mijn hondje Jaiya

en mijn moeders hond Smurf, is een kruising chihuahua en een jack russel van ruim een jaar...met een echte gebruiksaanwijzing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aprils_joke schreef:Authentic schreef:
Is dit sarcastisch bedoeld of ben jij met je verkeerde been uit bed gestapt?
nee dat was niet sarcastisch gezien er in de OP staat dat enkel rashonden bijzonder zijn.
hoewel ik deze hond wel heel mooi en bijzonder vind
Aprils_joke schreef:gimmy_spurs , jou hond valt onder het kopje niet byzonder
Agossie schreef:Ik mis de ècht aparte rassen. De Commondor hebben we gezien, maar waar blijft bijvoorbeeld de Puli? Of de Portugese Waterhond, de Spinone, Barsoi, Afghaanse Windhond, Basenji, Kanaan, Saluki, Tibetaanse Mastiff, Anatolische herder, ga zo maar door.
Mariska_28 schreef:Agossie schreef:Ik mis de ècht aparte rassen. De Commondor hebben we gezien, maar waar blijft bijvoorbeeld de Puli? Of de Portugese Waterhond, de Spinone, Barsoi, Afghaanse Windhond, Basenji, Kanaan, Saluki, Tibetaanse Mastiff, Anatolische herder, ga zo maar door.
Denk dat er meer Afganen, Saluki`s en Basenji`s in Nederland zijn dan Podenco Ibicenco`s ... (sterker, weet het wel zeker)
Dus tja wat is bijzonder?
SaskiaKa schreef:Oeh, die Ier is gaaf!
Wij hebben ook een niet alledaags ras; maak kennis met Mana, onze Saarloos Wolfhond reu van 4 jaar
[ img]http://i1136.photobucket.com/albums/n481/SaskiaKamerbeek/Mana/DSC_0057.jpg[/img]
[ img]http://i1136.photobucket.com/albums/n481/SaskiaKamerbeek/Mana/DSC_0023.jpg[/img]
Agossie schreef:Ja, die van jou is helemaal bijzonder! Lijkt een heel klein beetje op de Basenji. Waar komt de Podenco vandaan eigenlijk?
Agossie schreef:Ik mis de ècht aparte rassen. De Commondor hebben we gezien, maar waar blijft bijvoorbeeld de Puli? Of de Portugese Waterhond, de Spinone, Barsoi, Afghaanse Windhond, Basenji, Kanaan, Saluki, Tibetaanse Mastiff, Anatolische herder, ga zo maar door.
8nnemiek schreef:Of er meer Saluki's zijn in nl dan Podenco's.. dat weet ik niet. Saluki's zijn er echt niet veel, het aantal fokkers is op een hand te tellen.. Maar de Podenco's die er in Nederland rondlopen zijn bijna allemaal geïmporteerd vanuit Spanje, meestal zonder stamboek, dus het is eigenlijk gewoon niet te controleren.