Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 16:25

bosmonster schreef:
Natuurlijk wel met stoere camouflageprint _O-

Natuurlijk, dát is hond hond laten zijn ;)

Twee hints:
1. doe een belletje aan de halsband want zíen in het bos???
2. ook niet met tig belletjes mee bosmonsteren in het jachtseizoen; beter dayglo oranje (is dat een mooie smoes om een tweede te kopen of wat :D )

Veel plezier met bosmonsteren *\o/*

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:34

xx_Horsiex schreef:
HC, heb jij nog een doel met dit topic

Huertecilla schreef:
Ja

Leg dan uit wat je doel is met dit topic, snap het niet en begon te denken dat je doel was mensen in een hokje te stoppen die mensen in een hokje stoppen omdat ze hun Chihuahua met een lap stof en een paar plastiek voelsprieten laten transformeren tot lieveheersbeest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 16:48

Jis_ schreef:
Leg dan uit wat je doel is met dit topic,

Al gedaan.
Daarna nog herhaald in andere woorden zelfs.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 17:08

Dit is breed geaccepteerd:

http://www.doggiesolutions.co.uk/images ... lge-01.jpg

Dit is een stap slimmer:

http://www.spottiedottie.co.uk/ekmps/sh ... 5363-p.jpg

Dit is reflecterend op in vogue wax-jas:

http://www.4pets-store.co.uk/sm_images/ ... 5BLK_0.jpg

Dit is in Burberry:

http://www.dog-e-lites-safety-fashion.c ... d-choc.jpg

Dit in als-smoking:

http://static.upillar.com/pictures/reso ... 1296862456

Wat maakt het de hónd uit?
Juist; niets!
Ook een Armani tuxedo niet.

Zoals Yamcha terecht opmerkt kiest die hond grif voor een Armani pak boven alleen thuis zitten.
Laat je hond inderdaad hond zijn. +:)+
Op fundamenteel gebied. Zie de vijf vrijheden :list: en vooral punt 4. :)*

:r over die tuxedo is een ménsenprobleem.
Een compromis met de vrijheden is een hondenprobleem.
Het probleem is inderdaad dat de mens de hond geen hond laat zijn. Die tuxedo is daarbij het probleem niet :)*

xBVN

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:13

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:54

Huertecilla schreef:
Paard kan geen paard zijn, hond geen hond mbt fundamentele behoeftes van die diersoorten.
De verontwaardiging over de tuxedo is dan :?
Stap daar eens voorbíj dus en kijk naar de fundamentele vrijheden van de hond :)*

Oké, hier wil ik graag op inhaken.
Voor mijn paard zal ik ook geen tuxedo kopen en ik dacht dat het over honden ging. Persoonlijk vind ik de vergelijking honden en paarden niet opgaan. En nee, ik heb ook geen "setjes" voor mijn paard en ze staat hele dagen op het weiland, zonder deken.

Jij vraagt in je OP: "Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar..."
Ik heb daar op geantwoord dat ik nooit kleding zou kopen voor mijn hond (aangezien je dat als voorbeeld geeft), maar "Wat ik wèl voor mijn hond had willen kopen is een huis aan het bos waar ze los mag, met een hele grote tuin en nog een paar honden erbij." Volgens mij ongeveer wat jij bedoelt met "de fundamentele vrijheden van de hond", toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:41

Agossie schreef:
"Wat ik wèl voor mijn hond had willen kopen is een huis aan het bos waar ze los mag, met een hele grote tuin en nog een paar honden erbij." Volgens mij ongeveer wat jij bedoelt met "de fundamentele vrijheden van de hond", toch?

Inderdaad. Dat was de spijker op de kop.

Die tuxedo geeft de hond niet om. Ook niet of het daarmee wel/niet hond gevonden wordt. Dat is zowel mbt positieve als negatieve waardering betreft totáál een mensending.
Die hond maakt een tuxedo niets uit. Menig hond geniet wel van de aandacht die het inhoudt.

De hond maakt het veel meer uit of er wel/geen hele grote tuin en gezelschap is.

Aan de fundamente vrijheden schort het vaker behoorlijk dan niet, doch het is veel makkelijker om bijtende feel-good kritiek te leveren op iets als een Armani tuxedo.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:48

Huertecilla schreef:
Die tuxedo geeft de hond niet om. Ook niet of het daarmee wel/niet hond gevonden wordt. Dat is zowel mbt positieve als negatieve waardering betreft totáál een mensending.
Die hond maakt een tuxedo niets uit. Menig hond geniet wel van de aandacht die het inhoudt.

En hier ben ik het nou niet mee eens. Ik ben van mening dat een gezonde hond geen "extra vacht" nodig heeft en zelfs zijn temperatuur regulering kan schaden.
De aandacht die de hond "geniet" is, naar mijn mening, verkeerde aandacht. Dan is een flink stuk wandelen met de hond voor zowel egienaar als hond betere en veel gezondere aandacht.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:31

Wat probeer je nou Agossie? Het begint een beetje te klinken als discuzeuren zo. Je zegt het niet met HC eens te zijn om vervolgens met bijna zijn standpunt aan te komen zetten. Je roept heel hard het niet eens te zijn dat het gras niet groen is.. maar groen!

En god weet dat ik stiekem dat yoda pakje voor Dirkje wil kopen en een prinsessen jurk voor Anna puur om het aan te trekken, te wijzen en heel heel heeeel hard te lachen :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:47

Benfan schreef:
Wat probeer je nou Agossie? Het begint een beetje te klinken als discuzeuren zo. Je zegt het niet met HC eens te zijn om vervolgens met bijna zijn standpunt aan te komen zetten. Je roept heel hard het niet eens te zijn dat het gras niet groen is.. maar groen!

Ehm... hele topic gelezen?? Ik snap je vergelijking niet. En meneer wil zèlf de discussie, dus die geef ik hem.

Maar ik ken je, je bent het al meerdere malen niet met me eens geweest, dus ik denk dat ik met jou niet in discussie ga.

Benfan schreef:
En god weet dat ik stiekem dat yoda pakje voor Dirkje wil kopen en een prinsessen jurk voor Anna puur om het aan te trekken, te wijzen en heel heel heeeel hard te lachen :j

-O- :roll: Arme dieren...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 00:59

Agossie schreef:
En hier ben ik het nou niet mee eens. Ik ben van mening dat een gezonde hond geen "extra vacht" nodig heeft en zelfs zijn temperatuur regulering kan schaden.
De aandacht die de hond "geniet" is, naar mijn mening, verkeerde aandacht. Dan is een flink stuk wandelen met de hond voor zowel egienaar als hond betere en veel gezondere aandacht.

1. binnen leven in een centraal verwarmd huis is schadelijker voor de vacht en de temp. huishouding van een hond :)*

2. ´verkeerde aandacht´??? Dat is helemáál een mensenprobleem 8)7

Uiteraard is een onaangelijnd met de baas op pad optimaal doch dat staat de samenleveing niet meer toe. Lees maar eens dat zelfs ´hondenliefhebsters´ hier op Bokt een hond in een winkelcentrum vies vinden.
Thuis in de ´bench´ (lees; mini-kooi) dus maar...
Een uurtje wandelen is top maar... wat dan die 23 uur?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:10

Huertecilla schreef:
verkeerde aandacht´??? Dat is helemáál een mensenprobleem

Dat vind jij.
Ik heb ook een hond die graag als schoothond fungeert, lekker samen kroelen, hij zal het me echter niet in dank afnemen als ik hem daarbij als een pop ga aankleden. Dus zou het wel zijn probleem zijn.

Citaat:
Uiteraard is een onaangelijnd met de baas op pad optimaal doch dat staat de samenleveing niet meer toe. Lees maar eens dat zelfs ´hondenliefhebsters´ hier op Bokt een hond in een winkelcentrum vies vinden.

Zwart wit.

Anoniem

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:17

Dan vindt hij de kleren een probleem. Niet de aandacht ;)

Zo zwart wit als jij het nu leest is het niet.
Wel is het zo dat veel honden heel even uitgelaten worden, en de rest van de dag alleen doorbrengen. Dat is voor een roedeldier gelijk aan eenzame opsluiting.
Een vrij simpele oplossing is een hond erbij en een kennel met uitloop.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 08:29

Yamcha schreef:
Dan vindt hij de kleren een probleem. Niet de aandacht ;)

Het is verkeerde aandacht en daar moet die hond dan maar over opgevoed worden ja :+

Het is imo allemaal een mensenprobleem, dat verontwaardigd doen over een tux van 250$.
Ik krijg ook van dat soort reacties als ik met zoonlief een paard met vingerverf opgeleukt heb of een mongolen-kuif gemaakt heb met een lint. 8)7 genoeg lokt een lint en of bloem in de stáárt weer positieve reacties uit, net als traditioneel in de manen gevlochten lint :?
Smaak is één ding, dat vooroordelende waardeoordeel hee wat anders.
Wel of niet mooi vinden is een kwestie van persoonlijke preferentie, van smaak. Vooroordelend een waardeoordeel bijtend ventileren is uiting geven aan een hokjesgeest met kleine hokjes.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 05-10-11 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:37

Agossie schreef:
Ben geen fan van poedels. Fantastische karacterhonden, alleen erg jammer van die vacht...

Dat hoor ik nu heel vaak als ik met onze poedels aan het wandelen ben, ben geen fan van ze want ze worden altijd zo raar geknipt. Maar deze hebben wel een leuk model en zo zijn ze wel leuk!
Weer on topic: dat huis aan de bosrand dat wil ik ooit nog wel voor ze maar dat hebben ze nu nog niet. Ze komen nu al dagelijks in het bos om heerlijk te kunnen ravotten en een duik in de beek te nemen buiten de andere wandelingen om. Het lijkt me heerlijk om dat bos als achtertuin te hebben, voor ons, de honden en onze paarden

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:48

Yamcha schreef:

Dat weet ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 08:50

meggiemeg schreef:
Agossie schreef:
Ben geen fan van poedels. Fantastische karacterhonden, alleen erg jammer van die vacht...

Dat hoor ik nu heel vaak als ik met onze poedels aan het wandelen ben, ben geen fan van ze want ze worden altijd zo raar geknipt. Maar deze hebben wel een leuk model en zo zijn ze wel leuk!

Is vergelijkbaar ja.
Smáák is één ding, jouw veroordelen omdat jij jouw hond in een model wat jíj leuk vindt knipt is kortzichtig veroordelend.
Zo schoor ik onze pers jaarlijks als ontlasting van de zomerwarmte. Meestal creatief net een kuif of pluk aan de staart. Ook een keer met dayglo kleuraccenten aangebracht. De kat vond het allemaal *\o/* dat gefrut. Voorbijgangers belden er zelfs over aan; over mishandeling _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 08:51

Jis_ schreef:
Yamcha schreef:

Dat weet ik.

Je schríjft nochthans
Jis_ schreef:
zwart wit

en wij zijn niet helderlezend zoals verschillenden hier die naar conclusies springen op basis van wat ze dénken te lezen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:21

Citaat:

Jij schrijft het zwart wit, niet mee naar supermarkt dus maar de kooi in, lekker kort door de bocht en vooroordelend over de Hondenliefhebbers waar je hier over schrijft.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:25

Huertecilla schreef:
Dit vinden we met zijn allen heel normaal:

Afbeelding

Afbeelding

(zou jouw Ier zó passen SaskiaKa)

Is dat echt zo anders?
Baat het niet, schaadt het wel; in tegenstelling tot de tuxedo.

Ook dat vind ik lelijk ;) Beesten zijn geen poppen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 09:44

ikenindi schreef:
Ook dat vind ik lelijk ;) Beesten zijn geen poppen...

Dat zijn twee totaal verschillende punten waarbij het tweede een motivatie voor het eerste suggereert doch daar niet op van toepassing is.

Ik begrijp ook de tweede als stelling in dit verband niet, want er zijn zoals in dit topic is opgebracht verschillende mensengedoe (zoals een niet ecotoop ras houden, in cv huis laten wonen of scheren) compenserende redenen om een dier ´aan te kleden´.
Of dat dan een dek van oliegoed is, een Burberry motief heeft of knalroze met strik is, is irrelevant mbt het argument en alleen smáák.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:46

Ik wel. Vind het leuk om paard aan te kleden. En zolang het haar niet hindert, zie ik het probleem niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:48

Huertecilla schreef:
meggiemeg schreef:

Is vergelijkbaar ja.
Smáák is één ding, jouw veroordelen omdat jij jouw hond in een model wat jíj leuk vindt knipt is kortzichtig veroordelend.
Zo schoor ik onze pers jaarlijks als ontlasting van de zomerwarmte. Meestal creatief net een kuif of pluk aan de staart. Ook een keer met dayglo kleuraccenten aangebracht. De kat vond het allemaal *\o/* dat gefrut. Voorbijgangers belden er zelfs over aan; over mishandeling _O-

Nou mijn man gaat echt niet meer met ze lopen hoor als ik ze in een mooi tenu zou laten scheren door de trimster, hoe leuk en lief en gek hij met ze is. Wij vinden het allebei mooi (en zeer praktisch) zoals we ze nu hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 09:52

Jis_ schreef:
Jij schrijft het zwart wit, niet mee naar supermarkt dus maar de kooi in, lekker kort door de bocht en vooroordelend over de Hondenliefhebbers waar je hier over schrijft.

Nee hoor, zo léés jij het omdat je het graag uit de context wil tillen opdat je jouw tenen eronder kan schuiven.

Mbt ´de hondenliefhebbers´ is het helaas wel zo dat de modale hond alleen gehouden wordt, veel uren alleen thuis doorbrengt, triest vaak in een kooitje.
Dat is het perspectief voor de bijtende verontwaardiging over een Armani pakje voor de hond.

Het énige wat ik doe is een perspectief schetsen door een voorbeeld bij exact hetzelfde als wat Yamcha schreef over massaal Armani kopende honden.

De moraal van het verhaal is;
Inderdaad, laat een dier dier* zijn; respecteer de vijf vrijheden :list:

*Hond en paard :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 09:54

meggiemeg schreef:
Nou mijn man gaat echt niet meer met ze lopen hoor als ik ze in een mooi tenu zou laten scheren door de trimster,

Denkt hij dat dit zijn imago maakt of schaadt?
Dan is die hond eigenlijk een stijl-accessoire voor hem :)*

Is mij een bíet wat een ander op straat erover denkt. Ik ben gewoon mezelf :D