Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:10

Huertecilla schreef:
Neej schreef:
Die gaf ik al een paar pagina's geleden Sassy :j Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van Hunter, zowel het lederwerk als de rest :)

Dat ziet er netjes uit ja.
Duurt éven voor de 120 paginas pdf hier de berg op zijn en dat doe ik vannacht als de lijn sneller is.

In ieder geval al bedankt voor de link.
Had ik de eerste keer al moeten doen :o

Haha ja die PDFjes he := dan heb ik hier een behoorlijk leuke verbinding liggen maar t is nog steeds langzaam :P

Overigens heb ik Hunter hier in de regio ook nog nooit in de winkels zien liggen, maar op show kom ik het regelmatig tegen en er zijn een aantal webshops die het verkopen. Maar het is niet dat je het overal kunt kopen, helaas..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:31

toch snap ik je punt wel. toen ik mijn hond kocht zocht ik een simpele zwarte leren riem. maar wel eentje van fijn leer die er mooi afgewerkt uitzag.
dit bleek een hele opgave want ik heb er geen kunnen vinden. in de winkels hangen alleen simpel goedkope leren riemen.
en op het internet is de kwaliteit heel lastig in te schatten.

uiteindelijk heb ik er een gekocht, van hunter, in het zwart. deze zag er mooier uit de de gemiddelde riem vond ik, en hij lag fijn zacht in de hand.
helaas was hij niet zo stevig genoeg voor mijn hond, want toen ik mijn (toen nog jonge en niet uitgegroeide) rottweiler even vastbond, trok hij hem in tweeen.

ik ben gestopt met zoeken en heb nu een stevige nylon lijn

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:42

Tja, ben er al meerdere kwijt geraakt. Je blijft mooie halsbanden kopen...
Bovendien zwemt, rolt hij ook overal in. Dan is het makkelijk ( vind ik ) als je hem zo nu en dan kan verstellen.
Ik heb een heel mooi, en met name goed ( want dat vind ik belangrijk ) Kebo tuigje, die is met name voor de periode oud en nieuw...
En die koop ik zo weer opnieuw mocht het nodig zijn.

8nnemiek

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:56

Bij rashondenshows staan meestal wel een aantal stands met mooie, aparte halsbanden en riemen :j Vooral de shows in Duitsland hebben meestal wel veel leuk spul. De meeste hebben helaas geen internetsites.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:19

leuk topic komen interessante sites voorbij waar ik toch al een tijdje naar op zoek ben :) Thanx!

Citaat:
Mijn eerste Malibaud Ecuyer is nu 25 jaar oud en alleen maar mooier geworden, soort van net uit de pubertijd :D

juist dat is ook mijn ervaring en daar doe je het voor. goedkoop prullendingen gehad die dr schattig uitzagen in de winkel maar met een maand niets meer van over was.mijn ervaring ook met powerdogs, kunnen ze alles mee doen rollen, spelen, sloten, werken, rennen zonder dat je bang hoeft et zijn dat ze lellijk worden. ze worden juist mooier!

Remy; idd sommigen kunnen kwaliteit erg waarderen, en vinden het niet erg als dr een prijskaartje aan hangd ze zullen dr wel hardt voor gewerkd hebben. en van kwaliteit kan een mens en dier van genieten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 23:56

Tussen Hunter en zeg Passier equivalent ligt een enórm verschil.
Helaas is het Passier equivalent er niet bij honden.
Ook de op zich heel goede producten van Gucci, Lancel e.d. zijn niet van dát kwalitietsniveau.
Bij Hermés zou je het kunnen laten maken voor een gódsvermogen.

Ik heb zelf molussers gefokt en met windhonden geraced en gejaagd; er is niet beter/duurzamer dan goede kwaliteit goed verwerkt leer.
Bijvoorbeeld Herman Oak premium netjes rondgenaaid met waxed katoen is onverwoestbaar.
Ikzelf weet echter níemand die dit in luxe afwerking voor honden maakt/ kan maken.
Wat er het dichtse bij komt is het luxe maatwerk hier. Bijvoorbeeld een luxe kwaliteits vaquera singel in formaat hondenhalsband laten maken.
Dat trekken nog geen zés Rottweilers kapot. Ook niet als het nat geworden is en opgedroogd. Het is paardenzweet bestendig.

Vandaag de dag jaag/course ik niet meer met windhonden en heb ook een handzamer formaat hond. De kracht is het probleem niet.
Mijn eisen aan kwaliteit van materriaal, vakmanschap, afwerking en vooral functioneel comfort voor de hond zijn dat wel.
Ideaal is een top leren halsband, een goede ketting (gewicht/soepelheid) en een top leren handvat.
Neem een kettinkje. Ik ga dat zelf wel regelen. Een ketting van titanium hoeft niet meer dan meer een derde te wegen voor dezelfde sterkte en is per definitie VEEL beter gemaakt, dus soepeler.
Wel eens een luxe titanium halsketting als accessoire voor man/vrouw gezien? Welnu; dát als hondenketting :D
Kost wat meer, maar breekt echt de bank niet. Het is wat zoeken, maar je kán het ´per meter´ kopen.

De vraag hier op dit topic is vaak; waarom duurder als het goedkoop kan?
Ik zie dat anders. Ik heb kwaliteitseisen en waarom goedkoop als het met meer waar voor je geld béter kan?
Helaas is het er dus inderdaad niet als luxe kwaliteitssector voor de hond.
Hunter is al erg goed (voor hondenwereld-referentie).

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:01

Waar je je wel niet druk om kunt maken

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 02:53

Uiteraard ben ik ook mijn grote vriend Google even gaan misbruiken en vond deze link:
http://www.handcrafteddogcollars.com/ staat erg mooi spul op, alleen de kwaliteit bekijken op een plaatje is zo lastig.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 05:42

Huertecilla schreef:
Daphne__ schreef:
Seresta; Wat voor'n honden heb je dan wel niet? 7 Cenimeter... als we dat bij onze honden omdoen kunnen ze hun hoofd niet meer bewegen :+ -------------------------------------- Mijn hond is zo'n 30 centimeter hoog, en hij doet lang met een halsband van de action... ziet er over een half jaar nog net zo nieuw uit als vandaag. Oké, hij heeft ook wel een halsband van leer, en behoorlijk prijskaartje, maar waarom zo'n breed en zwaar ding om doen als een halsband van 1,50 ook voldoet. Én hij kan er fijner mee spelen, zonder zo'n gewicht om z'n nekkie. Voel me daardoor geen slechte baas... ook niet als ik mijn paard zie staan met een hoofdstel die vele male duurder is :n

Dus een lichtgewicht soepel kettinkje van goed gemaakte titanium schakeltjes zou nóg fijner zijn voor jouw hond?

Voor mijn honden absoluut niet. (Ik lig onderhand in een deuk om jouw opmerkingen.) Mijn paardjes staan trouwens achter betonstaalmatten in de wei. Misschien moet ik ze achter een super geleidend prachtig titanium stroomdraadje zetten. Dát is pas opscheppen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:15

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 09:27

Bedankt Pussinboots, Loulou.

Bij handcrafteddogcollars staan een paar héél erg moeilijk te maken en erg knap verwerkte banden zeg. Hornback vind ik wat jek (dat rijmt dus het is zo), maar dat ís toch moeilijk verwerken :wow:
Door de dollar ook gewoon goedkoop!
Daar ga ik eens de tijd voor nemen.

@kanniet: betonmatten nog wel. Is dat de norm voor goed?
Die van mij staan achter gegalvaniseerd, dikwandige constructiepijp én drie lagen lint. Ook een half duims dikke grendel met een hangslot in de degelijke deur.
Níemand die het ziet want we wonen achteraf.
Ze staan gewoon veilig en daar sparen we voor. Gelukkig geef ik geen geld uit aan hoofdstel of teugels en gaan de zadels levenslang mee.
Jaja, ik moet een slecht mens zijn.
Waar jij je kwaad en afgunstig over kan maken zeg.
Als iemand het geld over heeft voor Passier en daarvan geniet zeg ík; gefeliciteerd met je mooie spul *\o/*
Idem hondentuigage.

Voor de meelezer die door de valsewijverij niet meer durft, maar toch eigenlijk wel luxe als gewoon móóí waardeert; http://www.lancel.com/#/en/the-lancel-c ... -a04541-57
en de prijzen zijn nog normaal ook. Duurder dan de Welkoop, maar geen Gucci.
Niet voor niet netjes meelopende Rottweilers, maar wel sterk als paardenteugels en gewoon fraai voor genieten van mooi als het toevalig je smaak is.

Erg fijn dat er zo gaandeweg toch een paar bronnen voor high end spullen voor honden naar boven komen.
Jammer dat er niet meer hier simpel van gewoon mooi kunnen genieten. Van art pour l´art. Of dat nu een Hermés zadel is, een Passier hoofdstel of ... een luxe hondenhalsband.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:31

Huertecilla schreef:
Jammer dat er niet meer hier simpel van gewoon mooi kunnen genieten. Van art pour l´art. Of dat nu een Hermés zadel is, een Passier hoofdstel of ... een luxe hondenhalsband.

Jammer dat er mensen zijn die nog steeds niet open staan voor andermans argumenten.
Er zijn al tig keer mensen geweest die 100 goede redenen geven waarom hun hond aan een nylonband loopt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:37

Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch even snel reageren.

Dit is ook gewoon zo, omdat je voor paarden bijna niks meer low-budget hebt. Alles wordt maar duurder en duurder. Bij honden artikelen is deze stijging veel minder. Als je naar een doorsnee dierenwinkel gaat, vind je ook geen tuigjes of bandjes in die prijsklasse, dit heb je in een doorsnee ruitershop wel.
De paardenwereld is tegenwoordig ook echt op mode gericht. In elk blaadje of in elke winkel vind je setjes en glitters. Bij honden niet.

En paard trekt zijn hoofdstel ook niet zo snel kapot, een hond heeft meer kans dat ie zijn prada bandje kapot trekt.
Ik heb laatst voor mijn "papierloze kruising" een mooi leren bandje met steentje gekocht van €75,- die had mevrouw echter in 3 dagen tijd gehalveerd.
:wave: Bye bye geld. Ik ben gewoon niet van plan om m'n geld weg te gooien.
Mijn paard doet nu echter al een jaar met haar veel te dure bling hoofdstel. :)

Daarnaast ga ik met mijn fikkie naar de hondensport, en kan ik daar niet met mijn gucci riempje aan komen. Daar heb ik gewoon een ketting voor nodig, die ze overigens ook al 3 kapot getrokken heeft. De riem is wel kwaliteitsleer, en vrij prijzig. Die leeft gelukkig nog wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 09:47

Iris82 schreef:
Huertecilla schreef:

Jammer dat er mensen zijn die nog steeds niet open staan voor andermans argumenten.
Er zijn al tig keer mensen geweest die 100 goede redenen geven waarom hun hond aan een nylonband loopt.

Ja en er is níemand die daarvan zegt dat dit armoedzaaiers zouden zijn :)*
Dit is tegenstelling tot volop valsewijverij over luxe.
Is dat NL Bokt? Alles wat boven het maaiveld uitsteekt kort afmaaien? Leven de beeldenstorm, jeehaa ~~}>

Zelfs als je betonmat als omheining, vlaggentouw als teugel en een nylon halsband van de Welkoop prima vindt, zoú je nog steeds kunnen genieten van mooi.
Ik heb geen kunst aan de muur, maar geniet er wel van dat er mensen zijn die daar veel geld voor over hebben en de kunstenaars in leven houden en het er daarom ís.
Je ´moet´ ook early adopters _/-\o_ want díe sponsoren verniewing.
Ook dingen die niet jouw smaak zijn, zijn *\o/* want een diamant zonder veel verschillende facetten is slechts een onooglijk stuk ´glas´.

Ik waardeer degene die nylon bij de Welkoop halen voor hun hond. De bergen zijn zo hoog omdat de dalen zo diep zijn. Bedankt +:)+

Oh, en genieten is leuker dan afgunst :)*

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:52

HC, als goed = duur, nee dan heb ik geen goede spullen voor mijn dieren. Als goed = degelijk, veilig en aan al mijn eisen voldoend, ja dan heb ik wel goede spullen. Dat laatste is mijn norm, dat eerste de jouwe. Wat ik nog steeds niet begrijp is dat jij niet begrijpt dat de prijs van de halsbanden niets zegt over wat ik voor mijn honden over heb, iets wat jij nog steeds impliceert. En de duurte van de omheining zegt ook niets over hoeveel ik voor mijn pony's geef en of het degelijk en veilig is, iets wat jij ook impliceert. Dat zegt veel over jou, en ik moet zeggen dat ik niet met je zou willen ruilen. Afgunstig, nee. Een beetje gepikeerd door jouw negatieve waardeoordeel dat ik zoveel geld niet wil uitgeven aan halsbanden die niets toevoegen aan duurzaamheid en gebruiksgemak, ja.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:53

Ow van mij mag iedereen die er zin in heeft een halsband van 200 euro om zijn hond doen. :)
Ik zal er geen nacht minder om slapen, heb geen afgunst naar die personen. Als ze willen mogen ze er ook gerust een stuk of 10 hebben. Maar je hebt me nog steeds niet overtuigd van het nut van een band van al die betreffende merken die eerder genoemd zijn.

Ik kán genieten van mooi!! :D Ik hóu zo van mooi!! :D
Maar wat ik blijkbaar mooi vind om mijn hond, vind jij niets aan.
En omgekeerd. Ik vind het niet mooi om een leren band om mijn hond te doen. Sorry.

kanniet schreef:
. Een beetje gepikeerd door jouw negatieve waardeoordeel dat ik zoveel geld niet wil uitgeven aan halsbanden die niets toevoegen aan duurzaamheid en gebruiksgemak, ja.

Voeg mij toe aan dat lijstje.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:54

PussInBoots schreef:
Uiteraard ben ik ook mijn grote vriend Google even gaan misbruiken en vond deze link:
http://www.handcrafteddogcollars.com/ staat erg mooi spul op, alleen de kwaliteit bekijken op een plaatje is zo lastig.

hier hebben ze mooie spullen zeg. helemaal mijn smaak, niet alleen maar bling bling en allerlei steentjes en beslag, maar ook gewoon mooi 'simpel' leer.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:58

En ja, ik geniet volop van mooi. Van een prachtige boom, in al zijn verschijningsvormen. Van een spinneweb, kunstig, breekbaar en toch weer niet. Van de vacht van mijn paardjes in de winter. Van de blik in de ogen van mijn hond als hij blij is. Van de emotionele waarde van de halsband die ik ongeveer 20 jaar geleden kocht voor een paar gulden. Altijd als ik die band aanraak denk ik aan mijn hond, waarvan ik veel gehouden heb. Van de snoeischaar van mijn overleden vader, omdat ik zijn mooie handen voel als ik ermee snoei. Van de asbak die mijn grootvader vormde van een waardeloos stukje koper. Dát zijn de waardevolle dingen voor mij, en die kun je met geen bergen geld en goud kopen.

En nu stap ik uit dit topic. Waarde heeft voor mij duidelijk een andere betekenis dan voor jou.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 09:59

Miracle_ schreef:
En paard trekt zijn hoofdstel ook niet zo snel kapot, een hond heeft meer kans dat ie zijn prada bandje kapot trekt.
Ik heb laatst voor mijn "papierloze kruising" een mooi leren bandje met steentje gekocht van €75,- die had mevrouw echter in 3 dagen tijd gehalveerd.

Daarnaast ga ik met mijn fikkie naar de hondensport, en kan ik daar niet met mijn gucci riempje aan komen. Daar heb ik gewoon een ketting voor nodig, die ze overigens ook al 3 kapot getrokken heeft. De riem is wel kwaliteitsleer, en vrij prijzig. Die leeft gelukkig nog wel.

Mijn paarden doen welwillend wat ik beleefd vraag zónder optoming.
Zo heb ik ook nooit een ankerketting nodig gehad om een Bullmastiff tegen te houden.
Ging ook vrolijk fietsen met zes windhonden aan de lijn.

Dat geld weggooien is heel betrekkelijk.
Neem het Malibaud Ecuyer zadel wat ik al eerder noemde. Dat is duur. Gaat echter langer mee dan ik oud wordt. Is een erfstuk.
Nee, niet als ik mijn paard niet leer dat het niet op de rug in de modder kan rollen met een zadel op.
Idem hond.
Genieten van duurzame kwaliteit is voor de één geld waard, voor de ander weggegooid geld.

Wat ik op dit topic totaal niet begrijp is de afkammerij over duurzaam kwaliteitsspul. Over Passier high end kwaliteit. Hetzij voor paard of hond.
Het onderwerp is slechts de vraag waarom Passier er wel is bij paarden en bij honden niet.
Welnu, het is er blijkbaar bij honden ook.

Als je dat onzin vindt, dan koop je het niet :)*

Vandaag is het hier weer strálend weer. De laaste dag dat het openlucht zwembad open is. Daar is een restaurant met een redelijke kwalitiet keuekn bij.
Daar eten is véél duurder en van slechter kwaliteit dan thuis uit de culinair bekroonde keuken van mijn lief. Weggegooid geld?
Voor sommigen wel. Voor anderen is de ambiance van een waanzínnig uitzicht een een sociaal interactieve omgeving met gezellige muziek een afwisseling van spijs die goed doet eten; joi de vivre.
Memento mori en carpe diem dames :)*

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:01

Ik vind de titel wel een beetje misleidend.
Bij kwaliteits- tuigage voor honden denk ik aan tuig voor berg en sleehonden... -_-'

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:03

Volgens mij wordt er ongelooflijk langs elkaar heen gesproken in dit topic. Een beetje het Mars en Venus effect...

Het genieten van de luxe van een eerlijk stuk kwaliteitshandwerk waar een wel prijskaartje aan hangt omdat het ambachtelijk hand/vak/maatwerk is en hierover met anderen van gedachten wisselen is iets totaal anders dan mensen aanvallen die dat geld er niet voor over hebben :?
Nergens in dit topic heb ik HC mensen zien aanvallen die minder geld willen uitgeven aan hondenriemen vanwege budget of praktisch of wat dan ook redenen.

Ik heb een paar heel inspirerende dingen langs zien komen (en ook ontzettend kitsch rommel). Die site van Lancel is :~ :~ :~ :~
Zelf sta ik nog aan het begin en ben nog volop aan het leren maar ik heb hier een heleboel langs zien komen wat ik op mijn streeflijst heb gezet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 10:05

loulou schreef:
PussInBoots schreef:

hier hebben ze mooie spullen zeg. helemaal mijn smaak, niet alleen maar bling bling en allerlei steentjes en beslag, maar ook gewoon mooi 'simpel' leer.

Gewoon goed gemaakt ´is´ ook mooi.

Ik heb een horlogebandje van Horween shell cordovan. Perfect in elkaar genaaid met gewoon waxed garen. Ziet er heel basic uit. Is echter het beste wat er is. Iemand anders ziet het er niet aan af en zal het vast weggegooid geld vinden. Ík weet en zie wat het is; geniet ervan.

Duft te léven.
Geld is rond opdat het lekker rolt :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:07

Huertecilla schreef:
Miracle_ schreef:

Mijn paarden doen welwillend wat ik beleefd vraag zónder optoming.
Zo heb ik ook nooit een ankerketting nodig gehad om een Bullmastiff tegen te houden.
Ging ook vrolijk fietsen met zes windhonden aan de lijn.

Nou, good for you +:)+ Mijn hond is nog een over enthousiaste pup, met way to much energy. Dus die ketting heb ik af en toe echt wel nodig. Al fiets ik gewoon met een (nylon) tuigje met haar hoor.
En leuk dat je paarden het zonder optoming ook goed doen, maar daar is niet ieder paard voor weg gelegd, en overigens is dat ieders eigen keus toch. Ik rijd de mijne ook regelmatig zonder tuig, en dat doet ze net zo goed. Ik snap die vergelijking niet helemaal?
Ik begrijp ook niet wat er nou zo fout is aan goedkope halsbandjes hoor. :n Ze werken precies hetzelfde. :D
En ik heb het nou eenmaal niet zo breed dat ik voor al mijn beesten een burberry jasje kan kopen. Ik vind duur voer en aandacht veel belangrijker dan het bandje wat ie om heeft.

Geld maakt niet gelukkig.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:12

Remy schreef:
Volgens mij wordt er ongelooflijk langs elkaar heen gesproken in dit topic. Een beetje het Mars en Venus effect...

Het genieten van de luxe van een eerlijk stuk kwaliteitshandwerk waar een wel prijskaartje aan hangt omdat het ambachtelijk hand/vak/maatwerk is en hierover met anderen van gedachten wisselen is iets totaal anders dan mensen aanvallen die dat geld er niet voor over hebben :?
Nergens in dit topic heb ik HC mensen zien aanvallen die minder geld willen uitgeven aan hondenriemen vanwege budget of praktisch of wat dan ook redenen.

Ik heb een paar heel inspirerende dingen langs zien komen (en ook ontzettend kitsch rommel). Die site van Lancel is :~ :~ :~ :~
Zelf sta ik nog aan het begin en ben nog volop aan het leren maar ik heb hier een heleboel langs zien komen wat ik op mijn streeflijst heb gezet.

Ik denkt dat jij inderdaad een van de weinigen bent hier in het topic die precies snapt wat HC bedoelt. In principe vroeg hij aan het begin van het topic simpelweg om links of adressen waar riemen zoals besproken te koop zijn omdat het lijkt of een dergelijk product simpelweg niet te krijgen is cq gemaakt wordt. Nergens heeft hij iemand vertelt dat hij/zij het verkeerd doet.

Begrijpend lezen is inderdaad een vak apart ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 10:57

Remy schreef:

Continue wordt gelezen wat men wil lezen, niet wat er staat.

Maar goed, Lancel heeft die lijn pás geïntrodiceeerd. Ik geloof dat het laatse model pas augustus dit jaar is toegvoegd; de zwarte ´L´ voor grote honden.
De prijzen lopen van 55 tot 135 euro.
Bepaald wat redelijker dan tegen de 400 voor halsband&lijn van Gucci of tegen diezelfde 400 voor alleen halsband van Hermés (welke trouwens wel helemaal perfect is en een koopje in vergelijking met een identieke Collier du Chien armband voor vrouwen).

Afbeelding

Hier een luxe variant voor wie nylon goed genoeg vindt:

Afbeelding

Er is een bijpassende lijn voor:

Afbeelding