Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:44

Volproppen is niet onbeperkt eten klaar hebben staan. Volproppen is zoals iemand voorstelde stukken vlees erin proppen en alles wat je er daarna nog in krijgt. Een normale kat eet steeds weer kleine porties, m daadwerkelijk volproppen is ongezond. En zal een kat buiten uit zichzelf ook nooit doen. Een vogeltje eten is ook niet volproppen.

Maar het werkt toch niet, zo functioneert een kat niet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:30

opisop_shop schreef:
hebben jullie dezelfde verhuurder?

Nee, helaas niet.. Zij heeft een koophuis..
Hoe het in elkaar steekt, weet ik helaas niet precies..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:31

stef schreef:
TS, ik zou echt even naar GGZ/GGD of hoe heet die instantie bellen. Buurvrouw maakt van haar probleem nu jouw probleem, en dan kan noooooit de bedoeling zijn :n

Helaas doen zij niets zonder dat er betaald wordt.. :(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:35

anneliesdj schreef:
CrazyCat schreef:
En opmerkingen als "het is maar een kat" vind ik vrij respectloos, mensen mogen toch zelf bepalen hoeveel hun "eigendom" voor hun betekent.

Het heeft toch niets te maken met wat die kat voor haar betekend?
De buurvrouw bied ze onderdak en voert ze, ze mishandelt ze niet ofzo.
De katten gaan vrijwillig bij haar naar binnen, dan hoeft er toch niet zo'n probleem van gemaakt te worden.

Ik vind het wel een probleem.. En waarom? Mevrouw is psychotisch.. Op het moment dat zij denkt dat mijn katten haar gaan aanvallen en opeten, dan weet ik niet wat zij doet.. Snap je wat ik bedoel?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:41

Diablo schreef:
pinuts schreef:
je hoort gewoon van andermans spullen af te blijven. of dit nou een kat is, een hond, een fiets of iets anders. Daarna is er gewoon vriendelijk verzocht dit niet te doen. Daarnaast is er zelfs een kat aangeboden(!). En buurvrouw blijft lastig vallen. Want dat is het. En daar heeft ts veel last van, dus ik denk toch.. politie.. hoe vervelend dan ook..

Als je niet wil dat er iemand aan je katten komt, die ook nog eens zo sociaal en aanhalig zijn dat ze zélf op iedereen afgaan, moet je ze gewoon niet loslaten.

Mensen mogen aan mijn katten en ze aaien en weet ik niet wat nog meer, maar hou ze gewoon buiten, daarvoor laat ik ze ook buiten.. En ja als ze gif opgraven of wat dan ook, dan is dat het risico wat ik loop door ze naar buiten te laten.. Maar dit is moedwillig..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:43

bigone schreef:
Geef je katten veel eten voor ze naar buiten gaan, iets lekkers, vers vlees, zodat ze echt de buik vol hebben en niet zo snel naar de buurvrouw gaan. Laat ze naar buiten en film de buurvrouw wanneer ze ze binnen wil lokken. Ook filmen als ze binnen zijn en je ze weer op komt halen, hopelijk wil ze ze dan niet geven. En dan hopen dat de verhuurder misschien er werk van wil maken. Als niets helpt dan toch maar een ren bouwen, hoeft niet zoveel te kosten, grote boomstronk erin en dan vinden katten het vaak al goed.

Ze krijgen 's ochtends kattenmelk en vers vlees..
Door de dag hebben ze zo'n voersilo met brokjes en 's avonds krijgen ze nog eens vers vlees..
Verwend genoeg toch? :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:50

F_Orumster schreef:
Ik heb even een idee van laag niveau...
Je hebt van die hulpjes om kattenpies te vangen, zodra de buuf je katten in huis heeft, deze urine door de bus spuiten en hopen dat zij afkerig raakt van je katten als ze denkt dat ze in huis plassen? Moet je wel echte kater urine hebben, anders stinkt het niet genoeg.

Dat is het mooie nu net.. We hebben een echte plaspoes.. (ook ooit een toptic over geopend..) En het kan niet anders dan dat zij ook al eens bij de buurvrouw heeft geplast.. Maar toch haalt de buuf ze elke keer weer vrolijk binnen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:55

nine1987 schreef:
Ik vind het wel een probleem.. En waarom? Mevrouw is psychotisch.. Op het moment dat zij denkt dat mijn katten haar gaan aanvallen en opeten, dan weet ik niet wat zij doet.. Snap je wat ik bedoel?

Ja natuurlijk, het was ook niet op jou gericht maar op sommige reactie's hier die je buurvrouw meteen op de brandstapel zetten.
Dat vind ik overdreven, niet dat jij het vervelend vind, dat is volkomen begrijpelijk.

nine1987

Re: Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:00

Weet ik, maar t mens kan er an sich niks aan doen.. En als ze nu gewoon "normaal" was (in hoeverre kan dat tegenwoordig??) dan had ik het nog niet zo'n punt gevonden..

Maar ik wil het niet vanwege haar onvoorspelbare gedrag.. Het ene moment is ze doodvriendelijk en het andere moment is ze ervan overtuigd dat je haar wil vermoorden en sluit ze zich op en weet ik veel wat nog meer..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:03

En als je tijdens zo'n psychotische bui de politie belt?
Wil haar broer verder niet meewerken dan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:11

die 2 hebben ruzie met elkaar juist OMDAT hij haar wil helpen..
En omdat ik dat zo zie gebeuren, vraag ik me af wat gebeurt als ik t als "buitenstaander" probeer..

T is nogal gecompliceerd..
Maar wat betreft het woongenot.. Ach an sich kan ik er wel mee leven, want nogmaals, ze zal t niet zo kwaad bedoelen.. En om nou eens je bed uit gerammeld te worden.. T houdt je scherp.. :P

Maar we zijn gek op ons huisje en zouden t voor geen goud kwijt willen..

Edit: typfout..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:38

Ze wil het van haar broer niet horen natuurlijk, misschien wel van een vreemde? Misschien als je eens bot zegt waar het op staat, zonder onbeschoft te worden?
En toch eens de politie bellen, dat kan haar ook wel met de neus op de feiten drukken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 04:42

nine1987 schreef:
stef schreef:
TS, ik zou echt even naar GGZ/GGD of hoe heet die instantie bellen. Buurvrouw maakt van haar probleem nu jouw probleem, en dan kan noooooit de bedoeling zijn :n

Helaas doen zij niets zonder dat er betaald wordt.. :(

:? Dat kan niet kloppen want zo werkt het GGZ niet..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 07:13

@ cayenne, zij heeft (in den beginne) hulp gehad van iemand, die kwam haar ophalen en dan had ze dagbesteding ed.. Toen ging het beter.. Maar dit heeft ze nu al een tijd niet meer, naar mijn weten is dit niet mer financieel haalbraar voor haar, dus vandaar dat ik die conclusie had getrokken.. Maar daar zit ik dus naast?

Heb je meer info? Graag.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:16

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:58

Zoiets hebben wij gehad met een hondje van ons. Als wij hem in de tuin lieten ravotte was na 5 min hond weg. Bleek de buren hem over het hek te tillen en naar binnen te doen. Echter zijn wij toen naar politie gegaan en konden niks zonder bewijs en toen hebben wij ( let op duurde behoorlijke tijd) een hele tijd elke keer gefilmt van het moment dat ik hem naar buiten deed snel boven in slaapkamer om hoekje kijken naar buiten en weer filmen ( wel de datum en tijd erbij aan) na zoon 10 filmpjes zijn we weer heen gegaan. Toen pas hebben ze het serieus genomen. en daarna was het over. Want ja je schrikt wel met politie voor de deur.Het zijn jou dieren heeft de buurvrouw van af te blijven. Ik zou haar dat toch wel erg duidelijk maken op een nette manier. *zo netjes als lukt op dat moment* succes

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:16

ts Ik heb met je te doen. Vreselijk zo'n buurvrouw waar je steeds maar begrip voor op moet brengen onder de noemer ze is niet helemaal normaal en ze kan er niks aan doen. Veel mensen en instanties hebben niet door hoe groot de inpact van een "patient" in je directe omgeving is. En er is vaak wel wat aan te doen hoor daar zijn gewoon pilltjes en behandeling voor. Ik vind dat je groot gelijk hebt om eens een keer echt boos te worden. Het gewoon binnenlokken van je katten terwijl je aangeeft dat je daar niet van gediend bent. Nu bedoeld ze het mischien nog niet zo kwaad maar ja jij weet niet wat voor kronkeltje ze volgende week heeft. Ik zou wel voor het petsafe gaan. en de bandjes met een drupje secondelijm vastzetten zodat ze ze niet af kan doen.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:04

phh wat een gedoe zeg
ik zou ook niet zo'n buuf willen hebben hoor

idd is de optie van filmen en naar politie gaan iets , dat je meteen kan laten zien dat ze het bewust doet op moment zodra de katten naar buiten gaan ofzo

ik durf het anders ook niet te zeggen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:43

Ja denk dat dat wel tot nu toe t beste is.. En dan icm zo'n petsafe systeem.. Ga me er komend weekend eens uitgebreid over laten informeren..

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 06:36

misschien zouden we jou buuf met mijn ex kunnen koppelen
die is ook zo grrrrr

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 06:56

Ja, ik lees zo nu en dan wat op je FB.. Wilde vandaag eens naar t mondriaan gaan bellen om te vragen wat de opties zijn..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:19

nou dan wordt het helemaal dolle boel als je twee mensen met maf gedrag gaat koppelen :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:37

Vandaag 2x proberen te bellen, word ik weet ik hoe lang in de wacht gezet.. Pff.. Morgen weer eens proberen.. (Je zult maar een spoedgevalletje hebben.. :P)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:56

ik zou toch voor een kattenluik gaan. En zoals je 2 pag terug kon lezen, kunnen die ook in glas geplaatst worden. En anders een deel op gaan metselen en nieuwe ramen erin en in het metselwerk een kattenluik. Waar een wil is is een weg.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 07:16

Dat gaat niet zo makkelijk.. Heb een huurbaas weet je nog :P