Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tjady schreef:Halen jullie de kip op een gegeven moment van het nest af?
Gaat die ook licht worden, of heb je nog geen idee?
jeeeh!!! het is ons kipje gelukt!! er is een kuiken!! 
IndyPascalle schreef:Hier is ook eindelijk een kip gaan zitten op de eieren. Zo zit je weken te wachten op een kip die eindelijk eens gaat zitten en zo besluit er eentje net de dag voor je op vakantie gaat op het nest te gaan zitten (natuurlijk net dat ene leghok waar alle kippen hun eitjes in willen, gelukkig staan er ook niet verschillende leghokken). Dus maar even gauw een rennetje er omheen gemaakt, zodat ze een beetje rust heeft. Inmiddels zit ze braaf al weer 11 dagen op de eitjes, dus we zijn heel benieuwd wat er uit gaat komen.
Ik heb trouwens niet van die mooie raskipjes zoals hier allemaal voorbij komen, maar gewoon wat vuilnisbakkies. Zit in ieder geval een beetje barnevelder in en voor de rest geen idee eigenlijk.
Ik had 2 wyandottes met een mooie bastaardhaan. Het leuke vind ik juist dat je nooit weet hoe de kuikens eruit komen te zien, ik heb ze in alle kleuren, soorten en maten.
), heb haar van het nest gehaald en haar op stok gezet. Vanmorgen kwam ze fijn mee naar buiten, maar ik weet niet of ze nu nog buiten loopt of dat ze toch weer terug het nest op is.
Wat een rotbeesten!
. Ik verwacht dan ook maandag of dinsdag a.s. onze eerste kuikens
. Ben erg benieuwd, en heb er nog niet zo veel verstand van, dus hopelijk kunnen jullieme nog een beetje helpen. Ik heb namelijk een nachthok die ongeveer 80 cm boven de grond staat, ze kunnen her via een loopplank vanaf, en hebben dan een grote ruimte omheind met gaas, nu hebben we alles met net afgesloten zodat er geen andere dieren meer bij de kippen kunnen. Maar nu is het zo, dat ik 2 broedse hennen heb, die allebei de eieren verdelen, de ene keer heb de een er 2 en de ander 5, en andersom. Wat als de kuikens er zijn? Wie is mama, of wijst dit vanzelf? En doen de andere kippen de kuikens niets? En vanaf wanneer kunnen ze kuikenpoeder (of weten jullie wat beters?) eten? Gaat dit vanaf dag 1? En hoe voorkom ik dat de moederkip het opeet? En leren ze vanzelf de loopplank af te gaan?