Met mijn handen in het haar door hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:10

Kan me niet voorstellen dat het onwijs drukke vanaf de berner sennen kant komt..
Alle berners die ik ken (inclusief die van ons zelf), die zijn zo onwijs rustig..
We hebben gelukkig nooit problemen met 'm gehad.

Wel rot dat het bij jou wel zo is.. Ik heb niet t hele topic gelezen (sorry daarvoor, beetje veel :D )

Maar las net iets over kapotte heupjes.. Wat erg. Ik hoop dat het goed komt. Onze berner is ook geopereerd, maar dan aan zijn voorpoten. Heeft gelukkig nergens last meer van :)
Toen was hij ook nog een stuk jonger, hij is nu 6. En nog steeds een wereld hond! En gelukkig loopt hij nog steeds als een zonnetje :D

Heeeel veel succes ermee!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:27

Heb niet alles gelezen, wel jouw berichten, maar reageer toch even. Als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik dat je haar echt beter weg kan doen naar iemand anders, er zijn echt wel mensen die dieren opnemen die gedragsproblemen hebben én niet gezond zijn (ik ben ook zo'n schlemiel namelijk). Het is dat ik de ruimte niet heb, maar anders had ik het met alle liefde gedaan. Jij hebt je best gedaan, maar dit is gewoon geen hond die bij jullie past en zoals de meeste ook al hebben gezegd, dit dier heeft veeel meer beweging nodig dan ze nu krijgt, dat zal in eerste instantie niet goed zijn voor de HD, maar op de langere termijn misschien eigenlijk wel omdat ze dan in het algemeen rustiger blijft. Sowieso zijn wandelingen van 15-20 minuten per keer (ook al doe je het dan vaker per dag) niet voldoende, met zulke energieke honden moet je dagelijks minimaal 1 keer een uur lopen, in die 20 minuten kan ze haar energie niet kwijt namelijk. *edit* Ik heb trouwens wel gelezen dat ze na 3 kwartier al pijn heeft daarna, maar dat zul je dan dus moeten opvangen met pijnstilling, die energie MOET eruit voordat je uberhaupt iets met haar kan.

Ken je niet iemand die een boerderij heeft, dan kan ze naar hartelust rennen vliegen en spelen, en ook al kost dat haar de heupen, dat is altijd nog beter dan de situatie waar je nu in zit. Jij bent aan het eind van je latijn, alles wat ze doet frustreert, je man en jij krijgen er ruzie over, je andere hond is de pineut, she's making your lives miserable and you're making her life miserable. Zoals ik het nu gelezen heb, is er voor deze hond heus nog wel wat te redden, maar niet bij jullie thuis :(:). Jullie hebben niet de stabiele omgeving die deze hond nodig heeft en dat gaat alleen maar meer problemen opleveren.

Nog even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit absoluut niet aanvallend naar jou toe (mocht het zo overkomen, dan was dat niet mijn bedoeling), je hebt tot nu toe van alles voor haar over gehad, maar als het op is, dan is het op.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:57

Nuage schreef:
Ja maar die hond is wel een uitzondering lees ik. Er zijn ook andere verhalen te vinden over deze operatie.
Ik vind het hele hond opereren gewoon helemaal niks.. Het is niet mijn idee van dierenliefde. Daarmee wil ik niks zeggen over mensen die er wel voor kiezen overigens! Maar in mijn boekje is inslapen humaner dan een operatie (uitzonderingen daargelaten, het ligt ook aan wat voor operatie natuurlijk). De enige die verdriet heeft als de hond overlijd zijn wij, de hond zelf heeft er helemaal geen last van. Van een operatie heeft ze wel veel last, en ik kan niet uitleggen aan mijn hond dat de pijn uiteindelijk weg gaat of wat er gebeurt... Het is echt een gevoel bij mij van binnen al vanaf de diagnose dat opereren bij Mila niet de goede keuze is.

Maar nogmaals, daar ging het topic niet over dus we moeten wel weer ontopic ;) Over de HD heb ik eerder al eens een topic geopend :)

@SaskiaKa: Dat is niet nodig want we zijn bij DOCA geweest. En die zeggen 2 kunstheupen en daar kost het dus 3000 euro per heup.

Hier moet ik toch even reageren, ik had je een PB gestuurd daar heb je niet op gereageerd, dat is jouw keus, maar deze post stuit me toch ee beetje tegen de borst. Mijn zus heeft 5 berners, waarvan 1 haar beide kruisbande gescheurd had, en ook aan allebei is geopereerd. Deze hond heeft haar eigen afgezette ruimte in huis gekregen, er werd volgens een strak schema me gerevalideerd, en zelfs mee gezwommen, en het heeft tonnen met geld gekost, maar die hond is de meest blije hond die ik ken. Ook zij was nog jong toen ze geopereerd werd, maar ook een jonge drukke hond kan je revalideren, daar moet je echter wel moeite voor doen. Haar moeder van 8 jaar oud is van de week geopereerd aan haar knie vanwege een tumor, kostte ook aardig wat, maar oma rent inmiddels weer door het huis. Niet helemaal de bedoeling maar af en toe kan je haar gewoon niet inhouden zo blij ze is.

Een operatie voor een hond is duur, maar het getuigt zeker van dierenliefde als je hond daarna nog jaren kan rondrennen en blij kan zijn...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:51

Als er HD geconstateerd is, kun je hem beter laten inslapen. Of zoals hierboven werd aangegeven, maand op zware pijnstilling en dan laten gaan. Wij hebben een goldenretriever gehad, die was 13,5 jaar oud, en die had ook HD. Die kon op het eind niet meer lopen. En de pup van mijn opa en oma (broertje van onze golden) had het met een paar maand al, die hebben ze gelijk in laten slapen. Was geen hondwaardig bestaan.

Even edit op de post hierboven:

Als ik een hond had die HD zou hebben en alleen met kunstheupen weer zou kunnen lopen? Dan zou ik hem alsnog laten gaan. Het lijkt allemaal wel zo mooi, maar al die jaren revalidatie voor een hond die gek is op rennen/spelen/vliegen (niet letterlijk he :+) is het geen doen aan. Maar dat ligt aan het karakter.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:08

Laura_x_ schreef:
Als er HD geconstateerd is, kun je hem beter laten inslapen. Of zoals hierboven werd aangegeven, maand op zware pijnstilling en dan laten gaan. Wij hebben een goldenretriever gehad, die was 13,5 jaar oud, en die had ook HD. Die kon op het eind niet meer lopen. En de pup van mijn opa en oma (broertje van onze golden) had het met een paar maand al, die hebben ze gelijk in laten slapen. Was geen hondwaardig bestaan.

Als ik een hond had die HD zou hebben en alleen met kunstheupen weer zou kunnen lopen? Dan zou ik hem alsnog laten gaan. Het lijkt allemaal wel zo mooi, maar al die jaren revalidatie voor een hond die gek is op rennen/spelen/vliegen (niet letterlijk he :+) is het geen doen aan. Maar dat ligt aan het karakter.

Ik zeg ook niet dat de TS haar hond moet laten opereren hoor, ik verder weinig verstand van HD. Maar zij zei op gegeven moment dat ze een hond laten opereren geen dierenliefde vond, en daar reageerde ik op. En jaren revalidatie is wel iets overdreven...

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:11

xx_Horsiex schreef:
Laura_x_ schreef:

Ik zeg ook niet dat de TS haar hond moet laten opereren hoor, ik verder weinig verstand van HD. Maar zij zei op gegeven moment dat ze een hond laten opereren geen dierenliefde vond, en daar reageerde ik op. En jaren revalidatie is wel iets overdreven... En met HD kan een hond prima leven hoor, ligt er dan alleen wel aan in welke mate de hond het heeft natuurlijk.. Maar goed, je kan zo iets voorkomen door een pup te kopen die bij de fokker al getest is op HD.

Op de leeftijd dat je normaal gesproken een pup bij de fokker haalt, kún je nog niet testen op HD, moeten ze toch echt even wat ouder voor zijn. Eerst voorröntgenen met aantal maanden (of penn hippen)en láter nog evt. officieel afröntgenen. Maar dan zijn ze echt geen pup meer. ;)
http://www.duitseherders.com/hd.htm

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:22

maureen schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ik zeg ook niet dat de TS haar hond moet laten opereren hoor, ik verder weinig verstand van HD. Maar zij zei op gegeven moment dat ze een hond laten opereren geen dierenliefde vond, en daar reageerde ik op. En jaren revalidatie is wel iets overdreven... En met HD kan een hond prima leven hoor, ligt er dan alleen wel aan in welke mate de hond het heeft natuurlijk.. Maar goed, je kan zo iets voorkomen door een pup te kopen die bij de fokker al getest is op HD.

Op de leeftijd dat je normaal gesproken een pup bij de fokker haalt, kún je nog niet testen op HD, moeten ze toch echt even wat ouder voor zijn. Eerst voorröntgenen met aantal maanden (of penn hippen)en láter nog evt. officieel afröntgenen. Maar dan zijn ze echt geen pup meer. ;)
http://www.duitseherders.com/hd.htm

Ja dat besefte ik me ook pas daarna, dus had het al uit mijn post gehaald. Was even een dom momentje van mij!

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:25

Nuage, je kunt hier in de buurt heus wel zwemmen het hele jaar door met 10 minuten ben je op het strand van wijk aan zee, en tussen het centrum en de pier, zijn heel veel gelegenheden om je hond te laten zwemmen, het hele jaar door, wij doen dat ook met onze 4 rotties. Ik weet niet wat je voert aan je hond, maar geef eens voer waar de hond voor moet werken, zodat hij/zij voldaan moe is.
Lekker een strot, of iets dergelijks, laat hem speuren naar zijn voer, het hoofd moet moe worden.

Succes Lida.

Nuage

Re: Met mijn handen in het haar door hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:30

Lida, dankjewel voor je antwoord maar ik heb in het topic al uitgelegd wat ik voer en naar het strand gaan is juist niet goed voor haar. Ze durft niet te zwemmen maar gaat rennen in diep water wat het erger maakt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:43

ik was gister toevallig met mijn hond bij de da welke zeer zware hd heeft denk als mensen de foto van zijn heup zien dat ze schrikken...

deze gaat toch echt een kunstheup krijgen de resultaten met kunstheupen zijn zeer goed tot perfect herstel,en daarnaast vind ik mijn hond veel te leuk en te goed ( hij loopt zonder pijnstillers rond,en dan springt,zwemt,rent en speelt hij de hele dag door) om hem ten dode op te schrijven..

moet er niet aan denken om hem in te laten slapen .... ;(

deze hond rent ook door ondiep water,echt grote sprongen leukste wat er is volgens hem :D ...

overigens is dit niet naar de TS toe hoor,maar meer voor mensen die zeggen dat een HD hond maar dood moet...

revalidatie na een operatie is 6 weken,nou aangezien kniebandjes ook 6 weken zijn noem ik dit geen jarenlange revalidatie..,en binnen die 6 weken bouw je het lopen en bewegen al op...

nuage,hoe gaat het nu verder met haar? Hou je het nog een beetje vol?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:59

Het gaat goed :j Of het nou aan ons ligt (man is een stuk beter) of aan de loopsheid dat weet ik niet, maar ze is echt absoluut rustiger. Ligt best veel te slapen en lijkt ietsje minder druk. Heb ook besloten haar over 3 maanden te steriliseren. Dat doet ook vaak nog wat met het karakter (en nog een keer loops heb ik geen zin in, overal bloed hier ik blijf dweilen)

xx_horsies ik zei "Ik vind het hele hond opereren gewoon helemaal niks.. Het is niet mijn idee van dierenliefde"

Dat bedoel ik dus echt dat het alleen op mij slaat. Andere mensen die het wel doen vind ik ook bewonderingswaardig en ik zal het ook nooit iemand afraden ofzo. Ik wil er ook zeker niemand mee voor de borst stuiten. Ik had idd niet op je PB gereageerd maar dat is echt omdat ik zo'n 30 PB's per dag krijg en toen nog meer dus ben het oprecht vergeten :o Maar het verhaal is zeker genoteerd en gewaardeerd :j

En je hebt opereren en opereren natuurlijk. Er zijn honderd dingen te verzinnen waarbij ik wél zou opereren. Maar dit is er niet een van, en dan bedoel ik echt deze hond specifiek. Mijn gevoel zegt gewoon niet doen, dat is het eigenlijk. Het voelt niet goed nu. En in alle eerlijkheid zie ik 2 kunstheupen nu ook niet zitten omdat het financieel echt niet te behappen is voor ons op dit moment. Dan zouden we hier zulke problemen krijgen dat ik dat niet kan verantwoorden. Maar misschien verandert mijn gevoel en budget wel en doen we het dan alsnog. En ik ga wel nog vragen over die heupkopverwijdering :j De pijn is nu zeker nog niet zo erg dat ik haar ermee tekort doe. Sterker nog, ze is van de Metacam af al een tijdje en dat gaat perfect, merk eigenlijk geen verschil bij haar.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:02

Geef je haar ook al spier support of Glucosamine compleet? En het waren echt heel veel pagina's dus sorry als ik er over heen heb gelezen.

Wellicht nog even gezellig naar de kermis *\o/*

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 18:08

Ik wilde meteen Glucosamine gaan voeren toen we het hoorden maar mijn dierenarts zei dat het nooit bewezen is dat het iets doet. Dus ik zit er nog over te twijfelen eigenlijk..

Hahahha ja iedereen probeert me over te halen om naar de kermis te gaan vanavond, maar nee doe het toch maar niet :n Niet echt mijn ding en dan zitten de hondjes zolang alleen ;)

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:28

Ligt aan je dierenarts, ik blijf ook lekker thuis woon aan de Dorpsstraat en kan dus iedereen heen en terug zien gaan, en doe dat ook lekker met mijn Rotties op de bank.

En dierenartsen zijn leuk, maar het is jouw hond, en jij moet gewoon lekker je buikgevoel volgen, heb hier in de winkel al genoeg dieren zien opknappen en niet door het adv. van een dierenarts maar door de bazen die hun buikgevoel volgde.

Fijn weekeinde.