Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chubby schreef:Als ik op een terrasje ga zitten, of hierachter bij de zandbak, dan kom ik toch verdomd weinig loslopende paarden tegen met onverantwoordelijke eigenaren en een béétje valse kat wordt ook niet richting kinderen gedwongen aan een halsband.
We leven allemaal in een samenleving waarin 'de mens' de hoofdrol speelt. En ja: kinderen gaan daarin dus voor op honden. Welke idioot neemt er nou een hond mee een situatie in, waar die hond niet op zijn gemak is? Hoe goed ken je je hond dan en hoeveel respect heb je als eigenaar voor je hond dat je 'm dat aan wilt doen?!

secricible schreef:Ik heb ook alles doorgelezen. In mijn ogen zou het niet nodig moeten zijn om allerlei rwgeltjes te maken, maar moeten we gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Iedereen kent zijn hond het beste en weet waar deze mogelijk agressief gedrag op vertoont. Als je hond niet onder appel staat hoort die daarnaast niet los te loen. Die van mij komt ook niet in alle gevallen terug naar mij, dus gaay ze alleen los als ik zeker weet dat ze wel terug komt (bijvoorbeeld als er geen andere honden zijn. Of als ik iets heel lekkers bij me heb.) kleine moeite en dat zou iedereen moeten doen.
In onze maatschappij lijkt het alsof iedereen rekening moet houden met jou, in plaats van dat we zelf kijken hoe we rekening kunnen houden met anderen. Laatst liep ik met mijn hond door een straat en kreeg ik een uitbrander, want haar hond sloeg aan als er andere honden langs kwamen. Waarom ik dan ook niet doorliep (was een hoop hondenstront aan het opruimen omdat mijn hond voor de deur gepoept had)! Echt idioot, maar wel hoe men tegewoordig denkt helaas.
Die van mij heeft een hekel aan kleine hondjes die langs komen en dan in de lijn gaan hangen en beginnen te blaffen. En ik erger me dan ook echt dood als dit goed gepraat wordt. Daarnaast werk ik er hard aan om die van mij dan netjes onder cntrole te houden.
Zo kan ik echt nog 100 voorbeelden noemen (mijn hnd die als pup gegrepen werd met een eigenaar die echt een heel stuk verderop liep) waarin men maar denkt dat anderen rekening houden met hen ipv andersom
Ik snap overigens ook niet waarom het in onze wereld zo moet zijn dat mijn hond alles moet pikken. Ik acceteer het ook niet als een vreemde ineens om mijn nek hangt zonder dat ik daar behiefte aan heb. Waarom moet mijn hond dat wel accepteren?
Om even te rageren op het feit dat veel mensen weinig verstand van honden hebben en dat het dus onze verantoordelijkheid is: als iemand op mijn hond afkomt en zinder te vragen mijn hond ineens begint te aaien dan ga ik er vanuit dat zo ie and genoeg ervaring met honden heeft. Zo niet, dan oet je je er niet mee bezig houden. Bij paarden vinden we dat logisch, bij honden niet om de een of andere reden. Ik blijf ook uit de buurt van het verkeer als ik de regels niet ken. In vrijwel iedere situatie gaat het op, behalve bij honden.

MamboBeach schreef:Chubby schreef:Als ik op een terrasje ga zitten, of hierachter bij de zandbak, dan kom ik toch verdomd weinig loslopende paarden tegen met onverantwoordelijke eigenaren en een béétje valse kat wordt ook niet richting kinderen gedwongen aan een halsband.
We leven allemaal in een samenleving waarin 'de mens' de hoofdrol speelt. En ja: kinderen gaan daarin dus voor op honden. Welke idioot neemt er nou een hond mee een situatie in, waar die hond niet op zijn gemak is? Hoe goed ken je je hond dan en hoeveel respect heb je als eigenaar voor je hond dat je 'm dat aan wilt doen?!
![]()
Nog even iets... Iedere keer hoor ik zeggen dat er geen valse honden bestaan, dat ze zo worden gemaakt. Wat is er dan misgegaan bij de opvoeding van jullie honden die niet te vertrouwen zijn?
papagroom schreef:ik ken meer gemene kleine hondjes dan grote.....

MamboBeach schreef:Dat kan onwetendheid zijn, een beet van een valse hond, of misschien wel gewoon een ziekte of pijn waar de hond continu last van heeft.Nog even iets... Iedere keer hoor ik zeggen dat er geen valse honden bestaan, dat ze zo worden gemaakt. Wat is er dan misgegaan bij de opvoeding van jullie honden die niet te vertrouwen zijn?
easygoing schreef:MamboBeach schreef:![]()
Nog even iets... Iedere keer hoor ik zeggen dat er geen valse honden bestaan, dat ze zo worden gemaakt. Wat is er dan misgegaan bij de opvoeding van jullie honden die niet te vertrouwen zijn?
Hoe ik heb nooit gezegd dat valse niet bestaan. Ik heb een ras in huis waarvan bekend is dat ze vreemde mensen niet of heel moeilijk accepteren.
En de ene uit dat door afwijkend te reageren en de ander uit dat door idd te happen. Ik als baas dien daar rekening mee te houden en alles op alles te zetten dat mijn hond niet de kans krijgt omdat te doen maar ik blijf zeggen dat mensen ook hun eigen verantwoordelijkheid dienen te nemen. Als iemand ondanks waarschuwingen het toch presteert om mijn hond de kans te geven te bijten vind ik dat de verantwoording bij die persoon ligt en niet bij mij en mijn hond.
Wat denk je, hond opsluiten, hek repareren of verhogen of hond aan de ketting leggen, weet ik veel. Als hij maar niet over het hek komt en achter mijn kind aangaat en hem iets doet. Ik vind dit zo simpel van die mensen... Wij hebben ze nog gaas gegeven ook om HUN probleem op te lossen.

MamboBeach schreef:Dat is wel heel vaak wat ik hoor. Heb zelf een Stafford gehad en daar zit gewoon een bepaald karakter in, klaar. Kun je kort of lang over l*llen maar is gewoon zo. Ik denk namelijk zelf wel dat sommige honden zo worden geboren of dat het een karaktertrek is.
Citaat:Zo lang jij niemand binnenhaalt of het van tevoren zegt is er niets aan de hand maar ik zou mijn vingers er al niet aan willen branden en de honden desnoods in een andere kamer zetten maar dat heeft met verantwoording te maken.
Citaat:Mijn buren hebben een hond waar ik niet wild van ben. Hij is wel eens over het hek gekomen en achter mijn kind aan gegaan. Ook al weer zo'n eigenaar die dan de verantwoording bij een ander legt. Wat moet ik eraan doen vraagt ie dan???Wat denk je, hond opsluiten, hek repareren of verhogen of hond aan de ketting leggen, weet ik veel. Als hij maar niet over het hek komt en achter mijn kind aangaat en hem iets doet. Ik vind dit zo simpel van die mensen... Wij hebben ze nog gaas gegeven ook om HUN probleem op te lossen.
papagroom schreef:ik ken meer gemene kleine hondjes dan grote.....
Chubby schreef:Denk dat 't in veel gevallen met kinderen weinig uitmaakt. Als je kind half open ligt ligt je kind half open, of dat nou door 5 kleine beten komt of 1 grote.Dat komt m.i. mede omdat kleine hondjes vaak niet gezien worden als 'hond' en dus niet de juiste opvoeding krijgen. Er is één groot 'voordeel' van een klein vals hondje vergeleken met een grote valse hond en dat is de schade die het kleine hondje toebrengt versus de schade die de grote hond toebrengt als er gebeten wordt...

Chubby schreef:papagroom schreef:ik ken meer gemene kleine hondjes dan grote.....
Dat komt m.i. mede omdat kleine hondjes vaak niet gezien worden als 'hond' en dus niet de juiste opvoeding krijgen. Er is één groot 'voordeel' van een klein vals hondje vergeleken met een grote valse hond en dat is de schade die het kleine hondje toebrengt versus de schade die de grote hond toebrengt als er gebeten wordt...
HLPhoto schreef:Denk dat 't in veel gevallen met kinderen weinig uitmaakt. Als je kind half open ligt ligt je kind half open, of dat nou door 5 kleine beten komt of 1 grote.
easygoing schreef:Juist maar als de grote hond het kleine hondje een keer pakt omdat hij het zat is om steeds maar weer in de benen en staart gebeten te worden is de grote hond de L U L. En het kleine hondje komt er mee weg.