enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:32

tjoppie schreef:
zoals ik al zei. 100 euro en dan kom ik de hond morgen halen.

TS , ik zeg doen!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:33

Kijk prima hoor alle dierenvrienden op bokt...
TS beschermt de hond meer als haar eigen kind.

Kan niet begrijpen dat je die hond nog in je huis heb zitten totdat je een plekje voor hem hebt gevonden.
In mijn ogen is er maar 1 plek voor zo een dier!

Kan zijn dat ik heel bokt over mij heen krijg, maar dit is gewoon mijn mening!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:34

doei schreef:

Ik ben het helemaal met je eens....

Waarschuwing van de hond of niet....
Een kind bijten.. not done... een volwassen bijten.. not done...

Ik had m allang t huis uitgedaan..... De volgende keer gaat het wél flink mis...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:36

Jolliegirl schreef:

Ik had m allang t huis uitgedaan..... De volgende keer gaat het wél flink mis...

Dan had mijn hond al een stuk of 10 keer het huis uit gelegen. Want door onze eigen fouten zijn we allemaal al eens gebeten. Maargoed, ik heb natuurlijk ook een uitermate agressief hondje hier in huis, verschrikkelijk :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:39

Een hond hoort gewoon niet een kind van 2 jaar te bijten. Kind van 2 jaar heeft geen flauw benul van wat waarschuwingen zouden kunnen zijn, die kruipt/loopt gewoon rond. Toen ik klein was wist ik enkel dat honden konden grommen als waarschuwing, ik had geen hond moeten tegenkomen die subtieler waarschuwde.
Het is dan vooral aan de ouders om kind en hond in de gaten te houden en onbewaakte momenten komen helaas wel eens voor.

Vind het een beetje gek dat die hond hier nu 'goedgesproken' wordt. Ok, misschien weet die hond niet beter dan dat hij een kind zou mogen corrigeren (als dat al het 'motief' was) maar weet dat kind veel dat hij in de ogen van de hond ondergeschikt is.

Bij mij zou het toch heel simpel zijn hoor als mijn hond mijn kind zodanig toetakelt (serieus bijten in het gezicht) is dat einde verhaal voor hond, hoe jammer ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:41

Thioro schreef:
Bij mij zou het toch heel simpel zijn hoor als mijn hond mijn kind zodanig toetakelt (serieus bijten in het gezicht) is dat einde verhaal voor hond, hoe jammer ook.

Eens.

Dat ze een keer uithalen kan gebeuren.....
Maar zodra ze een keer doorbijten.....
Dan zijn ze weg..... Hoe dan ook.... Je vergeeft het jezelf nooit als de hond een 2e keer een kind doodbijt...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:43

Ow lekker dan!
Dus jullie missen allemaal stukken uit wangen?

Voor je eigen moet je het zelf weten, maar wat nou als je hond iemand op straat pakt?
Een kindje die onverwachts beweegt en langskomt met de step?

Hhilde schreef:
Jolliegirl schreef:

Dan had mijn hond al een stuk of 10 keer het huis uit gelegen. Want door onze eigen fouten zijn we allemaal al eens gebeten. Maargoed, ik heb natuurlijk ook een uitermate agressief hondje hier in huis, verschrikkelijk :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:45

Jolliegirl schreef:
doei schreef:

Best zielig dan in het verhaal wat ik vertelde, moet de hond weg omdat mijn vriend niet fair was naar de hond toe.

En ja 600 euro vragen voor de hond?? Vind dan wel dat je in ieder geval wel het hele verhaal bij je advertentie moet zetten, nieuwe eigenaar heeft recht op de hele waarheid, niet de halve die er nu staat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:46

Anthea schreef:
Omdat er veel honden zijn die een bench ontzettend fijn vinden, en omdat je een hoop mist als je niet verder kijkt dan je neus lang is :D :D

Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens, maar goed. Als jij graag een bench gebruikt, is dat je goed recht. Als een ander dat niet wil, is dat natuurlijk ook zo.

slimmerik schreef:
600 euro voor een valse hond? Dacht dat TS in het belang van de hond een nieuw baasje zoekt. Maar met die prijs ..... krijg ik toch een ander gevoel.

Jij komt weer erg vriendelijk uit de hoek, valse hond.....zeg je dit nu alleen om te stangen?

Ojajoh schreef:
heb nu de advertentie gezien, en ik vind niet dat er duidelijk aan gegeven wordt waarom de hond weg gaat
tevens lijkt het meer een "winst verkoop" dan echt (met pijn in het hart) op zoek gaan naar een goed tehuis......

Of de prijs wel of niet te hoog is, weet ik niet. Maar misschien licht TS de mensen wel verder in als ze serieuze interesse tonen?

Hhilde schreef:
Zal ik eens wat héél spannends zeggen? Ze kunnen ook eerder door de deur zonder ranghoger te worden! En je kunt ze zelfs eerder laten eten! Geen enkele hond is continue bezig met die rangen en zeker niet met ranghoogste worden. Beter nog: een hond vindt het best als hij tevreden is wanneer hij ranglaagste is. Hij zal alleen maar ranghoger worden wanneer het gezin de positie ranghoger niet verdient. Daarbij komt ook nog eens dat die 'rangen' allemaal al best achterhaald zijn. Ze zijn absoluut aanwezig, maar niet zo heftig als iedereen altijd gedacht heeft.

Hier kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn.

Hhilde schreef:
Honden bijten nooit zonder waarschuwing. Wij zien die waarschuwing gewoon niet en waar zijn we beter in dan in de schuld op anderen afschuiven.. Daarom zeggen we maar met z'n allen dat de hond geen waarschuwing geeft. Kunnen wij het iig niet fout doen.

Ook hier weer eens. Maar wanneer je je hond niet goed 'leest', is het waarschijnlijk wel beter om een andere plekje voor hem te zoeken, om erger te voorkomen.

Thioro schreef:
Een hond hoort gewoon niet een kind van 2 jaar te bijten. Kind van 2 jaar heeft geen flauw benul van wat waarschuwingen zouden kunnen zijn, die kruipt/loopt gewoon rond.

Net als dat kind geen flauw benul heeft, heeft een hond dat ook niet. Die doet gewoon wat hij goed acht. Als mensen zich daar nou een wat beter in zouden verdiepen, zouden er heel wat minder bijtincidenten zijn.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:50

marleen_usar schreef:
Moeilijke situatie,maar op Marktplaats zetten zou ik niet doen.Wie wil er een hond die een kind heeft gebeten, vaak gaan ze dan van baas naar baas.Is het de eerste keer dat het zo erg af liep?

Dat hoeft niet, ok ik vind markplaats nu ook niet de meest geschikte plek om een goeie nieuwe baas voor zo een hond tze e zoeken, eerder via een rasvereninging.
Wij hebben indertijd via aussie in nood een aussie overgenomen die ook flink naar een kind (en volwassenen) gehapt had.
In de 4 jaar dat ze hier is hebben we nooit ook maar iets van agressie in die hond gezien.
Scheelt wellicht ook dat we hier afgelegen en rustig wonen, geen kinderen hebben en de hond in een stabiel roedel terecht kwam.

Had die in duitsland gebleven dan had ze waarschijnlijk ook allang een spuitje gehad.
Ze gaat in elk geval niet van baas naar baas, en ja ik durfde een hond wel aan die al eens naar een kind gebeten had.
Ik heb trouwens niks voor de hond moeten betalen, de mensen waren allang blij dat ze een heel erg goed plekje gevonden had!

@TS: ik denk dat herplaatsen naar mensen die geen kinderen hebben de beste optie is voor de hond.
Maar mischien beter via een rasvereniging proberen, dat je dan een serieuzer publiek aanspreekt??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:54

_MelloW_ schreef:
Best zielig dan in het verhaal wat ik vertelde, moet de hond weg omdat mijn vriend niet fair was naar de hond toe.

Hier was jij zelf bij?
Of is eerlijk verteld?

Dat is wat anders dan een kind en een hond wat niet duidelijk is...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:54

Vind zelf de verhalen van TS eerlijk gezegd een beetje vaag in 2010 schrijft ze dat de hond een pup is daarna wordt ze aangesproken op dierenmishandeling.
[BB] Transactie voorstel voor mishandelen van hond .
En wat er dan nog verder ter tafel komt, eerlijk gezegd ben ik zelf bang dat ze haar hond niet goed aan kan en er toch een soort van opvoedingsprobleempje is.

tjoppie

Re: enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:55

die hond is in mei weggegaan toch?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:56

Ohh kan best loop ik wat achter,,,niet voor het eerst, maar dus nog een hond weg

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:58

hetzelfde topic blz 9

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:59

Jolliegirl schreef:
_MelloW_ schreef:

Hier was jij zelf bij?
Of is eerlijk verteld?

Dat is wat anders dan een kind en een hond wat niet duidelijk is...

Ik was er niet bij en is inderdaad eerlijk verteld. Je zag ook dat de hond echt even een beetje schuchter naar mijn vriend en zijn we s'middags samen nog even naar het bos geweest om weer even vrienden te worden, maar wordt off topic zo dus ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:04

Nee is niet offtopic, het heeft waarde! :)

Jij hebt de zékerheid dat jouw vriend dé fout had gemaakt....

Dat heeft TS niet.. en dát is het risico.
En met zulke risico's moet je voor je kind kiezen vind ik......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:06

JastieHorse schreef:
Hhilde ik ben blij dat jij op jou leeftijd wel alle honden begrijpt :')
Hoe weet jij nou hoe oud ze is.. :=
Staat niks in haar profiel.
Ik denk wel dat zij voor een groot deel uit ervaring spreekt, dat kun je echt wel merken aan de dingen die ze zegt.

Maar alsnog heeft niemand (niet van ons en niet van de vader) gezien hoe het is gebeurd en wat voor reden het had.
Dus of de hond zomaar 'aanviel' of dat er een reden voor was, maar alsnog wil je dit risico niet nog een keer wilt nemen.
Ik hoop dat je het aanbod aanneemt.

Nu ik alle quotes uit vorige berichten zie, voel ik me er ook niet zo lekker bij.
Ik vraag mij af wat er belangrijker is; een goed tehuisje voor een klein prijsje (zoals aangeboden is in het topic) of een onervaren thuis waar je veel geld voor kunt krijgen.
Nu zit daartussen in natuurlijk ook heel veel en ik ken TS niet persoonlijk, dus kan daar niet over oordelen.

Ojajoh schreef:
tjoppie schreef:
zoals ik al zei. 100 euro en dan kom ik de hond morgen halen.

TS , ik zeg doen!
Ben echt heel benieuwd of je dit aanbod aan neemt!!
Zo kun je misschien zelfs nog af en toe pb'en om te vragen hoe het gaat!

Het zou ook wel fijn zijn als TS onze vragen beantwoord en of ze haar hond naar dat meisje/vrouw(?) laat gaan.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:07

Je zegt dat je vriend er vlak bij stond ts, hoe kan het dan dat die niet heeft gezien wat er gebeurd is?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:14

tja en misschien is hier wel de fout gemaakt om een duitse herder als huishond te willen houden. En ja voordat ik een hoop mensen over me heen krijg, een duitse herder KAN goed als huishond gehouden worden. Echter je moet ewoon rekening houden met de aard van het beestje. Een duitse herder moet ruimte hebben en een taak er moet lekker mee gewerkt worden al dan niet serieus een sport uitoefenen of gewoon recreatief bezig zijn. In elk geval meer doen dan dagelijks een uurtje lopen en meer niet. Geen idee of er nog wat gedaan werd met deze hond maar honden en zeker herders hebben duidelijkheid nodig en daarnaast beweging en bezigheid.
Verveling kan ook een hoop problemen geven.

Mijn vorige herplaatser en deze dus ook weer hebben beiden gebeten hier thuis. Echter bij mijn vorige is het helemaal goed gekomen en heb ik een geweldig gave hond aan gehad. Beter kan nooit meer. En heb er vol vertrouwen in dat de huidige hond ook helemaal goed komt!! Een hond die bijt is niet altijd vals.
Net als een mens dat gevochten heeft of gestolen heeft of gelogen heeft niet altijd zo blijft.

Ps koudbloedkim: er zijn mensen die Hilde 'kennen' via andere forums zo weet ik ook hoe oud ze is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:25

Ooh, ik dacht al, worden er nu gewoon berichten van mensen die hier reageren opgezocht.. :+
Maar dan heb ik niks gezegd (over de leeftijd). :)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:27

dierenfan schreef:
tja en misschien is hier wel de fout gemaakt om een duitse herder als huishond te willen houden. En ja voordat ik een hoop mensen over me heen krijg, een duitse herder KAN goed als huishond gehouden worden. Echter je moet ewoon rekening houden met de aard van het beestje. Een duitse herder moet ruimte hebben en een taak er moet lekker mee gewerkt worden al dan niet serieus een sport uitoefenen of gewoon recreatief bezig zijn. In elk geval meer doen dan dagelijks een uurtje lopen en meer niet. Geen idee of er nog wat gedaan werd met deze hond maar honden en zeker herders hebben duidelijkheid nodig en daarnaast beweging en bezigheid.
Verveling kan ook een hoop problemen geven.

Mijn vorige herplaatser en deze dus ook weer hebben beiden gebeten hier thuis. Echter bij mijn vorige is het helemaal goed gekomen en heb ik een geweldig gave hond aan gehad. Beter kan nooit meer. En heb er vol vertrouwen in dat de huidige hond ook helemaal goed komt!! Een hond die bijt is niet altijd vals.
Net als een mens dat gevochten heeft of gestolen heeft of gelogen heeft niet altijd zo blijft.

Ps koudbloedkim: er zijn mensen die Hilde 'kennen' via andere forums zo weet ik ook hoe oud ze is ;)

wat moet je doen als er zware hd is geconstateerd, met atrose??
dan kunnen ze niet werken en is soms een uurtje lopen al te veel, wat dan?
en als dit zo is mogen ze dus wel zo heftig reageren?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:29

dan is dood beter?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:30

wat een drama hier weer allemaal.
als de hond idd zonder reden en waarschuwing(en een waarschuwing kan idd heel kort zijn bv 2 sec; een lip op ; staren; of wat dan ook)je kind gebeten heeft dan zie ik geen andere reden dan in laten slapen.
maar er zijn maar heel weinig honden die zonder waarschuwing aanvallen en dus doorbijten.
jouw herder heeft doorgebeten dus ik ga er van uit dat er wel een waarschuwing is geweest.
immers je hebt de hond al 5 jaar en je kind 2 jaar dus een valse hond of zieke hond(tumor) had al eerder opgemerkt moeten worden.
verder zijn hd idd niet de makkelijkste honden(heb zelf een herplaatser hd gehad van 4 jaar; agressief; is bij mij 9 jaar geworden en ontzettend lief en betrouwbaar; heb daarnaast nog 3 herplaatsers gehad en nog steeds ;))
maar mijn advies is ingana op het voorstel van toppie; dna heeft je hond morgen nog een nieuw fijn stabiel gezin; jij hebt veiligheid in huis en € 100.
stom misschien dat ik dit zeg maar je vraagt € 600 in een wazige adv op mp waarbij je niet eerlijk bent.
je mag heel blij zijn en in je handen klappen als je al een nieuw thuis v hem vind en je hebt dan ook heel veel geluk als jij niet hoeft te betalen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:31

is dit nu nog de enige hond in huis?

en ook ik vind 600,- ook echt veel te veel voor deze hond