Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:37

Ik heb ook alles doorgelezen. In mijn ogen zou het niet nodig moeten zijn om allerlei rwgeltjes te maken, maar moeten we gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Iedereen kent zijn hond het beste en weet waar deze mogelijk agressief gedrag op vertoont. Als je hond niet onder appel staat hoort die daarnaast niet los te loen. Die van mij komt ook niet in alle gevallen terug naar mij, dus gaay ze alleen los als ik zeker weet dat ze wel terug komt (bijvoorbeeld als er geen andere honden zijn. Of als ik iets heel lekkers bij me heb.) kleine moeite en dat zou iedereen moeten doen.
In onze maatschappij lijkt het alsof iedereen rekening moet houden met jou, in plaats van dat we zelf kijken hoe we rekening kunnen houden met anderen. Laatst liep ik met mijn hond door een straat en kreeg ik een uitbrander, want haar hond sloeg aan als er andere honden langs kwamen. Waarom ik dan ook niet doorliep (was een hoop hondenstront aan het opruimen omdat mijn hond voor de deur gepoept had)! Echt idioot, maar wel hoe men tegewoordig denkt helaas.
Die van mij heeft een hekel aan kleine hondjes die langs komen en dan in de lijn gaan hangen en beginnen te blaffen. En ik erger me dan ook echt dood als dit goed gepraat wordt. Daarnaast werk ik er hard aan om die van mij dan netjes onder cntrole te houden.
Zo kan ik echt nog 100 voorbeelden noemen (mijn hnd die als pup gegrepen werd met een eigenaar die echt een heel stuk verderop liep) waarin men maar denkt dat anderen rekening houden met hen ipv andersom

Ik snap overigens ook niet waarom het in onze wereld zo moet zijn dat mijn hond alles moet pikken. Ik acceteer het ook niet als een vreemde ineens om mijn nek hangt zonder dat ik daar behiefte aan heb. Waarom moet mijn hond dat wel accepteren?

Om even te rageren op het feit dat veel mensen weinig verstand van honden hebben en dat het dus onze verantoordelijkheid is: als iemand op mijn hond afkomt en zinder te vragen mijn hond ineens begint te aaien dan ga ik er vanuit dat zo ie and genoeg ervaring met honden heeft. Zo niet, dan oet je je er niet mee bezig houden. Bij paarden vinden we dat logisch, bij honden niet om de een of andere reden. Ik blijf ook uit de buurt van het verkeer als ik de regels niet ken. In vrijwel iedere situatie gaat het op, behalve bij honden.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:37

Kleine hondjes ook van straat weren, nog beter, ALLE honden van straat! Nee, nooit meer een hond fokken.
En geen auto meer rijden ( hoeveel debielen er in het verkeer zijn...! ) Fietsen, scooterrijden, paardrijden, kan allemaal niet meer. Allemaal potentiële moordenaars.

*sarcasme uit*

Hier is onze hond 3 x aangevallen, terwijl hij aangelijnd zat, 1 x door een grote Benner, en 2 x door een wit pluizig hondje en een soort chihuahua die allebei los liepen en onze hond vol in zijn hooft beten.
En wat als onze hond zich nou eens verdedigd had? Voor ik die hondjes eraf kon schoppen?
Dan was onze hond vals, toch? Als hij zo'n chi iets te hard bijt in het hoofdje, dan is die dood! En dan? Dan staat er in de kranten ' Pitbullachtige vermoord lieve kleine Chanel ' of iets in die Televaag stijl.
Bah.

Het is NOOIT zo zwart wit als hier af en toe wordt afgeschilderd. En zijn en blijven beesten, en élke situatie is weer anders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:42

Chubby schreef:
Als ik op een terrasje ga zitten, of hierachter bij de zandbak, dan kom ik toch verdomd weinig loslopende paarden tegen met onverantwoordelijke eigenaren en een béétje valse kat wordt ook niet richting kinderen gedwongen aan een halsband.

We leven allemaal in een samenleving waarin 'de mens' de hoofdrol speelt. En ja: kinderen gaan daarin dus voor op honden. Welke idioot neemt er nou een hond mee een situatie in, waar die hond niet op zijn gemak is? Hoe goed ken je je hond dan en hoeveel respect heb je als eigenaar voor je hond dat je 'm dat aan wilt doen?!

_/-\o_

Nog even iets... Iedere keer hoor ik zeggen dat er geen valse honden bestaan, dat ze zo worden gemaakt. Wat is er dan misgegaan bij de opvoeding van jullie honden die niet te vertrouwen zijn?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:42

secricible schreef:
Ik heb ook alles doorgelezen. In mijn ogen zou het niet nodig moeten zijn om allerlei rwgeltjes te maken, maar moeten we gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Iedereen kent zijn hond het beste en weet waar deze mogelijk agressief gedrag op vertoont. Als je hond niet onder appel staat hoort die daarnaast niet los te loen. Die van mij komt ook niet in alle gevallen terug naar mij, dus gaay ze alleen los als ik zeker weet dat ze wel terug komt (bijvoorbeeld als er geen andere honden zijn. Of als ik iets heel lekkers bij me heb.) kleine moeite en dat zou iedereen moeten doen.
In onze maatschappij lijkt het alsof iedereen rekening moet houden met jou, in plaats van dat we zelf kijken hoe we rekening kunnen houden met anderen. Laatst liep ik met mijn hond door een straat en kreeg ik een uitbrander, want haar hond sloeg aan als er andere honden langs kwamen. Waarom ik dan ook niet doorliep (was een hoop hondenstront aan het opruimen omdat mijn hond voor de deur gepoept had)! Echt idioot, maar wel hoe men tegewoordig denkt helaas.
Die van mij heeft een hekel aan kleine hondjes die langs komen en dan in de lijn gaan hangen en beginnen te blaffen. En ik erger me dan ook echt dood als dit goed gepraat wordt. Daarnaast werk ik er hard aan om die van mij dan netjes onder cntrole te houden.
Zo kan ik echt nog 100 voorbeelden noemen (mijn hnd die als pup gegrepen werd met een eigenaar die echt een heel stuk verderop liep) waarin men maar denkt dat anderen rekening houden met hen ipv andersom

Ik snap overigens ook niet waarom het in onze wereld zo moet zijn dat mijn hond alles moet pikken. Ik acceteer het ook niet als een vreemde ineens om mijn nek hangt zonder dat ik daar behiefte aan heb. Waarom moet mijn hond dat wel accepteren?

Om even te rageren op het feit dat veel mensen weinig verstand van honden hebben en dat het dus onze verantoordelijkheid is: als iemand op mijn hond afkomt en zinder te vragen mijn hond ineens begint te aaien dan ga ik er vanuit dat zo ie and genoeg ervaring met honden heeft. Zo niet, dan oet je je er niet mee bezig houden. Bij paarden vinden we dat logisch, bij honden niet om de een of andere reden. Ik blijf ook uit de buurt van het verkeer als ik de regels niet ken. In vrijwel iedere situatie gaat het op, behalve bij honden.

Super verwoord ben het echt zo met je eens.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:43

ik ken meer gemene kleine hondjes dan grote.....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:45

papagroom schreef:

_/-\o_

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:46

MamboBeach schreef:
Chubby schreef:
Als ik op een terrasje ga zitten, of hierachter bij de zandbak, dan kom ik toch verdomd weinig loslopende paarden tegen met onverantwoordelijke eigenaren en een béétje valse kat wordt ook niet richting kinderen gedwongen aan een halsband.

We leven allemaal in een samenleving waarin 'de mens' de hoofdrol speelt. En ja: kinderen gaan daarin dus voor op honden. Welke idioot neemt er nou een hond mee een situatie in, waar die hond niet op zijn gemak is? Hoe goed ken je je hond dan en hoeveel respect heb je als eigenaar voor je hond dat je 'm dat aan wilt doen?!

_/-\o_

Nog even iets... Iedere keer hoor ik zeggen dat er geen valse honden bestaan, dat ze zo worden gemaakt. Wat is er dan misgegaan bij de opvoeding van jullie honden die niet te vertrouwen zijn?

Hoe ik heb nooit gezegd dat valse niet bestaan. Ik heb een ras in huis waarvan bekend is dat ze vreemde mensen niet of heel moeilijk accepteren.
En de ene uit dat door afwijkend te reageren en de ander uit dat door idd te happen. Ik als baas dien daar rekening mee te houden en alles op alles te zetten dat mijn hond niet de kans krijgt omdat te doen maar ik blijf zeggen dat mensen ook hun eigen verantwoordelijkheid dienen te nemen. Als iemand ondanks waarschuwingen het toch presteert om mijn hond de kans te geven te bijten vind ik dat de verantwoording bij die persoon ligt en niet bij mij en mijn hond.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:46

papagroom schreef:

Ik denk dat je dit niet zo zwart wit kan en mag stellen....

vermoedelijk zijn eigenaren van "gemene kleine hondjes" zich er niet van bewust dat het ook gewoon een HOND is waar zelfde regels voor gelden als voor grote honden..

hoe je het wendt of keert, als hondeneigenaar ben je dus gewoon ZELF verantwoordelijk... zelfs voor de opvoeding..;-)

Maar ja, eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op loslopende kleine keffertjes rond mijn hond of kids....
Ik zeg ooit wel eens.. Mooi formaat voor de wreef van mijn voet...... Yep weet t , niet diervriendelijk, maar ja, als ze zijn opgevoed is zoiets niet nodig...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:48

MamboBeach schreef:
Dat kan onwetendheid zijn, een beet van een valse hond, of misschien wel gewoon een ziekte of pijn waar de hond continu last van heeft.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:53

Ik vind het bijzonder en egoistisch van mensen met een hond met een karakter probleem ongeacht ras dan alsnog de schuld bij een ander weet te leggen. Zoals een niet vertrouwde hond waar een loslopende 'lieve' hond op af komt.

En ze blijven er voor opkomen, schandalig.
Mijn broer heeft een 'gevaarlijke' (AS) althans niet vertrouwd met kleine honden dus zijn hond heeft hij ALTIJD AAN DE LIJN en ALTIJD een muilkorf om.
Dat vind ik je verantwoordelijkheid nemen en niet de schuld bij een ander leggen.

Ik zelf het twee honden die door sommige ook nog onterecht gezien worden als van origine zijnde vechthonden.
Die kunnen met alles en iedereen, wat leeft en wat niet leeft.
Ze worden hier door de konijnen nog hun eigen mand uitgeduwd.

Ze doen niks, zullen niks doen maar heb ze gewoon aangelijnd en waar ze los MOGEN (mag hier zowieso bijna nergens) zoals bij Hoornse plas, dan mogen ze los en spelen ze met alle andere honden.
Mocht 1 van onze honden OOIT een misstap begaan door te bijten (en niet uit zelfverdediging) > muilkorf.
Begaan ze ooit een fout met behoorlijke schade > spuit.
(en ook als het labradors waren geweest)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:53

easygoing schreef:
MamboBeach schreef:
_/-\o_

Hoe ik heb nooit gezegd dat valse niet bestaan. Ik heb een ras in huis waarvan bekend is dat ze vreemde mensen niet of heel moeilijk accepteren.
En de ene uit dat door afwijkend te reageren en de ander uit dat door idd te happen. Ik als baas dien daar rekening mee te houden en alles op alles te zetten dat mijn hond niet de kans krijgt omdat te doen maar ik blijf zeggen dat mensen ook hun eigen verantwoordelijkheid dienen te nemen. Als iemand ondanks waarschuwingen het toch presteert om mijn hond de kans te geven te bijten vind ik dat de verantwoording bij die persoon ligt en niet bij mij en mijn hond.

Dat is wel heel vaak wat ik hoor. Heb zelf een Stafford gehad en daar zit gewoon een bepaald karakter in, klaar. Kun je kort of lang over l*llen maar is gewoon zo. Ik denk namelijk zelf wel dat sommige honden zo worden geboren of dat het een karaktertrek is.

Zo lang jij niemand binnenhaalt of het van tevoren zegt is er niets aan de hand maar ik zou mijn vingers er al niet aan willen branden en de honden desnoods in een andere kamer zetten maar dat heeft met verantwoording te maken.

Mijn buren hebben een hond waar ik niet wild van ben. Hij is wel eens over het hek gekomen en achter mijn kind aan gegaan. Ook al weer zo'n eigenaar die dan de verantwoording bij een ander legt. Wat moet ik eraan doen vraagt ie dan??? 8)7 Wat denk je, hond opsluiten, hek repareren of verhogen of hond aan de ketting leggen, weet ik veel. Als hij maar niet over het hek komt en achter mijn kind aangaat en hem iets doet. Ik vind dit zo simpel van die mensen... Wij hebben ze nog gaas gegeven ook om HUN probleem op te lossen. :roll:

watnou1

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:00

Mijn buren hebben een hond waar ik niet wild van ben. Hij is wel eens over het hek gekomen en achter mijn kind aan gegaan. Ook al weer zo'n eigenaar die dan de verantwoording bij een ander legt. Wat moet ik eraan doen vraagt ie dan??? Wat denk je, hond opsluiten, hek repareren of verhogen of hond aan de ketting leggen, weet ik veel. Als hij maar niet over het hek komt en achter mijn kind aangaat en hem iets doet.

Jemig mambobeach.... het zal je maar gebeuren zeg! Was dat eenmalige actie van die hond?
Ik zou idd ook die mensen waarschuwen, ik heb zelf kids, en als er iets zou gebeuren met ze.. pfff zou niet voor mezelf instaan...
Oud buurvrouwtje had ook zo'n hond, die is ingeslapen nadat hij iemand van de fiets had getrokken, was ontsnapt..( er waren ook al meerdere meldingen bekend van die hond..)
Kijk, ik snap dat je hond je lief is, maar ogen dienen nimmer gesloten te worden voor gevaarlijke dingen!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:09

MamboBeach schreef:
Dat is wel heel vaak wat ik hoor. Heb zelf een Stafford gehad en daar zit gewoon een bepaald karakter in, klaar. Kun je kort of lang over l*llen maar is gewoon zo. Ik denk namelijk zelf wel dat sommige honden zo worden geboren of dat het een karaktertrek is.

Inderdaad zijn sommige gewoon zo maar ook daarin heb je uitzonderingen.

Citaat:
Zo lang jij niemand binnenhaalt of het van tevoren zegt is er niets aan de hand maar ik zou mijn vingers er al niet aan willen branden en de honden desnoods in een andere kamer zetten maar dat heeft met verantwoording te maken.

Mijn hond gaat in de bench of in een andere kamer, mensen weten hoe ze is maar dan heb je nog steeds mensen die het allemaal beter weten en het er toch op zouden willen wagen. Als het dan toch nog gebeurd is het in mijn ogen de verantwoording van die persoon en niet van mij en mijn hond.

Citaat:
Mijn buren hebben een hond waar ik niet wild van ben. Hij is wel eens over het hek gekomen en achter mijn kind aan gegaan. Ook al weer zo'n eigenaar die dan de verantwoording bij een ander legt. Wat moet ik eraan doen vraagt ie dan??? 8)7 Wat denk je, hond opsluiten, hek repareren of verhogen of hond aan de ketting leggen, weet ik veel. Als hij maar niet over het hek komt en achter mijn kind aangaat en hem iets doet. Ik vind dit zo simpel van die mensen... Wij hebben ze nog gaas gegeven ook om HUN probleem op te lossen. :roll:

Dat zijn idd onverantwoorde domme baasjes en ben het met je eens dat hun verantwoording is. Dat zou andersom net zo zijn als jouw kind of jij over de schutting hun tuin in stapt en de hond hapt dan is het jouw verantwoording.
Dat bedoel ik steeds met rekening houden met elkaar en aanpassen aan elkaar.
Jouw buren moeten zich aanpassen door het hek dusdanig te maken dat de hond geen kans heeft in jouw tuin te komen en jij moet je aanpassen door bv niet de bal van je kind zomaar uit de tuin van de buren te halen. Snap je nu mijn punt wat ik al die tijd uit probeer te leggen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:14

Mijn buren van 2 deuren verderop hebben een pitbull achtige hond.Ik hoor ze elke dag bezig met die hond,ze maken hem zó vals.je hoort hoe ze hem opfokken en hoe die hond tekeer gaat met grommen enzo.
Vind het zo belachelijk,gelukkig loopt die hond wél op straat met een muilkorf.Maar eigenlijk zou die muikorf niet nodig zijn geweest als ze die hond normaal opvoeden en behandelen.
Zó'n vals gemaakte hond hoort niet op straat thuis,en zo'n eigenaar al helemaal niet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 14:22

onze honden...duitse herders...waren vroeger...35jr terug..waaks en beschermend,tegenwoordig zijn honden vaak agresief en aanvallend...ik vraag me af hoe dat zo gekomen is..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:25

opvoeding. ook een moderne Duitse herder is prima op te voeden. kom nog weleens bewakers tegen met zo'n hond, meestal zijn ze zachtaardig en blaffen ze op commando.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:26

Functie gok ik. Anno nu met alarmsystemen.... waakhond, tja.
Persoonlijk denk ik dat veel mensen een type hond nemen om hun een imago aan te meten, tja zo hond zo baas ik zweer erbij. Foute eigenaar foute hond.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:29

Goed voorbeeld is het broertje van mijn grote hond. Die heeft volgens mij het jaar nog niet gehaald. Eigenaar ging er de stoerste hond van het dorp van maken. Uiteindelijk durfde hij met een hond die nog niet eens volwassen was z'n eigen huis al niet meer in.

De mijne heb ik nooit als gevaarlijk gezien, is nooit enig teken van dreiging geweest bij kinderen (die beschouwde ze duidelijk als pups), ging allemaal prima samen. Een bekende van me heeft hetzelfde type honden en heeft zelf kinderen, katten, konijnen enz. gaat allemaal prima.

Opvoeding is alles. Bij iedere hond.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 24-07-11 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:30

papagroom schreef:

Dat komt m.i. mede omdat kleine hondjes vaak niet gezien worden als 'hond' en dus niet de juiste opvoeding krijgen. Er is één groot 'voordeel' van een klein vals hondje vergeleken met een grote valse hond en dat is de schade die het kleine hondje toebrengt versus de schade die de grote hond toebrengt als er gebeten wordt...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:32

Chubby schreef:
Dat komt m.i. mede omdat kleine hondjes vaak niet gezien worden als 'hond' en dus niet de juiste opvoeding krijgen. Er is één groot 'voordeel' van een klein vals hondje vergeleken met een grote valse hond en dat is de schade die het kleine hondje toebrengt versus de schade die de grote hond toebrengt als er gebeten wordt...
Denk dat 't in veel gevallen met kinderen weinig uitmaakt. Als je kind half open ligt ligt je kind half open, of dat nou door 5 kleine beten komt of 1 grote.

easygoing

Chubby schreef:
papagroom schreef:

Juist maar als de grote hond het kleine hondje een keer pakt omdat hij het zat is om steeds maar weer in de benen en staart gebeten te worden is de grote hond de L U L. En het kleine hondje komt er mee weg.

Sieppus

Ik meld mij even als eigenaresse van een gevaarlijke hond! *\o/*
Mijn hond Bink is een asociale hond die alles wat loopt, vliegt of kruipt op zou willen eten. Zelf heb ik deze jongeman niet opgevoed en het gaat al wel een stuk beter dan in het begin.
Als ik met mijn hond loop dan gaat hij netjes aan de riem en komt er ook niet vanaf, met muilkorf om lopen we dan samen heerlijk rond. Ik neem dus wel verantwoording voor mijn hond.
Nu wordt er afgegeven op gevaarlijke honden. Ik geef af op de baas die niet de verantwoording neemt voor zijn/haar lobbes.
Ik kan je ook zeggen dat ik mensen van een afstand toe roep dat ze hun hond vast moeten nemen, omdat die va mij niet lief is. En hoe vaak mensen dan tegen mij zeggen, deze doet niks!!!!! -:(-
Nou, die van mij wel, en als hij eenmaal vast heeft dan laat hij niet los ( ook al heeft hij een ten alle tijden een muilkorf om).
Tja, wat is dan het nut van de verantwoording die ik graag neem, als anderen dat niet doen???
Dus het gaat niet om de hond, het gaat om de baas!!!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:34

Kleine hondjes voor ook opgetild en beschermd (vaak) ik zeg kleintje met grote bek, loslaten tussen de andere honden en ze zijn ineens niet zo stoer meer.

Napoleon Syndroom :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:35

mltex schreef:
Kleine hondjes voor ook opgetild en beschermd (vaak) ik zeg kleintje met grote bek, loslaten tussen de andere honden en ze zijn ineens niet zo stoer meer.
...buiten dat je door je kleine hondje op te tillen de dominantietheorie om zeep helpt en jezelf dus in gevaar brengt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:35

HLPhoto schreef:
Denk dat 't in veel gevallen met kinderen weinig uitmaakt. Als je kind half open ligt ligt je kind half open, of dat nou door 5 kleine beten komt of 1 grote.

Een hond die een kind meer dan 1x bijt is sowieso klaar voor een spuitje.

easygoing schreef:
Juist maar als de grote hond het kleine hondje een keer pakt omdat hij het zat is om steeds maar weer in de benen en staart gebeten te worden is de grote hond de L U L. En het kleine hondje komt er mee weg.

Dan heb je als baas toch al lang ingegrepen? De meeste incidenten die hier beschreven worden, heb ik opgevat als 'plotselinge' incidenten, niet als iets wat sluimert...