Mijn hanen worden geslacht!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:28

Nouja, zij zelf echt gefokt, ik denk dat d'r ouders daar ook mee te maken hebben.

Anyway, dan NOG is het GEEN excuus om iemands verdriet nóg groter te maken :n

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:29

Eigenlijk had ze wel beter moeten weten, Zij heeft ze gefokt, nu zit ze met teveel hanen, tja.. er is dan toch gewoon geen andere oplossing dan dat ze weg moeten?
Dat gaat nu eenmaal zo, daar is niets aan te doen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:30

MelanieB schreef:
Nouja, zij zelf echt gefokt, ik denk dat d'r ouders daar ook mee te maken hebben.

Sommige mensen reageren hier inderdaad veels te hard, maar ook veel mensen hier komen een beetje zweverig over. We moeten natuurlijk wel realistisch blijven :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:30

Jezus Dit is echt weer een gevalletje tipisch bokt!
IK snap dat Ts er mee zit dus ts heel veel sterkte de kinderboerderij is idd een goed idee!
Sommige reageren heel normaal hun treft geen blaam maar sommige lopen gewoon te KELOTEN!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:31

Wat vervelend zeg TS, dat je haantjes geslacht moeten worden! Heb je veel kippen?
Wij hadden ook kippen vroeger, en één daarvan bleek uiteindelijk toch een haantje te zijn (kregen ze als jonge dieren), die hebben we toen kunnen wegbrengen naar een kinderboerderij want voor de buurt is het gewoon niet fijn dat gekraai. Dus misschien dat je er nog een plekje voor kunt vinden, wat voor hanen zijn het eigenlijk, is 't een bepaald ras of dat niet?

En wat een reacties hier zeg, sommige hebben schijnbaar een empathisch vermogen van 0. Ik verbaas me erover.

Damned schreef:
Eigenlijk had ze wel beter moeten weten, Zij heeft ze gefokt, nu zit ze met teveel hanen, tja.. er is dan toch gewoon geen andere oplossing dan dat ze weg moeten?
Dat gaat nu eenmaal zo, daar is niets aan te doen.

Natuurlijk is dat zo. Maar dan kan ze er nog wel verdrietig om zijn, en dat is zeker geen reden om maar heel lomp te reageren. Je kunt het best aankaarten, maar een beetje genuanceerder dan sommigen hier zou wat aardiger zijn naar TS toe. Hopelijk leert ze wat van de situatie maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ze maar de grond in gestampt moet worden of dat de dood van haar beestjes er even extra ingewreven moet worden.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 26-02-12 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:32

MelanieB schreef:

Nee dat ben ik met je eens hoor. Maar op je 15e ben je niet dom. Al hadden haar ouders haar wellicht kunnen vertellen wat er met die haantjes ging gebeuren, aangezien kennelijk niemand dat heeft gedaan, ze het zelf niet kon bedenken en daarom bokt het nu nodig vind het alsnog te vertellen ;)
En als er hier mensen zijn die denken dat je voor elke haan een goed tehuis vind, dream on. Hanen zijn overschot, juist omdat ze niet samen kunnen. Je kan niet 5 hanen en 5 hennen hebben voor de gezelligheid.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:32

horzlover schreef:
IK snap dat Ts er mee zit dus ts heel veel sterkte de kinderboerderij is idd een goed idee!
Sommige reageren heel normaal hun treft geen blaam maar sommige lopen gewoon te KELOTEN!

En dan op de kinderboerderij 8 hanen neer zetten die uiteindelijk gaan vechten waardoor je ineens 8 zwaargewonden hanen hebt? Ze kan er daar hooguit 1 of 2 (licht aan de hoeveelheid hokken) kwijt en wat moet ze dan met de rest? De meeste mensen kopen ze voor consumptie, ookal doen ze zich anders voor. klinkt heel hard, maar ik heb dat zo vaak meegemaakt dat ik geen haantjes meer durf te verkopen en daarom ook er voor zorg dat er geen kuikentjes komen.

Blijf alsjeblieft realistisch hoe vervelend dit ook voor dat meisje is!
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 26-02-12 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:33

Ik reageer inderdaad niet zo diplomatiek, hiervoor mijn excuses. Heb dit ook naar de TS gepb't, realiseer me vaak te laat dat ik nogal bot uit de hoek kan komen.

Punt blijft echter het zelfde. Had dit dus alleen niet allemaal op deze manier moeten brengen.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 26-02-12 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Wendy1978 schreef:
:r en zelfs de 2e opmerking (Laaste regel) vind ik echt weer te ziek voor woorden

Dit is soms de reden waarom ik bokt zo haat!

Sjongejonge, verbeter de wereld begin bij jezelf hoor... En jij niet alleen.
Ja, dat was misschien niet zo'n handige opmerking van haar. Vind ik zelf ook, maar dat weet ze nu zelf ook wel hoor. Mening geven mag tegenwoordig ook niet meer en er normaal op reageren kan er ook niet meer vanaf zeg.

Sterkte hoor TS! Wat vreselijk dat je ze nu kwijt moet :(:)
Laatst bijgewerkt door Memories op 26-02-12 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Schemerdier

dat vind ik vriendelijk van je, Maartje :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:34

Denk ook niet dat ze ze allemaal kwijt kan, of mensen moeten echt interesse hebben (niet voor de pan ;) ) en die moet je dan ook maar net treffen. Zonde, maar weinig aan te doen. Haantjes zijn niet de meest gewilde dieren, als het nou een bepaald (zeldzaam) ras zou zijn heb je misschien meer kans.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:34

MaritAriel schreef:
horzlover schreef:

En dan op de kinderboerderij 8 hanen neer zetten die uiteindelijk gaan vechten waardoor je ineens 8 zwaargewonden hanen hebt? Ze kan er daar hooguit 1 of 2 (licht aan de hoeveelheid hokken) kwijt en wat moet ze dan met de rest? De meeste mensen kopen ze voor consumptie, ookal doen ze zich anders voor. klinkt heel hard, maar ik heb dat zo vaak meegemaakt dat ik geen haantjes meer durf te verkopen en daarom ook er voor zorg dat er geen kuikentjes komen.

ja, maar ik val jouw ook niet aan ik val bokkers aan die ZO reageren dat Ik denk dat TS gewoon bang is geworden om te reageren want ze heeft ze zelf gefokt en ik denk dat je dan toch wel een beetje een band hebt met die beestjes om ze dan te slachten is een klap.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 17:35

moelly schreef:
Vervelend voor je, maar waarom heb je ze niet op marktplaats gezet of op bokt om gratis af te halen?

Marktplaats zonder resultaat.
Bokt markt lukt niet per mobiel.
Pc is kapot ;(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:36

MaritAriel schreef:
MelanieB schreef:

Sommige mensen reageren hier inderdaad veels te hard, maar ook veel mensen hier komen een beetje zweverig over. We moeten natuurlijk wel realistisch blijven :)

Ook jij bent nou niet bepaald netjes. :n
Stomme gedoe met realisme, weet ze nu wel hoor.

Zoals fiffil zegt;
Citaat:
Natuurlijk is dat zo. Maar dan kan ze er nog wel verdrietig om zijn, en dat is zeker geen reden om maar heel lomp te reageren. Je kunt het best aankaarten, maar een beetje genuanceerder dan sommigen hier zou wat aardiger zijn naar TS toe. Hopelijk leert ze wat van de situatie maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ze maar de grond in gestampt moet worden of dat de dood van haar beestjes er even extra ingewreven moet worden.

En dit is wel WEER, Marit, wat jij BLIJFT doen, en maar weer schreeuwen hoe of wat, laat nou maar, meisje weet het ondertussen wel hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Biggers schreef:
moelly schreef:
Vervelend voor je, maar waarom heb je ze niet op marktplaats gezet of op bokt om gratis af te halen?

Pc is kapot ;(

Is er geen kippenforum of iets dergelijks?
Dat bestaat vast wel.

Memories

Biggers schreef:
moelly schreef:

Pc is kapot ;(

Kun je niet een briefje ophangen bij de supermarkt oid? Of rondvragen in de buurt?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:37

Biggers schreef:
moelly schreef:

Pc is kapot ;(

Ik zou het risico marktplaats ook niet nemen, probeer ze kwijt te komen aan mensen in je omgeving of iniedergeval mensen die je (een beetje) kent. Anders is het risico echt ongelooflijk groot dat ze niet goed te recht komen!

Schemerdier

MelanieB schreef:
MaritAriel schreef:

Zoals fiffil zegt;
Citaat:

En dit is wel WEER, Marit, wat jij BLIJFT doen, en maar weer schreeuwen hoe of wat, laat nou maar, meisje weet het ondertussen wel hoor.[/quote]

En wat jij nu ook WEER blijft doen, ik denk dat ze het nu ook wel weet.

PuurxNatuur

Biggers schreef:
moelly schreef:

Pc is kapot ;(

waar ergens woon je?

horzlover

Hoelang heb je nog? want ik kan kijken anders of ik voor jouw die atvertentie op de boktmarkt kan zetten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:38

Cayenne schreef:
Is er geen kippenforum of iets dergelijks?
Dat bestaat vast wel.

Geloof me, kippenforum krijg je dezelfde reacties.
Daar zitten ook zo'n typetjes die je de grond in boren :-)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:38

MelanieB schreef:

Wat moet ik hier dan doen? Dingen gaan vertellen om het minder erg te maken maar wat achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn? Dat vind ik niet eerlijk tegen over haar! Ik probeer realistisch te blijven, maar geef te gelijkertijd aan dat ik het echt heel vervelend voor haar vind en hoop dat ze een plek voor ze vind. Snap niet wat daar fout aan is!
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 26-02-12 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:40

Tuurlijk, is het ook niet, maar denk je niet dat er (door anderen mede) duidelijk genoeg is uitgelegd? Dus ja, ze wist het misschien wel, maar mag ze daarom niet verdrietig zijn? Mag je daarom maar gewoon iemands verdriet nog groter maken? Is gewoon geen excuus.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:41

Ik weet niet in hoeverre je haantjes bewust gefokt zijn, maar ik denk dat het ook verstandig is om te kijken hoe je deze situatie in de toekomst kunt voorkomen TS.

Want ze zo zien weggaan is natuurlijk heel verdrietig. Aan de andere kant, met acht hanen kan ik me wel iets voorstellen kwa geluidsoverlast persoonlijk.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:41

MelanieB schreef:
Tuurlijk, is het ook niet, maar denk je niet dat er (door anderen mede) duidelijk genoeg is uitgelegd? Dus ja, ze wist het misschien wel, maar mag ze daarom niet verdrietig zijn? Mag je daarom maar gewoon iemands verdriet nog groter maken? Is gewoon geen excuus.

Als je mijn aanpassing in mijn vorige bericht leest (en al mijn andere berichten goed had gelezen) had je geweten dat ze zeker verdrietig mag zijn en dat ik het ook erg verdrietig voor haar vind|!