wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:25

Bij mij in de buurt lopen zoveel katten. Ik zou echt niet weten van wie welke kat is en welke kat nou de kat was die die drol heeft neergelegd.
Als mijn buurman 100% zeker weet dat er een drol van mijn kat in zijn tuin ligt ruim ik m met liefde op hoor.
Maar dat mag op een normale manier gevraagd worden en ik ga niet de drollen van de 30 andere katten in de buurt opruimen.
Ik jaag andere katten ook uit m'n tuin. Maar dat is niet eens zozeer voor de poep/plas.
(al moet ik zeggen dat ik het sproeien tegen mijn raam van een ongecastreerde kater hier uit de buurt niet zo'n strak plan vond :+)
En van mij mag iedereen mijn kat ook uit zijn tuin jagen. Gooi er een plens water heen of zeg "boe" en weg is ie. :+

Maanon, weet je zeker dat alleen de kat van jouw buurman in je tuin schijt? Heb je dat vaker gezien? Of gok je daarop omdat je buurman een kat heeft en je die wel eens in de tuin hebt rond zien lopen?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:26

Thirty schreef:
it_is_me schreef:
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je het al met een plantenspuit geprobeerd? Een aantal jaren terug heb ik eens in een huis gewoond, waar ook steeds de katten in de tuin kwamen. Als je de deur niet goed dicht hield, dan liepen ze zelfs zo in huis. Met een plantenspuit kon ik ze toen aardig uit de achtertuin houden. In de voortuin kwamen ze wel, maar durfde toen ook niet voor het oog van de buren daar de katten met een plantenspuit te verjagen.

Ga jij 24 uur per dag buiten zitten met je plantenspuitje?
8)7

Nee hoor, dat was niet nodig. Na een paar flinke voltreffers bleven ze wel weg. ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:26

Nee, de kat van de buren is het. Die zien we hier regelmatig in de tuin zitten, en zodra we buiten zijn is het al te laat en kunnen we de schep weer pakken.. En ja, dat meen ik echt :j

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:29

de zwaluwen bij mij in de schuur schijten ook alles onder. Reuze vervelend, maar ja, wie moet ik de schuld geven? Die zwaluwen zijn van niemand.

Ik snap dat je het vervelend vindt die kattenpoep in de tuin maar ik vind naar het asiel brengen of stront over de schutting gooien erg kinderachtig.

Maanon_

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:30

Waar moet je het dan laten volgens jou?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:31

Miepie77 schreef:
nou wat klinkt hier ikke ikke ikke zeg, waar is je gevoel gebleven, als je nergens last van wilt hebben moet je in een hutje op de hei gaan wonen, je leeft in een gemeenschap en dan zie en hoor je mekaar en dieren maken daar idd ook deel vanuit, lijkt wel of men elkaar steeds minder licht in de ogen gunt, ongelooflijk :n

Iemand anders heeft mij geen overlast te veroorzaken of spullen te vernielen. Is dat zo lastig te begrijpen?
En al helemaal niet op MIJN EIGEN GROND. Ongewenste dieren en mensen hebben daar weg te blijven.
En nee, dat is niet mijn taak om ze daar weg te houden. Een mens die daar niet mag komen is in overtreding, en een baas heeft zijn dier uit mijn tuin te houden.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:32

ik kom zelf ook niet met een betere oplossing dan een emmer water of plantenspuit.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:32

Toad schreef:
de zwaluwen bij mij in de schuur schijten ook alles onder. Reuze vervelend, maar ja, wie moet ik de schuld geven? Die zwaluwen zijn van niemand.

Ik snap dat je het vervelend vindt die kattenpoep in de tuin maar ik vind naar het asiel brengen of stront over de schutting gooien erg kinderachtig.

Inderdaad. En die katten zijn van iemand. Iemand die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:34

Dat maak jij er van Thirty. Zolang mijn kat gewoon legaal buiten mag lopen van de wet ben ik niet in overtreding. En nogmaals, ik wil best mijn kat zijn zooi opruimen. Maar dan moet ik wel 100% weten dat het mijn kat zijn zooi is. En dat schijnt voor de meesten nogal lastig te bewijzen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:38

Ik bedoel meer, dat we allemaal wel last hebben van dieren of andere overlast maar dat zodra we er iemand op kunnen aanspreken dit graag doen, Zijn de mensen die hier klagen over kattenpoep in de tuin ook mensen die klagen over de bladeren van de boom van de buren die in hun tuin vallen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:38

Och, en dat ie overreden, vergiftigd, gestolen, opgesloten kan worden maakt even niet uit?

Volgens mij mag geen enkel dier zonder toezicht los buiten lopen. Hoe dan ook, overlast veroorzaken mag niet.

Kun je als lakse katten'bezitter' welje schouders over ophalen, maar je kan ook gewoon je verantwoordelijkheid nemen. En dat is je dier bij je houden.
Of, zoals al vaker gezegd, mag ik mijn hond bij jou in de tuin uitlaten? Liefst als je lekker zelf in de tuin wilt zitten en geen zin hebt in een strontgeur. Als je dat niet wilt, dat is dan heel jammer.
Jouw kat mag dat immers ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:39

handschoenen aandoen als je in de tuin gaat werken....of een hond nemen,die zijn vaak dol op kattenpoep ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:41

Toad, wij klagen verder nergens over. Wij spreken ook prima de buurman erop aan. De kinderen van onze buren hebben de muziek ook heel hard aangehad, dat wij gewoon mee konden luisteren. En daar hebben wij niet over geklaagd. Dat is ook vanzelf weer over gegaan. De blaadjes van de bomen interesseert ons ook vrij weinig, want dat stinkt niet zo en met blaadjes kun je nog altijd op het gras liggen... ;)

Voor de rest sluit ik me bij Thirty aan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:46

Toad schreef:
Ik bedoel meer, dat we allemaal wel last hebben van dieren of andere overlast maar dat zodra we er iemand op kunnen aanspreken dit graag doen, Zijn de mensen die hier klagen over kattenpoep in de tuin ook mensen die klagen over de bladeren van de boom van de buren die in hun tuin vallen?

Er is een verschil tussen de natuur (bladeren en zwaluwen) en katteneigenaren die weigeren om hun verantwoordelijkheid te nemen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:47

Ja, en als je pas echt een zeikerd wilt zijn, kun je ook aan die blaadjes wat doen ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:07

Ik blijf me toch verbazen hoe kortzichtig eigenaren zijn van katten. Maar ohwee als ik straks een dooje kat langs moet komen brengen omdat mijn hond dat dier gegrepen heeft IN MIJN EIGEN TUIN. Dan moet ik zeker mijn hond opvoeden.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 11-10-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:09

Een hond kopen ?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:12

sevke schreef:
Een hond kopen ?

Weet je wel wat een hond kost op jaarbasis? Alleen om die kat uit de tuin te houden? Mensen die helemaal geen verstand hebben van honden, er wrsch helemaal geen tijd voor hebben?
Ben je helemaal betoeterd? :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:12

dat zou pas een oplossing zijn sevke! Laten we allemaal een hond aanschaffen als we last hebben van kattenoverlast. En maar wel klagen dat mensen impulsief een hond kopen!
Dat lost het probleem pas op zeg! Sorry hoor, maar dat is natuurlijk echt de allerdomste tip die je kan geven...

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:14

secricible schreef:
dat zou pas een oplossing zijn sevke! Laten we allemaal een hond aanschaffen als we last hebben van kattenoverlast. En maar wel klagen dat mensen impulsief een hond kopen!
Dat lost het probleem pas op zeg! Sorry hoor, maar dat is natuurlijk echt de allerdomste tip die je kan geven...

Inderdaad wat een domme tip, dan zou de hond 24/ buiten moeten zijn om de tuin te bewaken of wat?
Hahaha hilarisch!!!!
Laatst bijgewerkt door liekevb op 11-10-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:15

Hmm.. komt me bekend voor helaas.
Ik heb wel eens iets gehoord over koffiedrap? Gaat bij de katten tussen de tenen zitten en vinden ze niet fijn. Heb het echter nog nooit geprobeerd.
Wij hebben een flinke Duitse Herder lopen, dat wil ook nog wel eens helpen.. Wist niet dat katten zo hard konden sprinten :o :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:17

ja, zeg, het was een GRAPTJEUH !! :Y)
Ik fok zelf honden, en ik geef ze zeker niet zomaar met iedereen mee. Maar ik zag de titel van het topic en dat schoot door mijn hoofd.
Ik heb trouwens zelf 4 honden en 6 katten en die katten schijten ook in de tuin, maar graven het netjes onder, dit in tegenstelling tot de honden, helaas ;(

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:18

Ik weet de oplossing: Als iedereen die een kat heeft deze gewoon binnenhoudt.
en als die naar buiten gaat, doe je de kat een halsband om die stroom geeft als die zijn EIGEN terrein af wilt gaan.
En als je dan toch echt een rondje met je kat wilt gaan lopen doe je hem gewoon aan de lijn (net als een hond)

Als iedereen dat gewoon zou doen, (wat eigenlijk heel logisch is) dan zou er ook niemand klagen.
en dan zouden wij katten"haters" ook geen "actie" hoeven te ondernemen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:25

Wat een geweldige tip liekevb... not. Echt niet dat mijn katten überhaupt een halsband om krijgen en er wordt zeker géén stroom gebruikt. Zeg dan gewoon: zorg dat ie op eigen grond blijft.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:27

@ Lievevb
Het 'mooie' van katten is dat het vooral buitendieren zijn.. daarom schaffen mensen ze ook zo makkelijk aan volgens mij. Mijn buren hebben er ook 4. Haar man is allergisch dus die beesten lopen ook 24/7 buiten en komen alleen thuis om te eten. Voor de rest van de tijd zitten ze meestal in onze tuin (en dan m.n bij onze vijver)..
Laatst bijgewerkt door Tafje op 11-10-11 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt