Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
One_Love schreef:Nietje: daar heb je gelijk in. Daarom zei ik ook: ik was er niet bij anders had ik er meer over kunnen zeggen en idd niet elke hond druipt af maar zoals TS het beschreef zijn ze direct voor de kill gegaan en dat is niet normaal.
Rommulus: Dat klopt maar in onze maatschappij mag dat instinct eigenlijk niet meer omhoog komen. Simpelweg omdat wij allemaal niet willen dat onze hond/kat/paard/cavia door een ander word aangevallen daarom is het meer noodzaak geworden om te zorgen dat je hond dat instinct onderdrukt en zich altijd laat leiden door de eigenaar.
Maar omdat de TS 4 Cane Corso's heeft en ik altijd al dacht dat deze lobbusen niet onder de pitbullwet zouden vallen maar zij vertelde dat de agent zei dat de honden wel onder de pitbullwet vielen
lifaya schreef:jeetje wat een heftig verhaal zeg... poeh... Ik wist niet dat Cane Corso's onder de pitbullwet vielen, zijn over het algemeen echte gezinshonden en hebben weinig problemen met andere honden. Vriendin van mij heeft er ook 1 en die heet Hummel, doet haar naam eer aanIk hoop in elk geval dat de andere hond nog leeft en dat de eigenaar er van geleerd heeft dat als je je hond niet onder appel hebt je hem gewoon niet los moet laten
. Alles wat voor een pitbull aangezien kan worden, is een pitbull
. Slaat nergens op, maar ja, zo gaat dat.JuliaMaria schreef:Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..
Vind het nogal wat hoor....
cinn87 schreef:@lifaya: valt ie ook niet onder!
. Ik weet het zeker, o.a. een cane en een Am. Bull die ik via een organisatie ken, zijn daarom ingeslapen
. lifaya schreef:Dat schreef TS, ik heb alleen haar berichten gelezen, het kan dus zijn dat ze is tegengesproken, dan heb ik dat gemistMaar omdat de TS 4 Cane Corso's heeft en ik altijd al dacht dat deze lobbusen niet onder de pitbullwet zouden vallen maar zij vertelde dat de agent zei dat de honden wel onder de pitbullwet vielen
Yamcha schreef:JuliaMaria schreef:Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..
Vind het nogal wat hoor....
Dan moet je een Fur Real Animal kopen. Kost wel wat bij Intertoys en Bart Smit, maar wel 100% veilig.
_blue_ schreef:ik ben het met one_love en iris eens, dit kan nog wel eens hele nare gevolgen hebben voor je honden en jouzelf. een hond die aan stukken wordt verscheurd kan je niet zomaar achterlaten, je heb als burger wel enige verplichting. daarnaast hadden jou honden nooit maar dan ook nooit dit gedrag zo extreem mogen vertonen en zal de aid bepalen wat er met ze gaat gebeuren. zulke honden dienen gemuilkorft te worden
One_Love schreef:lifaya schreef:Dat schreef TS, ik heb alleen haar berichten gelezen, het kan dus zijn dat ze is tegengesproken, dan heb ik dat gemistMaar omdat de TS 4 Cane Corso's heeft en ik altijd al dacht dat deze lobbusen niet onder de pitbullwet zouden vallen maar zij vertelde dat de agent zei dat de honden wel onder de pitbullwet vielen
Pittbul wet bestaat gelukkig al heel lang niet meer. Wel een andere regeling die per gemeente anders is om agressieve dieren te "voorkomen" en onder controle te houden, dat heeft in theorie niks meer met ras te maken maar in de praktijk wordt daar helaas wel vaak naar gekeken.
cinn87 schreef:@-san87-: heb al een stukje terug neergezet welke eronder vallen dus ga het eigenlijk niet meer herhalen![]()
Er zijn 5 rassen die er zoiezo onder vallen! en daar zit de cane corsa niet bij.

die haalt een wet omhoog die niet meer bestaat haha...