Kat met struviet (iemand tips?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

Re: Kat met struviet (iemand tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:59

mijn kat heeft het helaas ook, ging wel altijd gepaard met een flinke blaasontsteking, dus heeft met het voer, ook gelijk pijnstilling en antibiotica gehad. Daarnaast had ik nog een drankje urical gekregen. Inmiddels is hij 2 jaar geleden geopereerd en heeft hij een penisamputatie gehad, en het gaat nu echt veel beter met hem. Hij blijft altijd op speciaal voer, maar goed, hij is nog nooit zo levendig geweest als nu!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:03

Echt superrrrr, het kon alle kanten opgaan, maar dit is toch een geweldig resultaat *D

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:04

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 05:51

wat goednieuws zeg heb me afgelopen tijd wel eens afgevraagd hoe het met hem was heel fijn te horen *\o/*

koi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 21:22

Dank je wel voor de reacties, meneer maakt het goed. Ben blij dat ik mn grote knuffel nog hier heb.

Mocht iemand eens willen weten hoe het gaat of tips willen, mn pb box staat altijd open.
Hoop dat het met iedereen zijn kat maar goed mag gaan of goed mag komen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:25

zo das wel een fijne voorruitgang maar als hij eerst zon pijn had wat was het dan????

koi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:33

Franka, weet niet of hij zo'n pijn had? Misschien is hij geschrokken en durfde hij daarom niet meer op de bak, of hij wilde dwars doen? We zullen het niet weten maar zijn blij dat dit probleem opgelost is. Al zal hij wel nooit leren om op de bak te poepen.

Sinds vrijdag staat "zijn kattenbak" weer buiten, dacht we moeten toch een keer weer verder. Tot op heden hebben we nog geen plas gevonden dus ik denk dat het nu weer goed gaat en hij weer buiten op de bak gaat. In totaal staan er nu 3 bakken, 2 dichte en 1 open bak.

Ben erg blij dat we door hebben gezet en na een aantal maanden, nu dan toch kunnen zeggen dat we weer zijn, waar we ooit waren. *\o/* Alles is weer normaal :D

EDIT: en niet onbelangrijk, hij voelt zich ook echt weer goed. Hij komt iedere dag weer lekker even kroelen en ligt prins heerlijk languit op de bank te slapen. Hij is veel meer ontspannen maar tegelijkertijd ook actiever, als hij iets ziet gaat hij erop af. Ben zeer trots op ons grote bruine poezenbeest.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 13:12

Helaas hier gaat het weer minder -O- Hij heeft deze week al weer 2x naast de bak geplast, eerste keer was er onweer maar gisteren was er (volgens mij) niks bijzonders. Weet niet wat we nu zullen doen, we kunnen niet bezig blijven de bench etc. Het is steeds een paar maanden werk om vervolgens een paar weken droog te blijven. Vriendlief is er erg vies van en hij heeft ook gelijk. Een kat heb je voor je plezier, niet om steeds ellende van te hebben (niet te vergeten dat hij nogsteeds niet op de bak poept natuurlijk) Misschien moeten we toch maar eens kijken voor een ander huisje etc? Weet het even niet meer.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:50

Het is toch wel een teken van stress dan dat hij dit doet.
Heb je het CALM dieet van Royal Canin al eens overwogen?

Heb het zelf uitgeprobeerd met mijn uitermate gestresste kat en die knapte er binnen 2 weken van op.
Ook met de verhuizing heb ik dit gegeven incl feliway in de kamer en het ging eigenlijk wel goed. Heeft 2 dagen onder het bed gezeten, maar ze is nu relaxter dan ooit!
Het is geen goedkoop voer, maar het werkt echt heel goed.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 20:18

Hey Youngster,is dat voer ook goed voor onze andere katten? Hij is over het algemeen niet zenuwachtig. Zit nu even met mn handen in het haar, we zijn maanden bezig geweest met hem weer zindelijk maken *plassen* en nu is er 1x onweer en we zijn weer terug bij af |( voor mijn gevoel dan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:55

Ja kan voor alle katten, alleen niet bij nier en hart problemen dacht ik. Zo even uit mijn hoofd.
Er zitten werkzame stoffen in van valium. Alleen hebben ze de verslavende werking en de versuffende werking eruit gehaald.
Maar ik kan uit ervaring zeggen dat ze er toch wel een beetje verslaafd aan raken. Ze eten het erg goed!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 19:21

Gelukkig gaat het hier weer goed, was even een kleine terug val maar is gelukkig weer voorbij, phoe.