Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marion71 schreef:Ze worden niet vals geboren, maar gemaakt.
helemaal mee eens, tenzij je soms echt doorfok heb, die een kronkeltje in de hersens hebben.
@SienenIvo: ik zal dan ook wel oliedom zijn, want ik snap je probleem ook niet. Lijkt me toch lastig hoor, als je zo slim bent en dan al die domme mensen om je heen. Al is die laatste post van je wel weer slapjes. Heb dan lef en laat zien wat er niet goed aan is.
shilady schreef:kimmie ik vind het filmpje echt erg
maar kan je je dan goed voorstellen hoe pittig deze pup zal zijn met 5 maanden en in mijn ogen dan niet geschikt voor in een gezinnetje.....
Marion71 schreef:@Kimmi: zo'n hondenclub is ook niet zaligmakend. Bij mijn ouders in de buurt trainen al jaren de begeleiders van politiehonden. Mijn hemel wat een geschreeuw, geblaf en gebek. Zo voed ik m'n honden niet op. En dan de manier waarop zij omgaan met hun honden: in een karretje achter de auto (die dingen moeten ze verbieden) want ze mogen absoluut niet in de auto, als pup in huis maar eenmaal volwassen horen ze in de kennel, etc. Lang niet elke club met trainers is hondvriendelijk en geschikt voor de combi van huis-werkhond.
@Loody: Hollanders zijn veel minder geschikt voor dit werk dan de Mechels of Duitsers. Ze zijn simpelweg minder trainbaar en dus niet zo raar dat dit niet lukte. Alle werkhonden of dat herders of bordercollies zijn worden nerveuze drukke honden als ze hun energie niet kwijt kunnen. Daarom kom je ook zoveel van die akelige JR's tegen. Hoe de pup beet en hoe oud het kind (zusje TS) is, weten we niet. Oordeel dus niet te snel over het al dan niet vals zijn van dit jonge dier. Ze worden niet vals geboren, maar gemaakt.
@SienenIvo: ik zal dan ook wel oliedom zijn, want ik snap je probleem ook niet. Lijkt me toch lastig hoor, als je zo slim bent en dan al die domme mensen om je heen. Al is die laatste post van je wel weer slapjes. Heb dan lef en laat zien wat er niet goed aan is.
eowyn04 schreef:Maar kimmie, wordt zo'n pup dan ook niet gelijk geleerd om op commando los te laten??
(weet niet of jij thuis bent in dit soort honden hoor)
maudenmarc schreef:@ Mywishmax: Commado lossen, wordt inderdaad geleerd maat wel als de honden bezig gaan met het stelwerk en dat is toch op een iets wat latere leeftijd. Lijkt me dat eerst de vooroefeningen er fatsoenlijk in moeten zitten. Appel op je hond is toch de basis..
maudenmarc schreef:@marion71:Dat van de hollanders ben ik niet met je eens die zijn er genoeg goeie in de sport. Ik vind juist een duitse herder wat minder geschikt, die zijn er weinig echte.
@ Kimmie261: Met wat ik op het filmpje zie ben ik ook niet echt gelukkig, 9 weken oud zo'n hondje is over een jaar kapot.. Er wordt tegenwoordig veelste vroeg begonnen.
@ Mywishmax: Commado lossen, wordt inderdaad geleerd maat wel als de honden bezig gaan met het stelwerk en dat is toch op een iets wat latere leeftijd. Lijkt me dat eerst de vooroefeningen er fatsoenlijk in moeten zitten. Appel op je hond is toch de basis..
Wat betreft TS, ik denk dat er voor hun een goede keus is gemaakt of het nu fijn is voor de hond of niet...
maudenmarc schreef:@ Eowyn04: Stelwerk zijn de oefeningen waarbij de hond moet bijten, dit zijn er een aantal maar daar zal ik je niet mee lastig vallen. Op de staarten staan heb ik persoonlijk nog nooit gezien gelukkig! Het hardhandige is niet nodig om er iets in te krijgen daarvoor met je gewoon oefenen. Alleen is het soms nodig om in te grijpen. Een politiehond moet wel wat gehard worden en geen doetje zijn. Straffen doen we allemaal ook bij een paard..Met alleen aardig en lief zijn kom je er niet.
eowyn04 schreef:maudenmarc schreef:@ Eowyn04: Stelwerk zijn de oefeningen waarbij de hond moet bijten, dit zijn er een aantal maar daar zal ik je niet mee lastig vallen. Op de staarten staan heb ik persoonlijk nog nooit gezien gelukkig! Het hardhandige is niet nodig om er iets in te krijgen daarvoor met je gewoon oefenen. Alleen is het soms nodig om in te grijpen. Een politiehond moet wel wat gehard worden en geen doetje zijn. Straffen doen we allemaal ook bij een paard..Met alleen aardig en lief zijn kom je er niet.
ok, thanx.
Ik snap dat je idd geen doetjes ervan moet maken, denk dat ze ook wel regelmatig slaag zouden kunnen krijgen van bv een arrestant.
Maar ik schrok er nogal van dat ze op een staart gingen staan....
maudenmarc schreef:@ mywishmax: Los laten van voorwerpen, staat los van het stelwerk..Lossen van voorwerpen van onder de vooroefeningen