Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:14

Ik vraag me af waarom er eigenlijk vergeleken wordt met puppies, het is toch een kat, een totaal ander dier? Het is niet dat een hond op 6 weken (wat ik niet geloof) volledig zelfstandig zou zijn, dat het voor een kat automatisch ook maar is op 6 weken? Op dat gebied vind ik de dierenarts maar heel raar, nog nooit gehoord van deze raad.

Ik vraag me ook af wat er met de oplossingen gedaan wordt, oa: volledig medisch nagekeken, meer aandacht geven en liever zijn ivm jaloezie,iets rustgevends geven...

Of..misschien is dit gewoon een buitenkat en hoort hij gewoon niet op 5 hoog te wonen. Heeft de kat altijd binnen moeten wonen? Dan hoort hij misschien gewoon bij een baasje waar hij veel meer ruimte en frisse lucht heeft :) .

daffene

Kijk eens naar het programma "My Cat From Hell". Een soort Cesar Milan, maar dan speciaal voor katten. Super leerzaam en wie weet heb je iets aan de tips die hij geeft.

easygoing

youngster schreef:
Ik heb nog steeds niks gelezen van een dierenarts? Ben ik tegen een muur aan het praten ofzo? :+

|o :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:15

JunkDeLuxe schreef:
inkepink schreef:
laat je vriend dit topic eens lezen, weet ie gelijk dat ie beter een goede baas voor de kat kan zoeken ipv haar bij jou te laten, scheeld een boel overredingskracht denk ik

Scheelt is met T.
Mijn vriend weet 100% hoe ik over de kat denk. Zo zou hij ook over de hond denken, moest die constant in huis doen.

Jullie hebben verdorie ALLEBEI gekozen voor ALLEDRIE deze dieren.
Dat moeten jullie 1 lijn trekken in het behandelen van deze dieren.
Je doet het overkomen alsof er 2 forten zijn. Jij en de hond en je vriend en de katten. :?
Fout. JULLIE zijn verantwoordelijk en jullie moeten die verantwoordelijkheid ook nemen.

Neem dat beestje mee naar de dierenarts, laat medische problemen uitsluiten en probeer dan wat van de tips die hier zijn gegeven. (Bach remedie?)
Mocht dit allemaal geen baat hebben, zoek dan een leuk persoon die een mooi huisje + veel ruimte heeft en zich de moeite wil doen om dit probleem op te lossen.

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:16

pff. ze zit ook alleen lekker zichzelf te verdedigen.
nee je bent een prima baasje hoor echt een topper ;).
wat ben ik blij dat ik geen dier van je ben zeg. k zal maar ziek zijn ofzo. wordt niet eens nagekeken het enige wat kan is het huis uit.
maarja. succes ermee. mischien pist i vnv wel lekker over je heen als je slaapt.

*breng die kat naar een huis waar die wel gewaardeerd wordt of doe iets aan je zelf *

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:17

Hoezo hebben jullie huisdieren waar jullie niet beiden voor 200% achter staan?! :?
Jij hebt kennelijk weinig met de kat en je vriend met de hond.
Huisdieren neem je pas als je daar beiden voor 200% achter staat in mijn ogen.... En dan zou je waarschijnlijk ook anders tegen een probleem als dit aankijken

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:19

youngster schreef:
Ik heb nog steeds niks gelezen van een dierenarts? Ben ik tegen een muur aan het praten ofzo?

Ik vermoed dat ze zelf al bepaalt heeft dat er medisch niks aan de hand is. :roll:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:20

Onze poes is ook een sproeikoniging, snappen er ook niets van: wij zijn echte kattenmensen hebben altijd katten gehad maar dit diertje is een geval apart :+
Wij dachten dat het wel over was nadat de andere kat dood was gegaan... maar helaas! Onze gordijnen, behang etc.
Medisch is het dier in orde, middelen zijn geprobeerd maar zonder succes: gordijnen hangen stijf :=
Onze oplossing? De kat gelijk 's ochtends naar buiten te zetten ('s middags weer naar binnen en ook weer even naar buiten tussendoor) en voor de nacht ook weer een uur of 2 eruit gooien. Dan sproeit ze de hele tuin onder en dan is ze binnen iig uitgesproeid :+

Was de wel doorgegaan met sproeien dan hadden wij al wel een ander adresje voor haar gevonden :) Een mooie boerderij waarbij ze altijd buiten/schuur kon leven en had ze alle sproeimogelijkheden.

Maar goed: wij hebben dus wel eerst een DA erbij gehaald en zelfs een gedragstherapeut gesproken := En zelfs wat aanpassingen gedaan...
(overigens snap ik wel je frustratie hoor, ik heb onze kat ook gruwelijk vervloekt als ik wéér de gordijnen eraf kon halen... en wij hebben zelfs onze hele vloer opnieuw moeten leggen omdat door haar de hele ondervloer weg was ehh gepist! Maar goed, op internet komt het gewoon heel anders over als je het zo letterlijk neerzet).

Pauline

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:27

Ik snap niet dat iedereen zich zo op stang laat jagen :')
Nou zij vindt die kat stom, prima, die is beter af bij een ander. :wave:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:29

Precies, ik zie daar het probleem ook niet zo van in: zoek een mooi ruim huis, waarbij de kat alle ruimte heeft en hopelijk ook naar buiten kan :)
Maar goed, medische check zou ik wel doen: je wilt immers er zeker van zijn dat je iemand niet opzadelt met een zieke kat.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:30

PussInBoots schreef:
Hier hetzelfde probleem. Ik ben stapelgek met mijn katten maar ik werd op een gegeven moment helemaal moedeloos van mn Bommel. Overal pissen, tegen de gordijnen, op het aanrecht, over tassen, en voooral de kast niet open laten staan want anders....

Ik heb Bach bloesemtherapie gekocht, de rescue. Geweldige naam want was in mijn ogen écht het laatste redmiddel. En het hielp, ik zág hem rustiger worden, het was pure stress. (Verhuizing, ik niet lekker in mn vel) heb dit drie maanden vol gehouden en ben toen gestopt en hij heeft het niet weer gedaan. Ik ben in augustus op vakantie geweest en toen ik terug kwam....je raad het al. Meneer weer aan de drupjes gedaan en geen enkel probleem meer. Over een paar weken bouw ik het weer af. Sommige katten zijn enorm stressgevoelig en als ik de jouwe was zou ik ervan overlopen :x

heb je dit al gelezen??
LEES DAN OOK EENS DE TIPS! 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:33

Dus er is niks medisch met je kat. Hoe weet je dit? Heb je zelf diergeneeskunde gestudeerd dat je dat even kunt diagnostiseren?

En een DA die zegt dat je kat met 6 weken wel weg kan. Tuurlijk, jij hebt de kitten met 6 weken laten bekijken door een DA en die heeft je toen gezegd dat het wel kon? :') laat me niet lachen. Daar is het misgegaan want een kitten leert met 6 weken nog zó veel, o.a. waar er geplast moet worden. Nu heeft het katje wsl maar half geleerd waar er geplast dient te worden en de andere helft, tsja... die gaat dus mis. En nou niet zeggen dat je kat het wél weet omdat de helft wel goed gaat...
Daarbij, als jij haar neus door de plas haalt (wat dierenmishandeling is, wat al gezegd is) zorg jij alleen maar voor meer stress rondom het plas'ritueel'. Hiermee verklein je de kans dat het daarna wél goed gaat.

Al met al... ik zou zeggen, maak je niet druk, flikker je kat buiten (hopelijk is ze niet gechipt) op een moment dat je vriend weg is. Er komt vanzelf iemand langs die voor haar zorgt die er wel lief voor is. Of breng haar naar een asiel en zeg dat je haar zelf hebt gevonden... als je vriend thuis is is ze gewoon 'weggelopen'. Klaar, jij blij, kat waarschijnlijk nog véél blijer.
(En ja dat van dat buiten flikkeren is sarcastisch.)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:34

Pauline schreef:

Dat de kat beter af is ergens anders staat vast maar waar ik me druk om maak dat er zo makkelijk mee omgegaan word.
Beestje voldoet niet aan de eisen en baasje is niet bereid er iets voor of aan te doen dus huppa een schop onder de kont van beestjelief om vervolgens weer een nieuw slachtoffer in huis te halen.

Mentaliteit van lik me jeweetwel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:35

Probleem van je tassen is trouwens heel erg makkelijk op te lossen. Hang je tassen op ipv ze rond te laten slingeren.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:35

Wat een herkenbaar verhaal. De kat van mijn schoonouders doet dit ook, dit komt omdat haar nieren niet optimaal werken en ze stenen heeft in haar blaas. Hier krijgt ze nu medicijnen voor. Tja het kost een duit, maar het ligt er in dit geval ook maar net aan hoeveel je voor je dier over hebt.
Het is al bijna helemaal over, af en toe vind mijn schoonmoeder nog een ondergeplaste handdoek.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:37

Dat je huisdieren neemt waar je beide 200% achter staat vind ik wel wat overdreven, dan had ik mijn paard ook niet gehad, en mijn hond, en mijn vogels, en mijn schildpad :P

Stuur je vriend eens naar de dierenarts met dat beestje dan? Of laat je vriend uitzoeken waarom ze onzindelijk blijft.. Zijn kat, zijn verantwoordelijkheid!

Kan me voorstellen dat je hier ontzettend moedeloos van word, maar hem verplichten de kat weg te doen? Zou jij dat ook met je hond doen zonder al het nodige te hebben onderzocht? Hij is echt gek op het beestje, maar probeer vooral voor jezelf de rust te bewaren en niet zo ontzettend uit je slof te schieten als ze weer eens ergens geplast heeft, erg belangrijk voor je relatie (en je bloeddruk ;) ). Berg je tas voorlopig gewoon anders op (hang m aan een stoel in een plastic tas) en zorg verder dat de ruimtes waar ze schade kan aanrichten afgesloten zijn voor haar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:38

Je moet de juiste bloesems geven,ik test zelf bloesems ik gebruik geen bach maar andere die vind ik beter werken.Als je mij een foto van de kat kan sturen wil ik wel een flesje testen, je hoeft dan alleen de verzendkosten te betalen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:40

easygoing schreef:
Pauline schreef:

Dat de kat beter af is ergens anders staat vast maar waar ik me druk om maak dat er zo makkelijk mee omgegaan word.
Beestje voldoet niet aan de eisen en baasje is niet bereid er iets voor of aan te doen dus huppa een schop onder de kont van beestjelief om vervolgens weer een nieuw slachtoffer in huis te halen.

Ga je niet veranderen door je druk te maken op een forum :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:41

marleen_usar schreef:
Je moet de juiste bloesems geven,ik test zelf bloesems ik gebruik geen bach maar andere die vind ik beter werken.Als je mij een foto van de kat kan sturen wil ik wel een flesje testen, je hoeft dan alleen de verzendkosten te betalen.

Nou.. duidelijker kan het niet.... dus zou dit maar met beide handen aannemen..... _/-\o_

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:43

Okay TS nogmaals:

BEN JE AL NAAR DE DIERENARTS GEWEEST OM AL HET MEDISCHE UIT TE SLUITEN?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:43

Pauline schreef:
easygoing schreef:

Ga je niet veranderen door je druk te maken op een forum :)

Dat is zo maar door achterover te gaan zitten en het maar te laten gaan doet ook niets goeds dus dan maar liever druk maken.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:50

Inderdaad: grote kans dat het wél iets medisch is. Júist omdat hij het de helft van de keren wel netjes op de bak doet. Vroeger duwde mijn vader ook altijd onze kat van toen met zijn neus in de pis, totdat we naar de dierenarts gingen en hij werd ingeslapen door 1 niet meer werkende en 1 slechte nier. Reken maar dat je je dan schuldig voelt.

Daarnaast: een kat kan niet 'dwars' zijn.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:50

Hond weg kat gelukkig kat is denk ik bang van hond.
Zo te lezen jammer van je handtas ik hou van katten dus hond weg kat blij.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:58

Wauw, TS, dit verhaal is echt ongelooflijk..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:03

JunkDeLuxe schreef:
inkepink schreef:
laat je vriend dit topic eens lezen, weet ie gelijk dat ie beter een goede baas voor de kat kan zoeken ipv haar bij jou te laten, scheeld een boel overredingskracht denk ik

Scheelt is met T.

Mischien kun je beter serieus gaan kijken naar het probleem van je kat (naja van jouw), dan naar spellingsfoutjes van bokkers :)