Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 21:50

Idd Calanddra, dat is ook wel een goede... Wel zorgen dat je een stevig zakje pakt, liefst een ondoorzichtige ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:51

Of je ze nou een klap geeft, dichtdruk, koppie eraf snijd of weet ik veel wat...
Dood gaan ze dan toch wel.

Maar ik kan begrijpen dat je het niét prettig vind....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:51

suuzepuus schreef:
Mijn moeder is taxi chauffeusse. Ze kwam een kat tegen het beestje zat met zijn achetrlijf aan de straat geplakt.... wat zou jij doen??

Daarom moet je je katten dus niet buiten laten lopen... Jij hebt verdriet en een ander een dik trauma.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:52

Dus moet je je katten maar opsluiten in huis?

Als je in een drukke buurt woont of aan een drukke weg vind ik het nog wat anders (al zou ik dan een ren oid in de tuin maken). Maar in een landelijke of rustige buurt zou ik geen katten binnen op sluiten omdat de kans er misschien is dat ze een keer aangereden worden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:53

Daar verschillen de meningen nog wel over..... en terecht....

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:01

Het is gedaan ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:07

Hoe heb je het gedaan.

Super! Ja klinkt stom, maar dood waren ze anders uit zichzelf gegaan, en dat lijkt me nooit prettig.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:20

Wat ik als tip had gekregen, zie vorige pagina. Ze hadden t idd sowieso niet overleeft, en maar laten liggen lijden wilde ik ook niet :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:24

Begrijplijk.
Goed van je!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:38

Ik vind het vreselijk om te doen, maar ik doe het wel. Wij krijgen regelmatig allerhande dieren hier gebracht, voornamelijk vogels. Helaas moet je dan wel eens beslissen dat ze niet meer te redden zijn.
Heb ook 1 keer een kalf moeten doodmaken, omdat de boer weigerde een vee arts te bellen voor het dier. Beestje was niet meer te redden.
Ik heb nog nooit een katje hoeven dood maken en ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Ik vind wel dat de methode die door de TS stal genoot toegepast werd, niet humaan. Er zijn snellere manieren die minder pijnlijk zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:43

Ik vind het heel erg, maar kan het niet....
Lag een keer een eend op de weg toen ik naar m'n werk ging. En maar te spartelen.... Wilde hem oppakken, deed m'n handen om z'n lijfje, en wat ik toen voelde, kan ik niet omschrijven..... Het beestje lag compleet open aan de onderkant...............
Ben in de kant over m'n nek gegaan en heel hard naar m'n werk gefietst.................... Vond het echt verschrikkelijk dat ik dat beestje niet uit zijn lijden heb kunnen verlossen.................. (en geloof me, daar was geen redden meer aan!)
Op zo'n moment voel ik me eerder een dierenbeul, dan een dieren vriend.... }:0

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:34

[quote="Melanie5"]Ik vind het vreselijk om te doen, maar ik doe het wel. Wij krijgen regelmatig allerhande dieren hier gebracht, voornamelijk vogels. Helaas moet je dan wel eens beslissen dat ze niet meer te redden zijn.
Heb ook 1 keer een kalf moeten doodmaken, omdat de boer weigerde een vee arts te bellen voor het dier. Beestje was niet meer te redden.
Ik heb nog nooit een katje hoeven dood maken en ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Ik vind wel dat de methode die door de TS stal genoot toegepast werd, niet humaan. Er zijn snellere manieren die minder pijnlijk zijn.[/quote]

Klopt, maar dan moeten wel die manieren voorhanden zijn...
Er was gewoon niks om 1 keer een fatale klap uit te delen. Had al eerder een berichtje geplaatst, mijn vader is degene die het katje uit de OP heeft moeten ombrengen. En ja, wat doe je dan? Je moet iets...
Dit was de enige manier die op dat moment in mijn vader opkwam vanwege: pure paniek, verdriet, 0,0 ervaring met zoiets en kwaadheid om hoe het is gegaan. Die stond daar praktisch alleen met hysterische meiden op de achtergrond (logisch) en kwam gewoon niet op een briljant idee om het humaner te doen als zo.
Achteraf zei hij ook, ja ik had misschien lauw kunnen gebruiken, maar verdrinken is hetzelfde als stikken. En dat is achteraf gepraat. Een volgende keer, die je niet hoopt mee te maken, zal hij het waarschijnlijk anders doen. Zoals velen hier weet hij niet hoe je een beest snel de nek om kunt draaien.
Er was al een hoop paniek door de omstandigheden dus wilde mijn vader dat beestje gewoon zo snel mogelijk daar weghebben. In mijn kast ligt een mes, maar dat is niet vlijmscherp meer...
Daarnaast was het beestje (gelukkig in dit geval) al in shock en buiten westen, dus we hopen allemaal heel erg dat het er niks van mee heeft gekregen...

En ik ben gewoon heel erg trots op hem dat hij het WEL heeft gedaan en het beestje op zijn manier zo snel en goed mogelijk heeft geholpen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 09:06

Idd ik ben ook erg blij dat hij het heeft gedaan en in dit geval was het een goede methode. Het katje was in shock en was al 'dood' zoals ik al eerder zei. De volgende keer doen we het anders, maar vooralsnog gaan we er vanuit dat dat niet nodig zal zijn :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:02

Melanie5 schreef:

Hoe heb je dat klaar gekregen? :oo

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:04

Ik kan het zelf niet, durf het vooral niet. Als er bij mij zoiets aan de orde is, bel ik altijd de dierenarts of ik langs kan komen om het beestje uit zijn lijden te verlossen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:07

Als jij een duif op de weg vind, ga je dan naar de dierenarts ermee?

Een hond,kat,zwaan begrijpelijk....

Maar bij mij ligt de grens toch wel bij eenden, duiven,vogeltjes...

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:13

Ik kwam bij mijn vader in de tuin ooit een jong musje tegen die zeer waarschijnlijk is aangevallen door een kat ( Gezien een los-hangend oogje, vermist pootje, gebroken vleugel en los-hangende snavel), ik moest toen van mn vader de l.buks pakken en er een einde aan maken.
Hard, maar wel nodig. Was best aangeslagen maar het was wel beter zo...

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:15

Ooh als ik dit allemaal lees.. krijg kippenvel.. bah..
Ik kan het echt niet, durf het ook niet.. en waarschijnlijk zou ik getraumatiseerd zijn als ik het wel MOET doen. het voelt voor mij echt als een brute moord.. hoewel ik ergens heus wel weet dat het beter en sneller is.. ik zou toch of de DA of ambulance bellen (ligt er aan wat voor dier) of iemand anders die het wel kan..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:19

Wat ik me gisterenavond overigens ook nog bedacht, stel dat je iets gruwelijks aantreft, ik neem aan dat een beetje politieagent (die er wellicht sneller kan zijn dan een da of het dier naar da toe) er wel een kogel doorheen kan jagen? Of is dat teveel papiergeneuzel naderhand (omdat ze iedere kogel zo zwaar moeten verantwoorden ivm schietbeleid in NL)?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:20

Idd Jollie, al die mensen hier die aangeven dat ze de dierenarts bellen... Ik vind het een beetje naief, als ik eerlijk ben...

Inslapen van een klein dier kost je al gauw €35,- Ik heb nou niet echt het geld er voor om elk diertje wat ik zie in te laten slapen, bovendien verleng je de lijdensweg dusdanig dat ik het echt grof vind om nog met zo'n diertje te gaan leuren en sjouwen. Dan is elke manier van doodmaken, die korter duurt dan het sjouwen en inslapen, humaner dan hem naar de dierenarts mee te nemen...

Ik denk dat een politieagent hier niet zomaar aan mag wagen... :n

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:24

ik zou het zelf niet kunnen .
ik zou heof haar dan maar snel naar een dierenarts rijden voor een spuitje ,

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:27

Ik denk niet dat ik het zou kunnen..
Waarschijnlijk zou ik iemand anders vragen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:34

Creatas schreef:
Wat ik me gisterenavond overigens ook nog bedacht, stel dat je iets gruwelijks aantreft, ik neem aan dat een beetje politieagent (die er wellicht sneller kan zijn dan een da of het dier naar da toe) er wel een kogel doorheen kan jagen? Of is dat teveel papiergeneuzel naderhand (omdat ze iedere kogel zo zwaar moeten verantwoorden ivm schietbeleid in NL)?

Politie mag dit niet doen.
Toen met die losgebroken stier heeft de politie toestemming moeten vragen om hem te mogen schieten...
Elke kogel moet verantwoord worden.

Bij grote dieren zou het fijn zijn als er gewoon slagers zijn die noodschietingen doen..
Maarja, dit komt nog niet veel voor.

Het is altijd gedonder met papierwerk.
Als ik een kalfje aanrij, mag ik deze niet doodmaken....Hier moet een bevoegde dierenarts voor komen.

kayacratzo : Ik vind een luchtbuks wel errug overdreven voor een jong musje....
Komop hey :=

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:44

Britt schreef:
Idd Jollie, al die mensen hier die aangeven dat ze de dierenarts bellen... Ik vind het een beetje naief, als ik eerlijk ben...

Inslapen van een klein dier kost je al gauw €35,- Ik heb nou niet echt het geld er voor om elk diertje wat ik zie in te laten slapen, bovendien verleng je de lijdensweg dusdanig dat ik het echt grof vind om nog met zo'n diertje te gaan leuren en sjouwen. Dan is elke manier van doodmaken, die korter duurt dan het sjouwen en inslapen, humaner dan hem naar de dierenarts mee te nemen...

Ik denk dat een politieagent hier niet zomaar aan mag wagen... :n

idd Britt, en niet alle praktijken zijn open om half 8 savonds (of hoelaat was het eigenlijk).
Dan moet je eerst gaan bellen wie er dienst heeft, waar je naartoe kunt en we zitten daar al best een end achteraf dus echt snel ben je sowieso nergens. Nou dan denk ik dat je in sommige gevallen, waaronder dit, gewoon beter zelf de natuur een handje kunt helpen. Zeker als een beestje zo ontzettend 'kapot' is dat er niks meer van te maken is.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:20

Ik moest laatst een half doodgetrapte wesp uit zijn lijden verlossen. :+ Dat vond ik al erg...

Maar ff serieus: voor een dier maakt het waarschijnlijk niet uit of je hem nou laat inslapen of hem op een andere manier het hoekje omhelpt. Zolang hij maar in één keer weg is, toch?