Beesten op bed...am I weird?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Re: Beesten op bed...am I weird?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:14

ik zit nu te denken trouwens dat ik er nog nooit over na heb gedacht dat het misschien voor sommige mensen raar/vies/vreemd is dat mijn katten op bed slapen. ik weet niet anders dan dat ik juist zoiets had toen ik mijn eerste kat in mijn eigen huis nam (bij mijn ouders hebben we ook katten gehad,die ook op de slaapkamers mochten komen) dacht, jeeej dan kan die gezellig op bed bij me liggen :-)

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:28

Ik hou echt heel veel van mijn dieren, maar ik hoef ze niet in bed :D Bah al die haren.. Ze mogen wel aan het voeteneind op de sprei liggen, maar ze blijven niet slapen. Dan krijgen ze 's nachts weer een ren-speel bui en dan kan ik echt niet slapen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:38

ik wil mijn dieren niet op bed; ik ben stapelgek op mijn honden maar dat vind ik goor.
wel morgen ze langs bed; daar ligt een kleed v ze waar ze kunnen slapen en daar maken ze dan ook regelmatig gebruik van ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:59

onze katten slapen ook op het voeten eind
geen probleem mee
de honden mogen niet eens boven komen
we hebben sinds kort een nieuw bankstel en slapen de honden dus in de gang anders klimmen ze toch op de bank
en een keer rond half 3 s'nachts stond onze witte herder naast me bed die heb ik heel gauw de deur gewezen
echt geen 45 kilo op bed met al die haren
voor de katten heb ik een dekentje extra op het eind liggen daar liggen ze ook altijd op
tref er eigenlijk nooit een bij mijn kussen
en katten zijn natuurlijk ook schoner dan honden

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:02

Hier geen katten, honden of andere dieren in de slaapkamer.
Dus al helemaal niet op bed, vind ik erg vies om eerlijk te zijn.
De hond heeft een heerlijk hondenbed in de hal, en de katten hebben hun eigen kattenkamer.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:04

mijn katten mogen ook bij mij op bed slapen.. onder de deken mogen ze ook liggen van mij (lekker warm..vooral als je geen verwarming hebt!) Gewoon iedere week je beddekgoed verschonen.. dekens af en toe laten stomen en klaar :D Ik word altijd vrolijk wakker met drie knorrende katten om me heen :D En dan is het eerst even kroelen en kriebelen..kopjes ontvangen..Blick geeft me altijd kusjes.. ik heb nooit een ochtend humeur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:52

Ik heb de dieren ook graag op (of in) bed. :j Mijn vriend vindt het niet zo geslaagd, hij vindt ze heel leuk maar hoeft ze niet op bed. De hond weet dat precies, die slaapt altijd op het kleedje achter bed maar zodra mijn vriend opstaat wordt zijn plek ingenomen. :D

Als het warm genoeg is op de slaapkamer komen de ratten er ook, die slapen/lopen dan ook gewoon onder de dekens. Heerlijk. :+: Mijn naaktratje sliep altijd bij me, die had het snel koud en lag altijd lekker opgerold tegen me aan.

Alleen de katten komen niet op bed, die zijn te irritant 's nachts en dan kan ik niet slapen. :+

Het zal absoluut een kwestie van opvoeding en wat je gewend bent zijn, vroeger mocht ik bij mijn ouders ook alles meenemen naar bed dus voor mij is het helemaal normaal. Ik snap het ook als mensen het niet doen/willen, maar een beetje wederzijds respect is dan wel fijn. :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:16

Honden niet, die lopen overal met die vieze poten, en die adem!!! Mijn katten (binnenkatten) slapen altijd op het bed. Zooo gezellig, en als jet iets kouder wordt liggen ze onder de deken, doen ze die koude pootjes tegen je buik aan brrr, maar wel erg lief.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:17

Ik ben stik allergisch, dus voor mij is het makkelijk! Geen dieren op de bovenverdieping :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:20

hm. Ratten in mijn bed zou ik dan denk ik weer wat minder vinden.. een hond zou ik ook niet snel op bed willen hebben eigenlijk.

Het is wel zo dat ik begin met mijn hoofd op mijn kussen.. en in de ochtend is mijn kussen altijd ingepikt door Ted .. die ligt er dan zoo lief op te knorren..

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:53

Ik kan soms niet eens naar bed... De katten liggen er dan al heerlijk in, precies in het midden ;( :')

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:59

Mijn hondjes slapen ook bij mij in bed, ik word zelfs wakker als ze eruit zijn haha :o

Nee heb op een stal appartement gewoond op een manege.
Als het buiten -20 vroor was het bij mij binnen net zo koud.
Ik had geen isolatie en verwarming :(:)
Toen heb ik Dirkje toch in bed genomen, zo een lekker warm hondje!
Nu woon ik bij een andere paardenstal, MET verwarming!!! Maar hondjes slapen nog steeds bij me <3

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:07

Mijn hondje slaapt ook bij mij op bed, heeft zelfs zijn eigen kussen. Niet dat hij zich daar altijd aan houd want vaak kruipt hij mij bij erop haha. Gelukkig vind mijn vriend het niet erg en mag hij gewoon lekker tussen ons in slapen. Hij gaat ook vaak mee naar hem toe en slaapt daar ook op bed. Ben niet anders gewend, bij mijn ouders, zusjes en broertje slapen de katten op bed en ook de honden.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:10

wij hebben 5 katten en 2 honden dus die komen echt niet allemaal op bed
er zijn maar 3 katten die daadwerkelijk op bed liggen de andere liggen dan op de vensterbank boven de kachel
als we de honden toe staan dan kunnen we er zelf niet meer in een witte herder van 45 kilo is gewoon te groot
en nog een mops die heel erg snurkt als hij slaapt
en als ik ergens niet tegen kan is het snurken :=

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:13

Onze poes mag ook gewoon aan het voeteneinde op bed liggen! :j

Maar wel met 2 opmerkigen:
- ze mag niet in bed (onder het dekbed)
- ze komt nooit buiten, anders zou ik het absoluut niet hygienisch vinden ...

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:16

Onze 2 chi-kruisingen slapen ook bij ons in bed. De één wil 's nachts nog wel eens verhuizen naar haar kussen naast het bed. Maar, ze mogen alleen op bed nádat ze toestemming hebben gekregen. Zomaar op bed springen mag dus niet. En ik vind het heeeeeeeeeel gezellig, die warme hummels in bed :D

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:17

Onze eerste hond sliep ook op bed. Toen ons eerste kind werd geboren ook die afspraak gemaakt met de kraamhulp dat hond op bed bleef. Geen probleem. Daarna kregen we een hond uit de herplaatsing, deze durfde geen trappen te lopen is is nooit boven geweest. Dat scheelt echt enorm in de haren boven :). Nu, onze derde hond laten we bewust beneden (traphekje geplaatst). O ja het zijn alle drie belgische herders (geweest), dus niet de allerkleinste hondjes :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:19

Mijn 2 katten slapen ook op bed.
Die komen ook niet buiten anders zou ik het niet accepteren hoor.

Ik vind een hond vies op bed... helemaal als hij in de regen heeft gelopen bah... wordt al misselijk als ik dat ruik en dan te bedenken dat hij dan op bed komt te liggen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:21

Als de kat zou willen mag 'ie bij ons op bed, maar hij vindt dat we teveel draaien :D

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:21

mijn hond slaapt soms ook op mn voeteneind, merk wel dat alles daardoor onder de haren zit maarja, danmaar wat vaker verschonen :o

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:22

Mando schreef:
Mijn 2 katten slapen ook op bed.
Die komen ook niet buiten anders zou ik het niet accepteren hoor.

Ik vind een hond vies op bed... helemaal als hij in de regen heeft gelopen bah... wordt al misselijk als ik dat ruik en dan te bedenken dat hij dan op bed komt te liggen.

doet me gelijk denken aan de film beethoven
die komt onder de modder thuis en schud zich dan lekker uit op bed _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:22

_O-

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:25

ik vind natte honden ook niet lekker hoor
als het heel slecht weer is dan drogen wij onze honden af met een handdoek
wij hebben hier een oud dekbed waar ze op slapen en als het droog is gaat hij elke dag even naar buiten om te luchten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:26

zo hadden we een keer het traphekje open gelaten. Lag mevrouw na lekker rondgedold te hebben op de eerste verdieping, heerlijk op ons bed te slapen met naast haar een kapotte pen en een aangevreten rol wc-papier. Alles onder de inkt. Kon toch wel lachen om haar lodderige blik toe ze mij boven hoorde komen, staartje zachtjes kwispelend.....

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:27

Onze hond komt als we gaan slapen altijd even 10 minuutjes op bed knuffelen en vertrekt daarna uit eigen beweging naar zijn eigen bed naast ons bed. 's morgens komt hij ons ook vaak even op bed begroeten. Het betreft hier een Saarloos Wolfhond met een schofthoogte van 75 cm, flink aan de maat dus!

Ik heb nog nooit overwogen om hem niet in de slaapkamer toe te laten. Het is en blijft een roedel dier en slapen is in zijn ogen een sociaal gebeuren.

Hij hoort bij ons, ook wanneer we slapen. :j