Het is niet zo dat ik haar haar laatste muisje niet gun, maar het is beter voor het dier.
Een muis word dan niet 100 jaar, maar dit muisje kan nog wel minstens 2x zo oud worden als dat ze nu is.
Moet die muis haar halve leven alleen zitten omdat TS haar ouders geen nieuwe muis willen en TS anders haar andere muisje ook nog 'kwijt' zou zijn?
Wat jullie nu zeggen komt over als 'het is maar een muis'
Maar een muis is ook een dier wat nou eenmaal behoeftes heeft, en die vind
ik belangrijker dan de gevoelens van een mens.(Hiermee zeg ik niet dat ik niet met je meeleef hoor, ik heb al vaker muisjes verloren door ouderdom en kan er nog steeds niet aan wennen

)
Je kiest voor een leven, dan moet je ook bereid zijn daar verantwoording voor te dragen. Die leventjes kiezen namelijk niet voor jou!
Toen 1 van mijn cavia's ingeslapen was en ik geen nieuwe cavia wilde heb ik mijn laatste cavia weggedaan omdat ik haar niet haar verdere leven alleen door wilde laten gaan. Op zo'n moment moet je je eigen gevoelens gewoon even opzij zetten.
Sorry als hier iets bot van overkomt, zo is het namelijk niet bedoeld.
Het is echt niet zo dat ik je je laatste muisje ook nog af wil nemen hoor! Het is maar een aanbod omdat muizen niet alleen horen te leven, als muizen alleen leven kan dat namelijk ten koste gaan van de gezondheid!
Sterkte, heb je haar al begraven?