HELP! hond in hete auto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:14

TS is weer online, ben benieuwd :D

Sonja_vR

Lieffiefi schreef:
Sonja_vR schreef:
als je dood neerpleurd met een hartinfarct of halfzijdig verlamd op de grond ligt te spartelen na een hersenbloeding...beide toch wel geldige redenen mag ik hopen?

Ja... Dat is ook wel een extreme. Maar ik ging er vooralsnog vanuit dat de eigenaar in het gemeentehuis zit.
Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Ach.. Ik ben mezelf kwijt. Het is op kantoor al 25 graden... -O- -O- -O-

ja maar , in een gemeentehuis kunnen je dat soort dingen ook overkomen , en wie zegt dat die persoon in het gemeentehuis is?
de auto staat daar geparkeerd, dus het is aannemelijk , maar geen zekerheid...(je kunt er bijna wel vanuit gaan, want de auto is zelfs open, maar for the sake of argument

Stef.,..ik ben zo tactvol;)

Moos99

stef schreef:
Gulpje schreef:
is de eigenaar een eikel, nu is hij dood....
:')

Soms lijkt het wel alsof jij per sé A moet zeggen, gewoon omdat de rest B zegt. Geeft niet verder, je gedram is wel vermakelijk hoor :+

:') nee hoor, ik loop alleen niet als een schaap achter de rest van de kudde aan.

Er is niks mis mee om niet altijd met de kudde mee te gaan zoals de helft van bokt dit doet, maar het lijkt idd vaak alsof jij het er om doet. Ik heb altijd een andere mening als de rest en ga de starter zijn van een discussie waardoor er weer schapen achter mij zullen volgen :+ weet niet goed hoe ik het moet verwoorden.

Verder snap ik jou punt wel. De kans is alleen heel klein dat de eigenaar echt met een hart aanval ergens ligt, en als dit wel zo was zou de TS dit ook moeten mee krijgen, aangezien de eigenaar van de hond nooit ver moet kunnen zijn. Ik vind dat hij niet langer als 10 min weg mag blijven met een pup in de auto en dit weer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:15

die zijn kwetsbaarder, net zo als kinderen.

Wat te doen bij oude honden en pups? Oude honden en pups hebben net als oude mensen en kinderen extra zorg en aandacht nodig tijdens warme dagen. Voor hen geldt nog meer dan voor gezonde, volwassen honden dat u ze goed in de gaten houdt en alle voorzorgsmaatregelen in acht neemt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:16

als dat gebeurd is er a een ambulance bij
en b op staat ook een politie. Vaak staan er dan meerdere omstanders bij en ook die horen dan echt wel gepiep van de hond.
Dus dat gaat niet op.

Heb het zelf gehad dat kennis van me ongeluk had gehad was niet meer aanspreekbaar maar de honden+ 2 katten waren door de polite onder hoede genomen tot ik gearriveerd was.
Dus nee ene polite laat ook dan geen beest aan zijn lot over

En een overleden persoon melden duurt ook geen uur en anders weet je dondersgoed dat er een dier in een bloedhete auto zit.

BigOne

Ts, eigenaar al aanwezig of de politie?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Sonja_vR schreef:
als je dood neerpleurd met een hartinfarct of halfzijdig verlamd op de grond ligt te spartelen na een hersenbloeding...beide toch wel geldige redenen mag ik hopen?

Maar dan nog zou mijn hond niet in de auto zitten, tenzij ik bij de auto neerval zonder dat ik mijn hond uit de auto heb kunnen halen.

stef schreef:
vraagje tussendoor: Een aantal roepen: Zeker voor een pup.
Waarom is het voor een pup gevaarlijker dan voor een volwassen hond?

Een baby raakt sneller oververhit dan een volwassene.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:17

Moos: Het hartaanval is uiteraard een voorbeeld. Ik ben er gewoon zwaar allergisch voor dat mensen altijd maar anderen moeten veroordelen, op voorhand al, zonder dat ze weten wat er aan de hand is.

fokfanaat

Sonja_vR schreef:

nou ja dan ben jij blij als iemand iig je hondje redt!

geen reden om niet de politie te bellen.

jorretje

Wij willen een update TS!

Sonja_vR

_San87_ schreef:
Sonja_vR schreef:

Zou dat het geval zijn op een parkeerplaats bij een gemeentehuis zonder dat er ook maar ambulance of politie aanwezig is :+?

waarschijnlijk is het niet als de eigenaar daadwerkelijk in het gemeentehuis is , als daar wat loos gaat in die zin zal er idd vrij snel ingegrepen kunnen worden
maar het zijn egwoon mogelijkheden...

dat die pup niet in die auto hoort te zitten op deze manier is een feit, daar is het gewoon te vies weer voor... en dat die pup uit die auto moet binnen afzienbare tijd ook...maar het hoe en waarom hij daar zit, geen idee...misschien is de eigenaar idd een minder handig persoon(de tactvolle omschrijving ;) ) of misschien is het overmacht

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:18

Ben inmiddels terug van de pup. Het is een politiepup en is van een mevrouw die op het gemeentehuis werkt. Ik heb nogmaals gevoeld in de auto, en de warmte valt wel mee, alsof er airco aan staat. Er kwamen twee mensen naar me toe in het gemeentehuis die zeiden dat de eigenaar regelmatig bij het hondje ging kijken. Ze zeiden vooral niet de politie te bellen.. Hondje was rustig en heb bakje gevuld met water dat ze lekker op dronk.

Had ondertussen al wel dierenpolitie gebeld maar nu weer afgebeld. Het is niet heet als eerst in de auto en ik heb een flinke bak water neergezet. Nu moet ik het maar proberen te vergeten..

Anoniem

Re: HELP! hond in hete auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:19

Omg, dat vind ik helemaal slecht :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:19

Jis_ schreef:
Sonja_vR schreef:

Maar dan nog zou mijn hond niet in de auto zitten, tenzij ik bij de auto neerval zonder dat ik mijn hond uit de auto heb kunnen halen.

als je even iets bij de balie af moet geven (puur voorbeeld) wat in theorie 3 minuten duurt en je dus even snel naar binnen huppelt om ter aarde te zzijgen voor je weer naar buiten kan huppelen...is dat een heel realistische situatie ...
Eyckie blijft ook wel eens drie minuten in de auto als ik even een brief op de post moet doen bijvoorbeeld

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:20

Dit ga je niet menen????????

Caira

dus omdat het een politiepup is is het allemaal ok? SCHANDALIG dit, je laat een pup verdikkeme toch niet de hele tijd zo achter?

LadyMadonna

Daks schreef:
als dat gebeurd is er a een ambulance bij
en b op staat ook een politie. Vaak staan er dan meerdere omstanders bij en ook die horen dan echt wel gepiep van de hond.
Dus dat gaat niet op.

Euh, gaat wel degelijk op. Want er is alleen een ambulance en politie bij als er bekend is dat er iemand een infarct heeft.
Scenario:

Man rijdt in de auto, moet hoog nodig naar het toilet.
Zet zijn auto bij het gemeentehuis, en gaat daar naar het toilet. Hij heeft zich niet gemeld bij de receptie, dus niemand weet dat hij daar is.
man zit op toilet, krijgt een infarct... Niemand die weet dat die man op het toilet zit, niemand die weet dat zijn hond in de auto zit.
(dit is overigens buiten de hond om dan, echt gebeurt, in een winkelcentrum waar ik gewerkt heb. Man is pas na dik een uur gevonden, inmiddels overleden).

Grote kans? Neuh, maar het kan wel.
Het is voor mij puur een principe kwestie, zoals ik eerder aangeef

Gulpje

Nou Stef, bel de ambulance maar af.

Jeetje wat dom van die vrouw. Echt geen woorden voor....

Ik zou alsnog de politie hebben gebeld.

DonDon

Pff wat is dat nou voor een slecht iets. Je laat je pup toch niet in de auto zitten? Lijkt mij dat je hem dan binnen neer zet als je toch een bench hebt...

F_Orumster

Een politieagent zou beter moeten weten. Mijn vingers zouden nu gruwelijk gaan jeuken om toch de telefoon te pakken.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 28-06-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

He, wat ik niet snap, mw komt meerdere keren kijken per dag, maar zet er dan geen water neer?

Mi_Amore

regelmatig gaan kijken of niet, het is gewoon NOT DONE om je hond in een auto te laten zitten zo lang :?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:21

Dat lijkt me toch een slechte zaak, misschien kan je dit even voorleggen aan de dierenbescherming/dierenambulance en het die verder af laten handelen.

GamblersCup

Ok, terug naar de telefoon en de politie weer bellen. Ik geloof er geen barst van dat het nu inééns meevalt wat de warmte betreft. En het feit dat JIJ water neer moet zetten. Nee, politie bellen!!!

NiKip

Maar dan vraag ik me af, waarom moet hij in die auto zitten? Waarom niet gewoon lekker thuis...