Hond uit het asiel, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Hond uit het asiel, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:00

Gelukkig dat ze hem toch nog ergens gespot hebben Mirka, ik duim heel erg hard voor je dat hij alssnog snel terecht komt !

Olleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:12

Fifteen schreef:
Leuk, wij hebben net contact gehad met Poor Animal en gaan zaterdag voor deze hond kijken :)

http://dieren.marktplaats.nl/honden-chi ... ind=2&fs=1

Een hond van Stichting Poor Animal, eens maar nooit meer.
Enige jaren geleden daar een boxer teefje opgehaald. Een schat van een hond maar ik had het idee dat ze net van haar pups af was (ze kwam van een belgisch fokstation) of dat ze schijnzwanger was.
Op dus naar mijn dierenarts voor entingen en afspraak sterrielisatie. Helaas moest ik daar nog maar even mee wachten tot ze BEVALLEN was! 1 maand nadat ik haar bij stichting poor animal opgehaald had is ze bevallen .

Voor mijn boxer heb ik 3 yorkshire's uit het asiel gehad. Allemaal overleden op hoog bejaarde leeftijd. Nu heb ik mijn boxertje (met 1 van haar kindjes) en een kruising terriertje.
Stuk voor stuk geweldige hondjes.
Laatst bijgewerkt door Olleke2 op 10-11-11 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:25

He bah, naar verhaal :j
Gelukkig is onze Simba wel gezond, en is hij een reu waardoor hij niet zwanger kan zijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:47

Mirka, heb je al wat gehoord over Chiro?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:24

Hijs gisternacht helaas overreden en overleden..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:00

Wat erg Mirka. ;(
Juist dat het tussen jullie nu zo goed ging.
Je vriend zal zich ook wel erg schuldig voelen zeker?
Veel sterkte samen :(:)

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:49

Ik heb in September een 6 en half jarige hond gehaald uit het asiel. Ik zag hem en hij mij en beide waren gelijk verkocht. Ben 3 keer nog terug geweest en de laatste keer heb ik hem meegenomen.
Kreeg wel een handleiding mee. Hij zou agressief zijn en erg gevoelig met voer.

Heb hem inmiddels een paar maanden en het gaat super. Hij is een grote knuffelbeer. Loopt netjes aan de riem. Hij is niet agressief maar kan dominant zijn naar andere honden.

Het leuke komt nog. Hij blijkt dezelfde bloedlijnen te hebben als de argentijnen die ik had. De fokker ken ik en weet inmiddels zijn officiele naam.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:02

Oooh Mirka dat meen je niet :(:)

Heeel veel sterkte !

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:58

Jeetje..ben er stil van..Sterkte!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:43

Fifteen schreef:
He bah, naar verhaal :j
Gelukkig is onze Simba wel gezond, en is hij een reu waardoor hij niet zwanger kan zijn.

Ook hier geen goede ervaringen met stichting poor animal :n.
Ze hebben trouwens ook een tijd geleden onderzoek gedaan omdat er erg veel negatieve berichten vanaf kwamen, waaruit bleek dat ze met hun eigen honden fokken, en deze dan als warme broodjes verkopen als zogenaamde 'poor animals' uit het buitenland, terwijl deze hondjes dus gewoon in Nederland, bij familie Kroon zelf waren geboren :7 en maar geld vangen...

Een van mijn honden komt daar ook vandaan. Ze zou absoluut met katten kunnen, want dat was geprobeerd. Toen we daar eenmaal waren, hebben we het nog een keer nagevraagt (nadat we het aan de telefoon ook pas 10 keer hadden gevraagd :(:) ), en 'verwachten ze geen problemen', maar 'ze wisten het niet zeker', want 'ze was nog nooit getest'.
Eenmaal thuis dook ze direct op de kat, die gelukkig van zich af mepte, en is het uiteindelijk nog goed gekomen met haar.. maar pfoe! Ook had ze een mamatumor, waar ze niks vanaf wisten.... terwijl ze net een week haar pups hadden afgespeent. Neem aan dat je dan regelmatig de tepels controleerd op melkgift..

Een ander hondje hier in de buurt komt daar ook vandaan.. ze zou gecastreerd zijn. Twee weken later begon madam bloed te druppen. Onderzoeken gedaan voor blaasonsteking, kwam niks aan. Wel was haar vulva plots flink gezwollen... Ze was gewoon hartstikke loops!!!!!!! Poor animal heeft aangeboden haar als nog te castreren, wat gedaan is. Alleen liep ze enkele weken later met enorme zwellingen en abcessen omdat de castratiewond onstoken was....
Nee, ik haal daar echt geen hond meer vandaan en zal het ook niemand adviseren. Er zijn zat leuke hondjes, ik ben bij hun veel te bang dat het gewoon een eigen fok is.

Daarnaast is de leefsituatie voor de honden daar niet gezond, helemaal binnen niet. Mijn hond zou zich nogal afzonderen omdat ze niet van drukte hield... Nou, ik snapte haar direct toen we daar binnen kwamen.Veel te veel honden bij elkaar, waar een hoop gegrom en geknauw onderling was.
Nu vraag ik me achteraf trouwens af of ze zich afzonderde omdat ze het te druk vond, of dat ze gewoon naar buiten is gezet omdat ze niet hond sociaal blijkt te zijn... Dus nee, ik adviseer je zeker geen hond daar vandaan :n

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:59

Er zijn hier geen asiels, maar drie van onze vier honden zouden zijn ingeslapen als wij ze niet genomen hadden. Mijn vrouw is dierenarts, daarom komen we sneller in contact met zulke gevallen.
Nieuwste is "Gláma", een getalenteerde border collie teef. We hebben haar sinds afgelopen zomer, toen een jaar oud. Volop in schapenhond training.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:43

Wij hebben hier ook een hondje uit het asiel. Wij hebben haar nu ruim een jaar en zij zat daar maanden zonder dat er ooit iemand bij haar is komen kijken. Ze was erg agressief naar mensen (pure angst) en honden. Nu woont ze hier samen met onze staff, laat ze vrijwel iedere mens toe en sommige honden. Ik raad je zeker aan een hond uit het asiel te nemen. Het zijn, zolang je zelf een duidelijke baas bent, echt wereldhonden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:36

Mirka, zoals ik je al per PB antwoordde hebben wij onze Simba ondertussen al wel bij Poor Animal vandaan.
In tegenstelling tot jou verhaal is Simba 'gelukkig ' wel gezond...

Daarnaast is hij ook zoals zei hem hebben voorgesteld...

De leef situatie daar is inderdaad ook niet over om naar huis te schrijven, al moet ik zeggen dat ze op het moment dat wij daar waren wel voldoende eten drinken en speeltjes hadden het was ook aardig rustig op dat moment...

Toen wij Simba zijn foto tegen kwamen hebben wij ons wel nog goed voorbereid over het hoe of wat van de stichting.... We hebben ook een uurtje met de hond door gebracht om te kijken hoe hij zich gedroeg en hoe hij overal op reageerd alsoverens we hem mee nemen. We waren dan ook enigzins voorbereid voor we daar binnenstapte...Maar het is inderdaad niet helemaal 'lekker' daar...
ondanks alle voors en tegen die alle mensen opnoemen ben ik nog wel steeds van mening dat wanneer je een dier uit het asiel haalt je dit doet om het leven van een dier te verbeteren imo maakt het dan niet uit vanuit welke stichting je de hond haald als het dier er maar beter van wordt. De reden dat wij bij Poor Animal uit kwamen is omdat we in de omgeving nergens een hond konden vinden waarvan wij dachten dit is hem, in onze directe omgeving zaten op dat moment alleen 'oudere' dieren en echt grote honden wat wij op dit moment niet wilde of konden gebruiken in onze woonomgeving. Het jammer is inderdaad alleen dat je door een hond daar vandaan te halen de 'verkoper' aanmoedigd om meer honden uit het buitenland te halen. Al ben ik van mening dat deze mevrouw dat toch wel blijft doen......

Wat anders, het paspoort wat jij bij jou hond kreeg, stonden hierin de entingen met een stempel van de betreffende dierenarts en de controles voor export naar een ander land? Dit was namelijk bij ons wel het geval?

Onze Simba is gisteren gecastereerd, en is op het moment vooral heel boos op mijn partner. Hij is de boosdoener gezien hij hem weg heeft gebracht... := de arme hond weet niet wat hem is over komen :(:)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:04

mirka1994 schreef:
Hijs gisternacht helaas overreden en overleden..

Wat erg, alsnog veel sterkte toegewenst...

Zelf heb ik na het openen van dit topic nauwelijks meer gereageerd, maar het is wel super om alle verhalen te lezen! De verzorging van onze Xerox slokt veel tijd op, met name vanwege de gezondheidsproblemen waar we telkens tegenaan lopen. Inmiddels zijn we al heel wat middeltjes en ideeën verder. We hebben zojuist de knoop doorgehakt en een voorraad Smuldier gehaald: hij gaat van de medicatie en de brokken af en óp vlees, in de hoop dat dat wel het wondermiddel zal zijn voor zijn kwaaltjes.

Deze foto is van 3 weken geleden, al beter dan toen hij uit het asiel kwam, maar inmiddels ziet hij er al iets gespierder uit:

Afbeelding

Verder is het echt een superhond, aanhankelijk, ongelooflijk gehoorzaam, knuffelig, enthousiast... Een wereldhond!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:28

Blijf het een ontzettende leuke hond vinden!

Simba voelt zich inmiddels helemaal thuis en is echt opgebloeid !
Vanmiddag hadden we hem mee naar de heide en heeft hij zijn eerste levende prooi gevangen, kwam hem heel braaf aan mij laten zien := was een klein spitsmuisje bah :+ !

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:21

Fifteen schreef:
Mirka, zoals ik je al per PB antwoordde hebben wij onze Simba ondertussen al wel bij Poor Animal vandaan.
In tegenstelling tot jou verhaal is Simba 'gelukkig ' wel gezond...

Daarnaast is hij ook zoals zei hem hebben voorgesteld...

De leef situatie daar is inderdaad ook niet over om naar huis te schrijven, al moet ik zeggen dat ze op het moment dat wij daar waren wel voldoende eten drinken en speeltjes hadden het was ook aardig rustig op dat moment...

Toen wij Simba zijn foto tegen kwamen hebben wij ons wel nog goed voorbereid over het hoe of wat van de stichting.... We hebben ook een uurtje met de hond door gebracht om te kijken hoe hij zich gedroeg en hoe hij overal op reageerd alsoverens we hem mee nemen. We waren dan ook enigzins voorbereid voor we daar binnenstapte...Maar het is inderdaad niet helemaal 'lekker' daar...
ondanks alle voors en tegen die alle mensen opnoemen ben ik nog wel steeds van mening dat wanneer je een dier uit het asiel haalt je dit doet om het leven van een dier te verbeteren imo maakt het dan niet uit vanuit welke stichting je de hond haald als het dier er maar beter van wordt. De reden dat wij bij Poor Animal uit kwamen is omdat we in de omgeving nergens een hond konden vinden waarvan wij dachten dit is hem, in onze directe omgeving zaten op dat moment alleen 'oudere' dieren en echt grote honden wat wij op dit moment niet wilde of konden gebruiken in onze woonomgeving. Het jammer is inderdaad alleen dat je door een hond daar vandaan te halen de 'verkoper' aanmoedigd om meer honden uit het buitenland te halen. Al ben ik van mening dat deze mevrouw dat toch wel blijft doen......

Wat anders, het paspoort wat jij bij jou hond kreeg, stonden hierin de entingen met een stempel van de betreffende dierenarts en de controles voor export naar een ander land? Dit was namelijk bij ons wel het geval?

Onze Simba is gisteren gecastereerd, en is op het moment vooral heel boos op mijn partner. Hij is de boosdoener gezien hij hem weg heeft gebracht... := de arme hond weet niet wat hem is over komen :(:)

Ik denk dat je iemand anders bedoelt want ik heb geen idee waar het over gaat ;)

Bedankt voor julie reacties trouwens. Ik zit ook op een hondenforum en daar had ik ook al meer dan 300! berichtjes van mensen die ik helemaal niet ken. Dat biedt toch wel steun. Al hadden we hem maar een maandje het doet toch zeer als een honden leven op zon zinloze manier ontnomen wordt...

Ik heb dus veel gepraat met mensen en heb besloten me in te zetten voor de asielhonden in het buitenland. Ik wil zoiezo in de toekomst gastgezin worden heb ik aan de vrouw van de stichting doorgegeven. Zij heeft al aangeboden een nieuwe hond voor ons te zoeken wanneer we er aan toe zijn. En nu zijn we aan het bedenken hoe vanuit hier kan helpen. Ik ga de honden hier in Nederland op de websites zetten. Heb ik toch het gevoel dat ik iets kan doen.

Fijn dat het met julie honden goed gaat, zo hoort het ook :-)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:23

Bedoelde uiteraard Nikki sorry :o

Mirka, fijn dat je nog veel steun heb gekregen van andere mensen !
En wat een ontzettend leuk idee dat gast gezin, dat is neem ik aan dat je honden een huisje geeft tot er een geschikt baasje is gevonden?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:15

Klopt!

Maar ik ga eerst met mijn vriend eind december naar spanje! Naar de vrouw die Chiro (en vele andere honden) heeft opgevangen in het asiel en ervoor heeft gezorgd dat hij en vele anderen naar Nederland konden komen. Ik ben een inzameling begonnen met spullen die we mee kunnen nemen die kant op voor de honden daar. We nemen ook aan aantal reiskennels mee die de stichting nog hier in Nederland heeft staan. Als er hier ook nog mensen zijn die willen helpen door middel van het doneren alle beetjes helpen! Denk maar aan manden, kleedjes, speeltjes of misschien zelfs oude kleren die je niet meer aandoet, waar honden mee kunnen spelen. Alles is welkom! :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:27

Super initiatief +:)+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:41

kwam onlangs een buitenlands hondje tegen (aldus mensen uit buitenland afkomstig) maar was neit gechipt en kwam van Poor Animal af. Vond dat heel apart. Alle buiten landers moeten toch gechipt worden voordat ze in NL komen? (was pup) dat ze zelf fokken klopt idd staat vaak genoeg op MP.
En sorry er kunnen nog zoveel honden en zoveel leuke honden in een opvang zitten maar als een opvang zelf fokt dan ga i kdaar geen hond nemen. Ken ook een asiel waar gefokt wordt en daar blijf ik weg. Een pup uit een opvang geen probleem maar wel als ze de pup zelf gefokt hebben. Snap niet dat een opvang dat kan nog kan doen