Wat als je het niet meer kan betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:18

stef schreef:
is geen grote hond, middenmaatje

Wat voor ras? Want dat doet er nogal toe qua herplaatsbaarheid en de trainbaarheid.
Of het een labje is of een staff of een beagle.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:20

Vlooien zijn vaak al een signaal van verminderde weerstand. Ik zie hier eigenlijk nooit vlooien en wij ontvlooien ook nooit. Waar komen die beesten vandaan? Leg het dier een poos bij iemand op stal en je bent de vlooien zo kwijt! Ik zou zeggen afstand doen. Mss kan hij naar een goede vriend? Dan kan hij in elk geval haar hond af en toe nog eens knuffelen. Welzijn van dieren staat voorop, dus als je er niet voor kunt zorgen, moet er een passende oplossing komen. En idd zeg, laat de peuk voor wat ie is en koop er een zak goed hondenvoer van. Dat zijn prioriteiten die ik ook niet steun.

Naar mijn mening vindt de eigenaar het wel makkelijk dat jij zijn hond sponsort of zijn rokershobby... 't is maar hoe je het wil zien. Iemand die echt om zijn huisdier geeft, zorgt hoe dan ook voor goede zorg om dat dier.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:27

??
Vlooien hebben niets met weerstand te maken. Elk gezond dier krijgt vlooien als het ermee in aanraking komt.
Zo ook bij mij. In 10 jaar geen vlooien gehad. Ook niet behandeld. Tot ik bezoek kreeg van een hond met vlooien....
En al jaren roept iedereen die hier komt dat mijn katten zo zacht zijn. Echt iedereen. :+ En ik doe hier helemaal niets voor. Kam te weinig enz. Maar ja, ze zijn super gezond en krijgen super voer. Dus weerstands probleem?? Nee

En een dier op stal leggen en je bet de vlooien zo kwijk begrijp ik ook niet....

idefix4 schreef:
Vlooien zijn vaak al een signaal van verminderde weerstand. Ik zie hier eigenlijk nooit vlooien en wij ontvlooien ook nooit. Waar komen die beesten vandaan? Leg het dier een poos bij iemand op stal en je bent de vlooien zo kwijt! Ik zou zeggen afstand doen. Mss kan ze naar een goede vriend? Dan kan ze in elk geval haar hond af en toe nog eens knuffelen. Welzijn van dieren staat voorop, dus als je er niet voor kunt zorgen, moet er een passende oplossing komen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:34

Maar ze blijken dus wel verminderd vatbaar, of zijn jouw huisdieren ziekelijk? Mijn hondje mankeerde tot haar 2e jaar altijd wat. Nu is ze 16 en sinds haar 2e heb ik er nooit meer een teek of een vlo op gezien. Ze kreeg sindsdien wel ander voer en andere zorg en we woonden elders, maar ik ging er net zo vaak mee naar de plekken waar ze ze op kon doen, dus dat veranderde niet. Het maakt wel degelijk verschil. Als ze gezond zijn kunnen ze ook een vlo krijgen, maar niet zo erg als hier omschreven. Dan is er echt wat mis.

Ow en enten vind ik ook niet meer zo nodig. Mijn honden worden niet geënt. Hebben wel de basisentingen gehad. Met 16 kan je wel zeggen dat een hond wel resistent is en zo niet is het jammer. Maar zo vaak komt deze niet meer buiten. :D

LadyMadonna

Re: Wat als je het niet meer kan betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 12:44

Mijn honden zijn gezond en ondanks dat ik ze regelmatig behandel hebben ze nu ook vlooien waar ik niet vanaf kom, dus tja (verschillende dingetjes aan t proberen momenteel) alleen hebben die van mij er geen last van in de zin van hotspots etc.
Verder hoe dubbel het ook klinkt moet ik het even naast me neer leggen, er is daar e.a. gebeurt waardoor ik ze niet hier ook nog mee wil confronteren (althans, niet op dit moment)