asielhond/hond uit buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:39

Wilawander schreef:
Kinderen uit het buitenland halen, ja wij denken ook over adoptie. Met de tijd. Ik heb me er nog niet in verdiept maar volgens mij is het niet zo makkelijk om een kind uit eigen land te adopteren. Tenminste dat is me verteld door andre mensen die kinderen geadopteerd hebben.

Maar ik denk dat een kind in NL in een tehuis het beter heeft dan een hond in een asiel maar goed.

.

er zijn genoeg kinderen in nederland . en in een tehuis wonen is echt niet leuk hoor !
in een tehuis heb je helemaal geen eigen plek en ouders enz .

mja dat is heel wat anders . iedereen moet maar doen wat ie zelf wil ;)
ieder zijn eigen mening .

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:22

XxSultanxX schreef:
Wilawander schreef:
Kinderen uit het buitenland halen, ja wij denken ook over adoptie. Met de tijd. Ik heb me er nog niet in verdiept maar volgens mij is het niet zo makkelijk om een kind uit eigen land te adopteren. Tenminste dat is me verteld door andre mensen die kinderen geadopteerd hebben.

Maar ik denk dat een kind in NL in een tehuis het beter heeft dan een hond in een asiel maar goed.

.

er zijn genoeg kinderen in nederland . en in een tehuis wonen is echt niet leuk hoor !
in een tehuis heb je helemaal geen eigen plek en ouders enz .

mja dat is heel wat anders . iedereen moet maar doen wat ie zelf wil ;)
ieder zijn eigen mening .

:? Jeetje schijnt echt dat alles wat ik schrijf verdraaid wordt. Ik zeg nergens dat een kind in een tehuis het goed heeft maar dat ze het waarschijnlijk beter hebben dan een hond is een asiel. Lezen schijnt echt een vak apart te zijn.

XxSultanxX

Re: asielhond/hond uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:28

@Wilawander ; hebje zelf in een tehuis gezeten dan ? blijkbaar niet .. want dan zou je weten dat het daar poedersuiker is .

enzoals ik al zei ieder zijn eigen mening , maar kan me er erg kwaad om maken dat mensen gaan lopen zeuren dat je net zo goed een hond uit nederland kan halen !
als je een leuke hond in het buitenland ziet is het je eigen keus of je hem neemt of niet ;) dat geld hetzelfde voor een kind ..als jij een goed gevoel hebt bij die hond dan moet een ander niet gaan lopen zeuren dat er in nederland genoeg honden zijn ! laat die mensen ook gelukkig zijn met hun nieuwe aanwinst ! ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:37

Ik zeg helemaal niet dat men geen hond uit het buitenland mag halen, ik zeg alleen waarom ik aan zou raden van niet. Wat dus mijn persoonlijke mening is, en ik respecteer iedereen die een hond uit het buitenland haalt maar mag toch wel uiten dat ik het jammer vindt? TS vraagt om meningen, nou daar mogen dacht ik mensen reageren met voors en tegens.

Wat betreft tehuis, ik ken iemand die een tijd lang in een tehuis heeft gezeten waar ik veel mee vandoen hadt en die hadt het zeker niet slecht, vondt hij zelf ook niet. Heb een tijd lang in een asiel gewerkt en weet hoe het daar is. Ik wordt er niet vrolijk van. Maar ook dat is weer persoonlijk. ( ik vindt het overigens ook erg als iemand in een tehuis komt, voordat iemand daar weer over valt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:00

Ik vind de vergelijking tussen honden en kinderen nogal krom, eigenlijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:14

Ja dat vind ik ook krom, komt toch wel even een heel andere psyche bij kijken.

Ben het wel mee eens voorkeur te geven aan het opvangen van een nl hond boven een buitenlandse.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:24

Ik heb geen goede ervaringen met honden uit het buitenland.
De eerste kwam uit spanje, bleek bij de dierenarts ineens 3 of 4 jaar ouder te zijn dan wat ze gezegd hadden. Ook was ons verteld dat hij met katten kon opschieten, mooi niet dus, volgende dag waren er 2 katten doodgebeten |(
De volgende hond kwam uit griekenland, een pup, daarvan werd gezegd dat hij niet zo groot zou worden, maximaal 45 cm. Helaas, hond werd te groot (formaat berner sennen), en was na een paar maanden niet meer te houden. :n
Nee geef mij maar gewoon een rashond, waarvan ik weet waar ik aan toe ben. :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:04

Bij een dierenarts komen alleen de dieren die ziek zijn, akkoord.
Maar als bij bepaalde groepen dieren steeds dezelfde ziekten te vinden zijn, dan gaat er bij een dierenarts/assistente toch echt wel een belletje rinkelen: bij dat soort honden komen dat soort problemen blijkbaar vaker voor.
Dan heb je het Centraal Bureau voor de Statistiek niet nodig om bepaalde conclusies te mogen trekken...

De wildgroei in dierenorganisaties maakt het er allemaal ook niet eenvoudiger op. En dat organisaties al beginnen te jokken over de werkelijke leeftijden/uiteindelijke grootte van honden, dat zegt ook al iets over hoe graag ze zo'n hond kwijt zijn, eh, ik bedoel geplaatst zien.
Helaas gaan zulke voorvallen dan weer ten koste van de reputatie van organisaties die wel van goede wil zijn, ja.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:17

Yamcha schreef:

Er zijn mensen die het verschil niet zien denk ik soms... "hondje jasje aan, hondje bij mama op schoot, hondje eten van de tafel, hondje mama's gezicht likken...." Brrrrr...... hihihihi :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:23

Ninx schreef:
Yamcha schreef:

Er zijn mensen die het verschil niet zien denk ik soms... "hondje jasje aan, hondje bij mama op schoot, hondje eten van de tafel, hondje mama's gezicht likken...." Brrrrr...... hihihihi :')

Volgens mij ook brrrr.......

Hier net zo, hondje uit Spanje, kindje uit Spanje.......

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:34

Wilawander schreef:
En nogmaals ja ik ben tegen die stichtingen. o.a. ziektes maar als allergrootste reden en die heb ik in het begin al aangegeven, en dat is dat er genoeg honden in de asiels zitten in NL,en daar zitten ook genoeg treurige gevallen bij. Ik vind dat als je wat goeds wilt doen en een asielhond wil dan begin in eigen land. En dat je daar niks kan vinden kan ik me echt niet voorstellen. Er zijn zoveel asiels en zo vreselijk veel honden.

Helemaal mee eens!

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:57

Graag zou ik van
Wilawander eens percentage's willen weten. Van onze stichting ken ik geen gezondheidsklachten.
Maar ik hoor volop problemen in mijn directe omgeving van raspups en rashonden met zeer veel gezondheidsklachten. Hier wordt dan ook nooit over gesproken, over al die overfokte pups waar veel geld voor wordt betaald.
Meer dan van die enkele procenten honden die gered zijn van een afschuwelijke dood.
Ik ben dolblij met mijn super gezonde Spaanse kanjers!
Het aanbod in NL asiels niet altijd toereikend. Ik spreek heel vaak adoptanten die al diverse keren in asiels zijn gaan kijken en aldaar niet de geschikte honde kunnen vinden. Ook ik spreek uit eigen ervaring.
Dan maken dreumesje en Wilawander zich druk over 2% aan honden die geadopteerd worden uit Spanje/Grieknland ect. Ik maak mijzelf drukker over al die illegale raspups uit puppyfabrieken, met valsse papieren uit Polen, Roemenie en ga zo maar door. Ik durf te wedden dat juist deze honden naar verhouding vaker een dierenarts moeten bezoeken.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:04

idd inamulder, maar daar willen ze niet op reageren, op mijn post van de vorige pagina werd ook niet gereageerd, genoeg honden met stamboom die van alles mankeren omdat ze te ver zijn doorgefokt, zijn dan alle honden zwak, nee tuurlijk niet, maar doe niet alsof de honden uit het buitenland allemaal zwak zijn, dat is echt niet zo

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:15

inamulder schreef:
Graag zou ik van
Wilawander eens percentage's willen weten. Van onze stichting ken ik geen gezondheidsklachten.
Maar ik hoor volop problemen in mijn directe omgeving van raspups en rashonden met zeer veel gezondheidsklachten. Hier wordt dan ook nooit over gesproken, over al die overfokte pups waar veel geld voor wordt betaald.
Meer dan van die enkele procenten honden die gered zijn van een afschuwelijke dood.
Ik ben dolblij met mijn super gezonde Spaanse kanjers!
Het aanbod in NL asiels niet altijd toereikend. Ik spreek heel vaak adoptanten die al diverse keren in asiels zijn gaan kijken en aldaar niet de geschikte honde kunnen vinden. Ook ik spreek uit eigen ervaring.
Dan maken dreumesje en Wilawander zich druk over 2% aan honden die geadopteerd worden uit Spanje/Grieknland ect. Ik maak mijzelf drukker over al die illegale raspups uit puppyfabrieken, met valsse papieren uit Polen, Roemenie en ga zo maar door. Ik durf te wedden dat juist deze honden naar verhouding vaker een dierenarts moeten bezoeken.

_/-\o_

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:47

Vraagt TS naar rashonden? nee. Dus waarom daarover hier discusieren?

Ik heb geen ervaringen met zgn. illigale rashonden met valse papieren, dus daar kan ik niet over mee praten.

Wel over rashonden. En dat is een heel moeilijk onderwerp. Zit zelf in het Duitse herder wereldje en daar zit je al met honden met papieren en honden uit keurfok en beide worden door tegenstanders vaak als hetzelfde gezien wat niet zo is. En ja die met papieren zonder keurfok geef ik meteen toe dat daar een hoop ellende is. Met keurfok heb je meteen veel meer zekerheid. jammer dat dat vaak door elkaar gehaald wordt maar dat is niet aan de orde in dit topic.

Hier is de vraag asielhond uit NL of buitenland en geen rashond of ik kan niet lezen.
(over rashonden zijn al genoeg topics)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:56

Wilawander schreef:
Vraagt TS naar rashonden? nee. Dus waarom daarover hier discusieren?

Ik heb geen ervaringen met zgn. illigale rashonden met valse papieren, dus daar kan ik niet over mee praten.

Wel over rashonden. En dat is een heel moeilijk onderwerp. Zit zelf in het Duitse herder wereldje en daar zit je al met honden met papieren en honden uit keurfok en beide worden door tegenstanders vaak als hetzelfde gezien wat niet zo is. En ja die met papieren zonder keurfok geef ik meteen toe dat daar een hoop ellende is. Met keurfok heb je meteen veel meer zekerheid. jammer dat dat vaak door elkaar gehaald wordt maar dat is niet aan de orde in dit topic.

Hier is de vraag asielhond uit NL of buitenland en geen rashond of ik kan niet lezen.
(over rashonden zijn al genoeg topics)

Dat is inderdaad de vraag
Volgens jou kun je beter een hond uit een Nederlands asiel nemen ipv uit het buitenland ivm bepaalde buitenlandse ziektes ?
Een Nederlands asiel zit ook niet vol met keurfok (lees: broodfok) dus kortom..ellende gegarandeerd

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:09

Helaas zijn er veel vooroordelen over honden gered uit zuidelijke landen.
Het zijn gewoon ook honden niets meer of minder! Een hond is een hond.
Wat men niet kent.....
Zelfs in de VS worden asielhonden van de ene staat naar de andere staat getransporteerd omdat aldaar meer vraag is naar asielhonden. Waarom dit dan niet binnen Europa?
Dieren exporteren voor b.v. de vleesindustrie, denk aan kuikens/paarden enz. vindt ook dagelijks plaats maar een hond een goed leven bieden van over de grens wordt nog vaak als taboe gezien.
Misschien moet je aldaar eens gaan kijken, dan weet je waarover je werkelijk spreekt.

Naar mijn beleving, zijn volgens jouw uitspraken honden vanuit Zuid Europa bijna altijd ongezond!
Dit is dus niet zo en dus een vooroordeel, vandaar mij vergelijking met illegaal geinporteerde raspups en gezondheid in deze.
Een vergelijking dus wat niet thuishoort in een andere topic.
Juist de Nederlandse Asiels zitten op dit moment vol met Straffie's, Herders en vele andere (ex-mode)rassen.
Honden die niet bij iedereen passen, dan is een leuke kruising, of gedumpte pup uit de vuilcontainer uit Spanje/Griekenland/Roemenie
een hele goede optie!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:42

Nah dan zal ik wel in de verkeerde asiels kijken want zie genoeg leuke vuilnisbakkie's

Maar ik heb geen zin om hier verder te discusieren. Dat wordt oneindig, dus jullie hebben gelijk. Ga dan maar voor het verstandig zijn. Hoop dat het duidelijk overkomt want begrijpend lezen is vrij lastig.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:52

inamulder schreef:
Zelfs in de VS worden asielhonden van de ene staat naar de andere staat getransporteerd omdat aldaar meer vraag is naar asielhonden.

Zeker niet standaard hoor. Over het algemeen gaat er eens per week een grote roze spuit in de dieren die er zitten om plaats te maken voor de volgende lading.

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:03

Wilawander schreef:
Nah dan zal ik wel in de verkeerde asiels kijken want zie genoeg leuke vuilnisbakkie's

Maar ik heb geen zin om hier verder te discusieren. Dat wordt oneindig, dus jullie hebben gelijk. Ga dan maar voor het verstandig zijn. Hoop dat het duidelijk overkomt want begrijpend lezen is vrij lastig.

Dat kan komen doordat er verschillende asielen in Nederland hun hokken mede vullen met honden uit het buitenland .
ja en dan kan het zijn dat je een aanbod ziet van hele leuke vuilnisbakkies .

http://dierenopvangkoningen.vpweb.nl/Honden.html

Gr M

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:07

Wilawander schreef:
Ik ben het met Yamcha eens. Ik vindt dat ook erg dubbel. Tuurlijk blij voor een hond uit het buitenland, zou geen dierenliefhebber zijn als dat niet zo was maar dan denk ik aan al die hondjes die hier in het asiel zitten en graag een eigen plekje en baasje willen. Waarom niet eerst in eigen land beginnen als je een asielhond kiest. In die landen houdt je deze praktijken alleen maar aan de gang. Dat zal niet beter worden.

Waarom zou je een hond uit het Buitenland halen terwijl je daar een hoop gevaar loopt een zieke hond te nemen? dan ook nog eens de honden in NL hier aan blootstelt. De laatste jaren komen tekenziektes die normaal alleen in de warmere landen voorkomen hier ook steeds meer voor. Dat heeft ook zeer zeker te maken met de honden die allen naar hier heen komen. Het klinkt allemaal zo goed maar helaas is dat vaak helemaal niet zo en ook nog eens voor zo weinig geld dat testen helemaal niet uit kan. Ik vraag me dan echt af of die honden daadwerkelijk getetst zijn.

nog even terug lezen, want als je opnieuw eenzelfde vraag stelt waarop eerder al antwoorden gegeven zijn, vallen we steeds in herhaling.
Zo krijg je nooit een inhoudelijke discussie.
Ninx schreef:
Van alle Europese landen heerst er in Nederland de grootste tekendruk. Tot tweemaal zo hoog!!!!
De kans dat mens of dier dus ziek wordt van teken is het grootst in eigen land.

Klopt! De oorzaak daarvan zou bij natuurbeheer liggen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:17

Wilawander schreef:
Hoe denk je dat de druk zo hoog komt? Borreliose ja. Babesiose en Ehrlichiose komen wel degelijk uit andere landen. Ja ik ben zeker negatief. Door mijn werk als dierenartsassistente helaas teveel ellende gezien van deze adoptiehonden. Dat zijn voor mij ware feiten. Daarbij is het mijn mening en deze mag net zo goed gezegd worden als die van jou omdat jij voor bent.

Ik ken meerdere dierenassistentes en waarvan er bij zitten die voor een stichting werken.
Ik denk dat een dierenarts nog meer in aanraking komt met uitwassen van broodfokkerij dan van adoptiestichtingen.

Wilawander schreef:
Ik heb ze toen gelezen en heb ik ook duidelijk gezegd. Dus graag lezen.

Nogmaals voor de laatste keer. Ja ik ben tegen honden halen uit die landen. Waarom? daar ik het gevoel heb dat er stichtingen zijn die niet testen. Ik kan dat niet bewijzen, wil ik ook niet maar ik weet wel wat ongeveer de kosten zijn van testen en voordat geld dat zo'n hond kost kan ik me dat gewoon niet voorstellen. Zelfs als ik voor alles maar de helft reken. Dan tel ik daarbij de vele honden die ziek zijn binnen een jaar na aankomst. Zowel in de praktijk als via internet, daar kom je ook genoeg tegen.
Dus mijn conclusie, voor mij niet zo'n hond en als iemand mijn mening vraagt, dan raad ik het af.

Dat heeft niks met heetgebakerd te maken. Jullie willen je gelijk hebben, ik moet gewoon mijn mond houden en dan is het goed. ;)

Maar van mij mogen jullie. Jullie hebben gelijk. Was even even vergeten dat we geen vrije menings uiting hadden.

Ik geloof dat jij je gelijk wilt halen. Want je hebt totaal geen ervaring met buitenlandse honden. Anders zou je dit niet zeggen. Ga maar naar het buitenlandse hondenforum. Daar zijn mensen die via de stichtingen werken, als vrijwilliger, opvanggezin, of gewoon daar een hond hebben geadopteerd. Daar zijn degenen die spreken uit EIGEN ervaring, daar hoor je de ervaringen uit eerste hand.
Dat zijn geen mensen die honden hebben met wat voor probleem dan ook.

En ook stichtingen worden er besproken. Dus als iemand een buitenlandse hond wil adopteren, moeten ze gewoon eens op zo'n forum navraag doen over zo'n stichting. Er zijn er altijd verschillende mensen die zo'n stichting kennen en ze staan niet allemaal even goed aangeschreven.

Jij zegt dat er veel stichtingen zijn die niet deugen. Zo zijn er ook veel fokkers die niet deugen. Dus.... ook maar geen pup meer kopen van een fokker omdat er zoveel niet deugen? Hoe kom je dan aan een hond? Alleen via het asiel? MAar er zijn ook asiels die niet deugen. Bijvoorbeeld de Crull in Den Ham staat ook niet goed aangeschreven. En die fokken met hun teef ook gewoon een nestje golden retriever pups, zo maar met een reu die ze toevallig net in het asiel hadden zitten. WAar ben je dan in godsnaam mee bezig als asiel zijnde?

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:27

Op het buitenlandse honden forum is het voornamelijk met elkaar discuteren over buitenlandse honden.
Je kan met veel vragen over je hond en over een op het oog hebbende hond met elkaar te hebben .
Er staat hele duidelijke info over de buitenlandse ziektes en hoe en wat daar mee om te gaan .
Het is niet toegestaan over stichtingen te discuteren .

GR M

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:53

Dus je mag wel over buitenlandse honden discussiëren maar niet over de stichtingen waar ze vandaan komen???
Het lijkt me juist het aller- allerbelangrijkste om te weten of de stichting waarmee je als aspirant hondenbezitter in zee gaat betrouwbaar is.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:55

Zoolgangster schreef:
Dus je mag wel over buitenlandse honden discussiëren maar niet over de stichtingen waar ze vandaan komen???
Het lijkt me juist het aller- allerbelangrijkste om te weten of de stichting waarmee je als aspirant hondenbezitter in zee gaat betrouwbaar is.

Vind ik ook eigenlijk. Maar via pb's kun je toch gewaarschuwd worden.