SPOED haantje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: SPOED haantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:49

Waarom maak je dan geen account? Lijkt me een goede reden toch?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:07

liesjecryos schreef:
Heel simpel omdat het woord kliko wordt gebruikt :+
als die jongen hem in een donker hokje deed met hetzelfde oppervlakte als een kliko is er niks aan de hand.
Maar puur vanwege het gebruiksvoorwerp wordt er schande gepraat,terwijl het doel hetzelfde is :7
Ts heb je hem trouwens ook op MP staan?

Nee, ik zou zo'n dier gewoon niet in zo'n kleine ruimte stoppen. En ik ga er vanuit dat een nachthok groter is dan 40 x 40 cm. Tenminste, bij ons wel.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:18

In een kliko komt geen nieuwe zuurtsof en in een kliko of doos kan de warmte ook niet makkelijk weg, e aangezien kippen beter tegen de kou lijkt het me geen slim plan.. maar een rieten mand is gewoon prima, er kan verse zuurstof naar binnen en de warmte van de haan kan naar buiten :)

En daarom vind een kliko/kartonnen doos geen slim plan om een haan in te zetten. Nooit niet.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:05

Ts maak dan een account,is zo gedaan hoor.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 19:14

Maar MP kost ook best veel geld toch? Of niet? Ik hoorde van iemand dat je daar best veel voor moet betalen :P

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:16

Marktplaats is gratis, alleen voor een advertentie in sommige rubrieken moet je betalen. ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 19:16

Oh haha dan ga ik ff account aanmaken. Bedankt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:45

GamblersCup schreef:
Nee, ik zou zo'n dier gewoon niet in zo'n kleine ruimte stoppen. En ik ga er vanuit dat een nachthok groter is dan 40 x 40 cm. Tenminste, bij ons wel.

De meeste niet eens zo veel hoor.
Als je van die mooie kippenhokken hebt zoals van de welkoop ed, die hebben een nachthok van hooguit 50x50 en daar stop je dan 3/4 krielkipjes in. Maar dergelijke hokken zijn ook bedoeld voor het leuke en niet omdat je graag veel eieren wilt.

Een rieten mandje klinkt wel heel gezellig maar dat is natuurlijk niet lichtdicht dus heb je niets aan, het zal de kip ook worst zijn of het plastic of riet is waar hij in zit.
Een kliko lijkt me idd qua warmte niet handig maar een kartonnen doos kan toch prima.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 19:54

Haantje staat op MP :j Rieten mand laat hier geen licht door, hij staat in de schuur en rond en boven die mand staan nog ligstoel-kussens :+ Tussen de 'rietstengels' kan lucht door en aan de onderkant van de zijkant zitten 2 grotere gaten waar zuurstof door kan. Nu is het in de schuur sowieso niet zo heel licht maar door die ligstoel kussens +handoek over de bovenkant (anders springt ie tussendoor die spijlen := ) komt niet veel lucht.

En tja, 't is een beetje sneu maar beter dan geslacht worden toch? Het mandje is zo'n 40x30cm groot, en mijn nachthok is zo'n 120x60. Uiteindelijk dus niet heel veel verschil, in het nachthok 1800cm² per kip en in het mandje 1200cm².

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:05

heb je stal arjo al gebeld?
zit op kwaddedamme en handelt in pluimvee. zaterdags geopend.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 20:11

mariska32 schreef:
heb je stal arjo al gebeld?
zit op kwaddedamme en handelt in pluimvee. zaterdags geopend.

Handelt in pluimvee als in haantjes naar de slacht :o ?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:12

geen idee,zou kunnen.
1 telefoontje en je weet het.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 20:18

mariska32 schreef:
geen idee,zou kunnen.

Okee thanks! Ik probeer eerst een particulier voor hem te vinden, maar daar is natuurlijk kleine kans van slagen in ;) Mocht ie hier dinsdag nog zitten ga ik zeker even bellen!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:47

BaileyMix schreef:
mariska32 schreef:
geen idee,zou kunnen.

Okee thanks! Ik probeer eerst een particulier voor hem te vinden, maar daar is natuurlijk kleine kans van slagen in ;) Mocht ie hier dinsdag nog zitten ga ik zeker even bellen!

Ik moet je wel waarschuwen, als je hem de handel in gaat doen weet je niet waar hij terecht gaat komen. En uiteindelijk kan hij alsnog bij de slacht belanden ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:50

TS had in haar beginpost staan dat ze al bij slagers had nagevraagd maar dat die hem ook niet willen.
Dus wat is het probleem als hij nu alsnog naar de slager gaat?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:52

anneliesdj schreef:
TS had in haar beginpost staan dat ze al bij slagers had nagevraagd maar dat die hem ook niet willen.
Dus wat is het probleem als hij nu alsnog naar de slager gaat?

Ik dacht dat TS een particulier zocht om hem toch 'goed' te plaatsen (en als dat niet wil, toch naar de slacht). Of heb ik het nu verkeerd? :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:01

BaileyMix schreef:
Stal wil hem niet terug (hebben er zelf al 2 en willen die ook wegdoen), kinderboerderij wil hem niet, slager wil hem niet, en zomaar loslaten in het bos is tegen mijn principes, dat overleeft zo'n beestje nooit.

Wat moet ik nou met hem doen? Mijn moeder heeft vanochtend briefje neergelegd dat die haan weg MOET zijn als ze thuiskomt...

Ik snap dat dat de voorkeur heeft van TS maar als ik dit zo lees was ze die fase allang gepasseerd :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:10

anneliesdj schreef:
BaileyMix schreef:
Stal wil hem niet terug (hebben er zelf al 2 en willen die ook wegdoen), kinderboerderij wil hem niet, slager wil hem niet, en zomaar loslaten in het bos is tegen mijn principes, dat overleeft zo'n beestje nooit.

Wat moet ik nou met hem doen? Mijn moeder heeft vanochtend briefje neergelegd dat die haan weg MOET zijn als ze thuiskomt...

Ik snap dat dat de voorkeur heeft van TS maar als ik dit zo lees was ze die fase allang gepasseerd :+

Nee, dat snap ik.
Maar ik maak uit haar reacties op dat ze toch nog aan het proberen is om hem particulier te plaatsen? Daarom :j

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:03

En TS, ondertussen al een plekje kunnen vinden voor hem? :(:)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:08

op de avertentie zetten handig om buren weg te pesten gratis af te halen haantje..misschien ben je hem dan zo kwijt!:P grapje hoor!
Maar ben ook wel benieuwd of je al wat hebt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 18:36

Nog niet, ga zo de bokker nog eens PBtje sturen, zij kon dit weekend niet maar ik vrees dat ze deze week ook gewoon moet werken... Dus ja ff kijken. Mocht er nog iemand zijn met intresse, graag :D

Hij wordt trouwens wel steeds mooier hoor, best moeilijk om hem weg te doen want hij is zó leuk. Rent de hele bende opeens naar het gras ofzo, hij erachteraan en gaat 'ie volaan op z'n plaat omdat hij over de veren aan zijn poten struikelt :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:38

BaileyMix schreef:
Nog niet, ga zo de bokker nog eens PBtje sturen, zij kon dit weekend niet maar ik vrees dat ze deze week ook gewoon moet werken... Dus ja ff kijken. Mocht er nog iemand zijn met intresse, graag :D

Hij wordt trouwens wel steeds mooier hoor, best moeilijk om hem weg te doen want hij is zó leuk. Rent de hele bende opeens naar het gras ofzo, hij erachteraan en gaat 'ie volaan op z'n plaat omdat hij over de veren aan zijn poten struikelt :')

ohmy... soms is het wel leuk dat ik zo visueel ben ingesteld :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:23

Het is dat je zover weg zit, anders had je hem zo mogen brengen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:39

Hoe gaat het met het haantje?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:43

Is de haan nog bij jullie en zo ja wat zegt je moeder?
Ik hoop van harte op een fijne prettige afloop voor het diertje.
Super dat je je best ervoor doet.