wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welk merk voer jij je hond?

pedigree
13 (3%)
cesar
Geen stemmen
fokker
3 (0%)
royal canin
34 (10%)
eukanuba
11 (3%)
orijen
8 (2%)
mera dog
1 (0%)
hill's
9 (2%)
nutro
1 (0%)
pro plan
7 (2%)
taste of the wild
2 (0%)
beneful
3 (0%)
frolic
1 (0%)
dierenarts voer
8 (2%)
supermarkt voer
21 (6%)
vers voer
102 (30%)
anders
114 (33%)

Totaal aantal stemmen: 338

WolinLotte

Re: wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:16

@Myra: `Nom nom nom..`.. Gaat er met veel smaak in zo te zien :D .

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:18

kimmie261 schreef:
die koeiepoot werd pas echt ranzig toen ie kaal was,toen rammelden die tenen zo...

Oh bah :') Niks voor mij,ik ben eigenlijk stadskind 8-)
Als hier een dode muis of vogel ligt ren ik gillend naar binnen :o :D

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:22

WolinLotte schreef:

Ja zei was van jongs af aan niet moeilijk met het grotere werk. Haar grote zus (helaas overleden 3 maanden terug) was soms wat miepig, dan liet ze het liggen, maar er wel vlak bij gaan liggen. Maar ze eten het dus in de tuin en pakken het uit de bak en leggen het ergens anders neer. Nou hebben wij geen grote tuin, en als er dan eens bezoek kwam -O- , was dat soms even schrikken hahaha, grote vissenkoppen in de tuin :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:31

Myra87 schreef:
WolinLotte schreef:

Ja zei was van jongs af aan niet moeilijk met het grotere werk. Haar grote zus (helaas overleden 3 maanden terug) was soms wat miepig, dan liet ze het liggen, maar er wel vlak bij gaan liggen. Maar ze eten het dus in de tuin en pakken het uit de bak en leggen het ergens anders neer. Nou hebben wij geen grote tuin, en als er dan eens bezoek kwam -O- , was dat soms even schrikken hahaha, grote vissenkoppen in de tuin :o

_O-

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:39

Kimmie, neem aan dat ze die poot alleen kaal eten....bleh.

Ik geef die van mij alles behalve dieren die nog aardig herkenbaar zijn...(heel soms een kop) laatst had mijn Hus nog een dood babykonijn gevonden en vond het leuk als speeltje, krijg er nu nog kriebels van...terwijl t me niets meer doet als ik wat konijnenoogjes tussen mn orgaan vind...

Die van mij krijgen uhm...per hond 8-10 diersoorten denk ik. Die Hus is wat kieskeuriger en de JR eet alles. Wordt trouwens ook veeeel te snel dik en daarom varieren haar porties nog weleens...reminds me, ik moet er nu even wat uithalen voor morgen :D Vind het wel lastig die porties voor de JR, omdat ze snel dik wordt zijn ze nog kleiner dan normaal, dat is soms wel moeilijk, ook omdat ze schrokt...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:41

Ja dat ziet er ook wel goed uit, zo'n zalmkop. Heb een vader die visboer is en woon op een vissersdorp met ooms/neven/kennissen die vissen dus daar aan valt wel te komen.
Moet 'ie het wel heulemaal op eten want om restjes van de tegels af te schrapen heb ik geen zin :')

Ja Kimmie, dat kan ik zeker wel eens doen. Naar de slager gaan en kijken of ik via via misschien aan wat kippenpootjes of kippennekjes kan komen. Zou wel goed zijn voor de tanden he. Moet ik dan nog ergens op letten qua grootte of versplintering van de botjes ofzo voor de pup? Hij is nu 14 wkn en nog niet echt aan het wisselen dus zit nog niet zo ruim in zijn grote-honden-tanden ;) En het is natuurlijk al een kleintje. Dat soort 'onderdelen' zou ik denk ik wel kunnen handelen :')

Dat kan dan gewoon bijv. 2x per week ofzo voor z'n tandjes? Om goed op te kluiven zeg maar.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:47

Ik voer KVV en vul aan met botwerk. Hebben ze ook nog wat te knagen :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:49

zalmkoppen heb ik nog nooit gegeven,ben eigenlijk een beetje bang dat ze hier geen vis lusten en dat ik dan met die vissenkoppen blijf zitten...

en die poot eten ze alleen kaal en daarna heb ik hem weggegooit ( begon nogal te stinken,bleehhh,kreeg de poten overigens warm aangeleverd,idem de pens en nog wat vlees,beest was echt net dood,zo ook weleens van de slachter in nederland waar we halen,komt ook nog vaak "warm" vlees binnen)

en ashley,zou nu nog geen kippenekken geven hoor,denk dat ze daar echt te klein nog voor is,mss strakjes als ze gewisseld heeft,of een kippenekje doorknippen en de botjes platslaan die erin zitten,zou met zo'n klein pupje oppassen dat het niet te grof naar binnen gaat :)

wel gaaf dat je dit voert hoor met een chihauhau die zie je toch best vaak op van die ceasar kuipjes gehouden worden...

je kan bv ook kuikens voeren,die ze normaal aan katten geven,kan je gerust aan een klein hondje voeren :j

kippenekjes kan je wel bij een poelier halen,eerder daar nog als bij een slager :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:53

KVV aangevuld met vleesbotten (EKO Biologisch)
De kleine (13 weken schrokt) het zo naar binnen zo lekker vind ze het
Vachten zien er ook heel mooi uit 8-)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:19

Mijn DH krijgt KVV :j

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:24

kimmie261 schreef:
zalmkoppen heb ik nog nooit gegeven,ben eigenlijk een beetje bang dat ze hier geen vis lusten en dat ik dan met die vissenkoppen blijf zitten...

Daar ben ik ook bang voor := Maar dan vraag ik lekker of m'n pa even langskomt om het op te ruimen haha! ;)

en die poot eten ze alleen kaal en daarna heb ik hem weggegooit ( begon nogal te stinken,bleehhh,kreeg de poten overigens warm aangeleverd,idem de pens en nog wat vlees,beest was echt net dood,zo ook weleens van de slachter in nederland waar we halen,komt ook nog vaak "warm" vlees binnen)

en ashley,zou nu nog geen kippenekken geven hoor,denk dat ze daar echt te klein nog voor is,mss strakjes als ze gewisseld heeft,of een kippenekje doorknippen en de botjes platslaan die erin zitten,zou met zo'n klein pupje oppassen dat het niet te grof naar binnen gaat :) Dan wacht ik nog maar even tot z'n gebit gewisseld is... ik lees doorknippen en platslaan... :x Laat maar!! Haha. Dan moet hij maar opschieten met wisselen

wel gaaf dat je dit voert hoor met een chihauhau die zie je toch best vaak op van die ceasar kuipjes gehouden worden... Ja die van mij dus niet, hij krijgt ook geen andere opvoeding/behandeling dan de Duitse Herders die ik van huis uit gewend ben, helaas voor hem haha! Als hij buiten rilt bijvoorbeeld, dan loopt hij maar wat harder dan krijgt hij het ook wel warm ;) En ik weiger hem ook voor wat of wie dan ook op te tillen.

je kan bv ook kuikens voeren,die ze normaal aan katten geven,kan je gerust aan een klein hondje voeren :j Ja daar kan ik wel om vragen ja. Kan ik ook bij een poelier halen? Ik weet dat allemaal niet als vegetariër zijnde haha :)

kippenekjes kan je wel bij een poelier halen,eerder daar nog als bij een slager :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:26

Eendagskuikens kan je op internet bestellen, misschien hebben ze zoiets ook bij de dierenwinkel? (voor slangen oid??? := )

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:27

Aaaahh tis zonde!! (bij nader inzien weet ik toch niet zeker of ik wel zo geschikt ben om dat soort beestjes te voeren := ) Misschien moet ik met 'losse onderdelen' beginnen, voor mijn eigen gemoedsrust ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:31

Ik voer dus ook (nog) geen herkenbare beesten hoor _O- Krijg er een beetje kriebels van, behalve met vis. Maar dat is mijn kronkel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:32

dierenwinkel heeft wel meestal wel kuikens,wordt vooral veel voor katten gevoerd...

maar nu moet je geloof ik het eidooiertje eruit knijpen bij een kuiken,weet dat niet helemaal goed hoor,maar meen zoiets gelezen te hebben,en dat zou dus ook niet echt mijn ding zijn := :')

maar een kippenek zie je niet veel aan
Afbeelding

die is niet zo moeilijk door te knippen en plat te slaan,tenminste ik vind dit niet echt heel 'dierlijk' eruit zien,minder als een kuiken of vis :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:33

Kippennek is niet zo bijzonder idd :n

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:50

Citaat:
Ik voer dus ook (nog) geen herkenbare beesten hoor Krijg er een beetje kriebels van, behalve met vis. Maar dat is mijn kronkel

Haha ja herkenbaar :) Ik vind 't zelfs zielig als mijn vader haring gaat snijden, brrr.. aaahh tis zonde!! Heb ik mezelf dus ook nooit aangeleerd :')

Is dat ding hierboven een kippennek? Is dat niet wat groot? Zoiets zou ik op zich wel willen geven :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:56

zo jullie gaan hard!!
mijn hond word in juli gedekt, en ook de pups zullen afgespeend worden op vers vlees :j het is onzin dat je brokken moet voeren omdat een hond te snel zou groeien, het is nl bekend dat de hond minder snel groeit door het vlees, veel geleidelijker, beter voor de botten en spieren.
je hebt nooit gezeur dat ze een week niet willen eten, blijven mooier in de vacht etc etc ...
ook 1 van de pup kopers gaat zowiso al op vers :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:00

ja dat ding daarboven is een kippenek,en daarom zei ik al doorknippen :D en dan platslaan met een hamer...

denk dat als je hondje volwassen is dat ze deze wel wegkauwt hoor,alleen nu nog niet ( denk ik,maar goed zie je dat een platgeslagen doorgeknipte goed erin gaat kan je natuurlijk groter proberen)

essiesilly,ik wil ook graag een pup kopen die op vlees is afgespeend,maar dat is nog niet zo makkelijk te vinden,gros van de mensen voert toch gewoon brokken,vandaar bij binnenkomst hier is het direct over op vlees en geen brok meer erin..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:02

wat voor honden wil jij dan?
bij ons ras (beauceron) voeren heeel veel mensen vers en worden ook menig pup op vers afgespeend :)

ik zie dat je in duitsland woont :D daar gaat ook een pup al heen :) ([size=7]beest is nog niet eens gedekt haha[/size])

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:04

ik wil rottweilers :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:09

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:17

ik koop ook gewoon bij particulieren he,zonder stamboom,en tja daar zijn de vleesvoerders helaas nog dun bezaait,ik zoek nu ook geen pup hoor,er wonen hier nu 9 honden,meer als genoeg :) ( + wat grote operaties bij de honden hier op stapel,is geen centjes voor puppiehondjes,helaas..)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:18

Mijn vorige hond kreeg royal canin.

En mijn buffeltje nu krijgt Kenner van de welkoop.
Geen topbrok maar mijn hond doet het er wel TOP op :j
Hiervoor zat ze op Barco (ofzo) maar dat is niet overal te krijgen en stapte we 'tijdelijk' over op Kenner.
maar ze doet het daar zo goed op dat we eigenlijk geen zin hebben om over te stappen.

Ik wil graag vers voeren, echt vers dus alles bij de slager weg vissen.
Alleen moet ik dan een diepvrieskist hebben voor haar apart (vind het niet zo lekker om dat tussen mijn eten te hebben) en kost vers voer ons nu veel te veel. Wij hebben een Dogo Canario van 50 kilo (ze is slank).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 00:01

vandaag weer 2 mooie kratten vlees bij de slachter gehaald ( incl 13 strotten *\o/* ) dat wordt weer smullen voor de hondjes :D
Afbeelding