Wie heeft er een stinkdier ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:23

Buffelo schreef:
Vandaar dus, ik heb ook een tijd 2 vrouwen gehad maar je merkt echt het verschil.

En over dat fokken, 1 van mijn ratjes heeft een wildkleur (bruin) volgens mij ''russian blue agouti'' heet de kleur en dat zie je over het algemeen niet zo veel en ik had hem gered uit een broodfokkerij waar er 5 volwassen ratten in een bak van 10 x 20 cm zatten waarin ze niet een rechtop konden staan. Ik wist de leeftijd niet dus wou graag een nakomeling van browny, dus had een dumbo vrouw 1 nachtje samen gezet met hem en 21 dagen laten heb ik ze 5 minuten na de geboortje al gevonden! :)
Het was een eenmalige actie en ben da ook super blij dat de ik de rest allemaal heb kunnen verkopen naar over het algemeen vrij goede huisjes!

Ik wist toen ik ze kocht niet dat mannen rustiger waren
ik weet nu dat wel schijnt met fretten ook zo te zijn
dus ga vor 2 mannen denk ik
alleen kunnen mannen weer agressief worden als ze volwassen worden in de bronst tijd ,
dus ga ik ze wel laten helpen denk ik .
of ik neem juist 2 vrouwen en neem ik ooit een nestje mischien

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:26

Afbeelding
Afbeelding<---- toen ik ze samen zetten, was het gelijk een ''stel'' ik heb ze na die nacht uit elkaar gehaald omdat een vroutjes rat na de geboortje van de rittens direct weer vruchtbaar is en dan zit ik weer met 8 tot 12 rittens :)
Ik zou toch voor 2 mannetjes gaan. Omdat een bronstijd maar even duurt en vrouwtjes blijvend drukker zijn. En als er geen prikkels zijn van andere vrouwtjes raken ze dan uberhaupt wel in dde bronstijd?

xsenny

Re: Wie heeft er een stinkdier ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:31

ik vindt het wel leuke beestjes
maar kan die van mij niet op schoot houden ja even maar haa
dan willen ze graag weg
mannetjes kun je makkelijker vast houden
voor me dochter was dat beter geweest
nu kijkt ze er niet echt na om
omdat ze ze niet vast kan houden

Buffelo

Re: Wie heeft er een stinkdier ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:37

Nee dat is begrijplijk, hoelang heb je ze al? Gelukkig worden ze over het algemeen niet heel heel oud dus als je ze al een jaar of 2, 3 heb zijn ze al ''oud'' en zijn die fretten dan voor jezelf bestemt of voor je dochter? en je had nog niet echt antwoord gegeven op mijn vraag of fretjes uberhaupt wel in de bronstijd komen als er geen prikkels van vrouwjtes zijn ;) hihi Vaak als je idd de ratjes niet veel heb vastgehouden dan is het erg moeilijk om ze weer tam te krijgen. En het kan oomk in het karakter krijgen ik heb dus 1 ratje die heb ik al vanaf 6 weken heb ik gigantisch veel in de hand gehouden maar hij is nog steeds zo druk als wat en moeilijk vast te houden.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:53

Buffelo schreef:
Nee dat is begrijplijk, hoelang heb je ze al? Gelukkig worden ze over het algemeen niet heel heel oud dus als je ze al een jaar of 2, 3 heb zijn ze al ''oud'' en zijn die fretten dan voor jezelf bestemt of voor je dochter? en je had nog niet echt antwoord gegeven op mijn vraag of fretjes uberhaupt wel in de bronstijd komen als er geen prikkels van vrouwjtes zijn ;) hihi Vaak als je idd de ratjes niet veel heb vastgehouden dan is het erg moeilijk om ze weer tam te krijgen. En het kan oomk in het karakter krijgen ik heb dus 1 ratje die heb ik al vanaf 6 weken heb ik gigantisch veel in de hand gehouden maar hij is nog steeds zo druk als wat en moeilijk vast te houden.

me ratten heb ik nu een maand of 7 .
de fretten zijn voor me zelf bestemd [zijn niet echt kinderdiertjes ]
volgens mij krijgen mannen wel met die aggressie te maken ookal zijn er geen vrouwtjes .
ligt aan de hormonen gellof ik
ik heb beslote dat ik twee mannen neem en ze gewoon laat helpen met 7 maanden oud
vrouwtjes blijven de hele tijd loops als je ze niet laat helpen daar kunnen ze erg ziek van worden .
aangezien ik niet wil fokken neem ik dus mannen