buitenlandse honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:59

Misschien zijn er instanties die commercieel zijn maar wat kan mij het nou schelen dat ze verdienen op de honden het belangrijkste is toch dat de honden uit die hel weg kunnen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:00

Citaat:
Hso staan er op mp advertenties uit het buitenland?
Kijk wij hebben zelf hondje uit buitenland, wij kennen mensen die dat ook hebben gedaan en nog veel meer. En ik zie vaak die programma's daarover.
Maar waarschijnlijk zijn die honden dan door iemand opgekocht en die probeert ze hier weer te verkopen...
MP is niet altijd even betrouwbaar

stichtingen hebben bergen advertenties op marktplaats bij de niet-ras honden. Echt heel veel advertenties. De meeste advertenties beginnen met een zielige titel of een naam ( of beide)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:00

ik heb even op mp gekeken, en de eerste pagina is bijna alleen maar boomer. Nog geen buitenlandse hond gezien. Waar ik niet mee wil zeggen dat je ongelijk hebt, maar dit is wat mij opvalt. :)
Ik kijk nog even verder op mp.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:01

:/ Weird. Vaak zat gekeken op mp ook naar hondjes die idd niet raszuiver zijn
Maar dat zijn vaak geen zuivere koffie

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:01

Citaat:
Misschien zijn er instanties die commercieel zijn maar wat kan mij het nou schelen dat ze verdienen op de honden het belangrijkste is toch dat de honden uit die hel weg kunnen.

Probleem bij de commerciele instanties is dat het hun niet boeit wat voor hond er naar NL komt.
Als ze er maar aan kunnen verdienen. Heb je een ongezonde hond of gedraggestoorde hond gekregen is dat heel jammer, maar dat boeit ze niet.

En dan zijn er nog instanties die om iedere scheet een hond terug halen en hieraan bergen met geld verdienen en de hond opnieuw bij iemand anders plaatsen.

mp:
http://kopen.marktplaats.nl/dieren-en-t ... 1&pmin=200

deze honden zitten vaak tussen de 250 en 300 euro in .
Laatst bijgewerkt door vencedor op 27-07-11 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re: buitenlandse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:03

Ik vind het overigens erg jammer dat dierenliefde voor veel mensen stopt bij de grens.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:03

randie schreef:
Citaat:
En het is niet zo dat BERGEN honden hierheen worden gehaald.

Mp geeft mij toch een andere indruk :). Ik geloof ook zeker dat er goede instanties zijn. Maar het lijkt nu wel massaproductie aan het worden..

Dat zeker !

Ik heb niets tegen buitenlandse honden/ niet raszuiver noem maar op.
Anders hadden we er zelf ook geen gehad.
Vaak zijn het nog hele lieve en dankbare dieren.

Maar hoe moeilijk het ook is, ze moeten zich vooral richten om het veranderen van de situatie daar.
Dat moet het hoofddoel ook zijn en blijven.
Als dat zo is, heb ik er ook geen probleem als hier enkele honden naar toe komen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:04

Citaat:
Ik vind het overigens erg jammer dat dierenliefde voor veel mensen stopt bij de grens.

Een vrachtwagen vol honden gooien en hiermee naar toe nemen om te verkopen is wel dierenliefde? Honden plaatsen die helemaal niet in nl. passen en hier helemaal niet gelukkig worden.

( even zwart-wit slechte instantie)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:05

randie schreef:
Citaat:

Probleem bij de commerciele instanties is dat het hun niet boeit wat voor hond er naar NL komt.
Als ze er maar aan kunnen verdienen. Heb je een ongezonde hond of gedraggestoorde hond gekregen is dat heel jammer, maar dat boeit ze niet.

En dan zijn er nog instanties die om iedere scheet een hond terug halen en hieraan bergen met geld verdienen en de hond opnieuw bij iemand anders plaatsen.

Dat vind ik ook erg triest.... als ze in het land van herkomst niet streng selecteren gaat het dier hier alsnog een kloteleven tegemoet. dan kunnen ze beter een spuitje krijgen... hard maar waar.
Die idiote Zuid- en Oost-Europeanen zien het toch alleen maar als vleeshompen die je kunt schoppen, slaan, in de fik kunt steken, achter je auto kunt binden en mee rond kunt rijden, op kunt hangen zodat ze met 1 pootje aan de grond kunnen en dagenlang hangen totdat ze eindelijk dood gaan, in de vuilnisbak kunt gooien (pups), en kunt verkrachten (ja... seks...).... dan kan zo'n hond beter dood zijn.
Ik geef in die landen geen cent uit....

Je tweede punt komt mij niet bekend voor... gebeurt dit werkelijk? Hoe zit dat dan? Hoe gaat zoiets in zijn werking?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:07

Ik heb moeten tekenen als Mylo om wat voor rede dat ook weg moet bij mij
Hij terug moet naar Resanito (de stichting waar ik hem vandaan heb)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:07

randie schreef:
deze honden zitten vaak tussen de 250 en 300 euro in .

En kijk eens wat daar bij in zit?
Citaat:
ADOPTIEKOSTEN: voor een hond in Nederland is EUR 250,= dat is inclusief:

Ontworming,

Vaccinatie,

Geïmplanteerde identificatiechip,

Europees hondenpaspoort,

Bloedonderzoek er wordt bij volwassen honden getest op leishmania en meestal ook op erlichia (er bestaat altijd een kleine kans dat honden die goed uit de test kwamen achteraf toch besmet blijken, bij vage klachten en dat kan soms jaren later zijn, adviseren wij u niet te vergeten uw hond voor alle zekerheid op leishmania te laten testen). U krijgt van ons de resultaten van het laboratorium.

Sterilisatie van volwassen teefjes dit gebeurt standaard, voor castratie van reutjes vragen wij een kleine bijdrage

Transport naar de luchthaven en vliegreis naar Nederlandveel mensen denken dat onze honden gratis mogen vliegen, niets is minder waar.

Vervoer van de kennels terug naar Spanje.Wanneer u een hond wilt adopteren bieden wij u de mogelijkheid om vooraf de heupen te laten röntgenen. Op die manier heeft u meer zekerheid of deze in orde zijn. U kunt dit laten doen tegen kostprijs, graag vooraf te voldoen. Daarna kunt u beslissen of u de hond wel of niet wilt adopteren.Meer informatie hierover vind U op onze site.

Geloof me, hier wordt echt geen goud geld mee verdiend.

En hoe weet jij dat er 'vrachtwagens vol' worden verscheept? Ik denk dat je je eerst een beetje moet verdiepen in het hoe/wat/waarom voordat je zo'n pittige mening naar voren knalt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:08

randie schreef:
Citaat:

Een vrachtwagen vol honden gooien en hiermee naar toe nemen om te verkopen is wel dierenliefde? Honden plaatsen die helemaal niet in nl. passen en hier helemaal niet gelukkig worden.

Selectief hier naartoe halen, en voor een groot deel met dat geld betere asiels financieren ter plekke en dieren kunnen steriliseren en evt euthanaseren vind ik goed...
Zomaar een berg honden, onnadenkend, in een vrachtwagen mikken vind ik zeer kwalijk...

Hoe heet die organisatie van die ex van Rob de Nijs ook alweer? Daar vraag ik me wel van af hoe selectief ze nou echt zijn....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:09

Ninx schreef:
Hoe heet die organisatie van die ex van Rob de Nijs ook alweer? Daar vraag ik me wel van af hoe selectief ze nou echt zijn....

PAWS van Belinda Meuldijk.

easygoing

randie schreef:
Citaat:

Waarom zouden ze hier niet passen en gelukkig worden?
Nogmaals van mij mogen ze bakken geld verdienen zolang de honden er maar beter van worden en of ze nou opletten welke hond naar nederland zal me aan mn kont roesten.
Elke geredde ziel is er 1 dat is het belangrijkste.
Het om een scheet terughalen heb ik nog niet heel vaak gehoord.

Vind het ook heel jammer dat voor veel mensen hun dierenliefde stopt bij de grens.

darwin

Als we alles wat zielig en uitgehongerd is, naar Nederland moeten halen, dan kunnen we ook wel heel ethiopie naar Nederland halen met die hongersnood daar.
In mijn ogen is dit alleen maar het probleem verplaatsen, je zou het bij de bron aan moeten pakken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:10

Hier wordt ook niet veel aanverdiend. Behalve als de hond niet medisch behandeld is, of geen gedragstesten heeft gehad, zonder paspoort zoals aangegeven etc. Dan is 250 makkelijk geld. Maar ook boetes die uitgedeeld kunnen worden wanneer sommige instanties vinden dat je niet aan de eisen voldoed. En dat gaat toch wel over grote bedragen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:12

darwin schreef:
Als we alles wat zielig en uitgehongerd is, naar Nederland moeten halen, dan kunnen we ook wel heel ethiopie naar Nederland halen met die hongersnood daar.
In mijn ogen is dit alleen maar het probleem verplaatsen, je zou het bij de bron aan moeten pakken.

Doen we dat niet al dan?
Het probleem moet door de autoriteiten ter plekke aangepakt worden zolang zij dat niet doen kunnen de instantie niet veel meer dan zoveel mogelijk honden uit de ellende halen.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 27-07-11 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:12

randie schreef:
Hier wordt ook niet veel aanverdiend. Behalve als de hond niet medisch behandeld is, of geen gedragstesten heeft gehad, zonder paspoort zoals aangegeven etc. Dan is 250 makkelijk geld. Maar ook boetes die uitgedeeld kunnen worden wanneer sommige instanties vinden dat je niet aan de eisen voldoed. En dat gaat toch wel over grote bedragen.

Ik heb nog nooit gehoord van boetes, maar ik vind het een mooie regel. Hoe denk je dat het hier met de dierenasiels gaat? Een dier dat je in NL uit het asiel haalt wordt ook nooit je eigendom, je adopteert, je betaalt adoptiekosten, geen aanschafkosten. Een asieldier mag je ook niet zomaar doorverkopen of wegdoen, maar helaas is hier te weinig controle op en gebeurt het tóch. Ik vind het meer dan prachtig als zulke boetes serieus worden geëist, dan denken de mensen tenminste goed na over het opnemen van een dier.

Inderdaad easygoing, veel van mijn zuurverdiende centjes gaan naar landen zoals Etiopië en niet omdat IK dat wil, maar omdat de STAAT het wil.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 27-07-11 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:13

Quellian schreef:
Ninx schreef:

PAWS van Belinda Meuldijk.

Heel selectief
Mijn schoonmoeder heeft er een hond vandaan

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:13

iemand met een beetje verstand haalt zijn hond ook niet via MP
dat zijn in de regel inderdaad niet de honden van een goede stichting maar mensen die er een leuk centje aan willen verdienen

goede stichtingen beginnen ook nooit over zielige verhalen, dat is nooit de manier om een hond goed te plaatsen

in Belgie zit ook een windhondenstichting(ik vermoed dat ze nog draaien) en die bracht ook bakken vol honden naar Belgie, verdiende er grof geld aan, voorzitster leefde er riant van
honden werden met grote groepen naar hier gebracht, adoptanten moesten ter plekke in 5 minuten een hond uitzoeken en daar dan maar mee naar huis gaan
een puinhoop was dat met veel honden die fout terecht kwamen
dat is jaren geleden nog een hele trammelant geweest en de goede stichtingen hebben gelijk afstand genomen van die stichting

het enige wat wij kunnen doen is mensen oproepen om goed naar een stichting te kijken , hoe deze functioneert voordat je er een hond bij uitzoekt
worden de mensen gescreent, hoe komen de dieren naar Nederland, zijn er opvanggezinnen en is er naarzorg
kijk hoelang een stichting al draait(vele draaien een paar jaar en verdwijnen dan weer en dan zit je alsnog met je hond als er problemen zijn), of ze plaatselijk werken of door heel Nederland en kijk wat ze doen met het geld

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:14

easygoing schreef:
darwin schreef:

Doen we dat niet al dan?

We openen het ene gironummer na het andere, terwijl er hier in Nederland ook veel mensen onder de armoedegrens leven, maar schijnbaar als het in een ver arm land is , is het makkelijker om te geven dan voor mensen en dieren in ons eigen land.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:15

Citaat:
We openen het ene gironummer na het andere, terwijl er hier in Nederland ook veel mensen onder de armoedegrens leven, maar schijnbaar als het in een ver arm land is , is het makkelijker om te geven dan voor mensen en dieren in ons eigen land.

Griekenland schijnt ook een goede optie te zijn, maar dat is weer een ander verhaal :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:17

randie schreef:
Hier geef je het zelf al aan, de goede instanties..Maar hoeveel slechte zouden er nu ondertussen niet zijn..?

Ik ken ook asiels die "zomaar" honden meegeven aan mensen die absoluut niet bekwaam genoeg zijn voor een bepaald type hond.
Ze gaven een hoogzwangere vrouw een hond mee die al 2x terug was gekomen omdat hij niet met kleine kinderen kon.
Zo ook mensen die een Husky wilde omdat het zo'n stoere hond is, deze mensen hadden nog nooit een hond gehad.
Beide honden moesten helaas weer teruggebracht worden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:17

Ja je kan je geld voort overal kwijt als je er vanaf wil ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:18

darwin schreef:

Wat denk je dat de staat doet dan? Waar een groot deel van onze belastingcenten heen gaat?
Idd er is in nederland genoeg armoede waar heel dringend iets aan gedaan moet worden maar nee hoor wij moeten allemaal inleveren voor noodlijdende landen weet ik veel waar.
En buiten dat staan onze grenzen wagenwijd open voor "vluchtelingen".