Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xsenny schreef:een hond hoort niet te bijten .
dus doet ie het wel is ie niet te vertrouwen en dan muilkorf om .
Veel staffords zijn heel lief ,en te vertrouwen ,
ze zijn in een slecht dag licht gesteld en denk dat er ook veel doorgefokt zijn en kronkel gedrag vertonen ,.
dat heb je soms .en vaak gaat het in de opvoeding ook niet goed .
maar goed mijn punt is gewoon als een hond bijt .
niet zonder muilkorf laten lopen .
voor het zelfde geld gaat het weer mis .
Iphi schreef:Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.
Ninx schreef:Iphi schreef:Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.
Dat is helaas waar, en maakt het voor mij onbegrijpelijk waarom iemand voor dit ras zou kiezen.
Het dier kan er niets aan doen dat hij gemaakt is zoals hij gemaakt is, zoals het monster van Frankenstein daar ook niets aan kon doen.... schuld van de 'schepper' zullen we maar zeggen...
Iedere keer dat ik een dergelijke hond tegen kom maak ik een groooooooooot ommetje.
Afmaken ligt inderdaad bij je schoonfamilie, of ze dat wel of niet doen. Het lijkt me wel reëel de hond toegang te ontzeggen op plekken waar andere dieren/ kinderen rondlopen.
Ik begrijp uit je woorden dat zijn baas respect heeft willen bijbrengen met harde hand, het lijkt mij dat dat JUIST het probleem verergert/ veroorzaakt....
liberty22 schreef:xsenny schreef:een hond hoort niet te bijten .
ze zijn in een slecht dag licht gesteld en denk dat er ook veel doorgefokt zijn en kronkel gedrag vertonen ,.
ja maar nu hebben je posts ook een heel andere intentie , als de baas niet goed kan signaleren idd een muilkorf om klaar.
Ik ben het 100% met je eens dat wij het onvoldoende in de gaten gehouden hebben. Het kwaad is in het begin heul snel geschied, wij zaten er niet bovenop omdat de kinderen thuis ook honden gewend waren. Toen het mis ging was mn neefje al een jaar of 8 en hadden wij nooit verwacht dat ie haar zou pesten.. Ik gaf Nouz destijds gróót gelijk dat ze uithaalde overigens. Maar wat ik wilde zeggen met het verhaal is juist haar gedrag in de eerste instantie; ontwijken. Een hond die in eerste reactie meteen grijpt zou hier de volgende ochtend niet halen
Het zijn gezins-waak honden
Er is geen lievere hond hier in huis en hij is verslaafd aan aandacht en hij wil super werken voor je. Geen Staff nee, een maatje 'erger'.
xsenny schreef:liberty22[quote="xsenny schreef:een hond hoort niet te bijten .
ja maar nu hebben je posts ook een heel andere intentie , als de baas niet goed kan signaleren idd een muilkorf om klaar.
Sancha schreef:Goh, mijn pitje is een echte schoothondEr is geen lievere hond hier in huis en hij is verslaafd aan aandacht en hij wil super werken voor je. Geen Staff nee, een maatje 'erger'.
Wat een spookverhalen over zogenaamde 'vechthonden'. Ja, houdt rekening met HONDagressie als ze volwassen zijn en je hebt er een geweldige hond aan. Geen hond die trouwer is aan zijn familie.
Ik zou zeggen, kom maar kijken, maar ja
lifaya schreef:Ninx, het is geen vechthond, althans, daar zijn ze niet voor gefoktHet zijn gezins-waak honden
xsenny, tuurlijk moet een eigenaar de verantwoordelijkheid nemen als een hond heeft gebeten, maar dan zouden in jouw ogen dus ook al die labradors en golden ritrievers (want daar zaten volgens mij heel hoge mens-bijt-incidenten cijfers tussen) ook met een muilkorf moeten lopen? Of vind je dat dit alleen bij Staffords moet? Want dat kan ik niet uit je post opmaken.
xsenny schreef:liberty22 schreef:zulke dikke kolder , uberhaubt hoort er geen kind van onder de 8 alleen bij een hond te zijn maar dat hondagressie omslaat in mensagressie is gewoon dikke onzin
dat vindt jij /
ik vindt dat er kans bestaat ,
heb het toch met me eigen ogen gezien!
dus het kan wel .
en kan me ook niet schelen wat andere vinden ieder zijn mening ,
maar het punt blijft muilkorfen
om erger te voorkomen
en even voor de duidelijk heid bij mij waren er mensen bij de hond en het kind .
het gebeurde in een sec
want vaak is het zo dat de aangelijnde hond dan sneller agressie zal vertonen omdat hij vast zit. Dus dat scenario dat jij zegt ligt bij de eigenaar van de loslopende hond. Maar een eigenaar moet altijd de verantwoordelijkheid nemen voor het gedrag van de hond. Weet je dat je hond vals kan reageren naar andere honden? doe hem dan een muilkorf om op plaatsen waar veel honden komen of houd hem ten alle tijden aangelijnd en waarschuw mensen van te voren als ze je benaderen. Ninx schreef:I quote: "De Staffordshire bullterriër (kortweg "Stafford", "Staff", "Staffie" of "Staffy" genoemd) is een middelgroot, kortharig hondenras, dat oorspronkelijk gefokt werd voor het stieren- en berengevecht. Honden die zich in het hondengevecht bewezen hadden werden met elkaar gekruist. Uiteindelijk ontstond zo de huidige Staffordshire bullterriër."
De hond heeft behoefte aan een dominante hand en duidelijkheid en is dan redelijk gehoorzaam.
Aan de andere kant kan een ongedisciplineerde Stafford, die te weinig beweging krijgt, in een paar minuten meer kwaad aanrichten, dan welke hond die ik ken.
Dit is eenvoudig te begrijpen, als we beseffen, dat Staffords meer dan een eeuw lang uitsluitend voor vechten gefokt werden. Toen rond 1835 het Bull-baiting uiteindelijk ophield, verplaatste de toewijding van de aanhangers van de 'Game Dog' zich van de Bull-ring naar de Dog-pit. Hondengevechten werder zeer populair en Bulldoggen werden gekruist met allerlei Terriers teneinde een combinatie te krijgen van onvervaarde moed met behendigheid en uithoudingsvermogen wat in de Pit meer nodig was dan in de ring.
Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.
Vanaf dat moment wachten zij geen uitnodiging af, en zij vechten om te doden.
liberty22 schreef:Ninx schreef:I quote: "De Staffordshire bullterriër (kortweg "Stafford", "Staff", "Staffie" of "Staffy" genoemd) is een middelgroot, kortharig hondenras, dat oorspronkelijk gefokt werd voor het stieren- en berengevecht. Honden die zich in het hondengevecht bewezen hadden werden met elkaar gekruist. Uiteindelijk ontstond zo de huidige Staffordshire bullterriër."
De hond heeft behoefte aan een dominante hand en duidelijkheid en is dan redelijk gehoorzaam.
Aan de andere kant kan een ongedisciplineerde Stafford, die te weinig beweging krijgt, in een paar minuten meer kwaad aanrichten, dan welke hond die ik ken.
Dit is eenvoudig te begrijpen, als we beseffen, dat Staffords meer dan een eeuw lang uitsluitend voor vechten gefokt werden. Toen rond 1835 het Bull-baiting uiteindelijk ophield, verplaatste de toewijding van de aanhangers van de 'Game Dog' zich van de Bull-ring naar de Dog-pit. Hondengevechten werder zeer populair en Bulldoggen werden gekruist met allerlei Terriers teneinde een combinatie te krijgen van onvervaarde moed met behendigheid en uithoudingsvermogen wat in de Pit meer nodig was dan in de ring.
Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.
Vanaf dat moment wachten zij geen uitnodiging af, en zij vechten om te doden.
je moet de geschiednis van de rasverenigingen nemen niet zomaar uit wikipeda ofzo gegrepen
Citaat:Kortom, de Stafford is een hond met een heel bijzonder karakter. Doe veel moeite om het karakter van de hond te ontwikkelen, en leid het in goede banen, en je zult geen fijner ras ter wereld vinden.