bellenadie schreef:joytje333 schreef:Nee, mijn ouders willen het heel graag.
Ik dacht dat je een hond 3 keer per dag moest uitlaten 4-5-6 keer vind ik wel heel veel.
1 keer 's ochtends 1 keer 's middags en 1 keer 's avonds.
verder mag hij in huis en de tuin lopen van:15 bij 10 (niet hele grote tuin maarja)
Als we middelgrote hond nemen:
eten: 60
entingen, ontwormen, controle: 20
bij elkaar: 80 euro
En de mand,riem en andere dingen die lukken wel.
Dat hondenhotel lukt denk ik ook wel want ik heb: 1000 gespaard
Dan kan hij ongeveer 4 jaar naar hondenhotel toe.
tegen die tijd heb ik wel weer genoeg gespaard.
Ik heb een middelgrote hond die allergies is. Daarvoor heeft hij speciaal voer en kost dat alleen al per maand €130,- Dan praat ik nog niet over alle extra zorgen en dus kosten. Daarnaast koop ik mijn voer altijd met flinke korting (ivm een dierenwinkel in de fam) dus ik weet dat dit normaal duurder zal zijn.
Een hond kopen die dit soort problemen niet heeft, kan niet. Iedere hond kan een allergie of probleem ontwikkelen. Natuurlijk kan het zomaar zijn dat een hond dit niet heeft. Maar het risico moet je niet nemen, als je het, wanneer het fout loopt, niet kan bekostigen.
Idd ik had ook nooit gedacht dat mijn hond allergies zou krijgen
ben er ook veel geld aan kwijt moet zoiezo meerdere keren per jaar naar de dierenarts omdat ze soms dan toch ineens zichzelf zit open te krabben of er is iets anders met der aan der hand.
En je wil ook nog een paard kopen zie ik [TAO] kan ik paard kopen als ik zo doorga?
Ga je het dan wel redden met ook nog een jonge hond erbij ?