Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:23

ik vind persoonlijk, dat er veel mensen/gezinnen in de programma's voorkomen die gewoon geen verstand hebben van dieren, honden in dit geval.
veel dingen die ik zie, dan denk ik meteen. ik had zo gehandeld of ik zou het zo hebben gedaan.

Langcara schreef:
marleen_usar schreef:
Mee eens, ze zeggen dat hij achter de schermen heel anders is naar de dieren toe.

Ja, "ze zeggen".
Als je daar op af moet gaan....

hahaha inderdaad.. maar 'ze zeggen' zoveel
en ja, als ik de honden zie van hemzelf lijkt het me niet echt logisch dat hij 'anders is' achter de schermen..
een dier verklapt heel veel.

wel moet ik zeggen dat cesar nu veel anders met de dieren om gaat, en in de zin van.
wat is het makkelijkste wat ik kan doen om maar zo min mogelijk echt met het dier te werken.
zoals hulp middelen gebruiken zoals een 'stroomband'

Martine_R schreef:
marleen_usar schreef:
Als je een hond uit put dan is mij zo mak als een lam ja zo kan ik het ook.

Uitput? Een hond heeft gewoon beweging nodig, anders gaat hij zich vervelen en gaat hij dingen vernielen of iets anders..

''Ja meneer Millan, onze hond vernielt alles in huis.''
''Aha. Hoe vaak lopen jullie met hem?''
''Nou, een keer per week..''

8)7

een hond moet inderdaad beweging hebben..
en een drukke opgewonden hond kun je niets aan leren.. zoals een bange hond!!

als ik 1 dag niet heb kunnen wandelen (alleen in de wei heb laten rennen) of minder dan min 1 uur heb gelopen met mijn hondje, krijg ik de dag erna het niet meer geregeld..
dan heb ik echt de handen er aan vol..
moet wel zeggen, het is een jack russel pup

maar of het wel of geen jackrussel is, een hond heeft beweging nodig..
ik ga ook een loop band halen, zodat als ik dan eens niet zo heel veel tijd heb, haar dan op de loopband kan zetten.

Laurie26 schreef:
Ik hou inderdaad ook van het feit van Cesar honden eerder zal rehabiliteren dan afmaken. Ook dat hij het belangrijk vindt om de mens leider van de roedel te maken, oké, hij geeft de honden af en toe een tik met zijn hiel, maar dat doen ze onderling ook. Net als paarden in een kudde elkaar ook wel eens een dreigende schop verkopen :)
.

gelijk heb je, als een hond in de kudde zich niet gedraagt krijgt die ze ook over zn flikker van de roedel.
en ja, dat knietje of die kleine schop heeft een dier gewoon nodig..
zoals het ook in de roedel gaat.
voorstander ben ik op zich wel, maar dan tot de methode tot 2011,, nogmaals het lijkt alsof hij het niet meer kan
en daarom extra hulpmiddelen erbij gaat gebruiken,
waarom kon hij eerst wel alles oplossen zonder hulpmiddelen ?? en nu niet meer.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:29

bello2005 schreef:
saskiakefie schreef:
Ik ga eigenlijk wel mee met dierenfan :j
Over de lichaamsbeweging, je kunt ook overdrijven. Als je ziet hoeveel beweging de honden van Cesar krijgen is ook niet echt normaal meer..
Hhilde: Mag ik weten waarom je tegen castreren bent?

dat is ook een mooie vraag voor mij.. ik ben absoluut ook TEGEN castreren!!
waarom een hond of uberhaupt een dier castreren ???
als we eens alle dieren deden castreren gaat het diersoort dood ??
als je denkt een mannelijk geslacht niet aan te kunnen moet je voor het vrouwelijke gaan !!

waarom wel castreren ?? de vraag aan jou

ja joh laten we al die katten die loslopen maar lekker doorfokken :z
dan zitten we over 2 jaar mat ik weet niet hoeveel *** katten en de bijbehorende overlast,
laten we ook vooral alle hengsten hengst laten,
hebben we straks overral 1ooden nutteloze hafXfriesXtinkerXkwpn enzovoorts rondlopen ja dat is heel slim

btw ik ben wel voor cesar ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:41

Langcara schreef:
Maar honden mogen geen hond zijn.

precies.. de meeste mensen behandelen een dier (hond) als een mens.
dat werkt niet!

Langcara schreef:
Maar een hond zoekt wel de grens en zo nu en dan zal hij dat opnieuw proberen. En dat doet elk levend wezen. En mensen falen maar al te vaak met aangeven waar die grens nou ligt.

ook hier ben ik het met je eens!

Martine_R schreef:
En over die rangorde: Ik zie Cesar tegen zijn eigen honden nòòit iets doen om te bevestigen dat hij hoger in rang staat hoor. Dat weten zijn eigen honden allang en hoeft hij ook niet elke keer bevestigd te zien.

omdat deze honden goed zijn opgevoed
iedere hond kan zijn dag even niet hebben, maar bij een goede basis zal je een goede volger hebben.
in dit geval de honden van cesar

Martine_R schreef:
En waarom kan dat voor honden geen beloning zijn? Ze zitten aan de lijn, ze willen bijvoorbeeld een andere hond aanvallen o.i.d.
De druk op de riem is geen fijn gevoel.
Gedraag je je, gaat dat niet-fijne gevoel weg.
=beloning.

mee eens

saskiakefie schreef:
Ik vind ook dat je kunt overdrijven, maar de beloning die jij aangeeft, het weglaten voor druk dat is bij paarden een beloning omdat dat vluchtdieren zijn, bij honden werkt dat gewoon anders..

hoe zou jij het aanpakken ?? dat zou ik wel graag weten
ik zie namelijk in cesar's programma dat het toch aardig goed werkt.

Martine_R schreef:
Cesar geeft niet alleen druk op de riem hoor. Die is alleen nodig om de hond tegen te houden.
Hij tikt ze aan met zijn hiel op zo'n moment zodat hun brein van de ''aanvalsmodus'' even switcht naar aandacht op de begeleider. Doet hij dat vaak genoeg, dan kan hij op een gegeven moment langs de andere hond lopen zonder dat het brein van de betreffende hond op ''aanvalsmodus'' gaat.

Oftwel: Belonen door het stoppen met corrigeren èn het weglaten van druk op de riem.

mee eens!

saskiakefie schreef:
De hond durft het dus niet meer.

dat is toch de bedoeling ?

Hhilde schreef:
saskiakefie schreef:

Tuurlijk mag je dat vragen :) Castreren wordt naar mijn mening te vaak gezien als vervanging van de opvoeding. Een reu vindt teefjes interessant? Castreren. Een reu doet af en toe lelijk tegen een andere reu? Castreren. Een reu pist in huis? Castreren. Terwijl dit allerdrie voorbeelden zijn die je kan beinvloeden met omgang, opvoeding en nog vele andere factoren. Daarbij komt dat veel dierenartsen in mijn ogen vaak castratie adviseren wanneer de hond nog pup is, simpelweg om er zelf geld aan te verdienen. Heel veel mensen zien dat helaas niet, maar castratie is gewoon makkelijk verdienen. Waarom ik er echt op tegen ben is ook nog een medisch verhaaltje, als je wilt kan ik je een linkje geven, maar castratie is helemaal niet goed voor de gezondheid zoals vaak wordt gezegd. Er zitten zelfs meer medische nadelen aan dan voordelen. En als laatste - en slechtste - argument, ik vind een reu zonder ballen gewoon geen reu. Er mist iets, 't is voor mijn idee geen reu meer. Ik kan nog uren doorgaan over castratie. Overigens heb ik het nu alleen over honden, niet over andere diersoorten.

mooi gezegd

bello2005

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:47

little_birdy:

katten: katten gaan sproeien, dat stinkt en je hebt er niets aan. bij een kat ben ik voorstander. buiten een dek kat natuurlijk

Paarden: lopen paarden en ponys dan zomaar rond ??
hoe kan iets zich voortplanten als het niet samen kan komen ? dit is TOTAAL onzin wat je hier uitkraamt
ik heb 2 hengsten echt niet dat die gecastreerd worden.. waarom ??

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:48

bello2005 schreef:
saskiakefie schreef:
Ik ga eigenlijk wel mee met dierenfan :j
Over de lichaamsbeweging, je kunt ook overdrijven. Als je ziet hoeveel beweging de honden van Cesar krijgen is ook niet echt normaal meer..

dat is ook een mooie vraag voor mij.. ik ben absoluut ook TEGEN castreren!!
waarom een hond of uberhaupt een dier castreren ???
als we eens alle dieren deden castreren gaat het diersoort dood ??
als je denkt een mannelijk geslacht niet aan te kunnen moet je voor het vrouwelijke gaan !!

waarom wel castreren ?? de vraag aan jou

Dus jij bent voor een overschot aan dieren die vervolgens voor overlast zorgen en allemaal maar afgemaakt moeten worden???

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:59

bello2005 schreef:
ik vind persoonlijk, dat er veel mensen/gezinnen in de programma's voorkomen die gewoon geen verstand hebben van dieren, honden in dit geval.
veel dingen die ik zie, dan denk ik meteen. ik had zo gehandeld of ik zou het zo hebben gedaan.

Nou denk je dat voor een deel ook omdat je nu de wijsheid achteraf hoort. Veel dingen sluipen er in, worden ongemerkt steeds een beetje erger en erger maar dat heb je niet door als je er middenin zit. (Denk maar aan het groeien van kinderen. Kinderen die je elke dag ziet, zie je niet bewust groeien. Zie je echter kinderen na een aantal weken of maanden, dan valt het verschil ineens enorm op.)

Samenvattingen achteraf geven heel duidelijk patronen, alleen al omdat het samenvattingen zijn. Je vertelt immers vooral wat belangrijk is voor het verhaal, niet alle 'ruis' die er normaal tussendoor komt.
Vanaf de buitenkant en achteraf is het makkelijk oordelen. Als je er zelf middenin zit is het heel wat ingewikkelder, zelfs al ben je vol goede bedoelingen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:04

bello2005 schreef:
little_birdy:

katten: katten gaan sproeien, dat stinkt en je hebt er niets aan. bij een kat ben ik voorstander. buiten een dek kat natuurlijk

hoe kan iets zich voortplanten als het niet samen kan komen ? dit is TOTAAL onzin wat je hier uitkraamt

en bedankt >;)
dit is gewoon mijn mening,
beetje respect mag ook wel he ;)
als je echt alle hengsten hengst wilt houden dan wens ik je succes,
bijna alle mensen potten een hengst op op stal omdat ze hem niet buiten willen/kunnen houden,
of ze moeten alleen in een paddock nou lekker leven voor die hengeten dan he ;)

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:09

bello2005 schreef:
little_birdy:

Veel ruiters kunnen hengsten ook niet aan, er zijn er veel brave en veel ligt aan opvoeding, maar er gaan er altijd zijn die enkel voor de erg ervaren ruiters zijn. Dan kunnen we ook niet meer samen rijden in de piste want als er dan merries hengstig staan.. Oké er zijn uitzonderingen op alles, hengsten die daar niet op reageren, maar eerlijk.. Het merendeel gaat dat wel doen.
Ook merries zijn niet voor iedereen, ik ken genoeg mensen die het niet vinden klikken met merries. Oké, ook daar weer uitzonderingen, maar toch gaan er steeds van die typische pismerries zijn.
Ruinen zijn nou eenmaal (over het algemeen) ietsje koeler.
Daarom vind ik persoonlijk castreren wel oké. Er zijn genoeg dekhengsten ter beschikking voor degenen die dat willen.

Net als met katten, die gaan we nu eenmaal nooit gescheiden kunnen houden. Voor we het weten leven we in zo'n land als Turkije waar de graatmagere vlooienkatten je voor de voeten lopen.

Ik woon momenteel in Peru, het stikt hier van de straathonden en straatkatten. Deze worden niet gecastreerd en het is echt verschrikkelijk hier.. De mensen zijn er ook erg onvriendelijk tegen omdat de honden en katten ook schooierig en vervelend zijn. Ze trekken alle vuilniszakken kapot, steken te pas en te onpas de straat over, verspreiden ziekten..
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een enorme dierenvriend, juist daarom zou castreren beter zijn.

Want je zou kunnen zeggen het maakt niet uit als we onze honden binnen houden, wij hebben niet zoveel straathonden. Maar stilletjes aan zal dat er toch van gaan komen of we dat nu willen of niet. Het begint met enkele idiote die hun hond beu zijn en hem achterlaten in het bos en je bent vertrokken..

Nou ja.. Dat is maar hoe ik erover denk :o

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:16

saskiakefie schreef:
Nee pups voedt hij ook op dmv corrigeren..

hoe wil je anders een pup opvoeden ??

ik vind persoonlijk dat je rare antwoorden hebt..

dierenfan schreef:
Roep ik een pup die langs mensen meot dan moeten ze altijd lokken en aaien. Terwijl de volwassen hond daar niet op zou reageren en de pup totaal vergeet wat de eigenlijke bedoeling was.

heb ik geen problemen mee.. en mijn jack russel pup is pas 6 en half maand.
moet wel eerlijk erbij zeggen, dat ze af en toe de middel vinger op steekt..
maar ik laat haar 9 van de 10 keer los lopen en als ik haar roep komt ze na me toe..

het is maar hoe je een dier op voed..
ik kreeg vandaag nog van iemand te horen.. laat je je hond altijd zo los lopen.. ben je niet bang dat die weg rent..
ik zeg nee.. ze luistert goed, anders liet ik haar niet los

Myrddin schreef:
Ik zie in Cesar een man die zeer bewust in het nu staat, wat dieren ook doen.
Vanuit daar is het makkelijk trainen en hoeft men niet te straffen achter de schermen. Het is zijn houding die al wonderen doet gewoon omdat je steeds weer ziet dat hij diep ademt en met een kalme en assertieve energie met de dieren werkt.
Iets waarvan hij ook zegt dat elk mens dat in zich heeft.
Belonen zie ik hem ook steeds meer. Hij werkt met acupunctuur, massage maar ik zie hem vooral groeien en steeds beter worden.
Zijn honden weten heel goed wie de baas is en hebben geen behoefte om hoger te komen. Ze zijn tevreden en die beweging kunnen ze aan hoor.
Ook al stammen ze niet meer van de wolven af die makkelijk 40 kilometer per dag afleggen dan is wat Cesar doet met zijn honden een peulenschil. Ik kan er ook zo van genieten als mijn kleine jagertje achter de konijnen heeft gerend. Ze komt dan terug met haar tong op de grond maar die blik in haar oogjes zegt genoeg. ik ben hond en ik mag mezelf zijn.
Denk vooral dat mensen het niet aanstaat omdat er meer met honden gedaan zou moeten worden en vaker per dag eruit moeten en vooral kijken wat de behoeften van de hond zijn.
Zo zag ik een keer op tv een vrouw met 2 hondjes. De ene hield van fly-ball dus dat was haar hobby geworden de andere hield van behendigheid dus dat was ook haar hobby geworden. Dat kan ik nou waarderen in de mens. Kijken naar wat de hond nodig heeft en niet wat de mens wil. Natuurlijk is het leuk als beide hetzelfde willen maar voor mij komt de hond/dier op 1.. Zij hebben er niet voor gekozen.
Edit. Doordat hun behoeften op 1 komen ben ik nr 1 want ze hebben een pack leader nodig die ook affectie geeft maar vooral op de eerste plaats kalm en assertief is.

mee eens!!

oOoKellyoOo schreef:
en erg opdringering kroop een paar keer langs me op met opgetrokken lippen en grommen ,

wat deed je in die situatie ?
een hond niet corrigeren op zijn fouten, stemt toe. dus je keurt het goed, wat dus niet hoort.

als een hond de lip na me optrekt, krijgt die ze getikt..
mijn hondje heeft 1 keer flink gegromd na een beste vriend van me en zn lip op getrokken.
geloof me die heeft het geweten.
nee ik heb haar met geen vinger aan geraakt, maar heb haar wel op haar plaatst gezet.
vanaf toen heeft ze nooit meer haar lip op getrokken of wat dan ook.
dit was in een situatie, dat je niet aan 'haar' botje mocht komen.

Myrddin schreef:
Denk dat er ook veel mensen rond lopen die eigenlijk geen hond moeten nemen. Dan valt die 25% vanzelf weg.
Het is hard werken een goede baas te zijn maar je krijgt er zoveel voor terug.

helemaal mee eens

Frederieke_ schreef:
bij de martin gaus hondenschool in lelystad zijn ze ook helemaal anti... maar ik ben wel voor CM's methode :D

haha.. ik hoor genoeg verhalen over martin gaus, dat hij ook echt wel op veel dingen achteruit is gegaan.
alsof die 'bekende' namen er gewoon geen zin meer in hebben.
en verhalen van iemand die echt een goede gedrags therapeute is.
die zou ik zo iedereen aanraden, zij zit in Echt ( midden limburg)

Myrddin schreef:
Dat Martin Gaus anti is dat weten we wel maar als het te moeilijk wordt bij Gaus dan geeft hij op en Cesar zet door.

haha dat bedoel ik maar

Koia schreef:
Als je ziet hoever sommige mensen het laten komen met hun hond...

haha idd,, sommige zijn er gewoon al 7 jaar mee aan het sukkelen. sorry maar daar heb ik geen woorden voor
dan ben je het toch zelf schuld ??

Myrddin schreef:
Hij traint ook de mens want daar zit de fout. Niet bij de hond, die weet het vaak allemaal al en is op zoek naar een kalme en assertieve leider.

precies, de meeste doen maar wat terwijl ze er geen balle verstand van hebben
zonde is dat

essiesilly schreef:
ik heb al genoeg hondenscholen meegemaakt waar ik geen enkele correctie uit mocht voeren

daarom vind ik hondenscholen ook niets.. daar zul je mij ook nooit zien.

ik bedoel je gaat toch ook niet met je baby na een cursus ??
je kunt een dier opvoeden of je kunt het niet en als je het niet kunt laat het dan zijn !

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:29

Annienke:

hoe kun je overschot krijgen??

een hond loopt niet zo maar los, zoals ik al zei bij katten ben ik voor.
en in andere goede redenen ben ik ook voor.
maar ik ben NIET voor om het bij de mens maar gemakkelijker te maken.
een dier heeft opvoeding nodig, zoals de hond en een paard.

1 van mijn hengsten heeft 2 nakomelingen,, merrie of geen merrie.. ik heb hem onder bedwang..
nogmaals het is maar hoe je er mee om gaat en wat voor opvoeding je je dier geeft

Shadow0:

als ik aan een dier begin, ga ik eerst veel info over het dier opzoeken..
ik begin niet zo maar ergens aan.
en veel mensen in het programma gaan pas na jaren hulp zoeken..
terwijl ze al jaren met hetzelfde probleem lopen, waarom dan niet eerder hulp in schakelen ??
het word alleen maar erger,, en met vaak de conclusie dat het dier afgemaakt moet worden, wat heb je dan bereikt ?
dit vind ik pas zielig

little_birdy:

1 van mijn hengsten heeft altijd samen gestaan met andere hengsten of ruinen.
de andere hengst die ik heb, heeft altijd alleen gestaan maar staat nu samen met de hengst die ik al had.
het is maar hoe je er tegen op kijkt..
mensen oordelen te snel over een hengst

oh hengst, kan niet alleen buiten, kan niet samen.. tuurlijk kan een hengst samen staan met een ander paard

Laurie26:

je hebt uitzonderingen erbij tuurlijk.
maar nogmaals, je kiest voor een hengst.. laat hem dan ook hengst zijn.. waarom gelijk laten ruinen ?
geef het paard toch een kans.

zoals ik dus.. merries zijn echt niets voor mij

maar daar noem je het al,, honden en katten leven op straat ..
de honden die hier in nederland wonen, leven niet op straat

en zeker,, het zal zeker langzaam komen, mensen zijn hun dieren beu en kunnen het zo genaamd niet meer betalen.
maar mensen castreren een dier uit laksheid, ze geven het dier geen kans.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:35

kijk bello ik heb ook geen problemen met hengsten hoor ben er gek mee ;)
maar als je zoals jij het wilt geen enkele hengst meer castreerd ga je echt problemen krijgen ;)
maargoed dat is verder oftopic haha

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:36

Citaat:
Laurie26:

je hebt uitzonderingen erbij tuurlijk.
maar nogmaals, je kiest voor een hengst.. laat hem dan ook hengst zijn.. waarom gelijk laten ruinen ?
geef het paard toch een kans.

zoals ik dus.. merries zijn echt niets voor mij

maar daar noem je het al,, honden en katten leven op straat ..
de honden die hier in nederland wonen, leven niet op straat

en zeker,, het zal zeker langzaam komen, mensen zijn hun dieren beu en kunnen het zo genaamd niet meer betalen.
maar mensen castreren een dier uit laksheid, ze geven het dier geen kans.

Maar wat dan met de mensen die niet voor merries zijn, zoals jij, en mensen die niet kiezen voor een hengst?
Mensen fokken paarden en als ze graag een hengst willen dan laten ze hem zo, als ze geen hengst willen dan castreren ze hem.
Heeft dat zoveel te maken met het paard een kans geven dan? Want als die mensen denken, we geven hem eens kans en dan op 4-jarige leeftijd bij het opleren blijkt dat het toch niks wordt. Om hem dan nog te gaan castreren, dan heb je ook de kans dat hij zijn hengstenmanieren niet meer verleerd? Dan zouden ze hem kunnen verkopen, maar als ik zelf een paard zou fokken, 4 jaar zou hebben en opleren, dan zou ik hem niet meer kunnen verkopen (ben dan ook een groot watje :o )

Ik snap wat je wilt zeggen met de dieren geen kans geven, mijn hond is ook nog reu omdat wij het niet nodig vonden om hem te castreren :) Maar als we dan gaan kijken naar the bigger picture over zeg maar 50 jaar, dan zitten we dik in de penarie als we nooit meer gaan castreren. Dan moeten al die honden en katten misschien ingeslapen worden ;(

Er worden er nu sowieso al teveel ingeslapen in de asielen..
Ben dan ook enorm tegen dierenwinkels en kennels die rashonden kweken. Misschien kunnen we eerst allemaal een diertje uit het asiel adopteren? :) Ik ga heus geen €500 voor een hond neerleggen terwijl er zoveel asielhonden zijn die een thuis nodig hebben..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:12

Koia schreef:
Jeetje..electrische banden? Zo leer je een hond toch geen commando's of ben ik nou simpel? Ik heb mijn hond alle commando's nog ouderwets met snoepjes en geduld geleerd. En hij is echt geen schooiert geworden hoor. Krijgen die honden een schok of wat? Stel je voor dat je zo'n tik in je nek krijgt..ouch. Dat hoeft van mij niet.

vind ik ook inderdaad.

je hebt uitzonderingen,, maar dan nog

dierenfan schreef:
Wij trainen wel met asielhonden maar pension dieren doen wij dan weer niets mee qua trainen. Dat mogen de baasjes zelf doen.

niet meer dan logisch, ook die honden hebben dan even vakantie

Elma_ schreef:
maar ik hoef mijn hond geen skup in haar zei te geven bvb. daar is ze gewoon veel te fijngevoellig voor. Dan is ze een jaar bang voor me.

dan staat je hond niet vast op de grond, te onderdanig.. ze durft niet terug te 'happen'

mijn hondje kruipt af en toe ook in een met de staart tussen de benen.. maar de dag erna komt ze weer kwispelend op me af.
maar mijn hondje is vanaf kleins af aan, al toen ze nog bij haar moeder liep niet haantje de voorste geweest, altijd terughoudend.
ik moet zeggen nu ze 6,5 maand is, ze toch wat meer praatjes krijgt.
ze gaat al sneller na andere honden toe en is niet meer zo bang.

het is maar hoe je er mee om gaat.
veel mensen dragen ook een schuld gevoel bij zich, (wanneer ze een hond hebben aangepakt) dit merkt de hond
dat kan ook de reden zijn dat een hond angstig blijft reageren.

Joolien schreef:
Wat je ziet gebeuren is dat veel mensen een hond nemen want oh het is zo leuk, maar niet begrijpen wat voor opvoedkundige consequenties daaraan hangen. Daar gaat het al fout. Gister de aflevering gezien van wolfgerelateerde honden. Mensen vinden een husky/wolfhond mooi en schattig maar verdiepen zich niet eerst even in het ras en krijgen daardoor probleemhonden. Vooral een witte hond vond ik zo sneu, die wilde steeds uitbreken, toen hbben ze maar stroom op het hek gezet. Toen bleef ie midden in zn veel te kleine kenneltje zitten. Echt hoe stom kun je zijn als hondeneigenaar?

En vorige week werkte hij met de elektrische band, bij een hond die niet meer te corrigeren was met een normale band. Die hond ging helemaal door. Met de elektrische band konden ze hem wel corrigeren. Dan vind ik dat een goed middel.

inderdaad.. verdiep je toch eerst eens in het ras wat je je gaat aanschaffen.

en met de band om, klopt ook wel. ik ben niet direct voorstander, maar ik zie dat bij de hond van mijn ouders ook
die heeft ook zo'n band om als ze los loopt.
die draait anders ook door en gaat op andere honden af.
maar voor alles zijn uitzonderingen..
geen 1 dier is het zelfde, en dat maakt ieder dier apart

dierenfan schreef:
Net als het prikken wat CM doet. Hij weet wat hij doet (kennelijk maar we zullen vast niet alles zien) met de hond prikken in zijn zij en dan heeft de hond aandacht voor hem. Moet je een willekeurige vreemde hond eens pakken die hoog in zijn driften zit en uitvalt naar bijv. een andere hond. Je gaat die in zijn zij prikken. wat gaan er dan gebeuren? Hij wordt rustig en gaat naast je lopen? Kan ook heel goed dat hij er niet op reageerd of uit pure frustratie dat hij niet bij zijn doel kan maar het doel pakt waar hij bij kan en wat hem op dat moment ergerd......

Voor mij zijn het redenen om zeker niet zomaar een asiel hond te corrigeren. Zeker geen hond die ik niet ken. Immers als je niet gelijk goed corrigeerd dan kan er een hoop fout gaan.
Liever omzeil ik dus correcties en probeer met goed gedrag te belonen en fout gedrag te voorkomen te trainen. Lukt het niet dan is het hond en karakter afhankelijk hoe je corrigeerd.

over prikken in de zij,, hij komt toch bij vreemde honden ?? en hij is ook al vaak genoeg gegrepen door een hond wat zijn frustratie op hem afkeurde omdat cesar de hond een prikje gaf..

en over asiel honden,, de meeste hebben een vrij lang verhaal er aan vast..
dat soort honden kun je niet vergelijken met een 'normale hond'.
maar zo'n honden die in het asiel komen, 'mankeren' ook iets wat het baasje niet aan staat.
een hond word gemaakt door de mens..
en dat kan goed aflopen of slecht.

Shadow0 schreef:
Overigens zijn er ook wel honden (en baasjes) waarbij ze weldegelijk al eerder hulp ingeschakeld hebben en waar de professionals zeiden 'hopeloos geval, laat maar inslapen.'

ja... dat heb ik laatst nog van een goede gedrags therapeute gehoord.
ze had een klant en die had blijkbaar al 3 honden laten inslapen omdat zo'n idiote gedrags therapeut dat had gezegd..
belachelijk.. die mensen zouden ze uit het vak moeten halen.
de meeste gedrags therapeuten kijken alleen en doen nog niet eens wat met de hond..
sorry,, hoezo snel geld verdienen..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:20

little_birdy:

hoezo problemen krijgen ?

Laurie26:

ik ga bij een merrie er toch ook niet alles uit laten halen zodat ze niet meer hengstig word ? en geen veulens meer kan krijgen ?
er zijn genoeg ruinen,, dan kiest diegene daar maar uit vind ik.
er zijn zeker uitzonderingen, maar zoals ik al zei,, niemand geeft het dier een kans om 'man' te zijn.

concequent zijn.. opvoeding..
als mijn hengst praatjes heeft,, laat ik het hem ook weten..

zoals ik ook al eerder vertelde... bij katten vind ik het persoonlijk anders, katers gaan sproeien en dat wil je echt niet in huis hebben.
en ze leven meestal buiten.

honden daar in tegen, honden lopen niet zo maar los.. snap je ??
dat is gewoon een heel groot verschil.

ik zou persoonlijk niet na het asiel gaan, waarom.. ik wil een pup. ik wil weten wie de ouders zijn van mijn diertje..
als ik plaats had en alles,, zou ik zeker alle dieren in het asiel 'ophalen' om er voor te zorgen dat ze niet in geslapen hoeven te worden.
maar je zult nooit zijn verleden kennen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:30

Over die asielen en dat afmaken daar... dat is gewoon echt niet zo. Tuurlijk moet er gecastreerd worden want anders is er over 50 jaar idd een overschot, maar om nou de asielen (die niet overvol zitten met honden en die geen dieren afmaken) er weer bij te roepen. En nee niet alle asieldieren hebben een moeilijk verleden. De meeste honden die binnenkomen zijn perfect adopteermateriaal. Afgestaan wegens scheiding, wegens bejaardentehuis, binnengekomen als zwerver. Vaak nemen asielen de echte probleemgevallen, de heel moeilijke honden niet aan. Omdat de corebusiness is om een nieuw baasje te vinden en dat moet wel mogelijk zijn. Een asiel zit niet te wachten op onmogelijke vevallen die een hok bezet houden voor goede herplaatsers.

Allemaal nogal offtopic maar ik wilde het wel even gezegd hebben.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:35

amaris:

adopteermatriaal ?? je hebt het over een dier..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:36

Paintlinger schreef:
Ik heb inmiddels een paar 'zogenaamd schokkende' filmpjes gevonden en bekeken........

En tot nu toe niks schokkends gezien :n

Je schiet er trouwens geen reet mee op als je een agressieve hond 'achter de schermen' eerst in elkaar zou trappen.
Het wordt A. erger..........en B. zal het voor de camera niet meer werken omdat je dan met een andere 'state of mind' probeerd te werken waar die hond feiloos doorheen prikt.

idd,, een hond verklapt meer dan je denkt..

Magrathea schreef:
Tja castreren of niet castreren.. ik zou het zelf wel doen omdat ik niet denk de ongecastreerde reu in se hand te kunnen houden. Maarja, hè, ik heb ook al gemerkt dat teefjes mij meer liggen :+ dus ik hoef me er niet druk om te maken ook.
Ik snap wel dat dierenartsen het adviseren . Die weet natuurlijk niet of jij er wel om mee kan gaan, en het is niet alsof we te weinig honden hebben ofzo :+

sorry, maar dat vind ik bullshit.
als je van je eigen al weet dat je het waarschijnlijk niet aan kunt .. pak dan een teef ??

mbkaatje schreef:
Het komt inderdaad ook vaak door de eigenaren. Sommigen zijn echt erg.
En dat zie ik inderdaad ook vaak bij paarden. Paarden kunnen ook ontzettend vervelende beesten worden als ze nooit gecorrigeerd worden. En dan merk je pas hoe groot, zwaar en sterk paarden kunnen zijn.

helemaal mee eens.
en daarom zeg ik altijd, weet waar je aan begint
en veel mensen weten dat niet!!!

geerke schreef:
dat is inderdaad een probleem...probeer een mens maar eens te veranderen ;)

dat lukt idd ook niet, maar bij een mens (man) ga je toch ook niet de ballen er vanaf halen ??
omdat het dan beter zo voor hem is ??

Magrathea schreef:
Wat ik goed vind is dat hij nooit verwijten maakt :j Hij gaat er altijd vanuit dat mensen het beste voor hebben met hun hond. En als je niet weet dat je het zus en zo moet doen, ja dan is het logisch dat er dingen fout gaan. Sommige mensen hebben ook gewoon een duwtje in de rug nodig, daar helpt hij ook bij.

Maar de meeste mensen weten zelf ook wel dat ze fouten hebben gemaakt, ze weten alleen niet meer hoe ze het moeten oplossen. Er was een keer een man wiens hond het zwembad niet in durfde, omdat toen ze er als pup in was gevallen (was in de winter, erg koud en alles) de baas helemaal in paniek was geraakt. Daardoor was ze het als een eng iets gaan zien. Terwijl het natuurlijk niet leuk is voor een hond als er een zwembad in de tuin zit en het gemiddeld 25 graden is, om er dan niet lekker in te kunnen (durven) spelen.
Edit: maar goed, die man wist wel dat het zijn schuld was, maarja hoe los je zoiets op :+

idd ,., dat heb ik ook gezien..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:55

Uhh sorry ik snap niet waarom je zo reageert op mijn post over castreren.
Ja ik zal in de toekomst ws een teefje nemen, omdat ik het risico van een reu niet wil nemen. En dat is bull? :o
Als ik DA zou zijn zou ik toch echt het zekere voor het onzekere nemen en castreren adviseren. Want een onkundig baasje (kan je niet peilen uit een consult en is nog steeds geen keuring voor voordat je een hond koopt) hoeft maar 1x niet op te letten en hup daar hebben we weer een ongewenst nestje.

Ik geloof best dat er mensen zijn die hun reu onder controle hebben :j maar ik geloof ook dat er zijn bij wie dat niet zo is...

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 03:52

bello2005 schreef:
little_birdy:

hoezo problemen krijgen ?

Laurie26:

ik ga bij een merrie er toch ook niet alles uit laten halen zodat ze niet meer hengstig word ? en geen veulens meer kan krijgen ?
er zijn genoeg ruinen,, dan kiest diegene daar maar uit vind ik.
er zijn zeker uitzonderingen, maar zoals ik al zei,, niemand geeft het dier een kans om 'man' te zijn.

concequent zijn.. opvoeding..
als mijn hengst praatjes heeft,, laat ik het hem ook weten..

zoals ik ook al eerder vertelde... bij katten vind ik het persoonlijk anders, katers gaan sproeien en dat wil je echt niet in huis hebben.
en ze leven meestal buiten.

honden daar in tegen, honden lopen niet zo maar los.. snap je ??
dat is gewoon een heel groot verschil.

ik zou persoonlijk niet na het asiel gaan, waarom.. ik wil een pup. ik wil weten wie de ouders zijn van mijn diertje..
als ik plaats had en alles,, zou ik zeker alle dieren in het asiel 'ophalen' om er voor te zorgen dat ze niet in geslapen hoeven te worden.
maar je zult nooit zijn verleden kennen..

Nou nee, maar ik denk wel dat er een verschil is tussen een hengstige merrie en een hengst?
Ik snap wat je wil bedoelen hoor, dat je die dieren de kans niet geeft.. Maar om die mensen dat de kans te geven om voor een ruin te kiezen moeten er ook wel ruinen zijn. En als we allemaal tegen castreren zijn, gaat er als niet veel keuze meer zijn?

En honden lopen nu nog niet los, maar als we nooit gaan castreren.. Zoals ik al zei, een paar idioten laten hun hond achter in het bos en dan zijn we vertrokken.. Niet binnen 2 jaar, maar over tiental jaren. Dan is het ons probleem niet meer, maar als we stoppen met castreren is dat denk ik onvermijdelijk..

Het verleden van een hond maakt trouwens niet veel uit denk ik.. Ik bedoel, we horen wel eens extreme gevallen van asielhonden met een erg verleden, maar ook weer niet zo vaak toch?
Zoals hierboven gezegd, er zijn genoeg honden die wel een goede thuis hebben gehad en die we dan wel perfect kunnen adopteren.

Ik begrijp dat mensen een puppy willen, maar daar gaat het dan weer vaak mis.
Je neemt een schattige puppy, even later plast hij in huis, het nieuwe is eraf voor de kinderen enz. Ook niet bij iedereen, maar je hoort het vaak. Dat heb je nu eenmaal met kinderen, daar niet van :P
Ik vind het gewoon iets nobeler om dan een hond uit te zoeken die écht een thuis nodig heeft.. Niet één die is gekweekt voor zijn looks, papieren en geld.
Maar da's natuurlijk een persoonlijke kwestie, dus heb ook niks tegen mensen die in een kennel kopen hoor.

Ik zeg ook niet dat alle asielen propvol zitten, maar toch.. Er zitten altijd heel veel dieren die écht een thuis nodig hebben.
En dan zoals hierboven wordt gezegd dat ze niet worden afgemaakt.. Natuurlijk wel, jammer genoeg :(
Ik zeg niet elke dag 10, maar helaas moeten er toch dieren worden afgemaakt in asielen.. Dat valt niet te ontkennen.
En ik vind het dan zo erg voor die dieren.. Zij hebben hier niet voor gekozen, de mensen hebben dit in hun plaats gekozen.
Dan denk ik dat dat een véél ergere kwestie is dan al dan niet de keuze hebben om te castreren.
Als mensen een hond nemen, die goed verzorgen, maar castreren hebben die beestjes nog steeds een beter leven dan niet-gecastreerde honden die in een asiel zitten te wachten tot iemand hem zielig genoeg vindt om mee te nemen ;(

Dat TOTAAL offtopic :D

Misschien moeten we hier een ander topic over starten :P Ik ben wel benieuwd naar nog andere meningen hierover!

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:16

@bello2005: ik weet niet in wat voor stad je woont maar hier op het platteland lopen ook de honden toch echt los hoor, zelfs paarden en koeien vind men hier regelmatig op straat (of je wordt wakker en er lopen ineens 5 paarden in je wei ipv 2 :D )

Ik ben er ook niet voor om alles maar te castreren omdat men niet op kan voeden maar waar ik woon zou alles (dus ook honden en paarden) er op los gaan fokken omdat honden en paarden hier niet in een hokje worden gestopt, huizen niet hermetisch worden afgesloten en men koeien en paarden blijkbaar ook niet altijd in de eigen wei kan houden.

Edit: is ook de enige reden dat onze reu is gecastreerd, geen zin om geconfronteerd te worden met een zak vermoordde puppies omdat de teef van de buurman ons erf heeft weten te vinden

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:19

Gaat dit nog over Cesar?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:21

Het gaat over honden, dus heeft in de verte nog wel met CM te maken.... :+ :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:23

Ik ga vragen of dit gesplitst kan worden...... we dwalen wel heel erg af.
En tis beide wel boeiend ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:35

bello2005 schreef:
little_birdy:

Heb je weleens een reu gehad die een loopse teef van de buurman heeft geroken?
Nou,dan heb je geen verf meer op je deur....en als je pech hebt is ook de deur weg.
Daar hoeven ze niet voor bij elkaar te zitten.
Het is niet zozeer vanwege het gevaar van voortplanting dat je castreerd maar ook vanwege de rust voor de hond zelf.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:44

Om dan ook maar even offtopic te gaan:

ik heb 2 volle reuen van 6 jaar.
Beide hebben geen kans om ambitie in die richting te creeeren.

Ik denk dat een pack leader ook dat kan bepalen...

Mijn honden lopen gewoon met een loopse teef op de hondenschool, en ze zijn prima in de hand te houden.