Hond vegetarisch voeden, asociaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:02

cavom zit ook maar 18% 'vlees' aandeel in ( en ook dit wordt met gemak een A merk brok genoemd)...plus de vraag is,is dit voer nu ook bijna niet vegatarisch te noemen,om nu te spreken van het ongelooflijke hoge vleesaandeel wat je dan aan je hond voert :\

cavom staat er wel om bekend honden vet te maken..

wat handige sites zijn:

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

http://www.duwil.nl/brokken.html

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:36

dierenfan schreef:
Citaat:
Maar écht, waar ik scheitziek van wordt is dat je als brokvoerder tegenwoordig direct een stempel krijgt. Er zijn maar weinig vers voerders die hun mening kunnen onderbouwen, en brokvoerder gewoon normaal kunnen respecteren. Dat maakt het zo irritant.
Ik ben en blijf een 'brokkenpiloot' en een 'vergiftiger', omdat mijn honden het niet goed doen op vers :)

Volgens jou kunnen vers voeders hun mening niet onderbouwen. Daar ben ik het al niet mee eens maar wat ik me wel af vraag is wat kan je zeggen waarom je brok voert dan dat je het uit gemak doet??
Volledig voeding is brok niet namelijk. En waarom niet? dat zie je al aan de ontlasting bijv. Kijk maar eens hoeveel ontlasting een vers hond heeft en hoeveel een brok hond. Alles wat ze uit scheiten zijn afval stoffen en brok heeft dus zeker ruim 2x zoveel afval stoffen dan vers

Er zijn maar weinig versvoerders die imo hun mening goed kunnen onderbouwen. Daarnaast het aantal wat de brokvoerders gewoon kan respecteren, zonder te roepen dat ze lui zijn, zijn er imo ook vrij weinig. De versvoerders die dat wél zijn, zijn ook hele fijne mensen om mee te discussiëren, weten wat ze doen en kraken niet alle brokvoerders af. Met bijv. Kimmie en Yamcha kan ik prima discussiëren over het brok/vlees gebeuren. Mensen die roepen dat ik niet het beste met mijn hond voor heb omdat ik geen vers voer, daar ga ik niet eens mee in discussie :n

Brok is wel degelijk een volledige voeding, die alleen meer afvalstoffen bevat, waar een hond meer van poept. Dit wil niet zeggen dat de brok dan geen volledige voeding is.
Ik wil je best uitleggen waarom ik geen vlees voer hoor, maar weet niet of dat het veel aan het topic bijdraagt :) Mocht je daadwerkelijk geïntreseerd zijn, stuur even een PB :)

Inwonderland

Re: Hond vegetarisch voeden, asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:21

@Nikki__ Ik bemoei me er "even" mee, ik wil wel weten waarom niet als dat een andere reden is als drukte of te veel werk. Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de voeding voor mijn hond, de pro's voor vers zie ik maar ik ben benieuwd naar een onderbouwde mening van een brokvoerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:23

Even reageren op de berichten op de vorige pagina: de vegetariërs die ik ken, zijn juist heel bewust bezig met voeding, weten echt heel goed wat ze doen (nu heb ik het over mensen die ik irl ken, persoonlijke vrienden). Die weten echt heel goed wat voedsel doet, wat je moet eten om bepaalde dingen binnen te krijgen, hoe je een menu samenstelt.

En juist die juichen het vers voeren toe (en niet omdat ze mij willen pleasen, we vliegen elkaar soms vreselijk in de haren over dingen, kunnen het grondig oneens zijn met elkaar, maar het wordt niet persoonlijk) omdat een hond een carnivoor is.........
Een goede vriendin van mij is vegetariër, en zij gruwt van het eten van vlees, maar vindt het helemaal geweldig dat ik Raphi hele prooidieren voorschotel, want dat zou ook in de natuur zijn menu zijn, zij vindt het vreselijk gezond voor hem :D Zij heeft er minder moeite mee dan vleeseters die ik ken, die vleesjes eten uit een cellofaantje, maar er niet tegen kunnen als het vlees herkenbaar is als het dier dat het was.
Ik bewonder dat, ik bewonder haar consequente, eerlijke keuzes, haar bewústzijn vooral....... zij doet dingen met een reden, ze heeft er over nagedacht, en ze doet het niet omdat iedereen het zo doet. Zij maakt heel bewuste keuzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:23

JPS schreef:
Een hond heeft vlees nodig, het is een carnivoor en ik vind het pure dierenmishandeling om hem niet te voorzien in deze primair natuurlijke behoefte. Raar verhaal, hoor..

_/-\o_

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:06

kimmie261 schreef:
cavom staat er wel om bekend honden vet te maken..

De reden waarom ik mijn niet aankomende tennisbalverslaafde hond dit voer geef. :P Aangevuld met Rodi en Smuldier.. Doet het er prima op.

Ik vind het jammer dat brok zo bewerkelijk is en dat brok waar wel veel vlees in zit ongv onbetaalbaar is. Vers vlees is voor mij ook geen doen gezien ik een minivriezertje moedt delen met 5 andere huisgenoten. :')

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:50

_Hedwig_ schreef:
@Nikki__ Ik bemoei me er "even" mee, ik wil wel weten waarom niet als dat een andere reden is als drukte of te veel werk. Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de voeding voor mijn hond, de pro's voor vers zie ik maar ik ben benieuwd naar een onderbouwde mening van een brokvoerder.

Nogmaals, ik wil dat met alle liefde uitleggen hoor :D Maar denk dat we teveel offtopic gaan dan. Als je geïntereseert bent, stuur dan even een PB :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:48

Belachelijk -O-
een hond is toch een vleeseter ?

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:51

Ik ben tegen. Een hond is een carnivoor en moet dus vlees eten om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Door het dier vegetarisch te voeden krijgt het nooit genoeg eiwitten binnen.

(Edit: Schrijffout :p)

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:24

Helaas, ik kan niet anders |(

Mijn JR heeft een dierlijke eiwitallergie en is nog eens zwaar gevoelig voor "gewone" eiwitten. Na jaren van Pretnison (wat hem dus weer dik maakte en ongelukkig) en andere zware pijnstillers en ontstekingsremmers gaf ik (en de DA) het op op hem een "normaal" voedsel te geven. En het is een hele verbetering, vroeger had hij een kale buik, en een grote schurftige bloederige plek als rug :(
T is zonde dat hij nergens meer een snoepje mag, nergens gewone brokken of vlees kan eten en dat zn eten uitermate saai is (al proberen we zo veel mogelijk te varieren) maar mijn hondje is nu een blij vegetarisch en bijna veganistisch hondje!!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:29

Ik ben zelf een vegetariër maar onze hond krijgt gewoon vlees!