Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kentaro schreef:Ik niet.... Te zot voor woorden om maar te gaan trappen naar iets dat je eng vindt?!?
Kentaro schreef:Niet schoppen, voordat je enigszins merkt/ziet dat hij/zij daadwerkelijk wil happen/bijten....
JPS schreef:Kentaro schreef:Ik niet.... Te zot voor woorden om maar te gaan trappen naar iets dat je eng vindt?!?
Het zou mijn keuze ook niet zijn maar voor sommigen kan zoiets heel dreigend overkomen en tja, wat doe je dan..
Kentaro schreef:Niet schoppen, voordat je enigszins merkt/ziet dat hij/zij daadwerkelijk wil happen/bijten....
Ik zelf heb het nog nooit hoeven doen, geen idee of ik het zou doen, maar ik vind persoonlijk bijvoorbeeld duitse herders absoluut geen leuke honden
Als een hond achter mij op de fiets aan zou rennen en blaffen zou ik het ook behoorlijk vervelend vinden en waarschijnlijk eerst mijn stem verheffen en "wegwezen" brullen. Maar als het niet werkt... ja... Trappen zou niet als eerste in mij opkomen want dat kan ook een negatieve reactie opleveren. Als ik geen agressie zou zien zou ik waarschijnlijk stoppen. Dat jij je hond kent en weet(denkt) dat die niet bijt, zegt niet dat andere mensen er zo over denken.
(Uiteraard maak ik me minder zorgen om een beet van een teckel dan van bijvoorbeeld een rottweiler.....)
Kentaro schreef:caboclo, zo reageer ik ook op spinnen....... Maar je hebt het nu over iemand die in paniek is. Zo goed als al de reacties hier in het topic zijn van mensen die zeggen hetzelfde te doen en ga er niet vanuit dat die nu in een panieksituatie zijn....
En het bijtgedrag is niet aan een ras af te lezen. Het grootst aantal bijtincidenten was met teckels(Uiteraard maak ik me minder zorgen om een beet van een teckel dan van bijvoorbeeld een rottweiler.....)
En wat al vaker gezegd is, trapbewegingen kunnen juist bijtgedrag uitlokken. Ik heb nog nooit van mijn leven iemand geslagen, maar als ik ineens een slag voor m'n hoofd krijg als ik op iemand afloop, sla ik toch op zeker wel terug...![]()
Maar een ding weet ik wel, mijn honden lopen zo goed als nooit los, maar na dit topic durf ik ze helemaal niet meer los te laten........
Als ze dat niet doen, is er niets aan de hand, toch?