Muis verlamd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:14

LauraBloem schreef:
Heb geen vriendinnen met muizen die vinden ze maar vies.

Tja van mijn ouders mag ik geen erbij, maar ik wel haar liever ook niet afstaan omdat ik toch wel gehecht aan haar ben :\

Ik snap dat je aan haar gehecht bent, maar je moet natuurlijk aan het beestje denken.
Waarom willen je ouders geen muisje erbij?

Als je wilt en niet te ver weg woont mag ze zo bij mijn 3 muizendames hoor, ze hebben hier een lekkere grote voliere van 160x47x57(hxbxl) ter beschikking met veel klimmogelijkheid! :)

Leliex

Re: Muis verlamd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:17

Omdat ze denken dat deze binnenkort doodgaat en dan zit je weer met een opgespcheept.
Maar ze gaat denk ik nog lang niet dood.

Ik vind t wel een goed idee maar zal wel met mijn ouders moeten overleggen en het is ook best moelijk voor mij omdat ik ze al vanaf jonkies heb

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:10

ik heb een goed idee, waarom geef je dat ene muisje nu niet aan hessel en dat je dan twee nieuwe koopt, dan zit je niet met dat leeftijdsverschil! Desondanks is het wel heel moeilijk om haar weg te doen maar je kan haar vast nog een keer opzoeken!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:15

Hoe gaat het nu met je? heb je je muisje mooi begraven?
Het verdriet slijt echt hoor.....

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:31

Ik zit op een muizenforum.
Daar kun je kijken voor een muisje erbij, of eventueel een goed huisje zoeken voor de overgebleven muis.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:52

Willen jullie TS haar muisje nu af troggelen? :n Echt, niet te geloven wat ik lees hier... Als zo'n dier nu nog 20 jaar moest gaan, dan begrijp ik dat wel maar een muisje wordt zo oud niet.

Geniet gewoon lekker van dit muisje en ik zou hem aan niemand af staan hoor TS!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:58

Ik ga met MamboBeach mee en zou ook lekker blijven genieten van de tijd die je nog hebt met je muisje. Zo'n diertje wordt inderdaad geen 100...

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:00

Als je een muisje erbij wil nemen dan zou ik er 2 bij nemen. Anders blijft er weer 1 over als de andere dood gaat. Dat hebben wij ook met onze ratjes gedaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:22

He TS wat ontzettend naar dat het zo is verlopen. Hopelijk hebben je ouders hier wel van geleerd. Aan de andere kant.. toen ik in het weekend mijn cavia liet inslapen was ik 90 euro kwijt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders hier niet aan mee gaan werken. Dat neemt echter niet weg dat ze er wel voor moeten zorgen dat zo'n diertje op een humane manier overlijdt.

Een nieuw muisje erbij kan, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe makkelijk of moeilijk het is om muisjes te koppelen. Zou het diertje zeker niet weg doen! Beetje vreemde suggestie. Een oud muisje weg doen en dan maar twee nieuwe kopen? Bokt zou te klein zijn als je dit bij een groter dier zou suggereren :=

Veel sterkte!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:23

MamboBeach schreef:
Willen jullie TS haar muisje nu af troggelen? :n Echt, niet te geloven wat ik lees hier...

Nou wat een negatieve reactie. Muizen zijn wel groepsdieren hoor.
Het enige wat mensen willen is het beste voor het diertje.

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:35

Het is niet zo dat ik haar haar laatste muisje niet gun, maar het is beter voor het dier.
Een muis word dan niet 100 jaar, maar dit muisje kan nog wel minstens 2x zo oud worden als dat ze nu is.
Moet die muis haar halve leven alleen zitten omdat TS haar ouders geen nieuwe muis willen en TS anders haar andere muisje ook nog 'kwijt' zou zijn?
Wat jullie nu zeggen komt over als 'het is maar een muis'
Maar een muis is ook een dier wat nou eenmaal behoeftes heeft, en die vind ik belangrijker dan de gevoelens van een mens.(Hiermee zeg ik niet dat ik niet met je meeleef hoor, ik heb al vaker muisjes verloren door ouderdom en kan er nog steeds niet aan wennen ;( )
Je kiest voor een leven, dan moet je ook bereid zijn daar verantwoording voor te dragen. Die leventjes kiezen namelijk niet voor jou!

Toen 1 van mijn cavia's ingeslapen was en ik geen nieuwe cavia wilde heb ik mijn laatste cavia weggedaan omdat ik haar niet haar verdere leven alleen door wilde laten gaan. Op zo'n moment moet je je eigen gevoelens gewoon even opzij zetten.

Sorry als hier iets bot van overkomt, zo is het namelijk niet bedoeld. :)
Het is echt niet zo dat ik je je laatste muisje ook nog af wil nemen hoor! Het is maar een aanbod omdat muizen niet alleen horen te leven, als muizen alleen leven kan dat namelijk ten koste gaan van de gezondheid!
Sterkte, heb je haar al begraven? :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:51

Iris82 schreef:
MamboBeach schreef:
Willen jullie TS haar muisje nu af troggelen? :n Echt, niet te geloven wat ik lees hier...

Nou wat een negatieve reactie. Muizen zijn wel groepsdieren hoor.
Het enige wat mensen willen is het beste voor het diertje.

Negatief? Het is toch gewoon zo en ik ben het met de post van Berdien eens! Zou je bij een groter dier moeten doen, dan ik Bokt te klein.
En het beste voor het dier? Mwah, zo'n dier heeft geen jaaaaaaaaaaren meer te gaan dus om nu te opperen dat ze het diertje weg moet geven aan een ander, dat gaat er bij mij niet in...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:56

Helemaal eens met Mambo Beach, en das niet altijd := ;)
Laat ts lekker haar muisje knuffelen, ze kan altijd kijken of haar diertje echt verpieterd en dan is het voor haar ouders ook zichtbaar dat het beter is er een ander bij te zetten. Maar het is nog maar nét geleden dat het muisje dood is gegaan, even rust lijkt me voor iedereen goed.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:01

Pauline schreef:
Laat ts lekker haar muisje knuffelen, ze kan altijd kijken of haar diertje echt verpieterd en dan is het voor haar ouders ook zichtbaar dat het beter is er een ander bij te zetten. Maar het is nog maar nét geleden dat het muisje dood is gegaan, even rust lijkt me voor iedereen goed.

*\o/* *\o/* *\o/* :') :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:25

Vangroepsdieren blijft er altijd ene laatste over. jmmaer maar het is nou eenmaal zo.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:15

Sommige reacties hier vind ik ook een beetje ver gaan...

Lieve TS, kijk het gewoon even aan. Als je muisje het gewoon naar haar zin heeft is er niks aan de hand, en als jullie echt merken dat ze eenzaam word, dan kunnen jullie altijd nog kijken hoe jullie dat dan op kunnen lossen. Alles op zijn tijd.

Meis, heel veel sterkte met je verlies, het maakt niet uit hoe groot of klein, een huisdier kwijtraken is altijd heel naar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:58

Pauline schreef:

Hier ga ik in mee. :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:12

_Hessel_ schreef:
Het is niet zo dat ik haar haar laatste muisje niet gun, maar het is beter voor het dier.
Een muis word dan niet 100 jaar, maar dit muisje kan nog wel minstens 2x zo oud worden als dat ze nu is.
Moet die muis haar halve leven alleen zitten omdat TS haar ouders geen nieuwe muis willen en TS anders haar andere muisje ook nog 'kwijt' zou zijn?
Maar een muis is ook een dier wat nou eenmaal behoeftes heeft, en die vind ik belangrijker dan de gevoelens van een mens.(Hiermee zeg ik niet dat ik niet met je meeleef hoor, ik heb al vaker muisjes verloren door ouderdom en kan er nog steeds niet aan wennen ;( )
Je kiest voor een leven, dan moet je ook bereid zijn daar verantwoording voor te dragen. Die leventjes kiezen namelijk niet voor jou!

Toen 1 van mijn cavia's ingeslapen was en ik geen nieuwe cavia wilde heb ik mijn laatste cavia weggedaan omdat ik haar niet haar verdere leven alleen door wilde laten gaan. Op zo'n moment moet je je eigen gevoelens gewoon even opzij zetten.

Het is echt niet zo dat ik je je laatste muisje ook nog af wil nemen hoor! Het is maar een aanbod omdat muizen niet alleen horen te leven, als muizen alleen leven kan dat namelijk ten koste gaan van de gezondheid!

Dan geef je haar toch een van jouw muisjes? ;)

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:21

maikeltje schreef:
_Hessel_ schreef:

Dan geef je haar toch een van jouw muisjes? ;)

Dan zou ik voor de grap het topic even doorlezen.
Het punt is juist dat ts er geen nieuwe muis bij neemt.
Ik vind het ook een prima aanbod.
Het is vervelend, maar je moet het welzijn van je dier op 1 zetten, en niet je eigen gevoel van maar ik wil hem niet kwijt.
Ik snap natuurlijk dat ts het muisje niet kwijt wil, maar in belang van de muis is dat toch het beste.
Veel sterkte in elk geval :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:30

Misschien moet je zelf even lezen B-)

TS mag er geen muis bij nemen omdat deze al 1,5 jaar is en ze anders straks die nieuwe muis weer over heeft.. Maar die bokker die vindt dat ze haar muis maar moet wegGEVEN en twee nieuwe moet KOPEN die heeft misschien wel een muis van 1 jaar plus zitten. Die kan ze dan toch aan dat meiske geven? TS is 12! Ik was op die leeftijd ontroostbaar geweest als ze mijn overgebleven hamster van me af hadden proberen te troggelen.

Djiezzzz :roll:

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:43

maikeltje; je haalt volgens mij iedereen door elkaar.
Aangezien ik helemaal niet heb gezegt dat ze maar 2 nieuwe moet nemen en de oude af moet staan aan mij.
Ik stelde voor om haar oude muisje over te nemen in mijn damesgroep om met zijn allen lekker oud te worden.
En waarom zou ik 1 van mijn muizen afstaan terwijl ze gewoon hier kunnen blijven?
Daarbij MAG TS geen andere muizen erbij omdat ze denken dat de 'oude' snel komt te overlijden.
Ik zou hem ook best willen kopen hoor, ik heb namelijk nergens gezegt dat ik haar wilde hebben voor niks.

Dus in dit geval zou jij beter moeten lezen;)
Daarbij zijn hamsters solitair, dus een hamster alleen zou geen probleem zijn...

Als jou post trouwens niet tegen mij gericht is neem ik bepaalde dingen terug.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:49

Wat ik vreemd vind van dit topic is dat mensen zich blijkbaar geroepen voelen om te beslissen over het lot van een huisdier van iemand die ze zelf niet eens kennen.

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:51

Telpeva schreef:
Wat ik vreemd vind van dit topic is dat mensen zich blijkbaar geroepen voelen om te beslissen over het lot van een huisdier van iemand die ze zelf niet eens kennen.

TS zei zelf ook dat ze het beste wil voor het diertje, en het beste is de muis in een koppel houden.
Het voorstel was gwn omdat iedereen het beste wilt voor het dier.
Ik beslis helemaal nergens over, het is maar net hoe je iets opvat..

Goh, denk je eens aardig te zijn...

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:45

_Hessel_ schreef:
Telpeva schreef:

TS zei zelf ook dat ze het beste wil voor het diertje, en het beste is de muis in een koppel houden.
Het voorstel was gwn omdat iedereen het beste wilt voor het dier.
Ik beslis helemaal nergens over, het is maar net hoe je iets opvat..

Goh, denk je eens aardig te zijn...

Ik vind t echt een super lief aanbod en ik denk ook dat t beste is voor t muisje.
Het is wel mijn eerste muisje en vind et super moelijk om afscheid te nemen, ik kijk aan als ze heel eenzaam wordt dan is naar groepsgenootjes de beste optie vind ik. Als ik niks merk aan haar blijft ze lekker hier :)
Ze slaapt nu wel de hele tijd en daar maak ik me wel zorgen over.......
Nouja nogmaals bedankt voor je aanbod en ik zal je op de hoogte houden over hoe het gaat :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:53

_Hessel_ schreef:
maikeltje; je haalt volgens mij iedereen door elkaar.
Aangezien ik helemaal niet heb gezegt dat ze maar 2 nieuwe moet nemen en de oude af moet staan aan mij.
Ik stelde voor om haar oude muisje over te nemen in mijn damesgroep om met zijn allen lekker oud te worden.
En waarom zou ik 1 van mijn muizen afstaan terwijl ze gewoon hier kunnen blijven?
Daarbij MAG TS geen andere muizen erbij omdat ze denken dat de 'oude' snel komt te overlijden.
Ik zou hem ook best willen kopen hoor, ik heb namelijk nergens gezegt dat ik haar wilde hebben voor niks.

Dus in dit geval zou jij beter moeten lezen;)
Daarbij zijn hamsters solitair, dus een hamster alleen zou geen probleem zijn...

Als jou post trouwens niet tegen mij gericht is neem ik bepaalde dingen terug.

Dus zou ze er wel een van dezelfde leeftijd bij mogen waarschijnlijk want die gaan ongeveer tegelijk dood. Waarom zou jij er dan geen willen afstaan van rond dezelfde leeftijd aan haar eigenlijk? Het is beter voor haar muisje en zo hoeft zij haar huisdier niet af te staan. Iedereen blij, probleem opgelost ;)
En inderdaad, ik heb geen namen genoemd in mijn post :)
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 29-11-11 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt