De foto's doen het niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:*schopje*![]()
Nog iemand die toevallig dit weekend naar de windhondenshow in Keulen gaat?
Of volgend weekend naar het MECC in Maastricht?
En nog even spammen![]()
[UK] [SCH][WIP] Afghaanse windhonden schilderij
Is er toevallig nog iemand die een foto van een windhond in actie heeft, die ik mag gebruiken voor een aquarelportretje?
8nnemiek schreef:EllenB, windhonden mogen tegenwoordig wel los,
Wendy_Komen schreef:De wetgeving is een paar jaar geleden verandert waardoor de windhond nu gewoon als elk anders ras behandelt wordt.
8nnemiek schreef:HC, wat bedoel je precies met 'meer praktische honden'?
8nnemiek schreef:Coursings zijn inderdaad mooi om te zien! Rennen op de baan heb ik nooit gezien, dat lijkt me minder leuk eerlijk gezegd,
8nnemiek schreef:De foto's die jij laat zien dat zijn volgens mij meer vlakte-afghanen, toch? Die worden meer gebruikt voor het rennen dan voor shows.
Citaat:Zonder absolute zekerheid te hebben over de oergeschiedenis van de afghaan, neigen we in meerderheid tot de eerste van de twee aangehangen theorieën die ik resumeer:
1. de Saluki is vanuit Egypte verspreid over het Oosten en Midden-Oosten en door kruising met andere honden is de afghaan ontstaan.
2. de afghaan is een oorspronkelijke windhond, evenals de Saluki (en de andere Oosterse windhonden) ontstaan uit de oud-Egyptische (uitgestorven) windhondachtigen en heeft zich in Afghanistan en omstreken tot diverse types gedifferentieerd.
8nnemiek schreef:Die bonte van de foto is trouwens geen 'echte' afghaan, bont komt bij afghanen niet voor
8nnemiek schreef:Ik heb het afghanenboek van Ad van der Snee gelezen, en daar staat in dat Saluki's de voorvaderen van de afghaan zijn, maar het is niet hetzelfde rasDe Saluki is het oudst bekende hondenras. Afghanen zijn waarschijnlijk een kruising van Saluki's, ze hebben echt een andere bouw.
Miepie77 schreef:misschien een Viszla, die zijn kortharig, hebben wel dat slanke en willen graag voor je werken, ik vind dat persoonlijk na de Doberman ook erg mooie honden (Dober is natuurlijk weer wat heftiger)
Bandida schreef:Miepie77 schreef:misschien een Viszla, die zijn kortharig, hebben wel dat slanke en willen graag voor je werken, ik vind dat persoonlijk na de Doberman ook erg mooie honden (Dober is natuurlijk weer wat heftiger)
Hou je met een Viszla ook maar klaar voor een mega energiebom, dat zijn honden die echt kilometers moeten maken. Totaal geen huishond de eerste vijf jaar ,-)
Wendy_Komen schreef:De wetgeving is een paar jaar geleden verandert waardoor de windhond nu gewoon als elk anders ras behandelt wordt.