Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:38

mirim schreef:
Ik ken zo niemand bij je in de buurt, maar er zijn toch best wel andere hondetrimmers te vinden ? Of een lieve kennis die je hond wilt bijhouden?

Ja die lieve kennis heeft hem dus totaal verknipt en roept nu dat ze het niet meer kan dat er te veel klitten in zitten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:43

Ik heb een trimster gevonden die kent het probleem en briards, volgende week donderdag. Zal wel een paar keer nodig hebben en dan iedere maand bijhouden... ben opgelucht (ga vast sparen ;) )

Fammiie_x

Re: Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 11:17

Fijn dat je een trimster gevonden hebt!
Heb je een foto hoe die er nu uitziet ben nml. wel erg benieuwd.

Helaas heb ik me trimsalon momenteel dicht moeten doen v.a gisteren en ik weet niet tot wanneer.
Ik heb een gebroken vinger en zit tot aan me elleboog in het gips.
Ik baal enorm maar jammer genoeg kunnen we niks eraan doen en wachten totdat het genezen is

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:20

Nou nee hoor zoals hij er nu uitziet gaat hij niet op de foto, hoop over een maand of zo wel weer, het ziet er niet uit.
Maar hij is nog wel erg lief dat scheelt weer

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:52

Hiii :wave: !!

Tjeetje Fammie, wat heb je gedaan := ? Beterschap :(:) !!!

sarabande schreef:
Nou nee hoor zoals hij er nu uitziet gaat hij niet op de foto, hoop over een maand of zo wel weer, het ziet er niet uit.
Maar hij is nog wel erg lief dat scheelt weer

Haha, ik snap helemaal wat je bedoelt :+ !
Ik heb Mila een paar weken geleden ook radicaal laten scheren; ik kwam niet meer door de klitten heen en d'r benen waren totaalt vervilt :\ ...
Zo'n "blote" Briard ziet er idd niet uit :x .... Maar goed, d'r haartjes beginnen al weer iets te groeien en ik borstel d'r nu 2 x per dag, uit angst dat ze weer gaat vervilten :P .
Ik heb meteen weer een afspraak bij de hondenkapper voor dec. gemaakt en dat doe ik vanaf daar dan maar iedere 3 mnd. :) .
De "oogst" van de scheermaschine := :

Afbeelding

Hier nog een foto van Mila toen ik d'r weer thuis had nadat d'r tandje eruit was gehaald:

Afbeelding

Ze heeft echt de hele middag in de "peace-modus" rondgelopen :+ .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:05

Ha ha ik wilde Ilias laten scheren maar dat kon die kennis niet, die is dus poten en kont en kaaklijn en zo gaan knippen en de rest zit nog en dat ziet echt niet uit.

Vreselijk als je bedrijf niet voort kan zetten Familie ben je wel verzekerd???

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:07

Beterschap Famillie...dit is wel heel vervelend voor je.
Ischa is twee jaar geleden helemaal geschoren. Nog is haar vacht niet wat het was, maar dat komt misschien ook wel door de sterilisatie van een paar maanden terug. Ik borstel haar eens in de week en kan het nu redelijk bijhouden, maar dat zal van de winter wel anders zijn. Het blijft een klus om de ondervacht goed te houden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:59

Ja, die ondervacht is idd erg lastig := ...
Ik borstel Mila nu dus 2 x per dag :+ met de borstel met het rode handvat.
Mevr. de hondenkapster (waar ik dus een paar weken geleden was) gebruikt die ook en die zei dat je daar het beste de ondervacht mee in toom kan houden.
Een kennis van mij (die zelf Briards fokt) zei dat het met het vervilten ook beter wordt als ze wat ouder worden en de haren "harder" (de zgn. "geitenharen") worden.
Ik geef de hoop dus nog niet op *D ;) !

Afbeelding

*Sarabande, heb je nog wel genoeg kracht in je handen om Ilias zelf te knippen?
Ik was vorig jaar nl. van plan om Mila zelf te scheren, maar het leek me handiger om haar van te voren eerst "grofweg" te knippen en er dan daarna met de scheermaschine over heen te gaan.
Toen ik haar eenmaal geknipt had, kon ik de klitten/vervilte stukken die er toen nog inzaten, prima uit borstelen en heb ik het verder gelaten met het scheren. Voordeel was meteen dat de vacht niet zo héél erg kort was :) . Misschien een optie voor Ilias?!
Deze keer had ik nog een héul klein beetje hoop dat mevr. de hondenkapster nog wat kon redden, maar helaas :n ....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:48

Ik ga het even bij de hondenkapster proberen, die kent Briards. Ik heb ook gezegd als het te erg wordt moet ze gewoon knippen of scheren
Ze garandeerde me dat daarna 1 keer per maand een ruim uurtje voldoende zou zij, ben benieuwd

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:51

Hoe bedoel, dan zou een uurtje per maand borstelen genoeg zijn?! Hmm... dat is wel erg optimistisch gedacht .... Ben bang dat dát niet voldoende is :/ .
Ik haal er nu konsekwent 2 x per dag die borstel overheen.
A) hoop ik dat ik daarmee die ondervacht in toom kan houden en B) ben ik dan iedere keer na 5 min. klaar.
Mila vind dat borstelen helemaal niks en is alleen maar met gekkigheid bezig als ik d'r borstel :roll: (m'n hand in d'r bek nemen, met d'r achterpoten m'n handen weg duwen, zich gewoon om laten vallen enz.); ik word er soms echt mesjogge van.
Ze mag blij zijn dat ze zo lief is en ik dol op d'r ben, anders had ik d'r oo zulke momenten allang aan een boom gebonden :)) !
;)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 20:33

Ik ben van een paard afgevallen en me vinger is waars. achter de teugel blijven hangen, het gaat zo snel op dat moment
en iets later had ik zoveel pijn en kon ik hem niet meer buigen.
Thuis had ik de pijn niet aangegeven en de volgende ochtend had ik het met me mams erover dat ik me plukhonden niet kon doen..
Toen moest ik naar de huisarts van me ma om het toch te laten controleren of het niet gebroken was, de huisarts wist het niet en verwees me door naar de rontgen en die man vertelde me al gauw dat hij en breuk zag. Beneden werd er verder naar gekeken.
Nu zit ik dus vanaf maandag in het gips t/m volgende week vrijdag. Wat ik daarna krijg weet ik nog niet.

Helaas kan niemand voor me invallen. De mensen zijn ook tevrede over mij en ik weet het dan dus niet van een invaller of ze daarover ook zo tevreden zijn.

Sarande, met 1x per maand kom je er niet. Tenzij je hem naar een trimsalon brengt?
Zo krijg ik ook bearded collie's na 4/5 weken maar dan ben ik zeker 2 a 3 uur bezig, dit ligt eraan hoe ze binnen komen maar vaak toch wel vol met enorme klitten ;)

Dali kam ik 1x p.w. en als ik de onderwol er echt helemaal uithaal dan ben ik ca. 45 min bezig, dali werkt met haar voorpoten ook niet mee.
met haar hoofd ervoor hangen etc. De klitten tussen de tenen knip ik voorzichtig weg.
Ook bij haar liezen en oksels knip ik het

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:45

Het klonk mij ook wat vreemd in de oren 1 keer een uurtje per maand maar ik zie het wel, hij moet iig opgeknapt worden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:07

Sterre schreef:
*Sarabande, heb je nog wel genoeg kracht in je handen om Ilias zelf te knippen?
Ik was vorig jaar nl. van plan om Mila zelf te scheren, maar het leek me handiger om haar van te voren eerst "grofweg" te knippen en er dan daarna met de scheermaschine over heen te gaan.
Toen ik haar eenmaal geknipt had, kon ik de klitten/vervilte stukken die er toen nog inzaten, prima uit borstelen en heb ik het verder gelaten met het scheren. Voordeel was meteen dat de vacht niet zo héél erg kort was :) . Misschien een optie voor Ilias?!
Deze keer had ik nog een héul klein beetje hoop dat mevr. de hondenkapster nog wat kon redden, maar helaas :n ....

De trimster wilde hem per se kammen, en dat wilde ik Ilias niet aandoen
Dus heb ik bovenstaande aan mijn vriendin gevraagd en hij is nu helemaal kort geknipt, onze Jack herkende hem niet en ze poezen kijken ook heel raar :D :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:35

Ik heb Ischa vandaag nog net op tijd weg kunnen trekken bij een dode kat. Getver! Ze bleef maar snuffelen tussen het hoge gras en wilde net door haar knieën zakken toen ik het niet vertrouwde en haar wegtrok. Ik was wel nieuwsgierig wat het nu was...sta ik oog in oog met een dode kat %) :r Waarschijnlijk onder een auto gekomen, maar al niet meer herkenbaar. Ik hoop niet dat de mensen van deze kat nog op zoek zijn ....

Noukki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:42

Aaaaaah wat vind ik dit een fantastisch topic!!!
Ik heb 3 Briards gehad zowel fauve als zwart, alle drie geweldige dieren.
Helaas al enige tijd geen honden meer, vind het leuk om al jullie verhalen te lezen!! Ik geniet met jullie mee!! *\o/*

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:21

Mag hoor:-) misschien heb je ook nog leuke herinneringen die je met ons delen wil?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:52

Gezellig Noukki, vertel eens wat over jouw honden :) !!
Ook al zijn ze niet meer bij je :(:) , is altijd leuk om te lezen :) !!

Mijn vriendin heeft 1,5 jr geleden mij oudste merrie van mij gekocht. Ze stond tot begin aug. altijd op dezelfde stal waar mijn paard ook staat, maar is nu dus verhuisd.
Haar nieuwe stal is, als ik direkt door het bos ga, maar zo'n 3 km bij mijn huis vandaan :) .
Toen vriendin 2 weken geleden op vakantie was, had ze me gevraagd of ik voor Ynskje wilde zorgen; prima, hardstikke leuk zelfs :+ !!
Vanmiddag belde vriendin op of ik tijd had om wederom een ritje met d'r te maken. Ik ben toen met d'r naar huis gereden en heb Mila opgepikt, zodat ze op de terugweg mee kon lopen.
Mila snapte er echt helemaal niks van; ze gaat normaal gesproken altijd mee naar de paarden en vindt dat prima, maar een paard in d'r eigen achtertuin :? ??
Zo grappig: ze bleef maar naar me kijken met een blik van "wat moet die hier >;) ??!"
Haha, voor haar hoort een paard op stal, niet in "haar" achtertuin :)) !

Noukki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:22

Gezellig!
Ik zit op dit moment op de iPad dus heb geen foto's, zal later kijken of we deze kunnen toevoegen.
Onze eerste hond was een fauve ze heette viritee, helaas is ze niet oud geworden ze werd ziek van parvo en is hieraan overleden. Ze was een hele enthousiaste hond en was een klein maar zeer pienter boefje. Hierna kwam snel Briard nummer twee, ook een fauve en ze heette Viona. Ze was zoo slim en dol op water, dit zorgde er regelmatig voor dat zij in water stond en wij aan de oever en maar roepen 'kom hier', helaas water boven alles. Ze was super waaks en beschermde ons enorm. Eens in de zoveel tijd moesten we even knokken en kon ze er ook echt voor gaan, daarna kwamen altijd weer de lieve en rustige periodes. Kort om een prachthond, ze was enorm sterk (hebben altijd veel met haar gewandeld en gefietst) want bij haar overlijden bleek dat haar botten er slecht aan toe waren, ze had zich al lange tijd staande gehouden veelal op haar spieren.

Hierna kwam onze derde Briard (zeg nooit laatste ;) ) dit keer een zwarte. Ze was werkelijk een fantastische hond, die de geweldige leeftijd heeft mogen bereiken van maar liefst 14jaar. Ze is wel heel angstig geweest wat vaak moeilijk was in omgang met andere honden. Maar voor ons was ze de liefste hond die er was. In vergelijking met de vorige Briard was deze totaal niet gek op water enkele ze er ver van uit de buurt. Wat ze het liefste deed was spelen met al haar 100 speeltjes, alles kwam aan de beurt en alles was even leuk.

Wat ik zo typisch vind voor de Briard is dat ze zo waaks zijn en echtvereniging hun roedel waken en deze goed in de gaten houden. Daarbij krijgen ze het allemaal voorelkaar om precies op het verkeerde punt te gaan liggen, precies in de loop zeg maar.. En op het moment dat je er over heen wilt stappen, staan ze standaard op, hifi dit heeft voor veel hilarische momenten gezorgd.

Nou dit was mijn verhaaltje, denk dat jullie er wel wat uit herkennen. Ik ga foto's zoeken en lees ondertussen mee met jullie avonturen.

Groetjes!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:08

Haha Noukki, dat over het verkeerd liggen en dan opstaan, herken ik helemaal :)) !
Sowieso vindt Mila het het allerleukste om tussen je benen mee te lopen. Of dat nu bij de dagelijkse wandeling is, of dat je met een volle wasmand de trap op of af gaat := ...

Mila accepteerd "vreemde" vrouwen zonder meer, maar bij mannen is ze vaak wantrouwend.
Gek genoeg ook niet altijd. Een vriend van mij kwam hier eens binnen lopen en die werd even vriendelijk besnuffeld, toen was het meteen goed, maar we hebben ook wel eens een vriend van mijn zoon hier gehad (aardig joch, heeft ook een hond thuis) die ze maar niks vond.
Die bleef hier bij ons slapen in de WK op de bank. Ik heb voor de zekerheid Mila 's nachts maar bij mij op de slaapkamer genomen, want ik wilde niet het risico nemen dat als die knul 's nachts naar de wc moest, hij opeens Mila tegenover zich had := ...
Ik weet niet of ze ook echt wat zou doen; dat probeer ik gewoon niet uit :+ .
Het maakt overgens ook niet uit of er een vreemde bij ons thuis komt, of dat ze die ergens anders leert kennen. Zeker als diegene (mnl) mij met een kus begroet, houdt ze dat zeer nauwkeurig in de gaten.
Volgens mij is ze bang dat ik gejat word :D !

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:10

ja hoor, vooral in de zwarte hond van jou herken ik helemaal onze Isch! Het lijkt bijna of je over haar verteld :) Ik hoop dat zij ook de leeftijd van 14 jaar mag bereiken :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:28

O dat altijd in de weg liggen en het liefst in een deuropening of vaste loop en dan heb je een blad in je handen en kan je hem niet zien _-:(

Noukki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:34

mirim schreef:
ja hoor, vooral in de zwarte hond van jou herken ik helemaal onze Isch! Het lijkt bijna of je over haar verteld :) Ik hoop dat zij ook de leeftijd van 14 jaar mag bereiken :j

Wat grappig! Dan is haar vast ook deze hoogbejaarde leeftijd gegund :j

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:25

Noukki schreef:
Wat ik zo typisch vind voor de Briard is dat ze zo waaks zijn en echtvereniging hun roedel waken en deze goed in de gaten houden. Daarbij krijgen ze het allemaal voorelkaar om precies op het verkeerde punt te gaan liggen, precies in de loop zeg maar.. En op het moment dat je er over heen wilt stappen, staan ze standaard op, hifi dit heeft voor veel hilarische momenten gezorgd.

Dit is idd erg herkenbaar.
Al onze briards deden dit ook :)

Hoe gaat het hier verder? En de hondjes?

Hier gaat het allemaal goed :)
Dali en ik zijn aan treibbal begonnen, dit vind ze erg leuk maar ze vind de snoepjes toch ook wel erg belangrijk O:)
Ook heeft ze afgelopen 2.5 week niet veel mogen doen omdat ze weer een kapot voetzooltje had en liep hier enorm mank op.
Dus ze was behoorlijk druk vandaag voor de treibbal ze moest weer even haar energie kwijt en dat kon ze wel aangezien ze erg moet nadenken ermee :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:04

Hoi hoi...
Hier gaat het wel goed. Aischa heeft het weer reuze druk, want de poezen zijn weer meer binnen dan buiten met dit weer. De hele dag moet ze haar aandacht verdelen tussen drie katten, de mensen en haar etensbak...een dagtaak natuurlijk.
Vanmorgen was ze wel heel erg stoer. Het regende heel hard toen ik mijn paard aan het uitmesten was en Aischa mocht kiezen: of buiten in de regen blijven wachten tot ik klaar was of bij mijn paard in de box. Ze koos voor het laatste :D Omdat ze altijd helpt met de paarden binnenzetten op een zeer duidelijke manier ( heel hard blaffend voor het paard uitrennen en als hij dan zijn box indraait snel in zijn hakken happen) is dit natuurlijk wel vrij gewaagd. Ze bleef ook angstvallig tussen mij en de kruiwagen in :+ ..stel je voor dat het paard dicht bij je komt, hij zou wel eens revanche kunnen nemen _O-
Vannacht hadden we hier hele erge onweer, dus Aischa lag weer bij ons op de kamer, nadat ze eerst had geprobeerd allerlei deuren open te krijgen en een gat in de vloer te graven -O- Gelukkig gaat ze alijd heel stil op een kleed liggen, dus last hebben weer niet van.
Met jullie honden alles goed?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 23:05

hoi hoi,

Fijn dat alles goed gaat. haha ja met dat koude weer blijven de katjes kort buiten ze vinden het veel te koud. Die van mij zijn ook snel binnen.
haha ze weten goed genoeg hoor wat ze wel kunnen doen en wat niet.

Vind het zo zielig altijd voor de dieren als ze zo bang zijn voor knallen; onweer vuurwerk etc.
Dali is hier gelukkig niet bang voor :) Onze sky (border collie) is wel bang voor alles wat een knal geeft.

Vorige week zondag heb ik een behendigheidsworkshop gehad met Dali. Eind van de dag was ze versleten want we hadden ook nog 30 min. treibbal les.
Na zolang niks echt gemogen te hebben moet haar conditie toch ook weer komen.
Maar ze heeft enorm goed haar best gedaan en heb genoten van haar!