Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
love_western schreef:En als er nu weer mensen gaan zeiken of wat dan ook, ben ik er klaar mee. En plaats is ook geen updates meer. Heb totaal geen behoefte daar aan. En wil me daar nu helemaal niet druk over maken. Heb al genoeg zorgen aan het nijntje.

tjoppie schreef:Ik weet niet hoeveel mensen hier zelf wel eens breuken hebben gehad, maar ik weet van mijn ergste gecompliceerde breuk dat ik er maar een paar dagen pijn aan heb gehad.
Als het echt een hopeloze zaak is, dan zou ik het beessie af laten maken (twee benigen ed) . Maar een konijn heeft nog 3 andere pootjes om mee te lopen, en een konijn in gevangenschap hoeft niet aan de ren voor jagers.
Even naar de dierenarts, de boel laten zetten indien nodig. En als het niet nodig is dan gewoon niet naar de dierenarts. Men moet niet vergeten dat de dieren in gevangenschap volledig verzorgd worden, dus als die een week of wat weinig uit de voeten kunnen dan is dat helemaal niet zo een drama. En laten we nou eerlijk zijn, iedereen heeft wel eens een pijntje of een ditje of een datje. Er zullen weinig paardenmensen zijn die nog nooit iets gebroken hebben, en hoeveel last heb je nou eigenlijk van een breuk?

Freya schreef:Ik heb bijna de gehele topic gelezen,
Ik kan me wel verplaatsen in TS, hier is ook een DA waar ik liever niet naar toe ga, maar als het moet, dan moet het, puur voor het dier.
TS super dat er goede vooruit zichten zijn voor Frummy, ook al moet zij straks een voorpootje missen, ze is nog jong en kan daar makkelijk oud mee worden.
Wel jammer dat ze nu alleen moet zitten, misschien een idee om iets van een knuffel in het hok te leggen, dat ze niet zo geheel alleen is ( heb ik met mijn toen zieke nijn ook gedaan en die ging er tegen aan kruipen )
Nogmaals, ik kan me in TS verplaatsen, al had ik wel een DA gebeld, verhaal uitgelegd en evt. pijnstilling gevraagd voor het dier. Want kan me niet voorstellen dat nijn geen pijn heeft ( gehad ), denk dat zij een hele grote pijngrens heeft.
In ieder geval beterschap voor haar en hopelijk groeit alles weer netjes aan elkaar. Laar je nog wel een controle foto maken ? vraag puur uit nieuwsgierigheid, want geloof niet dat je echt super slecht bent voor je dieren.
love_western schreef:Plaats hier toch nog een update en hoop dat de mods snel de onnodige reactie's verwijderen. Weet ondertussen toch wel dat ik niet het beste voor heb met mijn dieren![]()
Maar goed, de dierenarts vond dat ik perfect heb gehandeld. En hij vond het geen probleem dat ik had gewacht tot vandaag, hij zei dat het diertje bij mij in goede handen was/is en dat ik haar al goed had verzorgt.
Ze moet sowieso 2 a 3 weken apart zitten en dan moet het botje weer goed aangroeien. Want de botjes staan precies op elkaar. Dus erg gunstig. Alleen is hij wel bang dat Frummy het pootje niet meer gaat gebruiken, waarscheinlijk verlamd dus. Ook moet ik in de gaten houden dat pootje niet koud aangaat voelen.
Zie ik geen verbetering, dan moet ik weer bellen. En kijken we voor verdere oplossingen. Dus amputatie of spuitje.
Dierenarts ziet zelf amputatie wel zitten, ook omdat dit een jong konijn is en het een voorpootje is. Maar dat is voor latere zorg.
Konijntje blijft momenteel lekker apart zitten. En krijgt geen pijnstilling. Waarom? Kans is groot dat ze het pootje toch gaat overbelasten. En de DA zei ook dat ze verder weinig pijn heeft en dat ze zelf doorheeft dat ze het pootje niet kan gebruiken.
Dus somminge bokkers hebben hier aardig hun energie verspild
Paintlinger schreef:Als het pootje verlamd is, is het goed om voor amputatie te gaan, maar waarom niet nu?
Het moet prima te testen zijn of er nog pijngevoel aanwezig in de poot.
Dan is het probleem opgelost.
En kan hij lekker aan de pijnstilling....
tjoppie schreef:@LW. Ik zou een dierenarts daarover laten beslissen denk ik. Tenzij ik zelf al zou kunnen zien van de buitenkant dat het niet een volledige breuk is waarbij het ene deel naast het andere deel zit.
Diertje leert er wel mee leven hoor
DaphneR93 schreef:Fijn TS dat je zo goed voor je konijntje zorgt. Zal ook vast opluchten dat de dierenarts het hier helemaal mee eens is, en je dus goed gehandeld hebt. Je zou bijna aan je eigen gaan twijfelen als je sommige voorgaande reacties leest.
Ik heb er ook bewondering voor dat je waarschijnlijk een van de jongste bent in dit topic, en als een van de meest volwassene reageert!
love_western schreef:tjoppie schreef:@LW. Ik zou een dierenarts daarover laten beslissen denk ik. Tenzij ik zelf al zou kunnen zien van de buitenkant dat het niet een volledige breuk is waarbij het ene deel naast het andere deel zit.
Diertje leert er wel mee leven hoor
Hoebedoel je? Ik kon zelf heel goed voelen dat er een breuk zat. En dierenarts bevestigde het idd.