Bokkers met een Franse Bulldog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:17

hallo franse bulldog fans :)

ik kom hier nooit maar misschien is dit wel leuk voor jullie om te weten;

aanstaande zondag 7 okt. is er in Assendelft (noordholland) een franse bulldog show/keuring
hier kan je je bull laten keuren zoals het prof. er ook aan toe gaat alleen het leuke hiervan is dat je ook mee kan doen met een hond zonder stamboom ( wel paspoort meenemen )
ook zijn er vele leuke tentjes met franse bulldog spullen...
entree mens 2,50
hond keuren (geloof) 20,-
het begint om 10.30 met pups vanaf 4maanden
het word in de binnenbak van manege de delft gehouden
adres Akere 6A Assendelft

het is gewoon een hele gezellige dag met vele franse bulldog liefhebbers!!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 11:19

A_man: Leuk dat je ons op de hoogte brengt!

Het lijkt me zeker leuk om daarheen te gaan, alleen uitgerekend dit weekend hebben we het druk...
Wordt er vaker zoiets georganiseerd?

Elevien

Re: Bokkers met een Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:26

Ah jammer! Als ik het iets eerder wist zou ik misschien wel heen gaan met onze nep-bull :P

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:41

gewoon alles afzeggen en gaan haha!
ik heb zelf 2 chihuahua`s en het is een mix keuring zeg maar alleen chihuahua`s en frans bullys mogen gekeurd worden en in de mensen rubriek mag alles zeg maar.
aangezien ik jullie voor bij zag komen dacht ik hier even ook plaatsen..
ik ga er staan met mn stand en heb voor zowel chi kleding als voor de bull halsbanden en tuigen..

het word 2x in het jaar georganiseerd, en al kan je je afspraken afzeggen voor zondag zou ik dat doen! :P is echt zo gezellig naja de afgelopen 3x dan dat ik geweest ben! haha

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 11:46

Ik heb even gegoogled en het lijkt me súper om erheen te gaan.

Het is alleen bijna 2 uur rijden voor ons en we zijn net verhuisd en zijn bij de paarden aan het bouwen... Maar misschien gaan we alleen om te kijken en de standjes af te gaan.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:20

Gezellig hoop vele te zien van jullie, als je mij ziet zeg dan even BOKT dan weet ik genoeg haha!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:22

Het is voor mij te ver om "even" langs te komen wippen helaas... word het nooit in het noorden georganiseerd? :))

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:28

Nee naar mijn idee niet Elevien,
het word door vader en zoon georganiseerd en ook altijd in manege de delft in assendelft.

het is zo leuk omdat alle volk komt, niet alleen de "ik heb officiele rashond" maar ook de stamboekloze hond en dat zijn vaak de leukste mensen.. even gezellig langsgaan met de hond
*begrijp me niet verkeerd he, maar op die off. keuringen gaat het er zo fanatiek aan toe en hier hangt een hele rustige sfeer *

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:33

Hallo,

Mag ik hier (als paraveterinair) een vraag stellen?

Wat is momenteel het rasideaal in de franse bulletjes-wereld?
Is dat hele platte nog steed zo in?

Deze vraag stel ik omdat ik in de praktijk veel bullen tegen komen die zo plat gefokt zijn dat ze nauwelijks zelfstandig kunnen ademen. (zeker op momenten van stress, tijdens bijvoorbeeld onderzoek).
En de momenten van in-en uitleiden van de narcose dus ook zeer intensief zijn qua bewaking.
Soms zitten we wel een uur te wachten bij een bulletje voor we kunnen extuberen............en dan wordt je langzaam toch wel een beetje verdrietig door de fokkerij.

Dit is geen post die oproept tot rellen, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie daar over denken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:40

@Paintlinger, ik ben bang dat je in dit topic geen objectief antwoord daarop kunt verwachten, maar ik zat eigenlijk ook al op jouw vraag te wachten...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:03

Dat kan Zoolgangster, maar toch ben ik benieuwd hoe de liefhebbers dit zelf zien.

Want ik zie, logischerwijs, eigenlijk alleen maar nadelen van het fokken op dit specefieke uiterlijk.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:07

@ paintlinger: mijn ideaal in de franse bulletjes wereld is dat de bullies wat langere neuzen krijgen. Vind het zo zielig die hele korte neuzen (ben daar ook nooit fan van geweest :n ). Mijn schoonzusje heeft een mopshondje gekregen en ik schrok van het beestje, helemaal ingedeukt snuitje, knort ook giga veel. Bij onze bull hebben we echt gezocht naar een goed neusje, hij knort dan gelukkig ook niet veel. Maar ik vind het ook echt zielig dat ze met de bullies zo doorfokken :( (je ziet het trouwens ook bij de Engelse steeds meer, die hele korte neuzen :( )

Dit is onze bull, onze DA zei dat hij een mooie snuit heeft voor een frenchie, we hebben dan ook goed gezocht maar tot nu toe nog geen problemen gehad gelukkig:
Afbeelding

Dit is onze samen met de mops van me schoonzusje. Maar hier kan je wel goed zien dat die van de mops echt bij het neusje is ingeduwt zeg maar.. Nee daar ben ik absoluuut geen fan van bij bullies :n
http://pic20.picturetrail.com/VOL1271/1 ... 152397.jpg

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:10

Jouw bullie heeft echt wel een mooi neusje inderdaad.....fijn om te zien! *\o/*

Veel mensen weten volgens mij ook niet dat je de benauwdheid en het geknor meestal ook kan verhelpen middels een operatie.
Niet zozeer de neus, maar het te lange zachte verhemelte wat dóór de korte snuit uit verhouding is geraakt, is het probleem........dit hangt voor de larynx en zwelt op bij stress en warmte.
Door het lange zachte verhemelte in te korte en soms de neusgaten wat groter te maken kunnen de meeste hondjes een normaal hondenleven leiden.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:15

Dat wist ik helemaal niet! Misschien een optie om te vertellen tegen me schoonouders voor de mops... want die knort heel veel en soms blijft ze er ook echt in hangen zeg maar. Veel mensen vinden het geknor ook vaak heel lief, ik zeg dan ook meteen dat dat niet lief is maar dat het komt door het korte neusje en dat het eigenlijk meer zielig is dan lief. Maar veel mensen beseffen of weten het gewoon niet... Zou echt heel graag meer frenchies willen zien met langere snuitjes, is zoveel beter voor hunzelf!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 11:17

Paintlinger: Wij hebben ook o.a. echt gezocht naar pupjes/ouders met een neusje en niet van die bolle oogjes.

Een kennis van ons heeft ook een Bull maar dan met echt een platte neus, die knort continue en begint al te hijgen als ze 20 meter heeft gelopen. Ik ben dus ook echt geen fan van de platte neusjes.

A_man: Ik snap wat je bedoelt, vind ik ook veel gezelliger. Wij gaan in de middag om te kijken en nemen onze Bullie mee, beetje de stands langs lopen en natuurlijk andere Bulletjes kijken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:18

Veel mensen vinden inderdaad dat het bij het ras hoort.
Maar het is niets meer en niets minder dan benauwdheid.
In sommige gevallen te vergelijken met":" Je hele leven door een rietje ademen".

Voor de duidelijkheid, het geldt inderdaad niet alleen voor de frenchies, maar voor meer platsnuiten.

Fijn te lezen dat de platte neuzen in elk geval niet meer bij iedereen 'in' zijn.............zo begint een revolutie..........hopelijk gaat het ras nu langzaam maar zeker gezonder worden.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:21

Ik hoop met je mee dat er verstandiger omgegaan wordt met het fokken van 'platneusjes'... zou echt een stuk beter zijn voor de doggies zelf!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:24

Paintlinger, ik heb ook bewust gekeken naar een bull met neus.
1 vind ik het niet mooi, eerder lelijk en 2 idd met alle gevolgen van dien.
Daarom heb ik ook mijn zoektocht niet beperkt tot enkel stamboom, want dan is het vaak juist een doel om te voldoen aan het rassenstandaart.

Laat ik het afkloppen, maar heb een dier getroffen wat nergens last van heeft, rent, vliegt, gek doet zonder problemen.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:26

Ik vind die platte neusjes niks... Maar onze "nepper" heeft een langer neusje en daardoor totaal geen last met adem halen, ook niet tijdens lange stukken rennen bijvoorbeeld. Dat was ook één van onze eisen toen we een bulletje wouden hebben.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:27

Het hangt allemaal af van wat de pupkoper wil natuurlijk.
En in hoeverre te pupkoper zich laat beinvloedden door wat 'men' op de shows wil zien.

Super Happinez en Elevien!!

Ik moet zeggen dat ik de FB ook een erg leuk hondje vind!!
Als ik ooit een kleiner hondje erbij wil, dan zal ik zeker bij de FB's kijken of de Bostons, want eerlijk gezegd zie ik dat een beetje als de verbeterde versie van de FB.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:28

Klopt Bostons zijn ook enorm leuk om te zien !
Maar dat is terriër toch ? en geen bullenfam.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:31

Afbeelding

Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:36

Klopt ja, das een terrier.
Maar qua uiterlijk zie ik het als de verbeterde versie van de FB.....maar das mijn persoonlijke visie hoor :o

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:39

Gelukkig zijn er mensen die begrijpen dat dat "leuke" gesnuif in werkelijkheid een teken van voortdurende benauwdheid is... Hier in de buurt woonde een bulletje dat voortdurend op een grommende manier ademhaalde... opeens was hij weggedaan. Vermoedelijk was de operatie te duur voor die mensen, ze deden er nogal vaag over...

Mijn moeders York heeft eens een uitval gedaan naar een bulletje omdat hij dacht dat er tegen hem gegromd werd... terwijl dat bulletje gewoon ademhaalde!

Ik zou iedereen aan willen raden zijn/haar gezonde verstand te gebruiken: hoe extremer de raskenmerken hoe meer problemen met gezond functioneren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:40

Hier een foto van onze FB Spike
Afbeelding
Spike opgegroeid met onze boxer dame en zijn echt dikke maatjes.
Helaas heeft een Spike een aangeboren vernauwing van het ruggenmerg waardoor hij al 2x een hernia heeft gehad. Helaas is het niet te opereren.
Eigenlijk mag hij vrij weinig, geen bal spelletjes, niet met de boxer rennen en spelen, niet springen, geen korte wendingen maken, en niet los lopen met uitlaten.
Het probleem is dat dit de dingen zijn die hij het liefste doet. Hij kan makkelijk een uur/anderhalf uur wandelen op het strand of bos (natuurlijk niet wanneer hij erge last heeft, want in die periode's moet hij in een bench en mag er alleen uit om z'n behoefte te doen).
Gelukkig is de da het met ons eens dat wanneer we ons aan de regels houden het geen waardig bestaan voor hem is, (want het komt toch steeds terug) en laten hem gewoon 1x daags los uitrazen met z'n vriendinnetje. Tuurlijk willen we hem niet kwijt, maar gunnen hem wel het leven waarvan hij volop geniet met het risico dat hij minder oud wordt.

Nu snurkt Spike eigenlijk zelden. Een hele enkele keer als het te warm is en hij toch flink gaat rennen. Dit proberen we altijd wel te voorkomen maar soms vliegen ze samen keihard door de tuin.