Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Re: Honden scheuren hond aan stukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:33

@lifaya: valt ie ook niet onder!

Macs

cinn87 schreef:
Volgens mij kan je een hond niet met een mens vergelijken O:)

Nee dat snap ik... maar de reactie is hetzelfde.

One_Love

Geen enkel dier is betrouwbaar en altijd lief en schattig, dat vergeten mensen vaak maar dan nog ging dit te ver. Gelukkig woont TS in een makkelijke gemeente ( als het klopt wat er in haar profiel staat). En mensen leer het nou eens! RAD wet bestaat niet meer en hond agressie is totaal anders als mens agressie!

Wat miepie zegt klopt helemaal!

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:34

One_Love schreef:
Nietje: daar heb je gelijk in. Daarom zei ik ook: ik was er niet bij anders had ik er meer over kunnen zeggen en idd niet elke hond druipt af maar zoals TS het beschreef zijn ze direct voor de kill gegaan en dat is niet normaal.

Rommulus: Dat klopt maar in onze maatschappij mag dat instinct eigenlijk niet meer omhoog komen. Simpelweg omdat wij allemaal niet willen dat onze hond/kat/paard/cavia door een ander word aangevallen daarom is het meer noodzaak geworden om te zorgen dat je hond dat instinct onderdrukt en zich altijd laat leiden door de eigenaar.

Direct voor de kill gaan is inderdaad not done. Daar ben ik het met je eens.

Wilawander

Het blijven dieren, als ik met mijn 3 duitsers ga lopen en er zou een hond zo op één van die van mij klappen dan kan ik je ook verzekeren dat ze voor elkaar door het vuur gaan.

Rennie89

Dat schreef TS, ik heb alleen haar berichten gelezen, het kan dus zijn dat ze is tegengesproken, dan heb ik dat gemist :P Maar omdat de TS 4 Cane Corso's heeft en ik altijd al dacht dat deze lobbusen niet onder de pitbullwet zouden vallen maar zij vertelde dat de agent zei dat de honden wel onder de pitbullwet vielen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:35

Wow wat gaat dit topic snel!!

TS; ik volg het niet meer, wat zijn je 'vorderingen'?
Ik kan het er niet uithalen...

_San87_

lifaya schreef:
jeetje wat een heftig verhaal zeg... poeh... Ik wist niet dat Cane Corso's onder de pitbullwet vielen, zijn over het algemeen echte gezinshonden en hebben weinig problemen met andere honden. Vriendin van mij heeft er ook 1 en die heet Hummel, doet haar naam eer aan :+ Ik hoop in elk geval dat de andere hond nog leeft en dat de eigenaar er van geleerd heeft dat als je je hond niet onder appel hebt je hem gewoon niet los moet laten

Komt door het uiterlijk :). Alles wat voor een pitbull aangezien kan worden, is een pitbull :'). Slaat nergens op, maar ja, zo gaat dat.

JuliaMaria schreef:
Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..

Vind het nogal wat hoor.... :n

Honden hebben een instinct. Dat instinct zorgt voor gedragingen en reacties op gedragingen. Dat fok je er niet uit.

Als dat zou kunnen, had Cesar Millan geen werk meer.

cinn87 schreef:
@lifaya: valt ie ook niet onder!

Jawel, pitbull achtigen, dus alles wat op een pitbull of stafford of mastino of wat dan ook lijkt :). Ik weet het zeker, o.a. een cane en een Am. Bull die ik via een organisatie ken, zijn daarom ingeslapen :).

LiesxAnne

@Lifaya: gekke agent :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:36

passieAppel schreef:

Dan klik je op: de topicstarter.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:36

ik ben het met one_love en iris eens, dit kan nog wel eens hele nare gevolgen hebben voor je honden en jouzelf. een hond die aan stukken wordt verscheurd kan je niet zomaar achterlaten, je heb als burger wel enige verplichting. daarnaast hadden jou honden nooit maar dan ook nooit dit gedrag zo extreem mogen vertonen en zal de aid bepalen wat er met ze gaat gebeuren. zulke honden dienen gemuilkorft te worden

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:37

lifaya schreef:
Dat schreef TS, ik heb alleen haar berichten gelezen, het kan dus zijn dat ze is tegengesproken, dan heb ik dat gemist :P Maar omdat de TS 4 Cane Corso's heeft en ik altijd al dacht dat deze lobbusen niet onder de pitbullwet zouden vallen maar zij vertelde dat de agent zei dat de honden wel onder de pitbullwet vielen :+

Pittbul wet bestaat gelukkig al heel lang niet meer. Wel een andere regeling die per gemeente anders is om agressieve dieren te "voorkomen" en onder controle te houden, dat heeft in theorie niks meer met ras te maken maar in de praktijk wordt daar helaas wel vaak naar gekeken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:37

die RAD wetgeving is sowieso al (gelukkig) afgeschaft :+
hoe kun je cane corso's nou voor pitbulls aanzien :') ookal hebben ze beide een brede kop, ze verschillen zo erg :')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:38

Yamcha schreef:
JuliaMaria schreef:
Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..

Vind het nogal wat hoor.... :n

Dan moet je een Fur Real Animal kopen. Kost wel wat bij Intertoys en Bart Smit, maar wel 100% veilig.

Je hebt onveilig in de zin van een beest wat een keer een knauw geeft, en een beest wat een ander wezen in stukken scheurt.
Nogal een verschil. ;)

LiesxAnne

@-san87-: heb al een stukje terug neergezet welke eronder vallen dus ga het eigenlijk niet meer herhalen ;)

Er zijn 5 rassen die er zoiezo onder vallen! en daar zit de cane corsa niet bij.

One_Love

_blue_ schreef:
ik ben het met one_love en iris eens, dit kan nog wel eens hele nare gevolgen hebben voor je honden en jouzelf. een hond die aan stukken wordt verscheurd kan je niet zomaar achterlaten, je heb als burger wel enige verplichting. daarnaast hadden jou honden nooit maar dan ook nooit dit gedrag zo extreem mogen vertonen en zal de aid bepalen wat er met ze gaat gebeuren. zulke honden dienen gemuilkorft te worden

Gemeente zou TS ook kunnen verplichten om de dieren altijd met muilkorf uit te laten. Zo'n verplichting heb ik ook met 1 van mijn honden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:39

One_Love schreef:
lifaya schreef:

Pittbul wet bestaat gelukkig al heel lang niet meer. Wel een andere regeling die per gemeente anders is om agressieve dieren te "voorkomen" en onder controle te houden, dat heeft in theorie niks meer met ras te maken maar in de praktijk wordt daar helaas wel vaak naar gekeken.

dat laatste heb ik inderdaad al begrepen, blijf het jammer vinden... was ook echt blij dat die RAD afgeschaft werd, het was gewoon discriminatie van een ras(type)

Jiskaa

Iedereen heeft natuurlijk wel makkelijk praten zo achter het schermpje. We waren er niet bij, en zullen dus nooit helemaal goed kunnen oordelen over de situatie.

En de TS was in paniek, ook in een mens zit vluchtgedrag. Of het 'netjes' is, is een tweede.

One_Love

cinn87 schreef:
@-san87-: heb al een stukje terug neergezet welke eronder vallen dus ga het eigenlijk niet meer herhalen ;)

Er zijn 5 rassen die er zoiezo onder vallen! en daar zit de cane corsa niet bij.

Ik wil het eigenlijk ook niet herhalen maar de RAD wet BESTAAT AL HEEL LANG NIET MEER! VOLGENS MIJ SINDS JUNI 2008 NIET MEER!

Macs

Maakt het nog uit dan of de cane corso in de RAD viel? Die bestaat toch nie meer...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:40

ad0rey0u schreef:
Iedereen heeft natuurlijk wel makkelijk praten zo achter het schermpje. We waren er niet bij, en zullen dus nooit helemaal goed kunnen oordelen over de situatie.

En de TS was in paniek, ook in een mens zit vluchtgedrag. Of het 'netjes' is, is een tweede.

eens :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:41

Gloeiende... Nathalie! Wat ongelooflijk schrikken %) Sterkte hiermee meis...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:41

saskiakefie schreef:
passieAppel schreef:

Dan klik je op: de topicstarter.

Dankje ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:42

dat weten we "DAT IE NIET MEER BESTAAT "
we hebben het over de rassen die eronder vielen toen ie nog wel bestond.
en dat het raar is dat een agent tegen haar zegt dat ie daar onder valt.

Dus de agent is schuldig :+ die haalt een wet omhoog die niet meer bestaat haha...
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 09-10-11 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:42

TS heeft vier honden van het haar bekende ras. (zie profiel en ga maar googelen op het ras)
Het zijn van oorsprong italiaanse waakhonden.
Het enige wat die honden gedaan hebben is de baas verdedigen, en dat kan soms heel ver gaan.

Levensgevaarlijk om zulke honden te houden, de ras vereniging houdt zich op de vlakte maar geeft wel een waarschuwing af die je tussen de regels door kan lezen.

Uitlaten doet ze twee bij twee, ze durft geen eens met vier honden naar buiten te gaan.

De honden kunnen er niks aan doen, zit in het karakter.
De eigenaar kan er heel veel aan doen, waarom zoveel van die honden houden ??

En als er weer getemd wordt omdat ik niet lief meepraat ??
De waarheid moet ook gezegd kunnen worden.