[Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:41

HIhi mijn hond is zo lelijk :P die wil niemand hebben :P gelukkig weet ik dat hij wel heeeeel lief is :) <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:43

Nou durf ik het eigenlijk niet te vertellen maar zo heb ik een keer mijn eigen hond gejat. :oo
Mijn moeder had de hond bij een winkel liggen en toen was ik toevallig ook in het winkelcentrum en kwam de hond tegen. Hond los gemaakt en 10 meter verderop gaan staan. Toen ze naar buiten kwam schrok ze wel even maar heb haar gelijk geroepen om paniek te voorkomen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:45

~~}>

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:47

ik heb een hond mee op vakantie gehad die niet goed alleen kon blijven. Daarom hebben we haar toen wel meegenomen toen wij gingen winkelen in de stad. In eerste instantie altijd buiten gebleven (1 van ons buiten, 1 binnen). Alleen bij een schoenenwinkel zeiden ze op een gegeven moment dat ik gewoon naar binnen mocht gaan. Ik ben toen wel met haar op het middenpad gebleven waar zeil lag. Ze mocht absoluut niet op de vloerbedekking van mij. Het was wel een poedel, dus ik hoefde geen rekening te houden met allergie etc.

Dromen

Nee, wij nemen onze hond niet mee naar de winkel.
Het is immers een rashondje dat wel vaker word gestolen.
Happy van de Ukkestein was er een van.
Ik heb het 1x gedaan. Kon haar zien van achter de glazen deuren bij de bakker maar ik was meer in paniek dan zij.

_San87_

karuna schreef:
Ook in een luxe tent mogen ze vaak mee hoor :j zelfs in restaurants waar ze 7 gangen menu s hebben.kwestie van vooraf vragen en eigenlijk zelden zijn ze verboden.

Een rat ontsnappen in een supermarkt. Ai daar kunnen ze voor gesloten worden als dat gebeurt.

Wat ik smeriger vind is idd vieze kinderhanden die overal aanzitten. Vieze schoenen in het winkelwagentje door het zitje dat daar zit. Brr.

Ik vind honden nog steeds niet in een restaurant horen :+.

Kinderhandjes overal aan vind ik ook vies ja. Smeriger dan een hond zelfs.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:48

:oo

Denk dat het ook wel veel scheelt wat voor hond je hebt (met een chi zou ik het niet aandurven bv) en waar je woont. Echt in Tilburg centrum zou er ook geen haar op mijn hoofd er aan denken hoor.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:49

wij nemen de hondjes niet mee de winkel binnen, alleen de chiuahua wel eens in de jas. laatst wel de Action uitgestuurd omdat ze dat daar niet fijn vonden. ach toen ben ik ook direct buiten gaan staan, snap het heus wel dat het niet mag.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:52

Ik had vroeger een hondje dat altijd mee ging winkelen. Vond ze heel gezellig. Ze wilde altijd eerst naar de dierenspeciaalzaak. Die wist ze precies te zitten en ze trok me daar als eerste naartoe. Waren we daar geweest, dan was dat klaar. En gingen we naar andere winkels. Alleen bij de Hema stond expliciet vemeld dat het voor honden daar verboden was, dus daar gingen we nooit heen. Maar verder ging ze overal mee naar binnen, kledingzaken, schoenenzaken, etc.

En bij de Mac Donalds kreeg ze kip nuggets als we daar heen gingen.
Ze hield van winkelen. Het personeel was altijd aardig tegen haar, ze werd door iedereen geaaid en aangehaald. Ze gedroeg zich ook altijd heel goed, haar vacht was schoon en rook fris. Eigenlijk was ze redelijk perfect. Mensen die haar kenden zeiden dan ook tegen mij "zo'n hond krijg je nooit weer".

Het was een beetje zo:
JJane schreef:
Ik en mn hond? Me and my shadow!

Alleen als ik werkte was ze niet bij me. Voor de rest altijd. En als ze bij een supermarkt niet mee naar binnen kon, wachtte ze in de auto.

Als een hond gewoon aangelijnd is, rustig is en niet aan de riem trekt, niet andere mensen lastig valt aan de riem, en niet overal zijn poot tegen aan tilt, dan kan hij best mee winkelen. Ik zie niet waarom dat een probleem zou moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 04-02-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:53

Ik vind in een restaurant ook iets minder hoor..
Maar alsnog vind ik mensen viezer!
Niet alleen kinderen ,maar ook volwassenen peuteren in hun neus hoor en die zitten ook aan de groente ed!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:53

pleiada schreef:
Ik vind het nooit zo handig mijn hondjes mee te nemen de winkel in,maar als een ander het doet vind ik dat been probleem..Ik snap niet dat er zoveel mensen vies zijn van honden en dieren in het algemeen..alsof we zelf helemaal vrij zijn van bacteriën,nou dacht het niet en bacteriën zijn overal en daar is niets mis mee..

Dat snap ik dus ook niet.
Het is een ideefixe die typerend is voor deze tijd en het wordt steeds erger.
Huizen moeten steeds schoner en sterieler zijn, maar kinderen daarentegen worden steeds vaker allergisch voor van alles en nog wat.

En vroeger? Toen sliepen de mensen in één vertrek met het vee en toen was dat geen probleem!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:54

Iris82 schreef:
Nou durf ik het eigenlijk niet te vertellen maar zo heb ik een keer mijn eigen hond gejat. :oo
Mijn moeder had de hond bij een winkel liggen en toen was ik toevallig ook in het winkelcentrum en kwam de hond tegen. Hond los gemaakt en 10 meter verderop gaan staan. Toen ze naar buiten kwam schrok ze wel even maar heb haar gelijk geroepen om paniek te voorkomen.

Je arme moeder.. :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:55

Ik heb sowieso een hekel aan dat steriele en spik en span, dat is het hier gelukkig nooit. Maar het moet niet vies zijn, dat is gewoon... Bah.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:55

dit is wel een soort zelfde discussie topic als die van slaapt jou huisdier bij jou in bed :D

_San87_

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:56

Ja, idd. Maar dat hoef ik dan weer echt niet. Bah. Net zoals ik geen dieren op het aanrecht wil. Gadver.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:57

Een deel van onze honden is al een paar keer in een McDonalds geweest, wilden op het terras zitten maar moesten wel de mac door.
Ook hebben we voor onze chihuahua een buggy en ze gaat daarin regelmatig mee shoppen in de stad. En vaak eten we dan een broodje bij de Hema of V&D en dan gaat ze ook mee. Buggy open en ze kan mee eten. Zo is ze ook al op veel markten en beurzen geweest.
Op vakantie in Center Parcs gaat ze in haar buggy iedere ochtend mee om broodjes, maar ook om de boodschappen.
Kinderen vind ik dan viezer, die kunnen met hun vingers overal aanzitten, en wie weet waar ze die stoppen, maar zij kan nergens bij in haar buggy.

In de Intratuin wagentjes leggen we een kleedje en zetten daar de honden in, zijn ze ook gewend.

De chihuahua is wel de enigste hond die wij meenemen in winkels, omdat zij in de buggy kan. Als ze zouden moeten lopen lieten we ze thuis, omdat mensen toch snel op een poot gaan staan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:58

Miracle_ schreef:
Ik was mijn groentes voordat ik ze op eet.. Daar zitten ook kinderen met snotvingers of zandklauwen aan hoor.. Dus een hondenneus is daar niks bij :D
Broden in folie met luchtgaten? Dan drogen ze uit.. En naar mijn weten zitten vleeswaren altijd verpakt..

Winkels met een vers afdeling verpakken brood, vlees(waren) en kaas vers in dus daar kunnen ook honden haren in terecht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:01

In het vorige topic stond nog een reactie over de hond mee in ziekenhuis en de winkel waren wet.
Ik heb het dus wel over mijn hulp-hond

Citaat:
(ook niet in b.v. een ziekenhuis )

Gedeeltelijk waar, mijn hond gaat gewoon mee als ik voor controle naar ziekenhuis moet.
Dat heb ik dan wel van te voren overlegd en gevraagd.
Ik ga altijd op de gang zitten zodat ik niet bij andere patiënten in de wachtkamer kom.
Dat hoeft niet maar dat vind ik wel prettiger.
Ik kom niet op de verpleegafdeling met haar.

Je zegt het overigens correct:
Citaat:
volgens de keurings/inspectie dienst mogen er geen dieren zich bevinden waar eten bereid word

Daar wordt onder verstaan de keuken en daar heb ik niets te zoeken.
Een bakkerswinkel valt daar dus niet onder.
De bakkerij dan weer wel.

Een restaurant heeft een keuken gedeelte waar eten bereid wordt, daar mag ik wettelijk gezien niet komen, heb ik ook niets te zoeken.

Een hulp hond wordt niet als huisdier gezien maar als hulpmiddel zoals een rollator of rolstoel.
Daardoor gelden de wetten soms net anders dan je denkt.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:01

klopt, ik werk bij ah en daar mogen ook geen honden mee naar binnen. wij snijden vleeswaren nog zelf, veel brood bakken we zelf af. wat dat betreft vind ik ook dat honden niet in een supermarkt thuis horen. al is het alleen maar omdat niet iedereen het fijn vind dat er honden in een winkel komen. ( ik ben er zelf absoluut niet vies van, maar niet iedereen is zoals ik...)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:02

In de intratuin in Almelo mogen honden wel mee in het karretje. Maar onze Bobbes is gewoon een keer gewoon aangelijnd mee geweest. Vond ze heel apart. Sinds ik meerdere honden heb doe ik dat eigenlijk niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:02

magda_90 schreef:
Miracle_ schreef:
Ik was mijn groentes voordat ik ze op eet.. Daar zitten ook kinderen met snotvingers of zandklauwen aan hoor.. Dus een hondenneus is daar niks bij :D
Broden in folie met luchtgaten? Dan drogen ze uit.. En naar mijn weten zitten vleeswaren altijd verpakt..

Winkels met een vers afdeling verpakken brood, vlees(waren) en kaas vers in dus daar kunnen ook honden haren in terecht komen.

Ook jouw haren als je eroverheen buigt om nou net dat achterste pakje te pakken.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:03

Kenyada schreef:
klopt, ik werk bij ah en daar mogen ook geen honden mee naar binnen. wij snijden vleeswaren nog zelf, veel brood bakken we zelf af. wat dat betreft vind ik ook dat honden niet in een supermarkt thuis horen. al is het alleen maar omdat niet iedereen het fijn vind dat er honden in een winkel komen. ( ik ben er zelf absoluut niet vies van, maar niet iedereen is zoals ik...)

edit, hulphonden vind ik een ander verhaal. die zijn er toch om de mens te helpen dus mogen heus wel overal komen en idd, zoals mijn voorganger al zegt, je gaat daar niet mee de keuken in.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:03

Sylvia_B schreef:
Ook jouw haren als je eroverheen buigt om nou net dat achterste pakje te pakken.

En dat vind ik óók heel, heel erg vies! Trouwens, mijn eigen haren ook hoor. En ik rui meestal net zo erg als de gemiddelde hond...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:04

Langcara schreef:
In de intratuin in Almelo mogen honden wel mee in het karretje. Maar onze Bobbes is gewoon een keer gewoon aangelijnd mee geweest. Vond ze heel apart. Sinds ik meerdere honden heb doe ik dat eigenlijk niet meer.

bij intratuin verkopen ze ook dieren toch? dan is het toch ook geen probleem om daar een hond mee naar binnen te nemen?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:07

Kenyada schreef:
bij intratuin verkopen ze ook dieren toch? dan is het toch ook geen probleem om daar een hond mee naar binnen te nemen?

Het zal wel. Ik heb mijn hond ook een keer meegenomen in een winkel waar ze porselein en inrichting etc verkochten. Werd ook geen aanstoot van genomen.