Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:39

@Kimmi: zo'n hondenclub is ook niet zaligmakend. Bij mijn ouders in de buurt trainen al jaren de begeleiders van politiehonden. Mijn hemel wat een geschreeuw, geblaf en gebek. Zo voed ik m'n honden niet op. En dan de manier waarop zij omgaan met hun honden: in een karretje achter de auto (die dingen moeten ze verbieden) want ze mogen absoluut niet in de auto, als pup in huis maar eenmaal volwassen horen ze in de kennel, etc. Lang niet elke club met trainers is hondvriendelijk en geschikt voor de combi van huis-werkhond.
@Loody: Hollanders zijn veel minder geschikt voor dit werk dan de Mechels of Duitsers. Ze zijn simpelweg minder trainbaar en dus niet zo raar dat dit niet lukte. Alle werkhonden of dat herders of bordercollies zijn worden nerveuze drukke honden als ze hun energie niet kwijt kunnen. Daarom kom je ook zoveel van die akelige JR's tegen. Hoe de pup beet en hoe oud het kind (zusje TS) is, weten we niet. Oordeel dus niet te snel over het al dan niet vals zijn van dit jonge dier. Ze worden niet vals geboren, maar gemaakt.
@SienenIvo: ik zal dan ook wel oliedom zijn, want ik snap je probleem ook niet. Lijkt me toch lastig hoor, als je zo slim bent en dan al die domme mensen om je heen. Al is die laatste post van je wel weer slapjes. Heb dan lef en laat zien wat er niet goed aan is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:40

ongelovelijk...ts heeft de hond drie dagen gehad....borderline,pa wilde het niet....maakt mij niet uit wat de reden is.
Ik vind het persoonlijk erg triest dat een dier niet wat langer de tijd krijgt om ergens te wennen.
Bezint eer ge begint.

ik heb een hond in huis die heeft 7 maanden nodig gehad om van de trauma's te bekomen.Vijf verschillende eigenaren in twee weken tijd had hij gehad,waaronder het asiel.
Nu gaat het al 11 jaar goed met hem,hij blijft gevoelig voor veranderingen.(logeerhonden enzo)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:42

Maar kimmie, wordt zo'n pup dan ook niet gelijk geleerd om op commando los te laten??
(weet niet of jij thuis bent in dit soort honden hoor)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:44

Marion71 schreef:
Ze worden niet vals geboren, maar gemaakt.

_/-\o_ helemaal mee eens, tenzij je soms echt doorfok heb, die een kronkeltje in de hersens hebben.

@SienenIvo: ik zal dan ook wel oliedom zijn, want ik snap je probleem ook niet. Lijkt me toch lastig hoor, als je zo slim bent en dan al die domme mensen om je heen. Al is die laatste post van je wel weer slapjes. Heb dan lef en laat zien wat er niet goed aan is.

Nou Marion, welkom bij de club van oliedommetjes :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:45

shilady schreef:
kimmie ik vind het filmpje echt erg
maar kan je je dan goed voorstellen hoe pittig deze pup zal zijn met 5 maanden en in mijn ogen dan niet geschikt voor in een gezinnetje.....

voor het werk/sport zijn dit soort hondjes super...overigens is dit pupje 9 weken oud op het filmpje..
en gelukkig in goede handen terecht gekomen zo te zien.

tja als pupje van TS deze bijtdrift bevatte,dan kan je je voorstellen dat zo'n hondje met 5 maanden in een doorsnee gezinnetje als leuk huis tuin en keukenhondje niet thuis hoort,zeker niet als er dan ook niet mee getraind wordt...

marion71,denk dat als je knpv getraind hebt dat je begrijpt waarom er geschreeuwd en waarom er geblaft wordt :)

tis een machtig gave sport om te doen met je hond,en tja opvoeden en corrigeren ben je altijd nog zelf bij als je met je hond ergens gaat trainen...

ik heb jaren knpv getraind en mijn hond mocht gewoon in de auto in huis en in bed,tis wat je er zelf mee doet verder hoor..overigens zijn die karretjes voor achter je auto heel handig en snap niet waarom die dingen verboden zouden moeten worden??

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:47

Marion71 schreef:
@Kimmi: zo'n hondenclub is ook niet zaligmakend. Bij mijn ouders in de buurt trainen al jaren de begeleiders van politiehonden. Mijn hemel wat een geschreeuw, geblaf en gebek. Zo voed ik m'n honden niet op. En dan de manier waarop zij omgaan met hun honden: in een karretje achter de auto (die dingen moeten ze verbieden) want ze mogen absoluut niet in de auto, als pup in huis maar eenmaal volwassen horen ze in de kennel, etc. Lang niet elke club met trainers is hondvriendelijk en geschikt voor de combi van huis-werkhond.
@Loody: Hollanders zijn veel minder geschikt voor dit werk dan de Mechels of Duitsers. Ze zijn simpelweg minder trainbaar en dus niet zo raar dat dit niet lukte. Alle werkhonden of dat herders of bordercollies zijn worden nerveuze drukke honden als ze hun energie niet kwijt kunnen. Daarom kom je ook zoveel van die akelige JR's tegen. Hoe de pup beet en hoe oud het kind (zusje TS) is, weten we niet. Oordeel dus niet te snel over het al dan niet vals zijn van dit jonge dier. Ze worden niet vals geboren, maar gemaakt.

Hmm ben het niet helemaal met je eens... ik heb genoeg Hollandse herders in de KNPV sport gezien.
Ik zeg niet dat de hond vals is.... ik geef aan hoe er om gegaan wordt met pups die voor de sport gefokt worden.. Filmpje van Kimmie laat het goed zien :)

Loody

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:48

onze honden mochten ook gewoon in huis.. dan waren ze gewoon huishond, zodra ze mee ging naar het trainingsveld waren het werkhonden :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:53

eowyn04 schreef:
Maar kimmie, wordt zo'n pup dan ook niet gelijk geleerd om op commando los te laten??
(weet niet of jij thuis bent in dit soort honden hoor)

Ja, dat wordt ze meteen geleerd. :j

Zo'n hond is een werkhond, die moet je bezig houden, anders worden ze vreselijk vervelend. Tel daarbij op dat het een pup is van 5 maanden, aan het wisselen. Nogal logisch dat ze overal in gaat bijten, helemaal als ze bijvoorbeeld niet geleerd heeft dat mensen geen bijtspeelgoed zijn.

Ik snap niet helemaal hoe mensen erbij komen dat een pup die pakwerk heeft gedaan op een juten zak, zomaar overal in bijt? Dat heb ik serieus nog niet meegemaakt, ook niet bij de fokkers en africhters waar ik kom.

Ik hoop voor het hondje dat ze snel een fijn huis krijgt, waar men met haar gaat werken.

Hier een Duitse Herder teef, een herplaatser, die volgens andere eigenaren vals tegen andere honden was en onhandelbaar in huis. 1 keer per week trainen (speuren) en het is de grootste knuffel die je kan bedenken. Alleen als je niet gaat, is het inderdaad een draak.

EDIT: Het los wordt trouwens wel geleerd, maar in het begin is alles heel speels. Wil dus niet zeggen dat de los echt goed werkt Op BB-ITP staat leuk topic van opbouw DH pup. Geloof dat het caution dog at work oid heet.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-03-12 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:54

Laat ook maar als jullie het toch niet zien!....

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:55

Inderdaad Sienenivo, ik zie het namelijk ook niet. Vast onzichtbaar voor mensen ouder dan 12

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:01

Heb zelf ook een mechel teef uit werklijnen. 2 jaar lang fanatiek mee getraind en ja het was een hond die heeeel ver in de sport kon komen (ipo). Maar wegens medishe redenen heb ik haar uit de sport gehaald. Ik vind het heel jammer want ik had graag doorgegaan en plek en tijd voor een tweede hond heb ik niet. Maar ik heb er een heerlijke huishond aan over gehouden die ook al de baasjes wat drukker zijn zich prima aan kan passen.. dus ja het kan wel, en geloof me dat daar wat tijd, energie, bloed en tranen in hebben gezeten.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:02

Liekec: :D :D

Begon al te denken dat mijn hersens aan het verschrompelen waren, maar dit geeft de burger weer moed.
Laatst bijgewerkt door CouCou op 19-03-12 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:03

Vooraf, ik heb niet het hele topic gelezen, alleen de eerste en 2 laatste pagina's. Maar... de wijze van aanpak is niet netjes te noemen ten opzichte van de hond. Het wint in ieder geval niet de schoonheidsprijs. En toch begrijp ik het standpunt van TS wel.
Het is niet makkelijk om een hond aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat dit niet wordt wat je ervan verwacht had. Hadden ze de hond meer krediet kunnen geven en wat langer kunnen wachten, natuurlijk, maar deze beslissing werd niet genomen door TS, maar door haar vader (wat ik uit de openingspost lees). Ik veroordeel haar niet, maar ik hoop wel dat ze iets geleerd heeft en dat ze in het vervolg langer nadenkt over zo een dergelijke beslissing. De hond is uiteindelijk het slachtoffer.
En vertel dat maar aan mijn hond (Mechelse herder). Met vijf jaar uit het asiel gehaald, volledig gestressed en moeilijk mee te werken. Maar ik ben opgegroeid met Herders en mijn mening is dat hoe oud een mechelaar of herder ook is, je kunt ze nog altijd alles leren en afleren. Iets aan haar vonden wij als gezin leuk en dus hebben we besloten om de gok te wagen. Zeker een jaar heeft ze nodig gehad om de hond te worden die ze is. Daar is veel tijd en energie in gestopt. Maar we krijgen het nu dubbel en dwars terug. Onderhand al bijna 4 jaar in mijn bezit en komend jaar weer wedstrijden lopen met haar.
Een ding, iemand met een herder met veel energie, ga geen pakwerk doen wanneer je dit nooit gedaan hebt, maar ga bijvoorbeeld breitensport doen. De honden kunnen enorm veel energie kwijt in deze sport. het is gehoorzaamheid, behendigheid, hordeloop en de baan. En je raadt het al, dat laatste daar gaat natuurlijk mijn hondje helemaal in los. (en zij niet alleen) En het is nog goed voor het baasje ook, want die mag een keer in de week een uur lang rennen. Wat te denken van flyball. Ook heel leuk voor herders, mogen ze een balletje gaan halen (zijn ze meestal gek op), wat te denken van frisbeen. Herders zijn en blijven werkhonden!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:06

@marion71:Dat van de hollanders ben ik niet met je eens die zijn er genoeg goeie in de sport. Ik vind juist een duitse herder wat minder geschikt, die zijn er weinig echte.
@ Kimmie261: Met wat ik op het filmpje zie ben ik ook niet echt gelukkig, 9 weken oud zo'n hondje is over een jaar kapot.. Er wordt tegenwoordig veelste vroeg begonnen.
@ Mywishmax: Commado lossen, wordt inderdaad geleerd maat wel als de honden bezig gaan met het stelwerk en dat is toch op een iets wat latere leeftijd. Lijkt me dat eerst de vooroefeningen er fatsoenlijk in moeten zitten. Appel op je hond is toch de basis..

Wat betreft TS, ik denk dat er voor hun een goede keus is gemaakt of het nu fijn is voor de hond of niet...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:10

maudenmarc schreef:
@ Mywishmax: Commado lossen, wordt inderdaad geleerd maat wel als de honden bezig gaan met het stelwerk en dat is toch op een iets wat latere leeftijd. Lijkt me dat eerst de vooroefeningen er fatsoenlijk in moeten zitten. Appel op je hond is toch de basis..

Wat is stelwerk?
Ik ben helemaal niet thuis hoor in dit soort werk voor honden. Ik rijd af en toe wel langs het trainen en dan werp ik wel eens een blik, maar soms gaan ze echt zeer hardhandig met de honden om, ik heb ze zelfs wel eens op de staarten zien staan, zodat de hond bleef zitten. Is dit idd noodzakelijk, het hardhandige dus, om iets erin te krijgen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:12

maudenmarc schreef:
@marion71:Dat van de hollanders ben ik niet met je eens die zijn er genoeg goeie in de sport. Ik vind juist een duitse herder wat minder geschikt, die zijn er weinig echte.
@ Kimmie261: Met wat ik op het filmpje zie ben ik ook niet echt gelukkig, 9 weken oud zo'n hondje is over een jaar kapot.. Er wordt tegenwoordig veelste vroeg begonnen.

Wat betreft TS, ik denk dat er voor hun een goede keus is gemaakt of het nu fijn is voor de hond of niet...

Mijn fout, sorry. :) Ik dacht dat de los ook vrij snel aangeleerd werd, maar misschien was dat bij die honden buiten het pakwerk om aangeleerd. Die konden met een aantal maanden al keurig speeltjes enzovoorts loslaten. Pakwerk heb ik niet gezien toen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:14

@ Eowyn04: Stelwerk zijn de oefeningen waarbij de hond moet bijten, dit zijn er een aantal maar daar zal ik je niet mee lastig vallen. Op de staarten staan heb ik persoonlijk nog nooit gezien gelukkig! Het hardhandige is niet nodig om er iets in te krijgen daarvoor met je gewoon oefenen. Alleen is het soms nodig om in te grijpen. Een politiehond moet wel wat gehard worden en geen doetje zijn. Straffen doen we allemaal ook bij een paard..Met alleen aardig en lief zijn kom je er niet.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:16

@ mywishmax: Los laten van voorwerpen, staat los van het stelwerk..Lossen van voorwerpen van onder de vooroefeningen

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:16

lossen van voorwerpen valt onder vooroefeningen ( sorry heb af en toe typgebrek)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:19

maudenmarc schreef:
@ Eowyn04: Stelwerk zijn de oefeningen waarbij de hond moet bijten, dit zijn er een aantal maar daar zal ik je niet mee lastig vallen. Op de staarten staan heb ik persoonlijk nog nooit gezien gelukkig! Het hardhandige is niet nodig om er iets in te krijgen daarvoor met je gewoon oefenen. Alleen is het soms nodig om in te grijpen. Een politiehond moet wel wat gehard worden en geen doetje zijn. Straffen doen we allemaal ook bij een paard..Met alleen aardig en lief zijn kom je er niet.

ok, thanx.
Ik snap dat je idd geen doetjes ervan moet maken, denk dat ze ook wel regelmatig slaag zouden kunnen krijgen van bv een arrestant.
Maar ik schrok er nogal van dat ze op een staart gingen staan....

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:22

eowyn04 schreef:
maudenmarc schreef:

ok, thanx.
Ik snap dat je idd geen doetjes ervan moet maken, denk dat ze ook wel regelmatig slaag zouden kunnen krijgen van bv een arrestant.
Maar ik schrok er nogal van dat ze op een staart gingen staan....

Dat is niet normaal hoor. Je hebt wat debielen in de hondensport lopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:25

maudenmarc schreef:
@ mywishmax: Los laten van voorwerpen, staat los van het stelwerk..Lossen van voorwerpen van onder de vooroefeningen

Maar dan kennen ze wel het commando los. (Dat vroeg iemand anders namelijk, daarom zei ik dat ze dat wel leren, alleen dus niet in de combinatie :D )

Had ik het half goed, bedankt voor je uitleg!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:28

Idd half goed haha

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:44

Phoe wat gaan jullie hard. 9 van de 10 Hollanders in de sport zijn Mechelse herders met Hollandse kleur. Er zit ver weg wat Hollander, maar de werkwilligheid is van de Mechel.
Die karretjes achter de auto vind ik levensgevaarlijk in het verkeer. Een auto die te laat remt, en je hond is zo plat als een duppie.

De fokker van mijn Mechel gaf aan dat loslaten bij juist de felle honden vaak moeilijk is aan te leren. Daarvoor hebben ze allerlei vriendelijke en onorthodoxe methoden, maar bij sommige honden werkt gewoon niks. In Nederland moet een politiehond echt op commando loslaten. In Amerika hebben ze daar minder moeite mee. Veel van onze goede maar niet goed genoeg gaan daar na toe. Nederlands getrainde honden staan in Amerika erg goed bekend.
Tja, dat ze de honden niet altijd even vriendelijk trainen is logisch voor echt politie- of beveiligingswerk, maar hoeveel honden komen daar daadwerkelijk terecht? Voor het gros is het hobby en dan gaat mij dat te ver. Enne, straffen doe ik nauwelijks. Niet bij een hond en niet bij een paard. Bewezen is nou eenmaal dat een dier/mens beter leert door beloning dan door straf (wij zijn ook afgestapt van het slaan met de liniaal op scholen). Een consequente behandeling zorgt er ook voor dat je bijna nooit hoeft te straffen.
Maar wat gaan we offtopic met z'n allen. TS is allang verdwenen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:15

Wel interesant dit topic , als ik het filmpje zo zie zie je dus duidelijk dat dit werkhonden zijn en iemand nodig hebben die er echt wat mee gaan en moeten doen en ook weten wat ze doen , wist niet dat ze zo jong al het bijten stimuleren.
Karretje lijkt me geen probleem , paard staat ook in een trailer.