Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mltex schreef:Ja dat wist ik, ben opgegroeit met honden (herders) en mijn vader trainde honden
Sammy_xxs schreef:Ok maar goed, waarom moet ik een ras nemen wat ik niet leuk vind? Ik vind de pitbull een mooie uiterlijk hebben, daar val je ook voor. En een pitbull is gwn lief voor kinderen. Kinderen heb ik, en zoek een leuke gezinshond met een stoere bouw. Ik hou zowiezo niet van lang harige honden.
Maar goed dit is mijn keuze, en ik ken echt meer dan genoeg mensen die een pitbull hebben en die wel sociaal zijn en heeeeeel erg lief voor kinderen. Kinderen kunnen er alles mee doen.
tamaramt schreef:Sammy_xxs schreef:Ok maar goed, waarom moet ik een ras nemen wat ik niet leuk vind? Ik vind de pitbull een mooie uiterlijk hebben, daar val je ook voor. En een pitbull is gwn lief voor kinderen. Kinderen heb ik, en zoek een leuke gezinshond met een stoere bouw. Ik hou zowiezo niet van lang harige honden.
Maar goed dit is mijn keuze, en ik ken echt meer dan genoeg mensen die een pitbull hebben en die wel sociaal zijn en heeeeeel erg lief voor kinderen. Kinderen kunnen er alles mee doen.
jeetje,wat een tegenstrijdigheid hier allemaal. enkele blz terug zei je nog dat de pitbull eigenlijk helemaal niet je type hond is maar dat je een pitbullpup neemt omdat de moeder ervan zo lief is en in bezit van je schoonfamilie.
en natuurlijk weet iemand die aan een hond begint wel wat je allemaal aan moet schaffen en doen bij een hond en hoe vaak hij geent moet worden en ontwormd moet worden en alles.
als je dat niet weet dan zou ik eerst jezelf daar maar eens in gaan verdiepen.
waarom meld je jezelf niet aan als vrijwilleger bij een diererasiel? Zo doe je veel ervaring op en kun je tevens alle voor- en nadelen van de div hondenrassen leren.
hoevaak heb ik al gezegd de reden waarom ik niet een pitbull wou, dat heb ik denk ik al 10 keer gezegd. heeft niks te maken met het uiterlijk of het karakter want dat vind ik wel leuk.
ik heb de pup toch nog niet, die GA ik kopen, wil me eerst verdiepen in wat ik allemaal moet aanschaffen enzo..daar doe je geen jaar over. Als ik nu informatie ga opzoeken heb ik dat toch zo bij elkaar dat als ik de pup ga halen dat ik al het nodige weet?
Dus die zou minstens 3x onder het mes moeten. Leuk die stamboompups!
Romanoff schreef:Die raad van beheer draait maar om 1 ding, dat is geld. Dat kan iedereen met verstand bedenken.
Alleen als fokker kan je meer geld vragen als je pup een stamboom heeft.
Een A vader en A moeder geeft nog geen garantie dat alle pups HD/ED/OCD/LPC ed vrij zijn..
Omdat wij helaas alleen op uiterlijk fokken..
Tuurlijk zijn er oko goede fokkers, dat is waar. maar meerendeel verpest het weer voor de goede![]()
Laast had ik nog op de praktijk een husky pup van 6 mnd, had ook stamboom van beide A ouders.
Beest had HD, ED, OCD in schouder en een LPC in de elleboog.. HmmmmDus die zou minstens 3x onder het mes moeten. Leuk die stamboompups!
En zo komen er dagelijks benners, bulletjes, boxertjes, rottweilers ed bij ons binnen met allmeaal ene mooie stamboom en vol problemen binnen.
Onze jachthond heeft ook een stamboom, beide A ouders.. met 6 maand was hij al 2x geopereerd aan beide schouders met OCD.
2 maand terug foto van de heupen en heeft ook ana 1x redelijk ernstige vorm van HD, dus over een paar jaar kan hij echt niet meer mee op jacht
Dus ja, die raad van beheer zegt mij geen drol meer