Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Re: Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:03

Ja en dan zou ik nog vervoer moeten regelen, moet toch maar eens werk gaan maken van mijn rijbewijs :o

Anders wordt het ACD voor de eerste keer met het ov :Y)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:21

ik had gsiter al een heel stuk getypt, was t weg.....dus vandaag nog ene poging...

ben net op de zeedijk( waddenzee) geweest, mooie fotos genomen.....plaats straks wel ff...

ik doe met bindi eigenlijk nog niets, maar ik wil weer G&G VZH en dan IPO gaan trainen mocht ze daar geschikt voor zijn.....ik train nu thuis wat appel, en aporteer en speuren.... beetje basis, ze meoten toch eerst wta ouder zijn eer je ze wat kan gaan belasten....is mijn mening....

een meeting zou kunnen.....als t een beetje centraal is.....of als ik toevallig in t midden van nederland zit....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:06

hier zijn ze

zeedijk nw frl
Afbeelding
buitendijks
Afbeelding

Afbeelding
bindi op de dijk
Afbeelding
achter kira aan racen
Afbeelding
ook even mooi staan voor een foto
Afbeelding
vol gas
Afbeelding
bompa was ook mee, voor de foto even jasje uit
Afbeelding
kira en bindi
Afbeelding
mooi koppie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enjoy!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:46

Wat heb jij een mooie hond zeg! <3

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:52

Prachtige foto's zeg! Lekker uitgewaaid dus. Voor de meeting inderdaad graag met wat warmer weer :=

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:50

dit is 500 mtr van mn huis, dus bindi waait elke dag uit.....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:09

leuk een cattle dog topic!
wij hebben een reu van bijna 1 jaar.
zal morgen even een foto plaatsen,zal eerst het topic even doorlezen!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 08:17

Hey knoopje, leuk, nog een cattle-laar! Ben benieuwd naar je hondje! (en jullie wilde verhalen...)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:14

ik meld me ook hier
ik heb een bijna 4 jarige ACD genaamd Mika !!
zal vanavond eens wat ploatjes opzoeken ..
helaas is de mijna alles behalve een werkhond :\ ...ik heb denk ik de verkeerde uit het nest gekozen ..het was sinds dag1 een schijtluis en nadat ze de eerste dag al tegen de stroomdraad aanliep en daardoor ook voor een galoperend paard moest rennen heeft ze echt angst voor alles wat vanachter loopt en gebeurd :+

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:47

Stroomdraad, dat kent Saffie ook al := Ik hoorde een piep en zag toen een rode flits naar de auto lopen. Een halfuur later wildde ze er nog steeds niet uit, arme pup :')

Ook al is ze al 2 jaar, wij zien haar nog steeds als pup 8-)

@Besita en Knoopje: Foto's!!!!!! :):)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:12

Knuck nog geen kennis mee gemaakt, gaat van de zomer komen denk ik, als de paardjes weer in de wei staan. Denk dat hij flink beledigd gaat zijn als hij een opdonder krijgt....hahaha!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:16

ik vond Mika ook niet terug Tosca ..die had zich achter de verwarmingsketel verstopt :(:)
laatst was ze heel enthousiast mee naar de stallen , ik ging paarden binnehalen dus ik doe de stroomdraad boven het hek los hapt ze volmet een mooie salto in de draad :roll: :roll: en janken ..ik had echt pijn in haar plaatst ..nu komt ze dus haast nooit meer mee ..als ze ziet dat ik naar de paarden ga maakt ze rechtsomkeer ..ik beklaag me nog steeds dat ik er geen hondenschool mee heb gedaan ..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:59

Foxy is ook al eens tegen het stroomdraad aangelopen. Een piepje en klaar! Ook hebben de paarden al een aantal keren achter haar aangezeten. Dat deert haar niet, ze gaat graag 'helpen' om voor ze te zorgen. Ik moet vooral opletten als ik een paard corrigeer in haar bijzijn, want dan zal ze wel even meehelpen door in de kogels te bijten.

M'n Haflinger heeft Foxy ooit met haar voorbeen naar achter 'geschept' toen Foxy tussen haar en eten in bleef zitten. Dat deerde Foxy ook niet. Ze is echt een bikkeltje.

Een van onze paarden vertrouw ik echt niet met Foxy (die heeft wel eens gericht met zijn voorbeen naar haar uitgehaald, gelukkig mis), maar ik heb haar inmiddels aardig kunnen leren dat ze voor dat specifieke paard uit moet kijken. Nadat ik een aantal keren wat paniekerig 'Foxy kijk uit' heb geroepen toen Lord eraan kwam, is het kwartje gevallen. Maar toch zou ik wel willen dat ze iets meer respect voor paarden had, ik vind het toch een beetje griezelig.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:51

Ik heb ook zo'n killer pony. Die andere zullen hoogstens hun kont draaien, maar Tosca (mijn NF-pony) gaat achter alles wat kleiner is aan en probeert met haar voorbenen het dier de grond in te trappen. Zo ging Saffie ooit eens achter de groep aan toen die als gekken aan het rondcrossen waren, Tosca draaide zich meteen om en begon achter Saffie aan te lopen. Ik heb haar nog nooit zo hard zien lopen met haar staart tussen haar benen. Dat drijfinstinct heeft ze meteen afgeleerd. ~~}>

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 08:32

Ik moet zeggen dat Knuck het redelijk oppakt met de paarden, hij is al een paar keer meegeweest om te wandelen, Mike was toen wat heet dus stuiterende tinker aan touwtje, dat heeft toch behoorlijk wat indruk gemaakt. Hij wil alleen nog weleens in een neus sneppen die over een boxdeur hangt (gewoon willekeurig...)
En hij snapt niet dat niet elk paard het goed vind als je bijna over z'n hakken loopt. Die van mij kunnen op de een of andere manier ook heel veel van Knuck hebben, mag tussen de benen doorlopen en alles.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 13:59

Topic ligt nogal stilletjes.... Hier weer genoeg grappige dingen meegemaakt met de cattle, alleen heb het niet allemaal onthouden. De mooiste zijn onhandige crashes, de sloot in, over een boom heen willen waarvoor je van tak naar tak moet en dan helverwege met je achterpoten formaatje kangoeroe poot) blijven hangen... Of tegen je eigen voorpoten aanpiesen op hellend vlak, ook heel geliefd.
Hij is nu helemaal de baas zijn hond, het vrouwtje hoef je niet naar te luisteren.... GRRRR! Ach, hij luisterd nog naar iemand.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:17

Heb je nog een recente foto van het broertje van Foxy? Ik zal eens een filmpje van Foxy uploaden.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 20:19

Zal ik binnenkort eens proberen te plaatsen, hij is flink gegroeid de laatste tijd!
Altijd leuk, foto's en filmpjes!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:08

Hier niet veel gekkigheid meegemaakt. We zijn verhuisd dus moet Saffie voorlopig in mijn kamer slapen. Dus net als ik denk te gaan slapen, springt er ineens een rood ding van 20 kilo op mij. :') En natuurlijk moet ze baasje elk uur wakker maken en lekjes geven. :))

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 08:22

Was knuck maar 20 kilo....Dan deden die pootjes een stuk minder zeer als hij met een aanloopje op de "bank" (lees vrouwtje) springt en zich vervolgens met het indringingsvermogen van een tank op zijn favo plekje nestelt.....juist ja, daar tussen de baas en het vrouwtje in, one happy family, en de poes, die moet op schoot. Zucht. Gezellig hoor, zo'n dierentuin in huis, kan alleen geen seconde meer rustig tv kijken.
Foto nog niet gelukt, beeetje druk hier...Sorry!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:31

fanci_mike schreef:
Was knuck maar 20 kilo....Dan deden die pootjes een stuk minder zeer als hij met een aanloopje op de "bank" (lees vrouwtje) springt en zich vervolgens met het indringingsvermogen van een tank op zijn favo plekje nestelt.....juist ja, daar tussen de baas en het vrouwtje in, one happy family, en de poes, die moet op schoot. Zucht. Gezellig hoor, zo'n dierentuin in huis, kan alleen geen seconde meer rustig tv kijken.
Foto nog niet gelukt, beeetje druk hier...Sorry!

Dat zal dan wel iets eigen aan Cattle dogs zijn, want die van ons doet precies hetzelfde. Hoewel wij er allemaal steenvast van overtuigd zijn dat honden niet op de zetel mogen :o :')

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:11

Het is geen bijzonder filmpje, behalve het fanatieke koppie in het begin. Ik probeerde te spelen en filmen tegelijk. Dat valt niet mee.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:18

ACD meeting lijkt me heel leuk!

Met die van mij ook alweer genoeg meegemaakt, trap van een paard (en daarna gewoon weer op een ander paard jagen...) rennen door de bos en dan op het ijs (baasjes hartverzakking geven dus..) crashen, ziek geweest, mijn auto onder kotsen omdat ze wagenziek is..

Laatst bijgewerkt door AniiQue op 06-03-12 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 12:32

Krijg toch lichtelijk de indruk dat menig acd'tje van pokhout gemaakt is... Weer een vermoeden bevestigd! _O-

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:37

Klopt ook wel, eigenzinnige hondjes zijn het!
Maar dat maakt ze zo leuk.
Die van mij is sowieso een gestoorde.

Hoe zal dat uitzien op zon meeting? Allemaal van zon ettertjes bij elkaar haha!