Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:35

Bedankt :D. Ik vind het ook leuk om de updates te plaatsen. Fijn om te lezen dat er nog aardig wat bokkers zijn die volgen :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 20:35

Zo, dan nu eindelijk de update :).

Ik begin met het goede nieuws, alle katten zijn van de medicatie tegen niesziekte af! Wel krijgen ze allemaal echinea druppels om de weerstand te versterken en uiteraard de L-lysine die ze al standaard krijgen.

Eerst begin ik met wat goed nieuws. Sheba is door haar baasje opgehaald afgelopen donderdag en is dus weer thuis! Ze bleek na navraag toch een Maine Coon te zijn, jeeej voor mijn raskattenkennis *kuch kuch*.

Helaas moet ik ook melden dat Woody is ingeslapen. Ik heb geen idee waarom dit is, dit wil ik nog navragen, maar ik vermoed dat het wat met zijn huidprobleem te maken heeft.

Dan nu, de katten. Jullie kunnen je allemaal vast Dex nog wel herinneren, onze grote pechvogel. Hij zit in de kittenkamer en is al twee weken snotvrij *\o/*! Dat betekent dat hij binnenkort naar de Lange Gang mag zodat hij eindelijk naar een fijn huisje kan! Hij heeft alleen nog vier keer daags een zalfje voor zijn beide oogjes, die waren wat ontstoken, maar zien er nu prima uit.

Lisa is naar de Lange Gang gegaan, helemaal gezond!

Eergisteren zijn er drie nieuwe katten binnen gekomen op de quarantaine. Ik zal ze even voorstellen:

Afbeelding

Dit is Marlon Brando. Eigenlijk heet hij gewoon Marlon, maar ik heb er Brando achter geschreven. Op een of andere manier paste dat bij hem. Hij staat te boek als een Europese Korthaar, maar ik heb mijn twijfels, iemand die daar uitsluitsel over kan geven?

Marlon is een lieve open kater, hij heeft geen chip, was gisteren nog best angstig, maar niet boos of gemeen. Hij is makkelijk te aaien en hij ontspant ook wanneer je dit doet. Hij eet verder goed en is goed gezond.

Afbeelding

Dit is Beauty. Een hele, hele, hele boze jongedame. Net voor het nemen van de foto had ik haar medicatie toegediend. Ze keek nog moorddadiger, maar goed, het is voor haar eigen bestwil. Beauty heeft een inwendige ontsteking en krijgt daar ontstekingsremmers voor.

Als je niet met haar bezig bent, zit ze op haar handdoek boos te wezen. Ik hoop dat het volgende week wat beter gaat. Beauty heeft geen chip en is ook niet gesteriliseerd/gecastreerd. Volgende week mag zij er ook aan geloven, net als Marlon Brando.

Afbeelding

En de laatste, een ontzettend lieve kattenmeneer. Ik ben zijn naam vergeten, het was iets met een S, Spetter of zo... Volgens mij was het Spetter. Ontzettend lief met een erg goede eetlust. Hij had geen chip toen hij binnenkwam.

Voor zover de nieuwe dieren. Ik hoop van harte dat Marlon Brando en Beauty wat bij gaan draaien, al ben ik daar met Marlon niet zo bang voor. Verder staan er voor volgende week 4 castraties gepland, 3 dames en 1 heer.

Ik heb met de leiding overlegd en binnenkort ga ik ingewerkt worden bij de honden, zodat ik daar ook in kan springen mocht er een tekort zijn. Wanneer dit precies is kan ik niet zeggen, omdat dit afhankelijk is van het aantal mensen die dag.

Dus ik hoop binnenkort een verslag van de honden te kunnen doen *\o/*!

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:38

Marlon Brando ziet er een beetje uit als een kruising Britse Korthaar lijkt wel.
Beauty kijkt inderdaad wel heel erg boos. Arm dier. En Spetter is gewoon een spetter!
Wat leuk dat je straks ook kan invallen bij de honden. Blijven updaten hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:40

Marlon Brando is hoogstwaarschijnlijk een Burmees :). Ik heb met een vriend gesproken die al jaren Burmese katten fokt en hij lijkt sprekend :).

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:41

Oh, kan ook, heb er niet zo heel veel verstand van. Hij heeft in ieder geval een knap koppie!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:45

Die marlon is echt knap.... die zal snel een nieuw thuis vinden.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:37

wat goed van je dat je helpt in een asiel. wij hebben verschillende dieren uit het asiel. en denken er ook wel eens over om een pleeggezin te gaan worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:43

Zo, de beloofde update :D.

Gisteren was het een fijn dagje. De ziekenboeg en quarantaine gaan als een speer, de dieren zijn zo goed als gezond, de enige katten die ik heb zitten zijn OF net binnen gekomen of wachten om gecastreerd te worden of zijn aan het herstellen van castratie.

Ik heb een aantal foto's van nieuw binnengebrachte katten met de kaartjes met informatie die op het whiteboard bij hun hok hangen. Misschien wel interessant om te lezen.

Als eerste Pavlov;

Afbeelding
Afbeelding

Een heel lieve kat, erg aanhankelijk. Hij is blauw en zoals op zijn kaart te zien is, is hij gevonden bij ons op het terrein. Grote kans dat hij gedumpt is.

Dan Sipi;

Afbeelding
Afbeelding

Ook een erg lief dier, binnengebracht door een van mijn collega's, de reden staat op zijn kaart vermeld. Ik heb zijn hok niet open gedaan, omdat hij ontsnapt.

Als volgende Beauty;

Afbeelding
Afbeelding

Op haar jonge leventje al best wat meegemaakt. Andere kittens zijn nooit gevonden, dus waarschijnlijk zijn deze of dood geboren of na de geboorte dood gegaan en opgegeten of zo.

Gelukkig gaat het goed met Beauty, ze ontdooit.

Dan Visje;

Afbeelding
Afbeelding

Geen idee wat er met deze kleine man gebeurd is. Waarschijnlijk aangereden en dus letsel. Hij loopt inderdaad alsof hij stomdronken is.

Hij is verder erg lief en aanhankelijk. Het is even afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld. De DA houdt het ook in de gaten.

Last but not least, onze Marlon Brando;

Afbeelding
Afbeelding

Grofweg gedumpt bij ons voor de deur. Hij is inmiddels gecastreerd en het gaat goed met hem. Ik hoop dat bij snel een fijn huisje vindt.

Ik was snel klaar met schoonmaken, dus ik heb de katten veel aandacht kunnen geven en lekker kunnen borstelen.

Ik zou nog navragen waarom Woody ingeslapen is; dit is omdat zijn bacteriële infectie dermate ver gevorderd was dat hij zijn hele leven met pijn en een kap op zou moeten lopen. Dit wilden wij de kat niet aandoen.

De kittenkamer is leeg, op een kat na. Jack zit daar nu en kan lekker vrij rondlopen en zijn energie kwijt. Jack krijgt niet gewoon voer, hij krijgt intestinal brokjes van de Royal Canin in een voerbal. Dit is omdat hij zo'n ontzettende honger heeft dat hij zijn eten als een gek naar binnen schrokt en vervolgens moet overgeven. Daarom is voor deze manier gekozen, zo moet hij 'werken' voor zijn eten en kan hij niet schrokken.

Ook Jack heeft een bacteriële huidinfectie, het is voor hem ook afwachten hoe zijn huid zich ontwikkeld. Gelukkig krijgt hij er medicatie voor, dus we hopen allemaal dat het met Jack goedkomt.

Ik heb ook nog wat foto's van de honden:

Afbeelding

Bullit, een American Staffordshire dame.

Afbeelding
Dina en Donna, twee New Foundlander pups van bijna een jaar oud. Beide dames zijn een dagje geadopteerd geweest waarna ze meteen weer terug werden gebracht omdat ze achter de levende have aan gingen.

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, niet om kwaad te doen. De dieren hebben geen kans gehad om eerst te wennen, ze zijn meteen weer terug gebracht. Helaas, maar misschien maar goed ook.

Afbeelding
Afbeelding

En Balou :+:! Lekker aan het spelen met een rubberen kippenpoot :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:47

Ja, hier de update :D. Ik was de afgelopen weken zo druk, dat ik geen tijd heb gehad, dus hier twee in een :D.

Zaterdag meteen het logboek nagekeken en meteen een grote verrassing, Pavlov is een dametje en hoogzwanger :X. Ze is meteen naar een pleeggezin vertrokken en wordt daar verzorgd tot ze bevallen is.

Ik heb momenteel nog acht katten op de quarantaine, waarvan er eentje deze zaterdag is binnengekomen. Sunny, een kater die behoorlijk vermagerd is, maar wel vriendelijk, dus ik denk dat hij gedumpt is OF hij is weggelopen van huis en heeft een hele tijd gezworven.

Ik zal alle katten aan jullie voorstellen :).

Afbeelding

Als eerste Sipi, die zit nu aan de andere kant want de entingen zijn binnen en de castratie staat voor vandaag (maandag) op de planning.

Afbeelding

Pepper, helemaal gezond, zal vandaag of morgen wel naar de Lange Gang mogen.

Afbeelding

Votse, we weten nog steeds niet goed wat er met deze dame aan de hand is. Deze week zal ze weer grondig door de dierenarts onderzocht worden, want ze loopt nog steeds als een bezopen kat rond. Het lijkt iets neurologisch te zijn, ze heeft weinig controle over haar achterhand bij tijd en wijle.

Afbeelding

Dit is Grote Miep. Grote Miep is een ontsnappingskunstenaar :D. Zodra je het hok open doet moet je goed oppassen, want madame is zo het hok uit en zit voor het raam naar buiten te kijken. Ze is wel heel erg lief en aanhankelijk. Afgelopen donderdag is ze binnengekomen.

Afbeelding

De nieuwe kater, Sunny. Een mooie rood met witte, het is op de foto niet te zien, maar hij heeft een erg slechte vacht, erg dun, met lange haren die erg vettig en vies zijn. Omdat hij toen ik hem naar zijn hok bracht behoorlijk aan het stressen was, heb ik hem lekker laten zitten en er niks meer mee gedaan qua schoonmaken, ontvlooien en ontwormen, dat is de zondag gedaan.

Afbeelding

Deze mooie dame is Tina. Tina is lief, aanhankelijk en een tikje maf. Als je haar wilt aaien, dan mag dat alleen op haar neusje, zodra je haar hoofdje of lichaam wilt aaien, duikt ze helemaal in elkaar.

Afbeelding

En als laatste Steni. Lieve poes, tot je haar wilt aaien, dan krijg je een mep. Maar goed, ze is er net, dus alle tijd voor haar om bij te draaien.

En als laatste Jack, Jack heeft een hele kamer voor hem alleen. Hij is de enige kat die nog op de medicatie zit (voor zijn huid), hij krijgt speciaal voer in een voerbal omdat hij dan echt bezig moet voor zijn eten. Jack is een kat die altijd honger heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:49

En de update van gisteren :D.

Helaas zonder foto's, ik heb het druk gehad. Voor de verandering geen quarantaine, maar de Lange Gang. Vraag me niet hoe, maar op een of andere manier zijn er nauwelijks zieke katten, er zitten vijf katten op de quarantaine en zes in de ziekenboeg. Tevens hebben wij in de kittenkamer een hoogdrachtige zwerfpoes zitten. Laat ik maar dankbaar zijn dat de maanden van ziekte, zwakte en misselijkheid voorbij zijn...

Om bovenstaande reden is mij gevraagd mee te helpen op de Lange Gang, daar zitten namelijk erg veel katten en een van de vaste krachten op zaterdag was ziek, zodoende.

Voor ik begin over het werk, even een minder leuke mededeling, Jack is helaas ingeslapen. Uiteindelijk is gebleken dat hij nooit zou genezen van zijn bacteriële infectie, tevens had hij ook een stofwisselingstoornis waardoor hij eigenlijk altijd last zou blijven houden van zijn huid en niet zonder jeuk en pijn door het leven zou kunnen gaan. Daarom is besloten hem toch in te laten slapen. Gelukkig heeft hij een paar mooie laatste weken gehad, met veel bewegen, spelen en aandacht.

Dan nu de Lange Gang, veel oudgedienden uit de quarantaine en ziekenboeg. Leida, Tina, Steni, Dex, Dorus, Dirk, Votse, Sipi, Pepper, Chica, Kaatje, Grote Miep, allemaal zag ik ze weer. Uiteraard zijn er ook een aantal quarantainekatten geadopteerd. Eigenlijk gaat het heel goed met ze, ze zien er goed uit, vertonen erg goede eetlust, zijn aanhankelijk en speels. Nu wachten ze alleen nog op een baasje.

De hele ochtend hebben wij besteed aan het schoonmaken, voeren en afwassen, de kamers worden eerst helemaal leeggehaald, de kattenbakken gaan eruit, worden leeggegooid en schoongemaakt. Het buitenverblijf wordt helemaal leeggehaald, daarna worden alle handdoeken, kleedjes en mandjes uitgeklopt, schoon geveegd en desnoods vervangen voor schone. Het buitenverblijf wordt geschrobd en daarna wordt het water weggetrokken met een trekker. Alle mandjes, krabpalen en korfjes gaan naar buiten zodat binnen de vloer en de ligplankjes geschrobd kunnen worden, wanneer dit gebeurd is (de katten zitten ondertussen buiten te eten), wordt het water van de vloer getrokken en wordt de vloer nagedroogd met een dweil, de manden, krabpalen en korfjes gaan weer naar binnen en de kleedjes en handdoeken gaan weer op hun plaats. De bezoekers zijn vanaf 10 uur welkom, daarom hebben wij maar anderhalf uur om de kamers schoon te maken en de katten te voeren. Gelukkig is dit voldoende tijd, maar het is altijd wel even aanpoten.

Ik heb even terug gezocht tussen de foto's voor een beeld van hoe onze kamers eruit zien:

Afbeelding

Het is al een oude foto, maar even voor het beeld. De dieren kunnen 24/7 naar buiten en hebben zowel binnen als buiten de beschikking over een kattenbak, water en voer. Bijna alle katten krijgen 's ochtends blikvlees, niet omdat het perse nodig is, maar gewoon omdat wij het fijn vinden ze wat extra's te geven. Ik kan dan ook meteen goed zien of alle katten eten (gelukkig is dat het geval) en sommige katten krijgen hun medicatie door het blikvlees. Wanneer alle bezoekers weg zijn, krijgen de katten een ruime hoeveelheid voer verdeeld over twee grote stalen voerbakken, daar doen ze de hele middag en nacht mee, tot het 's ochtends vervangen wordt.

Volgende week neem ik mijn camera mee en wil ik wat foto's schieten van Dex, het is echt ongelooflijk hoe hard hij vooruit is gegaan! Hij ziet er super uit, is wel wat schuw en zal voor altijd iets mank lopen, maar hij heeft geen pijn, eet goed en is lief. Veel aandacht en vertroetelen en op zoek naar een hele goede baas, die verdient hij!

Tevens zijn de eerste 50 kittens al weer binnengebracht en ondergebracht bij de gastgezinnen. En dat voor de maand mei. Dat belooft wat, helaas ;(.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:06

weereens een geweldige update! Ik vind het leuk om telkens de verhalen te volgen van de dieren en zeker met de foto erbij is het zo dichter bij. Blijven schrijven en foto's maken hè

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:18

Ik lees ook nog steeds mee hoor :D. Soms zijn de verhalen zielig maar het is zo goed dat jullie er zijn !!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 14:03

Nou, de update dan maar :D.

Vanmorgen begon een stukje hectischer dan in voor ogen had toen ik binnen kwam. Eerst even rustig met m'n collega's koffie gedronken en de taken voor die dag doorgesproken.

Voor ik aan het werk zou gaan op de quarantaine (tien katten, geen medicatie, kattepis dus) ben ik met twee collega's even de twee weken geleden geboren kittens gaan bekijken (zijn vandaag naar een gastgezin gegaan omdat ze niet genoeg binnen krijgen, vertel ik straks meer over).

Er zat dus nog een mama poes waarvan we wisten dat ze binnenkort zou bevallen, alleen het exacte moment is lastig te bepalen, vooral ook omdat ze zich niet aan liet/laat raken (wilde poes en zo). Dus mijn collega zegt, ah wat een schatje! En toen kwamen we er dus achter dat ze bevallen was van vier baby's, waarvan eentje werd gevoed en de rest was afgestoten. De drie kleintjes hebben we snel opgewreven en hartmassage gegeven en daarna tegen ons aangehouden om ze warm te krijgen, ze waren echt heel koud.

Afbeelding
Dit is Sannie. Ze heeft dik een half uur op (nou ja tussen) m'n borsten gelegen om flink op te warmen. Het is het warmste plekje en ze heeft heerlijk liggen slapen :+:. Ze is overigens naar mij vernoemd :D.

DeeDee en iPhone zijn ook vernoemd naar m'n collega's. DeeDee lag naast Sannie, met de nageboorte nog aan haar vast, normaal zou de moeder die opeten, DeeDee was er het ergste aan toe. Gelukkig gaat het nu goed. Met No-Name was er niks aan de hand, die was van begin af aan geaccepteerd door mama.

Afbeelding

Dit is mama Kat. Ze is vandaag met haar kittens naar een gastgezin gegaan. Kat heeft twee jongen van een ander nestje die ze voedt. Omdat ze eigenlijk te weinig melk geeft, worden alle drie de kittens bijgevoerd met aangemaakte kittenmelk. Dit is ook de reden dat ze naar een gastgezin zijn overgebracht.

Voor Wilde en haar vier kittens wordt een gastgezin gezocht.

Op de quarantaine was niet zoveel te doen. De katten doen het goed, zijn gezond. Ze wachten om geholpen te worden en dan gaan ze naar de Lange Gang. Ik heb wel wat foto's van nieuwe katten.

Afbeelding

Dit is Mitzi. Een práchtige poes, maar totaal niet fotogeniek :P. Als je de deur open doet, zit ze in je nek en knuffelt ze je dood. Dit was een zeldzaam moment, want als je voor haar hok zit, geeft ze constant kopjes aan de tralies.

Afbeelding

De naam van deze ben ik vergeten :o. Ik had best veel aan m'n hoofd, dus heb niet alle namen onthouden. Erg bang, niet gemeen, wel onzeker.

Afbeelding

En Azra. Ze neemt het er maar even lekker van 8-).

Afbeelding

Als laatste nog Wilde met vlnr (als ik het goed heb); No-Name, Sannie, DeeDee en iPhone.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 14:07

Goed, weer een update. De kittens van vorige week zijn afgelopen zondag naar hun pleeggezin gegaan (dierenarts), het lijkt goed te gaan, één kitten (iPhone) is erg zwak, dus dat is even afwachten of ze het redt.

Op de quarantaine en de ziekenboeg gaat het meer dan uitstekend! Vijf zieke katten (ziekenboeg) en 7 katten die voor castratie in de quarantaine zitten. Meer dan prima, dus. Vandaag dus ook extreem vroeg klaar met alles schoonmaken en ontsmetten. Dit ontsmetten doen we met chloorwater (enkel de kattenbakken), want er zit ergens een schimmel of bacterie verstopt (denken we), alle katten zijn aan de diarree. Al gaat het nu wel ietsje beter.

Ik heb dus lekker veel tijd gehad om samen met een stagaire de katten te knuffelen en te vertroetelen, ook wel eens leuk :+:.

Afbeelding
Dit is Mitzi. Mitzi is lief <3. Ze eet alleen erg slecht, dus ze krijgt naast haar sensitivity brokken, convalescence gemengd met gourmet paté. Dit lijkt goed te gaan.

Afbeelding

En nog een keertje... Ik vind haar echt prachtig :+:.

Boven Mitzi zit Mask. Mask is eergisteren binnen gekomen en wordt aankomende week gecastreerd.

Afbeelding

Mask is lief, maar wel bangig.

Naast Mask zit David Bowie, wat een grappenmaker is dat, ontzettend lief, aanhankelijk en idioot <3.

Afbeelding
Afbeelding

De King himself :D. Attitude met een klein hartje. Hij is vandaag geadopteerd, rechtstreeks vanuit de quarantaine. Dit gebeurt doorgaans niet, echter zou Bowie morgen naar de Lange Gang gaan, dus was het oké dat hij meteen mee ging naar een nieuw huisje.

Naast Bowie zit mijn schatje:

Afbeelding

Azra :+:. Wat een lekker ding is dat. Als je met hem kroelt en je rust even, dan legt hij zijn pootje op je hand alsof hij zeggen wil; ga door, ga door, prrrr <3. En dan opeens staat hij op, kijkt je lang aan en gaat weer net zo hard op z'n rug liggen spinnen en wachten tot je hem aait.

Afbeelding

En dan nog Ploes. Ploes is naar mensen best wel een schatje, maar met andere katten kan ze niet om gaan. Ze is een schildpadje met wit en met extra veel rood in haar vacht, heel erg mooi. Ze heeft qua oogopslag wat weg van Snoesje.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:44

Blijf het geweldig vinden!!!!! het is wel verleidelijk om dan morgen naar het asiel te gaan en nog een kat te adopteren... Maar ik neem er geen derde bij, yum-yum is zowiezo al 11jaar. Een jonge wervelwind zou ze niet leuk vinden :-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:30

Afgelopen zaterdag voor het eerst bij de :+: honden :+: gestaan! En dus ook meteen ooraids opgelopen door het geblaf :').

Normaal sta ik dus altijd bij de katten quarantaine, vandaag bij de honden quarantaine :D. In principe werkt dit hetzelfde als bij de katten, behalve dat de honden WEL een buitenkennel hebben. Dus voor ik begin met schoonmaken, heb ik eerst de honden naar buiten gelokt en het luik naar buiten dicht gedaan. Dat had nogal wat voeten in de aarde, aangezien de poedelkruising met geen mogelijkheid naar buiten wilde en steeds tegen me aan kroop. Wat ergens heen aandoenlijk was, maar toch vervelend omdat ze onder de stront zat waar ze net in had gestaan :').

Uiteindelijk de poedel met de hand naar buiten geholpen en haar daar gehouden met de schrobber ( :') ) zodat ik het luik naar beneden kon laten (ze wilde steeds weer naar binnen glippen). Uiteindelijk de honden naar buiten gekregen en begonnen met het schoonmaken van de hokken. Een heel simpel principe:

Eerst de dekens en manden eruit, uitkloppen en bekijken of ze vies zijn, zo niet, dan kan het nog een dag gebruikt worden. Daarna de inklapbare verhoging omhoog zetten en de waterbak en voerbak eruit om afgewassen te worden, dan de kennel uitspuiten met water. Na het water worden de kennels uitgespoten met een sanitairreiniger, de vloer en wanden worden met de schrobber flink geschrobd en daarna wordt alles weer helemaal uitgespoten en droog getrokken. Dit gebeurt met iedere kennel, daarna wordt de gang voor de kennels schoongemaakt en worden de kennels en de gang drooggemaakt met een dweil.

Ondertussen zijn alle honden op 'het veld' gezet. Dit zijn afgezette stukken betegelde ruimte van 3 bij 4 meter, waar ze wat kunnen uitrennen en wij de buiten kennels schoon kunnen maken, hetzelfde principe als binnen.

En dan nu een paar van mijn hondjes van die dag :+:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Als eerste Jay, de grote Canadese Herder, luistert goed, maar heeft een enorme harde blaf en is aan de ene kant behoorlijk onzeker, maar ook erg brutaal.

Op de onderste foto staat zijn informatiekaart. In principe is deze voor de honden hetzelfde qua structuur als die van de katten. Op deze kaart wordt iedere keer aangevuld wat we over het dier te weten komen door de dagelijkse omgang. Vaak weten wij van binnengekomen dieren geen achtergrond, door met de dieren om te gaan, kunnen we een redelijk beeld krijgen van hoe het dier is.

Ook komt het voor dat binnengekomen honden vanuit de quarantaine weer terug gaan naar hun baas, omdat ze bijvoorbeeld zijn weggelopen.

Afbeelding

Dan de poedelkruising. Een ontzettend lelijk dier, maar wel erg lief, aanhankelijk en ook zij luistert behoorlijk goed. Ze gaat netjes zitten en loopt aan de voet. Echter blaft ze erg snel en is ze (nog) niet zo heel goed met andere honden en loopt ze je graag voor de voeten.

Afbeelding

Dit is Caya. Caya is een border collie van 6 jaar. Ze is ontzettend onderdanig en onzeker. Ze luistert ERG goed, een knip met de vingers en ze zit naast je en kijkt je aan tot je haar een andere opdracht geeft.

Afbeelding

Een foto van de quarantaine kennels, die een stukje kleiner zijn dan de asiel en pension kennels. Honden verblijven hier in principe ongeveer twee weken.

Als alles is schoongemaakt en opgeruimd, is het tijd om de honden uit te laten. In verband met puppy cursus op zaterdag ochtenden, is het niet mogelijk om de honden op het grote renveld te laten, dit gebeurt door de week wel.

Als laatste heb ik nog een foto van Will:

Afbeelding

*Smelt <3!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:36

oooh nu ga je het nog moeilijker maken die honden en dan vooral die herders. zooo mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:41

Oh, dan zal ik je niet plagen met foto's van onze prachtige Balou :+:.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Oh wacht, nu doe ik het toch O:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:19

_San87_ schreef:
Als laatste heb ik nog een foto van Will:

[ Afbeelding ]

*Smelt <3!

:wow: :wow:

Wat lijkt hij eng veel op mijn overleden herder...

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:18

oohh hebbe hebbe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:33

Nah, Balou moet naar een grote boerderij waar hij flink kan rennen. En naar mensen die erg veel ervaring hebben met honden.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:50

Ik ontdek nu pas dit topic, wat ontzettend leuk om te lezen, en je lijkt me zomaar een leuk mens ook

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:58

stellaard schreef:
Ik ontdek nu pas dit topic, wat ontzettend leuk om te lezen, en je lijkt me zomaar een leuk mens ook

Ik ben ook heel leuk, haha :D.

Bedankt!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:25

tja de boerderij heb ik en ervaring met honden ook (heb vaker opvangers) maar..... ik heb nu ook rekening te houden met een kind van vier die honden niet zo goed aanvoeld als zijn grote zus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:35

En Balou kan sowieso niet met kinderen :D. Eigenlijk de ideale hond voor mij, maar ik heb geen ruimte voor hem, helaas.