Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Hso staan er op mp advertenties uit het buitenland?
Kijk wij hebben zelf hondje uit buitenland, wij kennen mensen die dat ook hebben gedaan en nog veel meer. En ik zie vaak die programma's daarover.
Maar waarschijnlijk zijn die honden dan door iemand opgekocht en die probeert ze hier weer te verkopen...
MP is niet altijd even betrouwbaar
Citaat:Misschien zijn er instanties die commercieel zijn maar wat kan mij het nou schelen dat ze verdienen op de honden het belangrijkste is toch dat de honden uit die hel weg kunnen.
randie schreef:Citaat:En het is niet zo dat BERGEN honden hierheen worden gehaald.
Mp geeft mij toch een andere indruk. Ik geloof ook zeker dat er goede instanties zijn. Maar het lijkt nu wel massaproductie aan het worden..
Citaat:Ik vind het overigens erg jammer dat dierenliefde voor veel mensen stopt bij de grens.
randie schreef:Citaat:Misschien zijn er instanties die commercieel zijn maar wat kan mij het nou schelen dat ze verdienen op de honden het belangrijkste is toch dat de honden uit die hel weg kunnen.
Probleem bij de commerciele instanties is dat het hun niet boeit wat voor hond er naar NL komt.
Als ze er maar aan kunnen verdienen. Heb je een ongezonde hond of gedraggestoorde hond gekregen is dat heel jammer, maar dat boeit ze niet.
En dan zijn er nog instanties die om iedere scheet een hond terug halen en hieraan bergen met geld verdienen en de hond opnieuw bij iemand anders plaatsen.
randie schreef:deze honden zitten vaak tussen de 250 en 300 euro in .
Citaat:ADOPTIEKOSTEN: voor een hond in Nederland is EUR 250,= dat is inclusief:
Ontworming,
Vaccinatie,
Geïmplanteerde identificatiechip,
Europees hondenpaspoort,
Bloedonderzoek er wordt bij volwassen honden getest op leishmania en meestal ook op erlichia (er bestaat altijd een kleine kans dat honden die goed uit de test kwamen achteraf toch besmet blijken, bij vage klachten en dat kan soms jaren later zijn, adviseren wij u niet te vergeten uw hond voor alle zekerheid op leishmania te laten testen). U krijgt van ons de resultaten van het laboratorium.
Sterilisatie van volwassen teefjes dit gebeurt standaard, voor castratie van reutjes vragen wij een kleine bijdrage
Transport naar de luchthaven en vliegreis naar Nederlandveel mensen denken dat onze honden gratis mogen vliegen, niets is minder waar.
Vervoer van de kennels terug naar Spanje.Wanneer u een hond wilt adopteren bieden wij u de mogelijkheid om vooraf de heupen te laten röntgenen. Op die manier heeft u meer zekerheid of deze in orde zijn. U kunt dit laten doen tegen kostprijs, graag vooraf te voldoen. Daarna kunt u beslissen of u de hond wel of niet wilt adopteren.Meer informatie hierover vind U op onze site.
randie schreef:Citaat:Ik vind het overigens erg jammer dat dierenliefde voor veel mensen stopt bij de grens.
Een vrachtwagen vol honden gooien en hiermee naar toe nemen om te verkopen is wel dierenliefde? Honden plaatsen die helemaal niet in nl. passen en hier helemaal niet gelukkig worden.
( even zwart-wit slechte instantie)

randie schreef:Citaat:Ik vind het overigens erg jammer dat dierenliefde voor veel mensen stopt bij de grens.
Een vrachtwagen vol honden gooien en hiermee naar toe nemen om te verkopen is wel dierenliefde? Honden plaatsen die helemaal niet in nl. passen en hier helemaal niet gelukkig worden.
( even zwart-wit slechte instantie)

darwin schreef:Als we alles wat zielig en uitgehongerd is, naar Nederland moeten halen, dan kunnen we ook wel heel ethiopie naar Nederland halen met die hongersnood daar.
In mijn ogen is dit alleen maar het probleem verplaatsen, je zou het bij de bron aan moeten pakken.
randie schreef:Hier wordt ook niet veel aanverdiend. Behalve als de hond niet medisch behandeld is, of geen gedragstesten heeft gehad, zonder paspoort zoals aangegeven etc. Dan is 250 makkelijk geld. Maar ook boetes die uitgedeeld kunnen worden wanneer sommige instanties vinden dat je niet aan de eisen voldoed. En dat gaat toch wel over grote bedragen.
easygoing schreef:darwin schreef:Als we alles wat zielig en uitgehongerd is, naar Nederland moeten halen, dan kunnen we ook wel heel ethiopie naar Nederland halen met die hongersnood daar.
In mijn ogen is dit alleen maar het probleem verplaatsen, je zou het bij de bron aan moeten pakken.
Doen we dat niet al dan?
Citaat:We openen het ene gironummer na het andere, terwijl er hier in Nederland ook veel mensen onder de armoedegrens leven, maar schijnbaar als het in een ver arm land is , is het makkelijker om te geven dan voor mensen en dieren in ons eigen land.
randie schreef:Hier geef je het zelf al aan, de goede instanties..Maar hoeveel slechte zouden er nu ondertussen niet zijn..?

darwin schreef:We openen het ene gironummer na het andere, terwijl er hier in Nederland ook veel mensen onder de armoedegrens leven, maar schijnbaar als het in een ver arm land is , is het makkelijker om te geven dan voor mensen en dieren in ons eigen land.