Hond en Oud&Nieuw... iets kalmerends geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:45

Ik heb hier vanavond ook nog helemaal niks gehoord..
Diesel ligt languit op de bank te maffen en de katten op een grote kussen op de grond voor de verwarming :P

Iris82

Re: Hond en Oud&Nieuw... iets kalmerends geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:46

Das wel heel erg fijn.
Ik was een beetje in de (foutieve) veronderstelling dat jij er ook al 2 dagen last van had.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:48

in mijn eigen straat is het redelijk rustig dus dacht kan wel even met de honden naar de super lopen (7 minuutjes), nou nee geen goed idee, zodra ik de straat uitliep stond er om de 10 meter wel een idioot met vuurwerk en dan werken pilletjes echt niet, moest echt even naar de super maar heb nog nooit zo snel die afstand afgelegd, had beter rolschaatsen onder kunnen doen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:49

Nee hoor, nu is hij nog rustig.. Ik hoor net 2 gillende keukenmeiden afgaan hier achter in de buurt, maar alles slaapt gelukkig gewoon door.. Hopelijk komen ze niet te dicht in de buurt..
Bij Diesel is het echt alleen op 31 december in de avond nodig om hem wat te geven :j

Ik laat trouwens zelf ook de hond niet meer uit morgen en 1 januari, want ik schijt zelf ook bagger van vuurwerk :P
Als ik binnen zit maakt het mij niks uit, maar buiten schrik ik steeds en dat wil ik niet overbrengen op Diesel..
Laatst bijgewerkt door mieske op 30-12-11 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:50

Nou Miepie, doe je je gebruikersnaam eer aan. ;)
Miepmiep zoef!!

Zo eindigde mijn wandeling vandaag ook helaas.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:02

hahaha idd, had af en toe het idee dat mn voeten amper de grond raakten, kreeg geen tijd om ze goed neer te zetten

@mieske: hoe doe je dat dan, je hond moet toch naar buiten om zn behoefte te doen?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:11

Mijn man laat de hond uit :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:12

Morgen zet ik de wekker gewoon erg vroeg. Smiddags gaan we altijd oliebollen eten bij familie en dan neem ik de hond mee. Is een stuk rijden (ong 40 min) door de bossen en dan kan ze mooi ergens nog even een plasje doen. Dan rond een uur of 18u rijd ik nog een keer naar het bos om haar te laten plassen. Dan nog een keer rond 23u in de tuin. En dan niet meer tot de volgende dag. Ze wil toch niet.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:21

Ik ga ook morgenochtend heel vroeg en dan in de middag heel kort, doen ze waarschijnlijk toch niets en dan in de avond rond een uur of 9 zit meestal iedereen binnen dus dan kan je ook redelijk rustig wandelen, meer wandelen willen ze nu toch niet idd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 02:06

Uitlaten is hier geen probleem gelukkig. Norgen aan t einde vd middag gaan we even een balletje gooien in een weiland. Hopelijk issie daarna goed moe..

Succes allemaal morgen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:01

Enorm slecht geslapen, maar toch er maar uit om met de hond te wandelen. :z

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:27

mn schoonmoeder heeft een herder en jack russel,de herder krijgt niks alleen de jack russel heeft ze gisteren 2 hele kleine stukjes gegeven (zie 1/8e deel) en hij was compleet stoned leek het wel.
duw uit zn ogen kijken en lamlendig.
dus denk dat hij die dosering ook krijgt vanavond.

wij zelf hebben een kitten van nu 22 weken oud,die reargeert wel op het vuurwerk maar tot op heden is die niet in paniek weg gerent,echter zijn wij er vanavond niet dus doe ik de radio iets harder aan en lampen aan en de deur van onze kamer los zodat die onder het bed kan gaat schuilen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:32

Hier zijn er al een stel begonnen met vuurwerk,gaat al drie dagen hier te keer!Wel zie ik regelmatig de politie rijden dus er zullen wel flink wat bonnetjes en tickets to bureau Halt uitgeschreven zijn.

Gelukkig ben ik gezegend met een hond(je) die niet bang is met vuurwerk,maar ben dan ook zijn eerste nieuwjaarsnacht en hij een pup was van een half jaar met hem naar buiten gegaan en het hem allemaal laten zien en horen en geprobeerd mezelf zo normaal mogelijk te gedragen omdat ikzelf eigenlijk een schijterd ben van vuurwerk maar dit niet laat merken.

Het schattige is dat hij altijd innig gromt wanneer hij een knal hoort,maar dat laat ik ook niet merken dat ik dat schattig vind,want het is wel een hond die bij aanmoediging van mijn kant nog heftiger gaat reageren,hij heeft zelfs weleens naar iemand toegelopen om te bijten omdat diegene een rotje gooide,en dat hoeft van mij nou ook weer niet aangezien die persoon niet onze kant uitgooide.

Wens alle honden en paarden eigenaren een goede dag toe zonder al te veel problemen!!En denk maar zo morgen om deze tijd is het weer lekker normaal even doorbijten(figuurlijk bedoeld :D )

Fijne Jaarwisseling en goed uiteinde en begin!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:50

Nou vorig jaar waren de buurtkinderen rond deze tijd op 1 jan nog steeds aan het stoken met de rotjes en de grondbloemen die ze niet op kregen. Toen ik er toen wat van zei kreeg ik een van de ouders achter me aan. :=

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:11

@ iris82: Je mag tegenwoordig niet meer voor jezelf opkomen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:23

Iris82 schreef:
Nou vorig jaar waren de buurtkinderen rond deze tijd op 1 jan nog steeds aan het stoken met de rotjes en de grondbloemen die ze niet op kregen. Toen ik er toen wat van zei kreeg ik een van de ouders achter me aan. :=

zo herkenbaar, vorig jaar een jochie van een jaar of 11 gooide vuurwerk naar me terwijl ik met de honden langs wilde lopen, ik zo klere joch kan je wel naar honden gooien, komt ineens zn vader de tuin uit of ik een ram voor mn bek wilde hebben :? ik was verbijsterd, dan spreek je toch die jongen aan dat ie niet naar dieren mag gooien en dat ie sorry moet zeggen, tenminste dat zou ik doen :n

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:29

Pff, als ik zo'n reactie van zo'n vader zou krijgen zou ik mijn grote mond niet kunnen houden :=
Stel dat mijn dochtertje later vuurwerk naar dieren zou gooien, zou ze een draai voor de oren krijgen ! Is ze nou helemaal betoeterd.. Maar ze is net zo dierenfan als wij, dus zou raar moeten lopen als ze dat zou doen hihi

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:28

Je weet dan gelijk hoe zo'n kind aan zulk gedrag komt!
Oh, iemand die m'n dier wat aan doet (of een ander dier.. :n) nee, sta niet voor mezelf in (ben echt wel is bang dat ik dan zo boos word dat ik zo'n kind/kerel een soejang zou verkopen, kan natuurlijk niet maar zou heel goed mijn 1e reactie kunnen zijn). Die vader zou ook een veeg uit de pan krijgen. Bah, misselijkmakend!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:38

Miepie77 schreef:
Iris82 schreef:

zo herkenbaar, vorig jaar een jochie van een jaar of 11 gooide vuurwerk naar me terwijl ik met de honden langs wilde lopen, ik zo klere joch kan je wel naar honden gooien, komt ineens zn vader de tuin uit of ik een ram voor mn bek wilde hebben :? ik was verbijsterd, dan spreek je toch die jongen aan dat ie niet naar dieren mag gooien en dat ie sorry moet zeggen, tenminste dat zou ik doen :n

En dát is nu de reden waarom ik graag zo zien dat vuurwerk verboden werd. Het komt te vaak in handen van de verkeerde mensen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:09

Afbeelding

De situatie hier dankzij Puur Nervositeit en Bach rescue..
En dan te bedenken dat we vorig jaar nog de spoed dienst moesten bellen omdat ze blauw aan liep en geen adem meer kreeg van de paniek... :+:

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:17

fijn Rianne, hier gaat het ook redelijk,
wel na wat kalmerends maar ben al reuze blij dat ik geen paniekerige koppies zie

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:43

Gaat goed met Diezel.. Hij is rustig, maar kan wel gewoon op zijn gemakje rondlopen maar ligt al de hele tijd op de bank te slapen.. :)
Beter dan vorig jaar, toen was hij gewoon helemaal lam :=

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:44

Hier gelukkig, na 10,5 pil, toch een vrij rustig hondje :)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:45

Nuage schreef:
prutsmuts gelukkig, na 10,5 pil, toch een vrij rustig hondje :)

Ho*er hihi :P :')

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:50

Rottelefoon haha