Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dinopino schreef:Even een vraagje. Hier wordt gesuggereerd dat een konijn een wintervacht moet opbouwen net als paarden. En dat binnenkonijnen niet naar buiten kunnen vooral met -0 temperaturen. Nu heb ik al iets van 20 jaar konijnen los lopen in de tuin. Daarvan is er nog nooit een verkouden geweest of bevroren. Ze hebben hun eigen holen en plekken tussen de hooiberg en weet ik waar ze zich allemaal verstoppen. Waar mijn konijnen altijd het meeste hekel aan hebben is erge zon. Dan zie je ze niet. In de regen of met sneeuw of wanneer het vriest zie ik ze wel. Is het ergens bewezen dat konijnen niet met - zoveel graden naar buiten kunnen en waarom zie ik in de winter dan niet overal doodgevroren konijnen liggen? Tocht is toch niet van toepassing wanneer ze buiten zijn? Laatst vroeg een dierenarts mij ook al of de konijnen in de winter niet koud hadden. Maar wanneer je een konijn goed bekijkt, dan is de enige plek waar het beest geen haren heeft zijn ogen. Voor de rest zijn ze zeer goed tegen de winter aangepast.