Wilawander schreef:Ik ben het met Yamcha eens. Ik vindt dat ook erg dubbel. Tuurlijk blij voor een hond uit het buitenland, zou geen dierenliefhebber zijn als dat niet zo was maar dan denk ik aan al die hondjes die hier in het asiel zitten en graag een eigen plekje en baasje willen. Waarom niet eerst in eigen land beginnen als je een asielhond kiest. In die landen houdt je deze praktijken alleen maar aan de gang. Dat zal niet beter worden.
Kinderen uit het buitenland halen, ja wij denken ook over adoptie. Met de tijd. Ik heb me er nog niet in verdiept maar volgens mij is het niet zo makkelijk om een kind uit eigen land te adopteren. Tenminste dat is me verteld door andre mensen die kinderen geadopteerd hebben.
Maar ik denk dat een kind in NL in een tehuis het beter heeft dan een hond in een asiel maar goed.
Waarom zou je een hond uit het Buitenland halen terwijl je daar een hoop gevaar loopt een zieke hond te nemen? dan ook nog eens de honden in NL hier aan blootstelt. De laatste jaren komen tekenziektes die normaal alleen in de warmere landen voorkomen hier ook steeds meer voor. Dat heeft ook zeer zeker te maken met de honden die allen naar hier heen komen. Het klinkt allemaal zo goed maar helaas is dat vaak helemaal niet zo en ook nog eens voor zo weinig geld dat testen helemaal niet uit kan. Ik vraag me dan echt af of die honden daadwerkelijk getetst zijn.
nog even terug lezen, want als je opnieuw eenzelfde vraag stelt waarop eerder al antwoorden gegeven zijn, vallen we steeds in herhaling.
Zo krijg je nooit een inhoudelijke discussie.
Ninx schreef:Van alle Europese landen heerst er in Nederland de grootste tekendruk. Tot tweemaal zo hoog!!!!
De kans dat mens of dier dus ziek wordt van teken is het grootst in eigen land.
Klopt! De oorzaak daarvan zou bij natuurbeheer liggen.