Sorry maar je openingspost maakt me een beetje boos.
Voor van die rare eigenaren die dat vechthond imago geweldig vinden en er daarom een kopen, daar word ik pas bang van.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mick75 schreef:Ik kan eerlijk gezegd niet goed begrijpen waarom weldenkende mensen met een hond willen lopen die zo'n slecht imago heeft. En dat imago niet geheel zonder reden heeft gekregen. Of beter gezegd: Waarvan de baasjes zo'n slecht imago hebben. Je roept toch een bepaald beeld over jezelf af als je met zo'n hond op de proppen komt.
En ja, ik heb hele slechte ervaringen met zowel staffords als pittbulls. Dergelijke honden hebben op commando van hun baasje zowel mijn stiefvader, mijn moeder als onze toendertijd bejaarde Duitse Herder geprobeerd te vermoorden, omdat mijn ouders een verkeerd bezorgd pakketje niet op tijd terug hadden gegeven (vond meneer). Mams en stiefpa hebben naar het ziekenhuis gemoeten, en hondlief had zeer zware verwondingen. Sindsdien vertrouw ik niemand die zo'n hond heeft, en de hond zelf ook niet. Die honden zijn door de politie met breaksticks losgewrikt. Dit verhaal heeft een lange staart gehad. En je wil zeggen dat een duitse herder dit niet op commando kan leren?Lag dat nou aan de baasjes of aan de honden, wat denk je zelf?
Een paar maanden terug reed ik buiten met paardlief. Kwam er uit het niets zomaar zo'n beest (staff) uit een huis gestormd, rechtstreeks op de benen van paardlief af met intentie paard neer te halen. Waren getuigen bij die dat verklaarden, ik heb alleen maar gemerkt dat paardlief bokte en als een gek wegrende. Paard heeft hond buiten westen getrapt en terecht! Helpt niet in mijn beeldvorming over dit soort honden.
En dan nog tig van dergelijke incidenten. Ik kan eerlijk zeggen dat de reden dat ik geen hond heb is dat er hier veel van dergelijke vechthonden rondlopen, en de baasjes ook niet altijd super zijn. En ik wil mijn hond niet blootstellen aan een overschot van dergelijke honden, gefokt om te vechten en om vast te houden wat er ook gebeurt. Het baasje hoeft maar even afgeleid te zijn en het kan fout gaan, dat risico is me te groot. En dan ga ik er nog vanuit dat het een "goed" baasje betreft.
NWDynamite schreef:mick75 schreef:Ik kan eerlijk gezegd niet goed begrijpen waarom weldenkende mensen met een hond willen lopen die zo'n slecht imago heeft. En dat imago niet geheel zonder reden heeft gekregen. Of beter gezegd: Waarvan de baasjes zo'n slecht imago hebben. Je roept toch een bepaald beeld over jezelf af als je met zo'n hond op de proppen komt.
En ja, ik heb hele slechte ervaringen met zowel staffords als pittbulls. Dergelijke honden hebben op commando van hun baasje zowel mijn stiefvader, mijn moeder als onze toendertijd bejaarde Duitse Herder geprobeerd te vermoorden, omdat mijn ouders een verkeerd bezorgd pakketje niet op tijd terug hadden gegeven (vond meneer). Mams en stiefpa hebben naar het ziekenhuis gemoeten, en hondlief had zeer zware verwondingen. Sindsdien vertrouw ik niemand die zo'n hond heeft, en de hond zelf ook niet. Die honden zijn door de politie met breaksticks losgewrikt. Dit verhaal heeft een lange staart gehad. En je wil zeggen dat een duitse herder dit niet op commando kan leren?Lag dat nou aan de baasjes of aan de honden, wat denk je zelf?
Een paar maanden terug reed ik buiten met paardlief. Kwam er uit het niets zomaar zo'n beest (staff) uit een huis gestormd, rechtstreeks op de benen van paardlief af met intentie paard neer te halen. Waren getuigen bij die dat verklaarden, ik heb alleen maar gemerkt dat paardlief bokte en als een gek wegrende. Paard heeft hond buiten westen getrapt en terecht! Helpt niet in mijn beeldvorming over dit soort honden.
En dan nog tig van dergelijke incidenten. Ik kan eerlijk zeggen dat de reden dat ik geen hond heb is dat er hier veel van dergelijke vechthonden rondlopen, en de baasjes ook niet altijd super zijn. En ik wil mijn hond niet blootstellen aan een overschot van dergelijke honden, gefokt om te vechten en om vast te houden wat er ook gebeurt. Het baasje hoeft maar even afgeleid te zijn en het kan fout gaan, dat risico is me te groot. En dan ga ik er nog vanuit dat het een "goed" baasje betreft.
Om even op het dikgedrukte stukje in te gaan: Omdat het mij niets kan schelen wat mensen van mij of mijn hond denken. Daarnaast kan het me ook niets schelen wie er nog meer met een stafford rondloopt en hoe zij eruit zien want het gaat mij alleen om mij en mijn eigen hond. Daarnaast weet ik wat voor hond ik heb en ben ik altijd oplettend bij wat voor hond dan ook. Ik heb geen stafford om met andere honden te spelen of te vechten, ik heb een stafford voor mezelf en ik train veel met haar wat wij beiden erg leuk vinden. Wil je een goed opgevoede stafford leren kennen en met eigen ogen zien wat voor een schat zij is dan ben je van harte welkom haar te komen ontmoeten. Voor de rest ga ik niet in op je bericht want je discrimineert![]()
En ohja, dit ben ik, wat een uitschot heh[ Afbeelding ]
my_precious schreef:ohw en NWDynamite je bent een hele knappe meid hoor.. maar ach wij zijn asociaal want wij dragen make up en hebben pitbullachtige honden..
Het heeft zo zijn voordelen om met mijn hond op straat te lopen hoor.. Blue liep los met me mee en ik kwam de hoek om op mijn hoge hakken en mijn haren en make-up mooi (vlak voor een feestje) en werd aangesproken door een paar kerels. Vervolgens kwam Blue superblij achter me aan gesjeesd en ging netjes naast me zitten voor een snoepje. Mijn titel ging opeens van ''hey wijffie'' naar '' sorry mevrouw'' (ben 20 jaar
) Heb er smakelijk om gelachen en ze uitgedaagd om Blue te aaien, nou dat durfden ze dan wel, omdat ik zo'n nette mevrouw ben...
NWDynamite schreef:my_precious schreef:ohw en NWDynamite je bent een hele knappe meid hoor.. maar ach wij zijn asociaal want wij dragen make up en hebben pitbullachtige honden..
Ja dat kan kennelijk niet heh hahaHet heeft zo zijn voordelen om met mijn hond op straat te lopen hoor.. Blue liep los met me mee en ik kwam de hoek om op mijn hoge hakken en mijn haren en make-up mooi (vlak voor een feestje) en werd aangesproken door een paar kerels. Vervolgens kwam Blue superblij achter me aan gesjeesd en ging netjes naast me zitten voor een snoepje. Mijn titel ging opeens van ''hey wijffie'' naar '' sorry mevrouw'' (ben 20 jaar
) Heb er smakelijk om gelachen en ze uitgedaagd om Blue te aaien, nou dat durfden ze dan wel, omdat ik zo'n nette mevrouw ben...
En dankjewel![]()

my_precious schreef:hahaha dat is toch wel leuk om te horen, ik hoor ook regelmatig van mensen als ik met mijn honden loop dat ik hele mooie honden heb en ze spreken me ook echt aan met mevrouw u heeft hele mooie honden.. moet wel zeggen dat het ook vaak jonge jongens zijn hoor die dat zeggen..maar ook oudere mensen die nieuwsgierig zijn en zich afvragen wat voor honden het zijn en ze dan aaien en als ik dan zeg dit zijn pitbulls.. dan vinden ze het toch geweldig dat ze pitbulls geaaid hebben en zie je ze helemaal glunderen en weglopen.. geeft mij wel een goed gevoel bij dat soort mensen..
ik heb een rednose teef en een blauw/champagne reu.. dat zijn wel de kleuren die ze graag willen zien ook hoor.. en ze zijn ook echt heel mooi..
zal even fotootje plaatsen.
. Heb ook een blauwe (vandaar ook de naam Blue :p) en hoor vaak 'wat een mooie kleur dat zie je nooit'. En inderdaad 'wat voor hond is het? een pitbull? Wat een schatje' dan glunder ik natuurlijk helemaal
. Heb hierboven wat foto's in een linkje geplaatst. Je hebt 2 leukerds! Leuk die Blue brindle, zat er ook 1 van in het nest waar mijn hond uit komt.. 

mick75 schreef:Ik kan eerlijk gezegd niet goed begrijpen waarom weldenkende mensen met een hond willen lopen die zo'n slecht imago heeft. En dat imago niet geheel zonder reden heeft gekregen. Of beter gezegd: Waarvan de baasjes zo'n slecht imago hebben. Je roept toch een bepaald beeld over jezelf af als je met zo'n hond op de proppen komt.En ja, ik heb hele slechte ervaringen met zowel staffords als pittbulls. Dergelijke honden hebben op commando van hun baasje zowel mijn stiefvader, mijn moeder als onze toendertijd bejaarde Duitse Herder geprobeerd te vermoorden, omdat mijn ouders een verkeerd bezorgd pakketje niet op tijd terug hadden gegeven (vond meneer). Mams en stiefpa hebben naar het ziekenhuis gemoeten, en hondlief had zeer zware verwondingen. Sindsdien vertrouw ik niemand die zo'n hond heeft, en de hond zelf ook niet. Die honden zijn door de politie met breaksticks losgewrikt. Dit verhaal heeft een lange staart gehad.

Let vooral op hoeveel interesse ze heeft om de baby van de tegemoet komend mensen te vermoorden..

mick75 schreef:Wat kan mij het schelen dat jullie honden allemaal braaf en lief zijn (totdat het mis gaat natuurlijk).
Het feit dat jullie zo hard in de verdediging schieten zegt al genoeg over het feit dat bullen bij veel mensen een hele negatieve bijsmaak hebben. En ik vraag me dan toch af waarom mensen daar zo graag mee geassocieerd willen worden.
Waarom zou je een hond nemen die misschien hartstikke lief is (neem een golden retriever o.i.d.) als die totaal niet past bij jou. Sommige dieren heb je een klik mee en anderen niet. Als je toevallig een klik hebt met een stafford, heb je een klik met een stafford. En dat heeft niks te maken met het imago dat die dieren hebben maar hoe ze WERKELIJK ZIJN. Ik heb een hekel aan chihuahua's, elke chihuahua die ik ken bijt en gromt en is gewoon niet fijn in de omgang. Wil dit zeggen dat alle chihuahua's rothonden zijn? NEE. En chihuahua's worden vaak gehouden door 'barbie-achtige' types, wil dit zeggen dat alle baasjes zo zijn? Willen die baasjes geassocieerd worden met barbie-types? Volgens mij niet. Jouw uitspraken slaan kant noch wal.
En als je de beeldvorming over dit soort honden wil veranderen, doe dat dan in de praktijk.
En hoe zie jij dit voor je? Op tv komen met je hond? De hele dag rondjes lopen met je hond om iedereen maar te laten zien dat hij zo lief is? Nou sorry hoor, maar ik heb een hond voor mezelf en niet voor anderen.
Laat de wereld maar zien dat jouw hond wel sociaal is naar andere honden, ook als ie ouder is dan 3. Laat maar zien dat het een knuffelbeest is. Laat in de werkelijkheid zien hoe jouw hond is en blaat niet op een forum hoe lief, leuk en schattig jouw hond wel niet is want hoe harder en hoe meer er geroepen wordt, hoe meer het vooroordeel voor mij bevestigd wordt. Voor mij blijven het onberekenbare, onbetrouwbare en agressieve honden met idem baasjes. Vooroordeel? Absoluut! Maar ik heb geen enkele reden om iets anders aan te nemen door de vele praktijkervaringen/ incidenten met dit soort honden en hun bazen. Maar het afdoen van mijn ervaringen als onzin en meer vind ik in elk geval niet netjes. Ik zeg ook niet dat alle Jacks of Labradors of Duitse Herders schatten zijn omdat ik toevallig een paar leuke ken/ gekend heb. Ik weet niet of jullie een of meerdere hele slechte ervaringen hebben gehad met dat soort honden en ze daarom niet vertrouwen, dan is het nogal denigrerend om te gaan beweren dat Jacks, Labradors, Duitse Herders of wat dan ook echt wel lieve honden zijn en alleen door slechte baasjes vals worden. Als jij 3 keer op rij bent gebeten door een zogenaamd brave huislabrador kan ik me heel goed voorstellen dat je de rest van je leven in een wijde boog eromheen loopt.
Oja, een foto zegt niets over of je asociaal bent of niet. Hooguit of je smaak hebt of niet en dat is niet hetzelfde.

mick75 schreef:Wat kan mij het schelen dat jullie honden allemaal braaf en lief zijn (totdat het mis gaat natuurlijk).
Het feit dat jullie zo hard in de verdediging schieten zegt al genoeg over het feit dat bullen bij veel mensen een hele negatieve bijsmaak hebben. En ik vraag me dan toch af waarom mensen daar zo graag mee geassocieerd willen worden.
En als je de beeldvorming over dit soort honden wil veranderen, doe dat dan in de praktijk. Laat de wereld maar zien dat jouw hond wel sociaal is naar andere honden, ook als ie ouder is dan 3. Laat maar zien dat het een knuffelbeest is. Laat in de werkelijkheid zien hoe jouw hond is en blaat niet op een forum hoe lief, leuk en schattig jouw hond wel niet is want hoe harder en hoe meer er geroepen wordt, hoe meer het vooroordeel voor mij bevestigd wordt. Voor mij blijven het onberekenbare, onbetrouwbare en agressieve honden met idem baasjes. Vooroordeel? Absoluut! Maar ik heb geen enkele reden om iets anders aan te nemen door de vele praktijkervaringen/ incidenten met dit soort honden en hun bazen. Maar het afdoen van mijn ervaringen als onzin en meer vind ik in elk geval niet netjes. Ik zeg ook niet dat alle Jacks of Labradors of Duitse Herders schatten zijn omdat ik toevallig een paar leuke ken/ gekend heb. Ik weet niet of jullie een of meerdere hele slechte ervaringen hebben gehad met dat soort honden en ze daarom niet vertrouwen, dan is het nogal denigrerend om te gaan beweren dat Jacks, Labradors, Duitse Herders of wat dan ook echt wel lieve honden zijn en alleen door slechte baasjes vals worden. Als jij 3 keer op rij bent gebeten door een zogenaamd brave huislabrador kan ik me heel goed voorstellen dat je de rest van je leven in een wijde boog eromheen loopt.
Oja, een foto zegt niets over of je asociaal bent of niet. Hooguit of je smaak hebt of niet en dat is niet hetzelfde.