Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

annabell8 schreef:Haha,lijkt me heerlijk om die sukkels een schot hagel toe te dienen. Ik heb een groepje een keer onder stroom gezet. Ik zie ze nog staan,ze wilden ons land oversteken,en gingen testen of er stroom op zat. Had ik toevallig net de stekker eruitgehaald. Ik heb gewacht tot ze met hun ene been over het draad stonden,met een gevoelig deel op mijn stroomdraad,toen de stekker er weer in gedaan...haha ik zie het nog voor me...
net zoals dat een slager (die dus koeien etc slacht) ook best lol mag hebben in hun werk. Het moet toch gebeuren en dan is het toch wel fijn dat ze het met een beetje plezier willen doen.lifaya schreef:nou sorry hoor maar vind dat nou niet echt om te lachen...
Jagers mogen van mij best lol hebbennet zoals dat een slager (die dus koeien etc slacht) ook best lol mag hebben in hun werk. Het moet toch gebeuren en dan is het toch wel fijn dat ze het met een beetje plezier willen doen.
en wat betreft de vossen, waren inderdaad stropers, vandaar dus de aanhalingstekens. Jagers met jachtacte zullen het niet in hun bolle hersenen halen om vossen te vergiftigen. Net zoals met lange honden jagen, wat ook verboden is (in NL). Als dit gebeurt zijn het stropers. Je jachtvergunning kan door dit soort zaken volgens mij ingetrokken worden
Winddancer schreef:En bij ons zijn er dus wel jagers(stropers) met jachtakte die zich bezighouden met wanpraktijken,er is net iemand opgepakt,in bezit van jachtakte die roofdieren vergiftigde en fazanten uitzette. Die loopt over een aantal jaren gewoon weer te stropen.lifaya schreef:nou sorry hoor maar vind dat nou niet echt om te lachen...
Jagers mogen van mij best lol hebbennet zoals dat een slager (die dus koeien etc slacht) ook best lol mag hebben in hun werk. Het moet toch gebeuren en dan is het toch wel fijn dat ze het met een beetje plezier willen doen.
en wat betreft de vossen, waren inderdaad stropers, vandaar dus de aanhalingstekens. Jagers met jachtacte zullen het niet in hun bolle hersenen halen om vossen te vergiftigen. Net zoals met lange honden jagen, wat ook verboden is (in NL). Als dit gebeurt zijn het stropers. Je jachtvergunning kan door dit soort zaken volgens mij ingetrokken worden
lifaya schreef:nou sorry hoor maar vind dat nou niet echt om te lachen...
maar van de week zag ik weer die mannen uit het weiland daarachter komen...) lifaya schreef:eigenlijk zouden ze minimaal 5 jaar hun jachtvergunning kwijt moeten zijn, en dan een proeftijd van een jaar ofzo moeten hebben, want het is wel het doden van een dier en dat moet gewoon snel en zo pijnloos mogelijk gebeuren..
Sappos, wat ik van mijn familie heb gehoord is dit inderdaad verboden. Hun hond mag niet eens in het dier bijten, enkel aporteren als het al geschoten is. Zelfs als het dier nog leeft na een raak schot is het de taak van de jager om het dier zo spoedig mogelijk uit zijn lijden te verlossen, dit mag de hond niet doen.
een hond mag gewoon niet achter het wild aangaan. Mijn nicht die heeft een duitse staander, gelukkig nooit problemen mee geweest, luisterd heel goed
zelfs naar mijn gehandicapte broertje die dan een commando als "naast" geeft
lifaya schreef:Als je een teletak op de juiste manier met de juiste reden gebruikt heb ik er absoluut geen problemen meeeen hond mag gewoon niet achter het wild aangaan. Mijn nicht die heeft een duitse staander, gelukkig nooit problemen mee geweest, luisterd heel goed
zelfs naar mijn gehandicapte broertje die dan een commando als "naast" geeft
. Je hebt natuurlijk ook de jonge jachthonden die het moeten leren, of de honden
.