 weken, reageerde ik.

Door te schrijven dat ik daarom begrijp hoe het mogelijk was dat er 2 maanden terug in NL een hondsdolle pup was ingevoerd.

In Nederland zijn veel mensen totaal niet meer bedacht op hondsdolheid. Dat kan situaties opleveren zoals:

iemand die in een niet zo helder moment een vleermuis vasthield, gebeten werd en eerst niet snapte waarom zijn vrouw hem linea recta naar de dokterspost stuurde... :')

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:17

Maar herplaatsingsorganisaties doen ook massaal jonge pups (ook jonger als 12 weken) van griekenland/spanje/portugal e.d. naar Nederland vervoeren.
Deze dieren worden toch ook gewoon legaal naar Nederland gebracht en hoeven niet in Quarantaine.
Zijn netjes getest, gechipt en geent e.d. dus ik zie het probleem niet zo waarom TS niet de hond legaal naar Nederland zou kunnen vervoeren.

Misschien is het handig dat TS contact opneemt met zo'n stichting om te vragen hoe zit dit precies moet aanpakken?

Succes TS!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:19

kimmie261 schreef:
ik ben nog steeds wel nieuwschierig naar de hier aangehaalde persoon die overleden zou zijn door de rabies pup...,ik kan hem écht niet vinden in de nieuwsberichten... :n

Ik ben even op zoek gegaan en er is inderdaad in Nederland niemand overleden, wel in Engeland. http://www.vwa.nl/actueel/nieuws/nieuws ... onderschat

Verder spreek ik me er maar niet over uit. Het is inderdaad niet verstandig, maar op zo'n moment zegt je hart wat anders.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:19

leonie1984 schreef:
Maar herplaatsingsorganisaties doen ook massaal jonge pups (ook jonger als 12 weken) van griekenland/spanje/portugal e.d. naar Nederland vervoeren.
Deze dieren worden toch ook gewoon legaal naar Nederland gebracht en hoeven niet in Quarantaine.
Zijn netjes getest, gechipt en geent e.d. dus ik zie het probleem niet zo waarom TS niet de hond legaal naar Nederland zou kunnen vervoeren.

Misschien is het handig dat TS contact opneemt met zo'n stichting om te vragen hoe zit dit precies moet aanpakken?

Succes TS!

Dat is al meerdere keren voorgesteld, maar door de rest van de posters als 'onnodig' afgeschreven...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:28

Of er daadwerkelijk een dode is geweest door rabies weet ik niet maar het geval van hondsdolheid in Nederland kwam idd ook door een oh zo schattige pup meegesmokkeld uit (ik dacht) Marokko.
Het is idd een feit dat in de mediterane streken er een groot zwerfdierenprobleem is en de plaatselijke oplossingen niet altijd diervriendelijk zijn. Ben ook in Griekenland geweest, ook de zwerfhonden gezien en ja als je daar 1 seconde vriendelijk naar kijkt heb je de rest van je vakantie een zwerfhond/kat idolaat achter je aan hobbelen. Heel lief en heel triest tegelijk maar geen haar op m'n hoofd die eraan dacht om ze mee te nemen.
Zuid Frankrijk zelfde verhaal. Zwerfhond komen aanlopen, werd letterlijk door iedereen weggeschopt. Niet gechipt, duidelijk recent puppies gehad en waarschijnlijk nooit gevaccineerd. Schat van een beest maar ook daar realistisch geweest en haar niet meegenomen. Die hond heb ik wel een paar dagen zelf opgevangen maar daarna naar een privé opvang gebracht die haar ofwel zouden herplaatsen ofwel zelf bijhouden, naargelang. Nu is het ook gewoon zo dat ik moeilijk een hond kan houden, druk met werk en ik verhuis vrij vaak (niet dat ik dat zelf zo geweldig vind) dus hoe schattig of triest het ook is, je moet realistisch blijven.

Tuurlijk is deze pup schattig, dat zijn ze allemaal. En het is een nobel streven van TS om het diertje een beter leven te geven.
Maar dieren van her en der importeren vind ik gewoon geen goed idee, redenen zijn hier al uitgebreid vermeld. Die reddingsacties van Spaanse honden of Roemeense paarden denk ik hetzelfde over. Ja het is goed om iets aan dat dierenleed te doen en als er organisaties/personen zijn die ter plaatse iets proberen te verwezenlijken juich ik dat alleen maar toe, maar niet elk zielig hoopje hierheen zeulen. Zet gewoon geen zoden aan de dijk en het brengt risico's mee.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:30

Vjestagirl schreef:
leonie1984 schreef:

Succes TS!

Dat is al meerdere keren voorgesteld, maar door de rest van de posters als 'onnodig' afgeschreven...

jij bent wel op dreef een echte bokker pluim voor je zelf *\o/*

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:32

ow sorry, had het grootste deel van het topic gelezen, en zag voornamelijk: doe het niet/ het is illegaal e.d. vandaar dat ik even reageerde.

Mijn moeder heeft 2 jaar geleden een hond uit zuid Europa gehaald met 8 weken via een stichting, legaal en zonder quarantaine of andere problemen. Heeft ze nu een super leuke hond aan.
Het blijft een keuze de een is voor de ander tegen, maar dat lijkt me nu niet relevant, ts wil graag de hond naar NL halen dit is haar keuze, lijkt me niks mis mee, mits het op de juiste manier gebeurd en ze zich dus even goed laat informeren over hoe ze dit moet doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:33

En dat is onnodig Keona, niet iedereen laat zijn verstand varen wanneer het om een schattige mogelijk besmette puppy gaat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:34

Citaat:
Maar dieren van her en der importeren vind ik gewoon geen goed idee, redenen zijn hier al uitgebreid vermeld. Die reddingsacties van Spaanse honden of Roemeense paarden denk ik hetzelfde over. Ja het is goed om iets aan dat dierenleed te doen en als er organisaties/personen zijn die ter plaatse iets proberen te verwezenlijken juich ik dat alleen maar toe

Dat ben ik met je eens hoor. Vriendin van me is naar een project geweest in buitenland waar zwerfdieren worden gecastreert/gesteriliseerd. Dat zijn goede initiatieven

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:37

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:38

uit de brochure -pas op voor hondsdolheid ;
.." Hoe moeilijk ook: kom daarom niet aan die schattige hondjes of
katjes en neem ze vooral niet mee naar huis. Doet u dat wel, dan
loopt u niet alleen zelf risico, maar ook alle mensen en dieren in uw
omgeving. U kunt er zelfs de oorzaak van zijn dat u een ernstige
ziekte als hondsdolheid Nederland inbrengt... "
kijk, dat de "smokkelaar "zelf gebeten word, zit ik niet mee. dat is een risico wat men bewust neemt.
maar alle mensen en dieren in de omgeving, die van niets weten. >;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:52

Heerlijk Bokt. :+

Omdat de meeste mensen (schijnbaar) spontaan in katzwijm vallen bij het zien van een zielig puppy, zijn de regels gewoon stom en, oh gruwel, rationeel, en heeft TS volkomen gelijk als ze die regels aan haar laars wil lappen om een schattig hondje te redden die godweetwat kan mankeren. Hoewel Bokt regelmatig op haar achterste benen staat bij negatieve opmerkingen over staffords of pitbulls, "want het ligt aan de baas!", is het feit dat TS van mening is dat hondenras X garant staat voor karakter Y geen aanleiding om te vermoeden dat ze wellicht niet de meest ideale baas zou kunnen zijn.

Bedenken dat zo'n hond wellicht inderdaad dood beter af is mag natuurlijk helemaal niet, want ook dat is zielig. Zielig voor wie, vraag ik mij dan af, de hond heeft dat zelf immers niet in de gaten als het vakkundig gebeurt. Zielig voor TS misschien, die dan geen hondje meer te redden heeft?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:22

Ik ben het toch helemaal eens met Vjesta en Dani :j Misschien hard maar tja.
Mocht ik zelf in zo'n land zijn en een leuk hondje tegen komen? Die liet ik daar zitten.