kan ik hond kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:45

bellenadie schreef:
joytje333 schreef:
Nee, mijn ouders willen het heel graag.
Ik dacht dat je een hond 3 keer per dag moest uitlaten 4-5-6 keer vind ik wel heel veel.
1 keer 's ochtends 1 keer 's middags en 1 keer 's avonds.
verder mag hij in huis en de tuin lopen van:15 bij 10 (niet hele grote tuin maarja)
Als we middelgrote hond nemen:
eten: 60
entingen, ontwormen, controle: 20
bij elkaar: 80 euro
En de mand,riem en andere dingen die lukken wel.
Dat hondenhotel lukt denk ik ook wel want ik heb: 1000 gespaard
Dan kan hij ongeveer 4 jaar naar hondenhotel toe.
tegen die tijd heb ik wel weer genoeg gespaard.

Ik heb een middelgrote hond die allergies is. Daarvoor heeft hij speciaal voer en kost dat alleen al per maand €130,- Dan praat ik nog niet over alle extra zorgen en dus kosten. Daarnaast koop ik mijn voer altijd met flinke korting (ivm een dierenwinkel in de fam) dus ik weet dat dit normaal duurder zal zijn.

Een hond kopen die dit soort problemen niet heeft, kan niet. Iedere hond kan een allergie of probleem ontwikkelen. Natuurlijk kan het zomaar zijn dat een hond dit niet heeft. Maar het risico moet je niet nemen, als je het, wanneer het fout loopt, niet kan bekostigen.

Idd ik had ook nooit gedacht dat mijn hond allergies zou krijgen
ben er ook veel geld aan kwijt moet zoiezo meerdere keren per jaar naar de dierenarts omdat ze soms dan toch ineens zichzelf zit open te krabben of er is iets anders met der aan der hand.

En je wil ook nog een paard kopen zie ik [TAO] kan ik paard kopen als ik zo doorga?
Ga je het dan wel redden met ook nog een jonge hond erbij ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:47

shilady schreef:
Ik zou het niet doen als ik jou was
een pup moet zoiezo heel erg vaak uit anders plast hij in huis ik ging toen de hond pup was om de 2,5 uur naar buiten met haar . Ook hebben ze goed voer nodig wat je niet even bij de supermarkt haalt. En natuurlijk in entingen en soms worden ze ziek soms heel ziek en hebben ze een operatie nodig ter waarde van plus minus 500 euro.. Heb je dat er allemaal voor over? En wat dacht je van een hondencurses waar je elke week heen zal moeten gaan dat kost ook centjes....

met 80 per maand ga je het niet redden..

Supermarkt voer is qua verhouding veel duurder dan een goede andere brok. Omdat er meer rotzooi in zit poepen ze veel meer en alles wat ze uit poepen nemen ze niet op. Je moet dus meer voeren om ze op gewicht te houden. Mijn vorige boxer at eerst bonzo. Daar at hij 800 á 1000 gram per dag van om op gewicht te blijven. Royal canin was 500 gram genoeg.
Nu voer ik vers en stront van brokken honden is echt 10x zoveel. Zie nu pas hoeveel troep er dus over blijft in het lichaam als ze brok eten.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:01

shilady schreef:
bellenadie schreef:
Ik heb een middelgrote hond die allergies is. Daarvoor heeft hij speciaal voer en kost dat alleen al per maand €130,- Dan praat ik nog niet over alle extra zorgen en dus kosten. Daarnaast koop ik mijn voer altijd met flinke korting (ivm een dierenwinkel in de fam) dus ik weet dat dit normaal duurder zal zijn.

Een hond kopen die dit soort problemen niet heeft, kan niet. Iedere hond kan een allergie of probleem ontwikkelen. Natuurlijk kan het zomaar zijn dat een hond dit niet heeft. Maar het risico moet je niet nemen, als je het, wanneer het fout loopt, niet kan bekostigen.

Idd ik had ook nooit gedacht dat mijn hond allergies zou krijgen
ben er ook veel geld aan kwijt moet zoiezo meerdere keren per jaar naar de dierenarts omdat ze soms dan toch ineens zichzelf zit open te krabben of er is iets anders met der aan der hand.

En je wil ook nog een paard kopen zie ik [TAO] kan ik paard kopen als ik zo doorga?
Ga je het dan wel redden met ook nog een jonge hond erbij ?

Whahahahahah! Als het paard iets meer nodig heeft word dat gekort op de hond denk ik?

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:47

kleinvosje schreef:
Persoonlijk vind ik 3 keer per dag veel te weinig. De onze gaan 5 keer per dag, ze moeten er echt uit, de benen strekken en hun behoefte doen.
Als jij mijn dochter was, die met dit plan zou komen, zou ik er ook niet mee akkoord gaan.

Ga jij 5 maal per dag echt wandelen met je hond? Niet aanvallend bedoeld maar dan heb jij een luxepositie. Ik kan me dat niet veroorloven want ik werk volle dagen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:57

Onze hond ging altijd 5 a 6 keer uit... Sochtends 8 uur, 12 uur, 4 uur, 8 uur, 11 uur en soms nog een rond extra ergens tussendoor. Toen zij wat ouder werd en ivm een lekkende hartklep op medicatie moest (en daardoor ontzettend nodig moest ivm vochtafdrijving) lieten we de achterdeur altijd open zodat ze zelf kon als ze moest.
Hebben dan wel de luxe dat mijn vader thuis werkt en dus zodoende zelf kan inplannen wanneer hij wat doet.

Jessicajoann

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:00

Waar je ook op moet letten is dat een hond heel lomp kan zijn.
Ik heb een kleintje (shih tzu(wss xLhasa apso)) en die is zo net in de sloot gevallen. Dus meneer weer gedouchet, gister ook al gedaan. Heb me rot gelachen maarja vies is het wel en extra werk ook.
Vond het vooral heel grappig. Achter de vogeltjes aan zwemmen... Sukkel :')

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:08

Wij hebben een berner dus met veeeeeeeeel haar. Om je huis (zeker in de rui periode) een beetje aan kant te houden moet er elke dag minstens 2 keer de stofzuiger doorheen, dit kost ook tijd en energie (en indirect dus ook geld) ik neem aan.dat je ouders dit voor hun rekening nemen, maar willen zij dit?

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:21

appenzeller zou ik je idd af raden vooral als eerste beginners hond ik had er 1 maar die moest ik noodgedrongen weg doen omdat het niet ging.. trainingen niets hielp..
nu heb ik een kruising herder bernner sennen en is echt een knuffel en een top hond zit s avonds lekker bij me op schoot luistert super goed zonder trainingen loopt lekker los naast me al vanaf de eerste dag dat ik der had.. s avonds lekker rustig en overdag lekker normaal je kan veel wandelen met der maar als je een dag geen zin heb om een uur te lopen vind ze de korte routes ook goed als ik een daggje weg ben gaat ze in der grote hondenhok en met een lijntje tuin in speeltjes neerleggen eten drinken en ze vind het best af en toe komt der vriendje even langslopen en spelen ze even.. of me schoonmoeder laat der even snel een blokje om.. maar we hebben der geleerd als we er niet zijn en ze moet plassen of iets dat ze het naast het hok mag doen nou je komt thuis schoonmaken lekker met een soppie en het is weer klaar..ben alleen nooit langer dan 6 uur weg.. weet niet of je vlakbij op school zit als je dan tussenuur heb kan je even wandelen

ik vind persoonlijk dat een hond voor iedereen mogenlijk is als je maar de hond heb die bij je past.. alleen denk er heel goed over na het is egt een beslissing die je moet maken want er zijn al veel te veel honden in het asiel!! waarom neem je niet een tijdje een hond van vrienden om te kijken of een hond echt iets wat je wil en bij je hoort. en spaar alvast geld in een potje mocht je hondje ziek worden dat je altijd wat heb liggen..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:57

3bengels schreef:
Ik zie over een paar maanden en hond op marktplaats staan met de titel "gezoch lief baasje want ik heb niet genoeg tijd" sorry TS. Ik vind het heel erg jamer dat je zo ondoordacht een hond gaat kopen.

ondoordachtheid valt toch mee, ze vraagt hier om ervaringen en tips, lijkt me wel dat ze er min of meer mee bezig is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:44

Ik vind het juist goed dat ze er mee bezig is, ipv impulsief een hond aanschaffen.
En over dat paard, ze wil nu alvast gaan sparen om later een paard te kopen.
Waren er maar meer mensen zo goed bezig!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:52

Chivance schreef:
kleinvosje schreef:
Persoonlijk vind ik 3 keer per dag veel te weinig. De onze gaan 5 keer per dag, ze moeten er echt uit, de benen strekken en hun behoefte doen.
Als jij mijn dochter was, die met dit plan zou komen, zou ik er ook niet mee akkoord gaan.

Ga jij 5 maal per dag echt wandelen met je hond? Niet aanvallend bedoeld maar dan heb jij een luxepositie. Ik kan me dat niet veroorloven want ik werk volle dagen.

Leuk voor je hond als je volle dagen werkt zeg....Dat zou wat mij betreft per wet verboden mogen worden tezij je hond een aantal uur met een HUS mee geeft of daycare regelt. Een hond is een roedeldier en niet gemaakt om hele dagen alleen tenzij en dan heb ik nog geeneens over zijn behoefte dus heel de dag op moeten houden.
Dan is de TS in elk geval beter bezig en kijkt eerst of het wel mogelijk is in haar positie.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:30

shilady schreef:
een pup moet zoiezo heel erg vaak uit anders plast hij in huis ik ging toen de hond pup was om de 2,5 uur naar buiten met haar . Ook hebben ze goed voer nodig wat je niet even bij de supermarkt haalt. En natuurlijk in entingen en soms worden ze ziek soms heel ziek en hebben ze een operatie nodig ter waarde van plus minus 500 euro.. Heb je dat er allemaal voor over? En wat dacht je van een hondencurses waar je elke week heen zal moeten gaan dat kost ook centjes....

Om de 2,5 uur? Dat haalde mijn pup niet. Die moest elke 20/30minuten naar buiten toe maar die was ook maar 5 weken oud. Ook kloppen je prijzen voor controles en entingen niet TS. Mijne heeft net zijn laatste puppy enting gehad en dat was 53 euro. Bij de 2de enting was ik 87 euro kwijt omdat er ook een uitgebreid oog onderzoek bij zat en ontworming.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:35

HalloDan schreef:
Chivance schreef:

Leuk voor je hond als je volle dagen werkt zeg....Dat zou wat mij betreft per wet verboden mogen worden tezij je hond een aantal uur met een HUS mee geeft of daycare regelt. Een hond is een roedeldier en niet gemaakt om hele dagen alleen tenzij en dan heb ik nog geeneens over zijn behoefte dus heel de dag op moeten houden.
Dan is de TS in elk geval beter bezig en kijkt eerst of het wel mogelijk is in haar positie.

Heb ik ook moeite mee eerlijk gezegd.
Mijn hond is max 7 uur alleen (en dat is misschien 2 x in de week) en eerlijk gezegd vind ik dat al lang dus vraag ik iemand hem tussendoor even een plas te laten doen.
's Morgens is ie dan al mee geweest naar de polder om daar te wandelen en met de bal te spelen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:39

lampenkap schreef:
shilady schreef:

Om de 2,5 uur? Dat haalde mijn pup niet. Die moest elke 20/30minuten naar buiten toe maar die was ook maar 5 weken oud. Ook kloppen je prijzen voor controles en entingen niet TS. Mijne heeft net zijn laatste puppy enting gehad en dat was 53 euro. Bij de 2de enting was ik 87 euro kwijt omdat er ook een uitgebreid oog onderzoek bij zat en ontworming.

Waarom had je zoon jonge pup dan ;( ? Die van mij was 10 weken toen ik der haalde :)
Tja dierenartskosten verschillen hier en daar maar het is zelden echt goedkoop :+ consult is toch al gauw 30 euro en dan nog je entingen of behandeling :$

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:45

ja maar ze zegt dat ze al 1000 euro heeft gespaard en dat ze ieder maand 100 euro opzij leg voor een paard mocht dat nou echt het geval zijn als de hond ziek word of entingen nodig heb dan kan ze het toch daar vanaf pakken ?? en ja als je puppy zou willen nemen raad ik je aan om hem in de vakantie te nemen je bent dan een paar weken thuis en dan kan je gaan beginnen met de zindelijkheid enz. enz.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:52

Maar als je 14 bent kun je toch niet zo maar 180 euro op tafel leggen, voor je dieren?

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:56

nee maar ze werkt en ze krijg kleedgeld als ik het goed las en dat wou ze gebruiken er is ook een andere toppic en daar verteld ze dat ze 100 euro in de maand spaart voor een paard en 80 voor een hond

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:10

griebels schreef:
Ik vind het juist goed dat ze er mee bezig is, ipv impulsief een hond aanschaffen.
En over dat paard, ze wil nu alvast gaan sparen om later een paard te kopen.
Waren er maar meer mensen zo goed bezig!

Als je goed door het topic heen hebt gelezen heb je kunnen zien dat ze in 1 dag tijd al alles heeft geprobeerd te regelen, en zelfs al een pup op het oog heeft die ze van de DA kan kopen. dat noem ik toch best wel impulsief :+ Ik was ook zo op die leeftijd. Ik wou een shetlander en ik wou het NU! had ook al een weitje geregeld, alles helemaal doorgedacht... Maar godzijdank waren mijn ouders verstandiger en hebben ze het niet gedaan :+

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:11

shilady schreef:

Om de 2,5 uur? Dat haalde mijn pup niet. Die moest elke 20/30minuten naar buiten toe maar die was ook maar 5 weken oud. Ook kloppen je prijzen voor controles en entingen niet TS. Mijne heeft net zijn laatste puppy enting gehad en dat was 53 euro. Bij de 2de enting was ik 87 euro kwijt omdat er ook een uitgebreid oog onderzoek bij zat en ontworming.[/quote]

Waarom had je zoon jonge pup dan ;( ? Die van mij was 10 weken toen ik der haalde :)
Tja dierenartskosten verschillen hier en daar maar het is zelden echt goedkoop :+ consult is toch al gauw 30 euro en dan nog je entingen of behandeling :$[/quote]
Omdat hij een vondeling is. Hij is door een vriend gevonden toen de pup 2 weken oud was, hij is met de fles opgevoed en hij kon er eigenlijk niet voor zorgen veel werken etc en toen heb ik de pup genomen toen hij 5 weken oud was en al brokjes at.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:29

Hihi het ''ik wil het en ik wil het NU'' is wel herkenbaar idd := Heb ik nog last van hoor :+ Heb mn pony ook in een puur impulsieve beslissing gekocht, wel 3 weken later pas opgehaald zodat ik stalling enz fatsoenlijk kon regelen..

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:35

Zo ben ik ook hoor. Werd wakker op een dag en ben maar naar het asiel gegaan en een hond gehaald. Zag een advertentie van een paard en heb die maar gelijk gekocht en de pup zag ik en ja puppies zijn leuk dus die heb ik maar gelijk meegenomen.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:44

maar dan nog zit er wel een verschil of je nu 14 bent of 31...
op de 31ste heb je meestal wel de middelen om een dier goed te kunnen verzorgen.

en kleedgeld is niet slim hoor. je moet ook wel kleren hebben...en beltegoed, schoolspullen etc...

maar ik snap het wel, alleen is het bij mij toen bij een goudvis gebleven (en ja, die zijn behoorlijk mishandeld en verwaarloost eigenlijk, dus ben blij dat het geen hond én paard was)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:38

Toen was ik 13 toen ik mijn eerste hond uit het asiel haalde en had ik dus niet de middelen maar wel meewerkende ouders...

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:46

ja maar ze zei toch dat ze het al der hele leven lang wil ik werd ook wakker en ging op zoek naar een hond terwijl ik wel al me hele leven een grote hond wou en thuis alleen maar kleintjes had.. en die nacht hoorde ik ook van alles dus wou diezelfde dag nog een waakhond toen zag ik me knuffel en ben gelijk gaan kijken een uur rondgelopen en nadenken en toch maar gelijk gekocht vriendlief nam niet op en wist niet dat ik ging kijken dus hij kwam thuis en zag senna op de grond liggen nu is ze niet meer weg te denken en krijg alles wat ze nodig heeft.. het was een overhaaste beslissing maar wel een hele goede beslissing :D en zoveel onderhoud hebben honden niet.. ze vermaakt zich prima op het erf en 2 x per dag borstel eroverheen 4/5 x per dag blokje om en 1 x in de week lekker een dagje naar het bos of het strand als ik naar me paardje ging liep ze daar lekker rond,, en ze volgt me overal naartoe en gaat heel vaak lekker mee.. en vermaakt zich prima:D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:49

jackiejtjj schreef:
nee maar ze werkt en ze krijg kleedgeld als ik het goed las en dat wou ze gebruiken er is ook een andere toppic en daar verteld ze dat ze 100 euro in de maand spaart voor een paard en 80 voor een hond

joytje333 schreef:
Hoi,

Ik heb een baantje en kleedgeld dat bij elkaar is ong. 150 in de maand.
En als ik nou 100 euro in de maand opzij leg om te sparen voor een paard,
zou ik dan op mijn 18/19e dan een paard kunnen kopen?

Klein rekenfoutje?
100 voor een paard, blijft er 50 over dus of hond of paard lijkt me.. ;)

Ik heb er nog steeds een slecht gevoel over, en al medelijden met het hondje. Vind het erg impulsief, ik wou op die leeftijd ook wel alle dieren die ik om me heen zag. Maar denk niet dat ze overziet hoeveel zorg een hond (een pup zelfs) en straks een verzorgpaard en/of eigen paard heeft.
Als ik dan lees dat ze al een hele veestapel heeft (kat, konijn, cavia, hamsters, ratten) dan krijg ik een beeld van een meisje dat elk dier krijgt wat ze op dat moment leuk vindt, tot ze iets tegen komt wat nog weer leuker lijkt. Zeker als ze schrijft: oh ja, de rest van de dieren moet nog wel eerst even dood maar joepie ik krijg een hond...

En gezien het feit dat de pup een dag na het openen van dit topic al min of meer geregeld was vind ik het helemaal ondoordacht... :n