hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:11

nee de kaakklem is achterhaald die bestaat niet , gewoon veel kracht maar geloof dat de herder net zoveel bijtkracht heeft alleen niet de zelfde fysiek.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:12

Oh dus volgens jou moet een hond het maar pikken om gepest en gepijnigd te worden en mag nooit een snauw geven? Het is niet de hond die fout zit. Jullie zijn fout geweest door niet voldoende op te letten.
Want dat doe je toch als je weet dat een kind een tic heeft om lekker hondje te pesten? Dan laat je die toch niet alleen samen?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:13

xsenny schreef:
een hond hoort niet te bijten .
dus doet ie het wel is ie niet te vertrouwen en dan muilkorf om .
Veel staffords zijn heel lief ,en te vertrouwen ,
ze zijn in een slecht dag licht gesteld en denk dat er ook veel doorgefokt zijn en kronkel gedrag vertonen ,.
dat heb je soms .en vaak gaat het in de opvoeding ook niet goed .
maar goed mijn punt is gewoon als een hond bijt .
niet zonder muilkorf laten lopen .
voor het zelfde geld gaat het weer mis .

ja maar nu hebben je posts ook een heel andere intentie , als de baas niet goed kan signaleren idd een muilkorf om klaar.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:13

Iphi schreef:
Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.

Dat is helaas waar, en maakt het voor mij onbegrijpelijk waarom iemand voor dit ras zou kiezen.
Het dier kan er niets aan doen dat hij gemaakt is zoals hij gemaakt is, zoals het monster van Frankenstein daar ook niets aan kon doen.... schuld van de 'schepper' zullen we maar zeggen...
Iedere keer dat ik een dergelijke hond tegen kom maak ik een groooooooooot ommetje.

Afmaken ligt inderdaad bij je schoonfamilie, of ze dat wel of niet doen. Het lijkt me wel reëel de hond toegang te ontzeggen op plekken waar andere dieren/ kinderen rondlopen.
Ik begrijp uit je woorden dat zijn baas respect heeft willen bijbrengen met harde hand, het lijkt mij dat dat JUIST het probleem verergert/ veroorzaakt....

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:15

Ninx schreef:
Iphi schreef:
Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.

Dat is helaas waar, en maakt het voor mij onbegrijpelijk waarom iemand voor dit ras zou kiezen.
Het dier kan er niets aan doen dat hij gemaakt is zoals hij gemaakt is, zoals het monster van Frankenstein daar ook niets aan kon doen.... schuld van de 'schepper' zullen we maar zeggen...
Iedere keer dat ik een dergelijke hond tegen kom maak ik een groooooooooot ommetje.

Afmaken ligt inderdaad bij je schoonfamilie, of ze dat wel of niet doen. Het lijkt me wel reëel de hond toegang te ontzeggen op plekken waar andere dieren/ kinderen rondlopen.
Ik begrijp uit je woorden dat zijn baas respect heeft willen bijbrengen met harde hand, het lijkt mij dat dat JUIST het probleem verergert/ veroorzaakt....

het is geen vechthond maar een gezinshond van origine en de reden waarom ze gefokt zijn naar de rasstandaart als die ze nu hebben , dat er mee gevochten word komt door de zieke geest van de mens.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:15

liberty22 schreef:
xsenny schreef:
ze zijn in een slecht dag licht gesteld en denk dat er ook veel doorgefokt zijn en kronkel gedrag vertonen ,.

ja maar nu hebben je posts ook een heel andere intentie , als de baas niet goed kan signaleren idd een muilkorf om klaar.

heeft niets met de baas te maken .
een ander hondje kan ook los lopen op de hond afrennen .
en doodgebeten worden .
een kind kan ook op de hond afstuiven.
ik vindt dat je niet met een hond die bijt buiten mag lopen zonder muilkorf .

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:16

Sancha; ik vermoed dat je reageert op mijn post :) Ik ben het 100% met je eens dat wij het onvoldoende in de gaten gehouden hebben. Het kwaad is in het begin heul snel geschied, wij zaten er niet bovenop omdat de kinderen thuis ook honden gewend waren. Toen het mis ging was mn neefje al een jaar of 8 en hadden wij nooit verwacht dat ie haar zou pesten.. Ik gaf Nouz destijds gróót gelijk dat ze uithaalde overigens. Maar wat ik wilde zeggen met het verhaal is juist haar gedrag in de eerste instantie; ontwijken. Een hond die in eerste reactie meteen grijpt zou hier de volgende ochtend niet halen :n

papagroom

die hond in de op......gelijk over de balk...

Rennie89

Ninx, het is geen vechthond, althans, daar zijn ze niet voor gefokt ;) Het zijn gezins-waak honden

xsenny, tuurlijk moet een eigenaar de verantwoordelijkheid nemen als een hond heeft gebeten, maar dan zouden in jouw ogen dus ook al die labradors en golden ritrievers (want daar zaten volgens mij heel hoge mens-bijt-incidenten cijfers tussen) ook met een muilkorf moeten lopen? Of vind je dat dit alleen bij Staffords moet? Want dat kan ik niet uit je post opmaken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:17

Goh, mijn pitje is een echte schoothond ;) Er is geen lievere hond hier in huis en hij is verslaafd aan aandacht en hij wil super werken voor je. Geen Staff nee, een maatje 'erger'.

Wat een spookverhalen over zogenaamde 'vechthonden'. Ja, houdt rekening met HONDagressie als ze volwassen zijn en je hebt er een geweldige hond aan. Geen hond die trouwer is aan zijn familie.
Ik zou zeggen, kom maar kijken, maar ja :7

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:17

xsenny schreef:
liberty22[quote="xsenny schreef:

heeft niets met de baas te maken .
een ander hondje kan ook los lopen op de hond afrennen .
en doodgebeten worden .
een kind kan ook op de hond afstuiven.
ik vindt dat je niet met een hond die bijt buiten mag lopen zonder muilkorf .[/quote]

je hoort met een hond die bijt uberhaubt niet daar te lopen waar andere honden en of kinderen lopen maakt niet uit wat voor hond.
ik loop wel overal met mijn hond maar is idd niet de eerste keer dat ik hem heb moeten optillen omdat een arrogante jr dacht hem even terrecht te moeten zetten of uit te dagen en om dan gevechten te voorkomen til ik hem op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:18

Sancha schreef:
Goh, mijn pitje is een echte schoothond ;) Er is geen lievere hond hier in huis en hij is verslaafd aan aandacht en hij wil super werken voor je. Geen Staff nee, een maatje 'erger'.

Wat een spookverhalen over zogenaamde 'vechthonden'. Ja, houdt rekening met HONDagressie als ze volwassen zijn en je hebt er een geweldige hond aan. Geen hond die trouwer is aan zijn familie.
Ik zou zeggen, kom maar kijken, maar ja :7

Ik zou heeeeeeeel graag een keer langs willen komen :Y)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:20

lifaya schreef:
Ninx, het is geen vechthond, althans, daar zijn ze niet voor gefokt ;) Het zijn gezins-waak honden

xsenny, tuurlijk moet een eigenaar de verantwoordelijkheid nemen als een hond heeft gebeten, maar dan zouden in jouw ogen dus ook al die labradors en golden ritrievers (want daar zaten volgens mij heel hoge mens-bijt-incidenten cijfers tussen) ook met een muilkorf moeten lopen? Of vind je dat dit alleen bij Staffords moet? Want dat kan ik niet uit je post opmaken.

nee gewoon elke hond die bijt .
kijk somige honden rennen speels op een hond af en als die hond bijt kan het als snel fout gaan ,
ook kinderen zijn onvoorspelbaar ,.
dus ik vindt dat als een hond bijt dat je als eigenaar gewoon als je gaat lopen een muilkorf om koet doen.
ik deed dat met onze pitt toen ik hem nog had ook .
omdat ik niet het risico wou lopen dat hij mischien en keer een speels hondje of een kind dat wou aaien zou bijten

Thirty

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:21

Oh, xsenny, ik hoef geen dreig pb's, dank je ;)

xsenny

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:22

behandel mij ook effe normaal dan!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:23

Hier mijn vechthond, klaar voor de aanval :')

Afbeelding

Citaat:
behandel mij ook effe normaal dan!!

Nah, wat heb ik nou weer tegen jou gezegd?

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:24

xsenny schreef:
liberty22 schreef:
zulke dikke kolder , uberhaubt hoort er geen kind van onder de 8 alleen bij een hond te zijn maar dat hondagressie omslaat in mensagressie is gewoon dikke onzin

dat vindt jij /
ik vindt dat er kans bestaat ,
heb het toch met me eigen ogen gezien!
dus het kan wel .
en kan me ook niet schelen wat andere vinden ieder zijn mening ,
maar het punt blijft muilkorfen
om erger te voorkomen
en even voor de duidelijk heid bij mij waren er mensen bij de hond en het kind .
het gebeurde in een sec

ik ben het met je eens. bij dit ras ligt mens en dier agressie op een lijn, waarom staan de kranten anders bol van dit soort verhalen? dat moet toch genoeg zeggen. ik ben ook voor standaard muilkorfen van dit ras zolang er geen nieuwe rad komt. hier in de wijk wonen helaas ontzettend veel van dat soort honden we zijn dr echt ziek van zoveel overlast als ze bezorgen. en de baasjes zeggen dan rustig doet ie normaal nooit ga toch weg.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:25

I quote: "De Staffordshire bullterriër (kortweg "Stafford", "Staff", "Staffie" of "Staffy" genoemd) is een middelgroot, kortharig hondenras, dat oorspronkelijk gefokt werd voor het stieren- en berengevecht. Honden die zich in het hondengevecht bewezen hadden werden met elkaar gekruist. Uiteindelijk ontstond zo de huidige Staffordshire bullterriër."

De hond heeft behoefte aan een dominante hand en duidelijkheid en is dan redelijk gehoorzaam.

Aan de andere kant kan een ongedisciplineerde Stafford, die te weinig beweging krijgt, in een paar minuten meer kwaad aanrichten, dan welke hond die ik ken.

Dit is eenvoudig te begrijpen, als we beseffen, dat Staffords meer dan een eeuw lang uitsluitend voor vechten gefokt werden. Toen rond 1835 het Bull-baiting uiteindelijk ophield, verplaatste de toewijding van de aanhangers van de 'Game Dog' zich van de Bull-ring naar de Dog-pit. Hondengevechten werder zeer populair en Bulldoggen werden gekruist met allerlei Terriers teneinde een combinatie te krijgen van onvervaarde moed met behendigheid en uithoudingsvermogen wat in de Pit meer nodig was dan in de ring.

Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.

Vanaf dat moment wachten zij geen uitnodiging af, en zij vechten om te doden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:26

Puur en alleen omdat tokkies dit ras nemen als pikverlenger.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:26

Sowieso moet je als honden eigenaar je hond aanlijnen als je iemand met een aangelijnde hond ziet lopen ;) want vaak is het zo dat de aangelijnde hond dan sneller agressie zal vertonen omdat hij vast zit. Dus dat scenario dat jij zegt ligt bij de eigenaar van de loslopende hond. Maar een eigenaar moet altijd de verantwoordelijkheid nemen voor het gedrag van de hond. Weet je dat je hond vals kan reageren naar andere honden? doe hem dan een muilkorf om op plaatsen waar veel honden komen of houd hem ten alle tijden aangelijnd en waarschuw mensen van te voren als ze je benaderen.

Ik heb een tijd een Argentijnse hond uitgelaten, een onwijs lieve en trouwe hond naar mensen. Helaas was hij vroeger in de verkeerde handen gevallen en had hij meegedaan aan dogfights, waar dit ras ook erg geliefd voor was... Als ik hem uitliet lette ik dus ook heel goed op de omgeving en ookal was ik een meisje van een jaar of 14/15, ik wist hoe ik er mee om moest gaan als we een hond tegenkwamen. Nog nooit is het fout gegaan bij mij. Naar mensen toe was het echt de beste hond die je kon wensen, maar door de mens zelf was die vals naar honden...

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:27

Ninx schreef:
I quote: "De Staffordshire bullterriër (kortweg "Stafford", "Staff", "Staffie" of "Staffy" genoemd) is een middelgroot, kortharig hondenras, dat oorspronkelijk gefokt werd voor het stieren- en berengevecht. Honden die zich in het hondengevecht bewezen hadden werden met elkaar gekruist. Uiteindelijk ontstond zo de huidige Staffordshire bullterriër."

De hond heeft behoefte aan een dominante hand en duidelijkheid en is dan redelijk gehoorzaam.

Aan de andere kant kan een ongedisciplineerde Stafford, die te weinig beweging krijgt, in een paar minuten meer kwaad aanrichten, dan welke hond die ik ken.

Dit is eenvoudig te begrijpen, als we beseffen, dat Staffords meer dan een eeuw lang uitsluitend voor vechten gefokt werden. Toen rond 1835 het Bull-baiting uiteindelijk ophield, verplaatste de toewijding van de aanhangers van de 'Game Dog' zich van de Bull-ring naar de Dog-pit. Hondengevechten werder zeer populair en Bulldoggen werden gekruist met allerlei Terriers teneinde een combinatie te krijgen van onvervaarde moed met behendigheid en uithoudingsvermogen wat in de Pit meer nodig was dan in de ring.

Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.

je moet de geschiednis van de rasverenigingen nemen niet zomaar uit wikipeda ofzo gegrepen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:29

liberty22 schreef:
Ninx schreef:

je moet de geschiednis van de rasverenigingen nemen niet zomaar uit wikipeda ofzo gegrepen

Dit komt van de site van de rasvereniging.
http://www.sbtcn.nl/index.html

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:30

Dat hij een familie is wil nog niet zeggen dat hij alles mag en kan maken op jouw erf, gewoon zeggen dat hij het thuislaat, klaar.

Ikzelf sta niet toe dat iemand de hond meeneemt als ik een grote tuin/erf zou hebben, want het is territorium van mijn eigen honden en eigen honden weten wat er wel en niet mag enz.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 21-07-11 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:30

Och, die arme pup! Heel triest.

Ik vind het moeilijk om een schuldige aan te wijzen. De dader is natuurlijk de stafford, maar wat is de aanleiding? Ik heb meestal moeite met de term 'kronkel in de kop'.
Natuurlijk zullen sommige honden niet helemaal 100 zijn daar boven, maar honden reageren op signalen die door veel mensen niet worden gezien.
Als jij geen vertrouwen meer in die hond hebt, dan moet je die hond mijden. Heel simpel.

En tsjah, een Stafford. Helaas zie ik ook dat er veel Stafford eigenaren ( of Pitbull eigenaren ) een bepaald slag volk zijn.
Ik zie het dan ook als mijn ( onze ) taak om mensen van hun vooroordelen over deze honden af te helpen. Dat er een stukje hondagressie in zit, dat zal ik niet ontkennen. Ollie is ook niet zo gediend van een volwassen intacte reu. Maar hij heeft een heleboel speelvriendjes hier.
Ze moeten wel wat lomper zijn hoor, want eerlijk is eerlijk, Ollie is geen schoothondje. Nee, het is 35 kilo spieren.
Maar goed, helaas is er veel patjesvolk die met zo'n stoere hond lopen, ook onze buren. Die worden over straat gesleept door de hond. Ollie heeft echt nog nooit aan de riem getrokken, loopt netjes naast ons, taalt niet naar andere honden en is een heerlijkheid in huis nu hij is uitgepuberd.

Anywho, veel succes! En mensen, als je besluit een Stafford aan te schaffen, doe dat aub bij een goede fokker die zijn honden testen op HD, ED, Ataxia en hart! Zie BEIDE ouder honden, denk er over na, wacht desnoods een paar maanden ( wij hebben 2 jaar op onze Ollie gewacht! ).

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:31

jammer dat je alleen de stukjes kopieert die jij van toepassing vind.

Er staat namelijk ook:

Citaat:
Kortom, de Stafford is een hond met een heel bijzonder karakter. Doe veel moeite om het karakter van de hond te ontwikkelen, en leid het in goede banen, en je zult geen fijner ras ter wereld vinden.

@Limonade: Amen *\o/*