Luxe hondenhalsband & -lijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cath

Re: Luxe hondenhalsband & -lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:31

Erg mooi allemaal, maar mijn honden hebben zoveel haar dat je de halsband amper ziet..
Vandaar dat ik gewoon simpele voor ze koop. :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:32

Die Bottega Veneta is echt om te kwijlen! Maar vind het een beetje zonde van mijn geld. :') Mijn Cavalier merkt het verschil echt niet tussen een van €10 of een van €206.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:36

Al draagt een aap een gouden ring.... :)

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:40

Die riem met die worsten! _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:41

Wie ziet een heel verrassend stuk mode info in deze advertentie uit maart 1900?

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:42

Blanket schreef:
Die Bottega Veneta is echt om te kwijlen! Maar vind het een beetje zonde van mijn geld. :') Mijn Cavalier merkt het verschil echt niet tussen een van €10 of een van €206.

Je koopt het ook voor jezélf :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:47

JuliaMaria schreef:

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:31

Huertecilla schreef:
Wie ziet een heel verrassend stuk mode info in deze advertentie uit maart 1900?

Niemand :?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:46

Vergelijk je een prachtige saluki nu met een lelijke aap, HC? :=

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:50

Huertecilla schreef:
JuliaMaria schreef:

Afbeelding

och hemel, een saluki.. als ik toch iets een mooie hond vind. (grappig juliamaria hoe je met zo'n reactie er ook niet mooier op word) maar bedankt voor de tip HC zal eens gaan zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:53

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:53

Wat een juweel van een hond! :wow: Daar hoort echt een mooie halsband bij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:58

Benfan schreef:
och hemel, een saluki.. als ik toch iets een mooie hond vind. (grappig juliamaria hoe je met zo'n reactie er ook niet mooier op word) maar bedankt voor de tip HC zal eens gaan zoeken.

Ik heb er jaren van mogen genieten.
Door hén ben ik op mooie tuigage gekomen.
Én goed want wat zijn dát een sterke atleten als ze in goed getrainde vorm zijn.
Ik kan nog de banden van mijn ATB (was toen nét een nieuw fenomeen) horen zingen als ik ze (aangelijnd) toestemming gaf om een brommer te achterhalen.

Dat bedoel ik Lorette.

Naderhand zag ik niet waarom bij andere honden dat anders zou zijn. Sterker nog; die hebben meer hulp nódig ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:25

Mooie banden komen er voorbij hier :j
Natuurlijk betaal je voor zowel kwaliteit, als exclusiviteit en een heel groot gedeelte ook voor de naam. Maar ieder bepaald gelukkig zelf waar hij/zij geld aan uitgeeft. Ik kan me voorstellen dat een hond nog mooier uitkomt met een goed passende kwaliteitsriem zoals bijv. van Gucci die hier voorbij komen.

Mijn gezellig h-t-k Golden Retriever houdt echter iets teveel van zwemmen en modderrollen om hem een halsband van honderden euro's om te hangen :D Dan kijk ik liever naar de fraaie exemplaren van degenen die het geld er wél voor over hebben.

Overigens moest ik grinniken bij dit ontwerp van Vivienne Westwood:

Afbeelding

Als fikkie zoiets aan flarden trekt in zijn spel ben je als baas toch niet blij als je ruim 5000 dollar aan zo'n tuig hebt uitgegeven :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:28

Mas schreef:
Overigens moest ik grinniken bij dit ontwerp van Vivienne Westwood:

Waarom denk je dat ik dat noemde eerder in het topic ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:44

Mas schreef:
Ik kan me voorstellen dat een hond nog mooier uitkomt met een goed passende kwaliteitsriem zoals bijv. van Gucci die hier voorbij komen.

...en voor hoeveel je welke koopt is een persoonlijke keuze.
Net als met de hond zelf.

Ik begrijp gewoon niet zo goed dat:
- hele volksstammen wel 1000 euro meer uitgeven voor een hond met stamboom dan uit een asiel en dan doen of iemand gek is als die 100 of 200 euro meer uitgeeft voor een echt mooie halsband&riem wat minstens dat hondenleven lang meegaat.
- bij paarden wél behoorlijk wat Passier en allerlei setjes gekocht wordt en het bij honden iets ´verwerpelijk´ is.
- men het economische aspect van een high end merkproduct niet :)*

Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Ook niet of het wel/geen waar voor het geld is.
Gewoon over dát het er is voor het *\o/* ervan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:51

Huertecilla schreef:
Mas schreef:
Ik kan me voorstellen dat een hond nog mooier uitkomt met een goed passende kwaliteitsriem zoals bijv. van Gucci die hier voorbij komen.

...en voor hoeveel je welke koopt is een persoonlijke keuze.
Net als met de hond zelf.

Uiteraard :j
Prima hoor als mensen 500 euro of meer willen uitgeven aan een halsband naar hun smaak. Ik ben de laatste om daarover te oordelen, het zijn niet mijn centen tenslotte ;) Ik vind het leuk dat er zulk exclusief spul te koop is en dat er mensen zijn die het ook om hun hond hangen, dat dat niet mijn keuze is, tja daar hebben die mensen weinig van lijkt mij, en terecht :P

Huertecilla schreef:
Ik begrijp gewoon niet zo goed dat:
- hele volksstammen wel 1000 euro meer uitgeven voor een hond met stamboom dan uit een asiel en dan doen of iemand gek is als die 100 of 200 euro meer uitgeeft voor een echt mooie halsband&riem wat minstens dat hondenleven lang meegaat.

Vanuit mijn eigen perspectief zie ik mijn speelse GR al een moddersloot induiken met een gloednieuwe Gucci halsband :P Daar ben ik dan niet zo blij mee nee, ookal kan die band daar waarschijnlijk prima tegen. 500 euro betalen voor een halsband, waar hondlief binnen no time een modderige, stinkende zooi van maakt vind ik persoonlijk zonde. Heel eerlijk, dan koop ik voor dat geld liever een mooie halsketting voor mezelf :D Doorgaans ben ik niet het type om in een baggersloot te duiken of eens speels in de hals van een willekeurige medemens te bijten en vice versa :D Een dergelijk dure halsketting blijft bij mij waarschijnlijk netter en wordt respectvoller behandeld dan om hondlief zijn nek. ;)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:37

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:54

Benfan schreef:

Hm... Iemand die dergelijke halsbanden niet mooi vindt en dat laat weten met een bijpassend spreekwoord.. Wat een lelijk karakter moet zo iemand wel niet hebben... :(:)

(Misschien moet je jezelf juist even achter de oren krabben, want mij een sneer geven op basis van mijn mening over luxueuze hondenhalsbanden is natuurlijk een beetje bizar. :) )

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:10

We are the originators of the Dog Collar to be used as a Ladies Belt.

Dan doe ik het wel ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:00

Huertecilla schreef:
- bij paarden wél behoorlijk wat Passier en allerlei setjes gekocht wordt en het bij honden iets ´verwerpelijk´ is.

Wellicht is de poen wel op na het kopen van Passier hoofdstel + Scapa setjes, blijft er dus niet veel over voor hondlief :P Maar nog even over dat kwaliteitsaspect, daar ga ik toch niet helemaal in mee. Uiteraard geloof ik meteen dat de Gucci en LV riemen een hondenleven mee kunnen :j Maar mijn hond loopt in een 'lederen' setje wat bij elkaar misschien 40 euro gekost heeft en ik verwacht dat die set het nog prima volhoudt totdat hondlief zijn laatste adem uit blaast.
Met eerdere honden veregelijkbare sets gehad en ook die gingen prima 10 jaar of langer mee. Dat ze er minder mooi uit gingen zien mettertijd is wel zo, dat zal met een kwaliteitsband minder zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 09:07

PussInBoots schreef:
We are the originators of the Dog Collar to be used as a Ladies Belt.

Dan doe ik het wel ;)

_/-\o_

In 1900 al :wow:

Dat was winstgevender ook nog. Vandaag de dag nog steeds; de Hermès armband kost het dubbele van de hondenhalsband :D

De ´collier du chien´ is voor het eerst als modieus dames-accessoire uitgebracht door Hermês in 1923 op basis van een halsband voor een Franse Bulldog. Zo eentje met dassenhaar.

Wederom zo´n opvalllend punt. De dames geven grif meer uit aan een armband of riem voor zichzelf dan aan de halsband&lijn van hun hond. Zonder zich een stukje symboliek te realiseren overigens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 09:11

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 09:15

JuliaMaria schreef:
Benfan schreef:

Hm... Iemand die dergelijke halsbanden niet mooi vindt en dat laat weten met een bijpassend spreekwoord.. Wat een lelijk karakter moet zo iemand wel niet hebben... :(:)

Dit is een topic voor wie het wel mooi vindt. Geen discussietopic.

Ik weet er ook een gezegde voor, voor dit topic:

Honi soit qui mal y pense.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 11:20

Mas schreef:
Maar nog even over dat kwaliteitsaspect, daar ga ik toch niet helemaal in mee.

Kijk hier eens naar; http://item.rakuten.co.jp/e-montana/g-115272db/

Ik kóóp dat je ziet dat er een serieus kwaliteitsaspect is. Nee, ´kwaliteit´ is niet alleen maar duurzaamheid of modedebestendigheid. Ook mag je gebruiksdoelen niet vergelijken laat staan door elkaar halen.

Een onbekend maar érg goed kriterium voor één aspect van kwaliteit is het SLoP; het niveau van perfectie van constructie, fabricage of manefactuur en afwerking.

Als je het niet ziet of het geen extra geld waard vindt dan is dat zo.

Ik heb in een grijs verleden, toen motorrijders elkaar groetten omdat er zo weinig van in het verkeer waren en ze met hun Kett vetpak (nu is dat modieus ´waxed cotton´) niet welkom waren in de horeca, een motorijder-sjaal gewonnen.
Tot grote hilariteit van mij en mijn vriendin. Dat wás me toch een ´belachelijk´ dure sjaal. Ok, beter gemaakt maar...
Verchillende generaties meer ´normale´ motorkleding later draag ik die sjaal nu in de winter in de auto met de kap omlaag en ze is nog +:)+