Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Het moeilijke is dat er diverse milieukenmerken zijn voor oa biologisch en ecologisch.
Elk kenmerk kent zijn eigen eisen, dit houdt in dat niet elk groene sticker op de verpakking zomaar wil zeggen dat het betreffende beest een betere leefomstandigheid heeft gehad.
Waventy schreef:Je geeft in je begin topic aan dat de kippen een hok van 1 bij 0.3 hebben. Dat wil dus zeggen dat ze wel een dak hebben waar ze onder kunnen schuilen.
Heb zelf 4 kippen, met 8 konijnen en 2 eenden in de tuin. Hebben een ren van +- 20 vierkante meter.
Hierin staat een tuinhuisje van 1.8 bij 1.3. Bij lange na dus niet genoeg volgens jou...
Mijn kippen gaan 's avonds op stok, de konijnen wisselen, dan liggen ze buiten, dan in het hok of achter het hok bij de voertonnen.
De eenden gaan helemaal nooit naar binnen.
Je geloofd het of niet, maar wanneer het regent, zitten de meeste dieren bij mij in de tuin, gewoon in de regen en hier kiezen ze dan toch echt zelf voor.
Uit je omschrijving, maak ik dus op dat ze een hok hebben, wat volgens jou te klein is..
Als die kippen nat regenen, dan is dat dus hun eigen keuze
p.s. Mijn kippen eten ook brood, hlet voer staat in het hok, dat kunnen mijn buren dus niet zien.
Ik ga er vanuit dat je het beste met deze dieren voor hebt, maar ga eerst goed informeren voordat je zo hard van de toren blaast..

Beli schreef:Meteen naar de dierenbescherming lijkt mij niet echt een goed idee!
Zullen je buren blij mee zijn.
(waarschijnlijk zijn die kippen voor het suikerfeest over 2 weken of voor het offerfeest)
Waarom doe je niet een getypte brief(lekker anoniem) in de brievenbus, wat die dieren voor verzorgen nodig hebben.
Citaat:Hobbydieren
Voor varkens, kippen of kalkoenen die niet bedrijfsmatig voor gebruiks- of winstdoeleinden worden gehouden, zijn geen dierrechten nodig, wel geldt er een maximum voor het aantal te houden dieren. Een particulier mag bijvoorbeeld drie vleesvarkens houden, of 250 legkippen, zonder over dierrechten te beschikken.
Brainless schreef:Dit vond ik nog op de site van de rijksoverheid.
http://english.minlnv.nl/portal/page?_p ... 73&p_mode=Citaat:Hobbydieren
Voor varkens, kippen of kalkoenen die niet bedrijfsmatig voor gebruiks- of winstdoeleinden worden gehouden, zijn geen dierrechten nodig, wel geldt er een maximum voor het aantal te houden dieren. Een particulier mag bijvoorbeeld drie vleesvarkens houden, of 250 legkippen, zonder over dierrechten te beschikken.
liesjecryos schreef:Ts wat kan jij liegen zeg!!!!
Zit even van alles te zeggen wat niet waar is.
Als jij echt iets tegen de bioindustrie wilt doen,dan moet je toch eerst eens leren hoe de wet in elkaar zit!
Inplaats van alles en nog wat gaan roepen.
Je weet niet eens hoe het nu werkelijk zit met biologisch eten.
De koeien krijgen daar ook antibotica .
MarcoBorsato schreef:Ze zijn ook pas vanaf 2012 verboden. Maar worden idd niet gebouwd en de meeste supermarkten weigeren de eieren.
femke27 schreef:MarcoBorsato schreef:Ze zijn ook pas vanaf 2012 verboden. Maar worden idd niet gebouwd en de meeste supermarkten weigeren de eieren.
Klopt, maar die eieren worden wel gebruikt voor b.v taarten, mayonaise, sauzen, toetjes, etc. Dus eigenlijk houden we onszelf maar wat voor als we zeggen dat we scharreleieren e.d kopen. Die bioindustrie eieren krijgen we voorlopig toch nog wel binnen. Helaas.
Homiafortuna schreef:Hoe is het met de kippetjes, zitten ze nog steeds in dat kleine hokje, of heb je inmiddels al actie ondernomen.
spicegirl schreef:thuis slachten mag niet, dus DB bellen...
maxxlover schreef:[/quote]We leven in Nederland en niet in Marokko. Er wordt van ons ook verwacht dat we niet als vrouw in een mini rok de moskee binnen stappen. Dus wij mogen ook verwachten dat ze zich aan onze regels houden. En als je dat niet wil of kan dan moet je een plek zoeken waar dat wel kan.
quote="wopkelover"]spicegirl schreef:thuis slachten mag niet, dus DB bellen...
hoewel ik het idee van slachten niet zo fijn vind .
vind ik het wel raar dat jij wil dat ze de dieren bescherming belt omdat de buren n kip slachten .
ik zie daar eerlijk gezegt het probleem niet zo van .
wat is het verschil tussen op de slacht slachten of thuis.
behalve dat het niet mag natuurlijk .
maar ik denk dat dat achter in het schuurtje een stuk rustiger gaat , dan de kippen die per 10 de nek om wordt gedraaid .
maar ik vind wel dat de dieren tot die tijd , een degelijk hok moeten hebben en fatsoenlijk voer ,