Buffelo schreef:Vandaar dus, ik heb ook een tijd 2 vrouwen gehad maar je merkt echt het verschil.
En over dat fokken, 1 van mijn ratjes heeft een wildkleur (bruin) volgens mij ''russian blue agouti'' heet de kleur en dat zie je over het algemeen niet zo veel en ik had hem gered uit een broodfokkerij waar er 5 volwassen ratten in een bak van 10 x 20 cm zatten waarin ze niet een rechtop konden staan. Ik wist de leeftijd niet dus wou graag een nakomeling van browny, dus had een dumbo vrouw 1 nachtje samen gezet met hem en 21 dagen laten heb ik ze 5 minuten na de geboortje al gevonden!
Het was een eenmalige actie en ben da ook super blij dat de ik de rest allemaal heb kunnen verkopen naar over het algemeen vrij goede huisjes!
Ik wist toen ik ze kocht niet dat mannen rustiger waren
ik weet nu dat wel schijnt met fretten ook zo te zijn
dus ga vor 2 mannen denk ik
alleen kunnen mannen weer agressief worden als ze volwassen worden in de bronst tijd ,
dus ga ik ze wel laten helpen denk ik .
of ik neem juist 2 vrouwen en neem ik ooit een nestje mischien

<---- toen ik ze samen zetten, was het gelijk een ''stel'' ik heb ze na die nacht uit elkaar gehaald omdat een vroutjes rat na de geboortje van de rittens direct weer vruchtbaar is en dan zit ik weer met 8 tot 12 rittens
hihi Vaak als je idd de ratjes niet veel heb vastgehouden dan is het erg moeilijk om ze weer tam te krijgen. En het kan oomk in het karakter krijgen ik heb dus 1 ratje die heb ik al vanaf 6 weken heb ik gigantisch veel in de hand gehouden maar hij is nog steeds zo druk als wat en moeilijk vast te houden.